Kuru ağırlığa dahildir akü herhalde
En güzeli almadan önce fabrika çıkış kağıdına bakmak, oradaki bilgilerle oluşacak ruