Ktm Rc 250 macerası (Bol arıza içerir)
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba.
Uzun süredir forumu anonim olarak takip ediyorum. Öncelikle burda yazan herkese, kıymetli tecrübelerini bizlerle paylaştıkları için teşekkür ediyorum.
Lafı fazla uzatmadan konuya geleyim.
Macera 2017 mart ayında, ilk motorum olan ve 22000 de alıp, 46000 e kadar kullandığım tvs apache 150 yi artık büyütmek istediğimden, fuarda da görüp inceleyip beğendiğim rc 250'yi satın almamla başladı. Motoru Kasımpaşa Artı Grup bayisinden, kendi motorumu da takasa vererek satın aldım. 2016 model, 2017 trafiğe çıkışlı olacaktı.
İlk problem plaka işlemleri sırasında bu 2016-2017 mevzusundan başladı. Bayiden aldığım evrakların birisi, motor 2016 model olduğu için, 2017 de geçersizmiş. Hemen bayiyi aradım emniyetten. Herkese bu evrakları verdiklerini, diğer insanların problem yaşamadığını, orda bulunan memurun yanlış bildiğini söyledi. Plaka için git gel süreci böylece başlamış oldu. Bayiye gidiyorum, bir takım evraklar veriyorlar, emniyete gidiyorum reddediyorlar. 3. gidişimde emniyetteki memur evrakları Gayrettepe Emniyetine bile gönderdiğini, motorun plakasının bu evraklarla kesinlikle çıkamayacağını söyleyince bayiye döndüm. Motorun anahtarını herşeyini bırakıp, alın motorunuzu bana plakayı çıkarınca haber verirsiniz. Ben artık 4. kez emniyete gitmem dedim. Biz yaparsak 500 lira ücreti var dedi, sanki benim harcadığım zamanın kıymeti yokmuş gibi. Kabul etmedim. Ktm den yetkili birilerini arayıp durumu anlattı. Avusturyadan yeni evrak geldi ve defalarca polis çevirmelerinde dil döktükten sonra nihayet 1 ay sonra plakamı çıkarabildim.
Bu süreçte motorun rodajı devam ediyor. Nisan sonunda 1000 km ye ulaşıp, rodaj bakımı için tekrar Artı Grup'a gittim. Motoru aldığımdan beri ön frenin yalpaladığını farketmiştim. Bakım sırasında durumu ilettim. Servisteki arkadaş bir tur atıp normal olduğunu, herhangi bir arızanın olmadığını söyledi. Peki diyip devam ettim.
Temmuz yada Ağustos olması lazım, 7500 bakımı geldi. Bu sefer Kadıköy Hasanpaşada bulunan Spormotoya gittim. Bakım sırasında onlara da durumu anlattım ve test edip doğruladılar. 7500 km boyunca yamuk olan ön fren diskim garantiden değişti.
Bu arada şöyle birşey dikkatimi çekti. Artı grup yağ olarak motorun üzerinde yazan motorex markasını koyuyor. Spormoto ise castrol. Neden motorex kullanmıyorsunuz diye itiraz ettim ve bu konuda biraz tartıştık. Usta diyorsa bir bildiği vardır deyip devam ettim.
Aylar geçti, Kasım geldi ve motor 14000 km de iken, akşam saatlerinde işten dönüyorum. Okmeydanı e-5 civarında motor arıza ışıklarını yaktı. Motordan gelen sürtünme sesleri, hararet tavanda, güç bela motoru kenara çektim. Motorun soğumasını bekledikten sonra boş viteste Piyalepaşadan aşağı Artı Grup'un yakınına kadar getirdim. Bir otopark bulup motoru bıraktım, otobüsle eve döndüm. Ertesi gün gelip motoru otoparktan çıkarıp, iterek Artı Grup'a götürdüm. Motor yağına su karışmış, radyatöre ise yağ dolmuş. Motor yaklaşık bir ay serviste kaldı. Bu sürede 15000 bakımına da 1000 km kaldığını, hazır gelmişken onları da yaptırmam gerektiğini söylediler. Bunun, motora takacakları yeni filtrelerin, koyacakları yağın vs parasının en azından bir kısmını bana ödetmek amacıyla olduğunu düşünüyorum. Sonuçta onlar bana motoru çalışır vaziyette vermek zorundalar. Yine de çingene pazarlığı sevmediğimden, ve süreçlerin uzamasını istemediğimden tamam dedim. Zaten 1000 km sonra kendim gidip yaptıracaktım. Hatta bu işlemlerde şöyle bir durum varmış. Motora su girdiği için, ilk konulan yağda hala su olma ihtimali varmış. Bu süreçte ilk yağ ile birkaç devridaimden sonra bu yağ boşaltılıp asıl yağı koymaları gerekiyormuş. Bu çöpe gidecek olan yağın parasını bile benden istediler. Buna itiraz ettim ve bir şekilde garantiden halloldu.
1 ay sonra motoru servisten çıkarıp, otoparka çektim. Zaten kış gelmişti. Arada bir aküsü bitmesin diye 5-10 dk çalıştırmak dışında dokunmadım. Mart 2018 civarı havalar güzel oldukça tekrar kullanmaya başladım. 23 nisanda uzun bir seyahat planladığımdan, hemen öncesinde yine Artı Grup'a kontrol amaçlı götürdüm. Motor 16000 kmdeydi. 0.3 lt yağ eksilttiğini gördük. Neden olabilir dedim. Motor uzun süre yattığı için karbon birikmesi olabileceğini, uzun yola çıkıp gazlamam, motoru açmam gerektiğini söyledi. Yağını tamamlayıp 23 nisandaki 3 günlük tatilde, bol bol gazlayarak yaklaşık 1000 km yol yaptım.
Temmuz ayında, motor 20000 civarına geldi. Yine bir gün seyir halinde iken düşük yağ basıncı uyarısı yandı. En yakın servis olan Artı Grup'a tekrar götürdüm. Motorun 1 lt yağ eksilttiğini gördük. Bu arızanın artık ciddi olduğu ortaya çıktı. Artı Grup işlemlerin kendileri tarafından yapılırsa garanti süreçlerinin yavaş işleyebileceğini söyledi. Yağı tamamlayıp motoru Hasanpaşa Spormotoya götürdüm. Durumu anlattım. Motordan gelen hafif bir sürtünme sesinden de bahsedip motoru bıraktım. Bir süre ses seda çıkmadı. 10 gün kadar sonra aradığımda, hala yoğun olduklarını, motora hiç bakamadıklarını, fırsat bulup bakabilirlerse bana haber vereceklerini, ne kadar süreceğini, arızanın ne kadar büyük olduğunu bilmediklerini söylediler. Canım çok sıkıldı. Tam da yaz sezonunda motorsuz kalmak, hele de İstanbul trafiğinde büyük problem. Spormoto destek sayfasından o güne kadar yaşadıklarımı anlatan uzun bir mesaj attım. Ertesi gün Ktm'den aradılar. Durumla yakından ilgilendiklerini, servisle konuşup en kısa sürede halledeceklerini söylediler. Birkaç gün sonra servisi aradım. Motorumun hazır olduğunu, gelip alabileceğimi söylediler.
Telefonda ön camda bulunan çatlaktan bahsettim. Ön cam kendiliğinden çatlamış, ses yapıyordu. Onu da değiştirelim dediler. Servise motoru almaya gittim. Garantiden piston ve silindir değişmiş. Ayrıca motor kulağı diye bir parça kırıkmış, o da değişmiş. Ön cam ve ön fren balatası da değişmiş. 600 küsür lira bir fatura çıkardılar bana. Motor kulağı, ön balata ve cam için. İtiraz ettim. Motor kulağının ve ön camın benimle alakası olmadığını anlattım. Ktm den daha önceden beni arayan arkadaşı arayıp durumu anlattım. Motor kulağını da garanti kapsamına aldılar. Ön camı ise alamayız dediler. Sökün o zaman dedim. Sökme takma parası istediler. Vermem dedim. Güç bela tartışıp ettikten sonra sadece ön fren balatasına 240 lira ödeyip motoru aldım.
Aldıktan bir hafta sonra motor rölantide teklemeye başladı. Öksürerek çalışıyor, bazen de stop ediyordu. Bu sırada bir arabanın beni görmeyip şerit değiştirmesi sonucu ufak da bir kaza yaptım. Aynam kırıldı. Tutanaklarla beraber motoru Artı Grup'a götürdüm. Ağustos ayının ilk haftası, kurban bayramına 10 gün kadar vardı. Eksperdi bayram tatiliydi derken süreç tekrar uzayacak. Tekrar Spormotoya destek sayfasından yazdım. Ertesi gün bir arkadaş aradı, ayna için eksperi beklemek lazım. Bu hallolana kadar motora dokunamayız. Artı Grup aynanın işlemlerini hallettikten sonra, motoru Spormotoya getirin, biz bizzat ilgilenelim dedi. Bayram tatilini vs motorsuz geçirdikten sonra, Ağustosun sonlarına doğru işlemler tamamlandı. Motoru Artı Gruptan teslim alıp, kafamda iade etme kararıyla Hasanpaşa spormotoya götürdüm.
Orda ktm yetkilisi arkadaş ile motora baktık ettik. Rölantideki öksürme problemlerine kendisi de şahit oldu. Bilgisayara vs bağlayıp arızalarına baktılar. Herhangi birşey bulamadılar. Motorun probleminin kötü benzin olabileceğini, bir süre daha denemem gerektiğini, depoyu tamamen bitirip güvenilir bir benzinlikten yakıt almamı söyledi. Bu sırada, geçen sefer takıp söktükleri ön cam için garanti onayı çıkmış. Ön camı tekrar yenisiyle değiştirdiler. İlgili arkadaş bizzat ilgilendiğinden, bir hafta daha denemeye karar verdim.
Motoru teslim alıp bir hafta boyunca kullandım. Söylendiği gibi depoyu tamamen bitirip, söyledikleri markadan benzin aldım. Ancak motorda hiçbir değişiklik olmadı. Hatta bir keresinde, 70-80 civarı hızlarda tam vites atacakken debriyajı çektim ve motor stop etti. Allahtan tehlikeli bir durum olmadı da motoru kenara çekebildim.
Bir hafta sonra (geçen hafta) motoru tekrar Hasanpaşa Spormotoya götürdüm. Artık motoru istemediğimi, tüketici kanunu gereği, ilk 6 ay içinde arıza çıkaran ürünlerin, ve garanti kapsamı içerisinde 5 ve daha fazla kez bozulan ürünlerin ayıplı mal sayıldığını, bu sebeple motoru iade etmek istediğimi anlattım. Durumu anlatan bir de dilekçe yazıp, motoru alırken aldığım tüm klasörler, kitapçıklar, yedek anahtar vs ile beraber Hasanpaşa Spormotoya teslim ettim. Yetkili arkadaş motoru soran çok insan olduğunu, dilersem motoru satabileceklerini söyledi. Arızalı olduğunu bildiğim bir motoru başkasına satıp, onun da başına bela olmak yanlış geldiğinden kabul etmedim. Dilersem 10000 deki test motoruyla değiştirebileceklerini söyledi. Test motorları çok hor kullanıldığından yine kabul etmedim. Yine rc390 ile takasa girebileceğimi, indirim yapabileceklerini vs söyledi. Ancak bu zamana kadar hep problem yaşadığım bir firmadan yine bir ürün almak bile bile lades olurdu. Hem bu forumda iki kere rc390 ile blok patlatan bir arkadaşı okumuştum. O yüzden kabul etmedim.
Bu hafta içi yetkili arkadaşla tekrar telefonda konuştuk. Motorun hala bir arıza göstermediğini, testlere devam ettiklerini söyledi. Ben de motorun tamir etseler de kabul etmeyeceğimi, iade işlemlerini devam ettirmesini istedim. Genel müdürün izinde olduğunu, onu beklediğini vs söyledi.
Bugün ilgili arkadaş tekrar arayıp motoru alabileceğimi, herhangi bir arıza bulamadıklarını söyledi. Ben de zaten meselenin motorun tamiri değil iade işlemleri olduğunu, motoru teslim almayacağımı söyledim. Motorda görünen bir arıza olmadığı için bunun mümkün olmadığını, teslim almam gerektiğini söyledi.
Kalkıp tekrar 40 km mesafeden Hasanpaşa Spormotoya gittim. Motorda herhangi bir işlem yapmamışlar. Motor arıza kodu vermiyor. Bol bol test ettik bir problemle karşılaşmadık dedi. Motoru alıp yaklaşık bir saat boyunca test ettim. 1 saat içinde motor 4 kere ışıklarda beklerken stop etti. Bol bol öksürdü. Motoru bayiye götürdüm. Onlar da şahit oldular öksürerek çalıştığına. Kendileri de binip, birkaç tur atıp geri geldiler. Bir sorun olmadığını, motorun stop etmediğini söylediler. Ben yalan mı söylüyorum dedim. Bize denk gelmedi dediler. Peki bu öksürerek çalışma durumu nedir dedim. Geçen sefer kötü benzindendir diyip suçu benzine atan servis çalışanları, bu sefer de bunlar tek silindirli makinalar. O yüzden böyle şeyler normal dedi. Bu güne kadar böyle bir sorun yoktu, şimdi mi öksürmeye başladı bu motor dedim. Biz arıza koduna bakarız. Orda birşey çıkmadan arıza vermiş sayılmaz. Bu yüzden iade işlemi de yapamazsınız dediler. Kim bu işlemi yapmaya yetkili, ben onunla konuşayım dedim. En yetkili biziz, biz de bir problem göremiyoruz dediler. Mahkemeye gitsen bile, bilirkişi gelip arıza kodu vermediğini görünce bize hak verir, ordan birşey çıkmaz dediler. Uzun uzun tartıştıktan sonra ne onlar beni ikna edebildi, ne de ben onları.
Motorun bütün işlemlerinin bir dökümünü aldım. Bana motor öksürüyor, ama biz arıza göremiyoruz diye bir yazı verin o zaman dedim. Öyle bir yazı veremeyiz dediler. Motoru orda bırakıp döndüm.
Bütün bu süreç boyunca, kul yapısıdır bozulur, bana denk geldi demekki diyerek sineye çektiğim bu durum, artık yetkili firmanın da motorun arkasında durmaması sonucu iyice çığrından çıktı. Başta hep, arkasında ktm var bir şekilde hallolur diyerek yaklaşıyordum. Ancak değil iadeyi, artık motorun arızasını bile kabul etmiyorlar.
Bu işi artık hukuki yollardan halledeceğim. Hemen bu yazıdan sonra, bir mail de Ktm avusturyaya gönderiyorum.
Bu hafta da tüketici mahkemesine evraklarımla gidip dava açacağım.
Sürecin tamamını buraya yazacağım. Benzer şeyler yaşayan arkadaşlar varsa takipte kalsınlar. Onlar için de bir rehber olur bu durum belki.
Tekeriniz düz bassın.
Reklamlar
-
Geçmiş olsun,
Kisaca 24.000 km kullandigin Tvs apache´de yaşamadigin sorunlari,bahsedilen motorda yaşamak cidden moral,para ve zaman kaybi olmuş.
-
Geçmiş olsun, hepsini okudum umarım isteğine en yakın zamanda ulaşırsın.
Bende duke 250 alacaktım, son zamanlarda vazgeçtim. İyice soğudum şuan bu tür konularda zaten hiç şansım yoktur.
-
hakikaten ilginç ve üzücü bir durum,anlamadığım şey motosikletteki arızayı nasıl görmezden gelebiliyorlar,şahsıma ait mart ayında satın aldığım Benelli Tnt600 motosikletimin yağ pompa dişlisi kırıldı hemen motoru stop edip İzmir servise götürdüm 15 dakika içerisinde teşhis konup garantiden malzeme istendi ancak bu arızadan önce ara sıra arıza ışığı yanıyordu motorda bunu görebilmek için yağ pompa dişli ve zincir setinin garantiden gelip takılmasını bekledik akabinde ara sıra yanan arıza ışığını sebebinin oksijen sensörü olduğu tespit edildi ve servis garantiden parça talebinde bulundu ancak beni bekletmemek için elindeki oksijen sensörünü taktı toplam 1 ay bekledim akabinde motorum şu an 2000 kilometrede arka amortisör patlak fotoğraflarını çekip servise gönderdim,servisin uzak olduğunu söyleyerek parça talep ettim 4-5 hafta içinde amortisör elime ulaştı montajını kendim yaptım eski amortisörü pazartesi servise göndereceğim,KTM gibi bir markada böyle durumlarla karşılaşmak gerçekten çok üzücü,ayrıca açıkça söyleyeyim KTM benim ilgimi çeken sempati duyduğum bir marka olmasına karşın sıfır motosikletlerindeki aşırı yüksek fiyat politikasından dolayı hiç yanına yaklaşamamıştım,
-
Helal olsun yemin ederim maddi manevi hertürlü yanındayız
-
Kanunlar değişmeden bu ülke de garanti vs gibi şeylere güvenmeyin. Tüketici hakkını alabilmek için mahkemeye gitmek zorunda kalıyor ve para ve en önemlisi zaman kaybediyorsa orada iş bitmiştir.
Mahkemeyi kazanınca dahi alabilirseniz hakkınızı yarım yamalak alırsınız ancak sizi zarara uğratan firma hiç bir ceza almaz.
Motosiklet sektöründe servis kabul edilebilir servis hizmeti kalitesi Honda dışında yok maalesef.
-
Satır satır hepsini okudum. Çok geçmiş olsun. Keyifsiz ve de muhtemelen uzun bir sürece girmişsiniz ama kararınızın arkasında durmaya çalışın. İnşallah süreç istediğiniz şekilde gelişir. Kolay gelsin.
-
Motosikletin arıza yapması sorun degil arıza bulunur giderilir eskisi gibi olur
Ama servisin böyle isgüzarliklar yapması motordan sogutur Allah sabır versin.
-
-
Ktm pişmanlıktır. Çok benzer problemleri forumda okuduğum haricinde mahalleden bir abim de yaşadı. Trafikte seyir halinde blok patladı. Motor duke 390. Avusturyaya mail attık öyle halloldu allahtan gavur avrupalı var.
-
Öncelikle geçmiş olsun.artı gurup denen rize li firmayı çok iyi tanırım paraya tapan tipler.dolapdere sanayide atiker lpg dönüşüm işide yapıyorlar arabama orada lpg taktırdım taktırmaz olaydım selam almaya para isteyecekler neredeyse
-
Geçmiş olsun. Kolay gelsin. Bu tür olaylar bütün markalarda olabilir. Fakat esas can sıkıcı olan servisin ahlaksız tutumu. Bunun sebebi de bizim insanımızın hakkını hukukunu bilmemesi ve aramaması. Beddua ederiz. Olmadı küfür ederiz. Konu kapanır. Gelişmiş ülkelerdeki insanlar gibi hakkımızı aramıyoruz. Nasıl aranacağını da bilmiyoruz. Marka fanatiği-avukatı olmayı akıllı olmak zannediyoruz. Kendimizi kandırarak mutlu mesut yaşıyoruz. Böyle bir ortamda şirketlere düşen topu ağlara göndermek oluyor. Ne büyük saadet değil mi? Bu yozlaşmışlıktan kurtulmadıkça tüketiciye saygı görmeyiz. Halihazırda bu saygıyı hak etmekten uzağız.
Elbet bir gün...
-
Arkadaşlar destek mesajlarınız için çok teşekkürler. Biraz evvel ktm globale yazdım. Aşağıda öksürme/tekleme probleminin videosunu da ekliyorum. Süreç boyunca olan biteni buraya yazmaya devam edeceğim.
https://streamable.com/4ywqw
-
bu tip mesajları okuyunca canım sıkılıyor. bir hevesle büyük miktarda paralar dökülüp alınan eşyaların bozuk çıkması ne kadar ızdırap verici!
inşallah sorununuz çözülür.
-
Bilginiz olması açısından yazıyorum. Elektronik kontrol ünitesinin (ECU) her elektronik arızayı tespit etmesi mümkün değildir.
Arızanın tespit edilebilmesi için program içerisinde sekansın daha önceden belirtilmesi veya belirlenmiş değerler dışında değerlere ulaşılması(ki sadece belirlenmiş veri girişleri için) gerekir. Hiçbir araçta ki bu ister bir otomobil, ister bir uçak ister helikopter, tekne, uzay mekiği veya bir motosiklet olsun tüm olasılıklar sistem tarafından tespit edilemez.
Bu tip arızaların tespiti için ileri seviye teknik eğitim ve sistemin tam çalışma şeklini gösterir şemalar gerekir ki sıradan bir tekniker veya usta başının bu şema elinde olsa dahi yeterli eğitimi ve kapasitesi yoksa arızayı teşhis ve tespit ederek onarması mümkün olamaz.
Birçok markanın o ülkedeki distribütörü veya eğitim merkesinde bulunan ARGE ekibinin görevlerinden biri de bu tip arızaların teşhisi ve tespidir.
Eğer ki makinenizdeki sorun selfcheck ile tespit edilemiyor, yetkili servisteki usta başı(formen) dahil bir çözüm bulamıyor ise bununla ilgili bir yazı ile ARGE birimini bilgilendirerek inceleme talep eder. ARGE ekibi sorunu çözecektir. Zor bir ihtimal de olsa bu ileri seviye ekip sorunu teşhis ve tespit edemez ise bir bülten ile problemi merkez birime aktarır ve konu üretimi yapılmış ürünün tasarımını yapan mühendislik birimi tarafından incelenmek üzere gönderilir veya mevzubahis birim arızalı ürünü incelemek için arızanın oluştuğu koşul ve makineyi incelemek üzere ilgili ülkeye/bölgeye seyahat ederek bizzat yerinde incelemede bulunur. Çözüm süreci çok uzayacak veya zaten uzamış ise üretici firma ürünü geri çekerek yenisi veya bir üst modeli ile değişime giderek telafi için iade alır.
Kısaca;
Yok kardeşim makine kod vermiyor o zaman arızalı kabul edemeyiz falan. Adama yedirirler o lafı.
Beceremiyorsanız beceremedik diyeceksiniz, kabul edeceksiniz beceriksizliğinizi. Yardım isteyip bilenden öğrenmeyi öğreneceksiniz.
Elinizden geleni ardınıza koymayın. Elinizdeki her kozu değerlendirin. Kod vermiyorsa arıza yok kabul edilir YALANIna da kesinlikle inanmayın. Mahkeme kod yoksa arızalı değildir yalanına da kanmaz hiç merak etmeyin. Öyle olsaydı arıza ışığı olmayan hiçbir motosiklet garantiden değiştirilmezdi, böyle bir saçmalık yok merak etmeyin.
-
Hocam çok geçmiş olsun, lütfen usanmadan sürecin devamını da aynı şekilde aktar.
-
Çok geçmiş olsun. Paranla rezil olmak tam anlamıyla bu sanırım.
Bilindik iyi bir marka motosiklet alayım diyorsun paraya kıyıyorsun başına gelmeyen kalmıyor.
Ktm nin tüm serileri böyledir diyemeyiz ama demek ki servisi kötü o yüzden uğraşıp duruyoruz yeni motosiklet verseler veya işini adam akıllı yapsalar bir sorun kalmayacaktır.
Cidden ktm alacağım varsa almam artık bu tür konular sayesinde kaç defa ktm ile ilgili böyle sıkıntılar duydum gördüm.
Böyle çok fazla teknolojisi olan motosikletler geliştikçe sorunlar daha karmaşık bir hal almaya başlıyor.
-
Merhaba geçmiş olsun.
2 adet 390 RC eskittim, ücret iadesi aldım. 5306946448 bu numaradan ulaş bana paranı geri alalım. 😊
-
Ktm yetkili servisinde çalışan arkadaşım ufak tefek sorunlarından bahsetmişti bende bir ara almak istiyorum dediğimde.. her modeli için söylemedi ama özellikle düşük cc lerde biraz problemler çıkıyormuş.. onun tavsiyesi için uzak durduğum markadır kendisi.. bu yazınızdan sonra zaten 5 bin aşağı verseler yine almaya niyetim olmaz...
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Bilginiz olması açısından yazıyorum. Elektronik kontrol ünitesinin (ECU) her elektronik arızayı tespit etmesi mümkün değildir.
Arızanın tespit edilebilmesi için program içerisinde sekansın daha önceden belirtilmesi veya belirlenmiş değerler dışında değerlere ulaşılması(ki sadece belirlenmiş veri girişleri için) gerekir. Hiçbir araçta ki bu ister bir otomobil, ister bir uçak ister helikopter, tekne, uzay mekiği veya bir motosiklet olsun tüm olasılıklar sistem tarafından tespit edilemez.
Bu tip arızaların tespiti için ileri seviye teknik eğitim ve sistemin tam çalışma şeklini gösterir şemalar gerekir ki sıradan bir tekniker veya usta başının bu şema elinde olsa dahi yeterli eğitimi ve kapasitesi yoksa arızayı teşhis ve tespit ederek onarması mümkün olamaz.
Birçok markanın o ülkedeki distribütörü veya eğitim merkesinde bulunan ARGE ekibinin görevlerinden biri de bu tip arızaların teşhisi ve tespidir.
Eğer ki makinenizdeki sorun selfcheck ile tespit edilemiyor, yetkili servisteki usta başı(formen) dahil bir çözüm bulamıyor ise bununla ilgili bir yazı ile ARGE birimini bilgilendirerek inceleme talep eder. ARGE ekibi sorunu çözecektir. Zor bir ihtimal de olsa bu ileri seviye ekip sorunu teşhis ve tespit edemez ise bir bülten ile problemi merkez birime aktarır ve konu üretimi yapılmış ürünün tasarımını yapan mühendislik birimi tarafından incelenmek üzere gönderilir veya mevzubahis birim arızalı ürünü incelemek için arızanın oluştuğu koşul ve makineyi incelemek üzere ilgili ülkeye/bölgeye seyahat ederek bizzat yerinde incelemede bulunur. Çözüm süreci çok uzayacak veya zaten uzamış ise üretici firma ürünü geri çekerek yenisi veya bir üst modeli ile değişime giderek telafi için iade alır.
Kısaca;
Yok kardeşim makine kod vermiyor o zaman arızalı kabul edemeyiz falan. Adama yedirirler o lafı.
Beceremiyorsanız beceremedik diyeceksiniz, kabul edeceksiniz beceriksizliğinizi. Yardım isteyip bilenden öğrenmeyi öğreneceksiniz.
Elinizden geleni ardınıza koymayın. Elinizdeki her kozu değerlendirin. Kod vermiyorsa arıza yok kabul edilir YALANIna da kesinlikle inanmayın. Mahkeme kod yoksa arızalı değildir yalanına da kanmaz hiç merak etmeyin. Öyle olsaydı arıza ışığı olmayan hiçbir motosiklet garantiden değiştirilmezdi, böyle bir saçmalık yok merak etmeyin.
Çok kıymetli bilgiler dostum. Çok teşekkürler. Bunları da göz önünde bulunduracağım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler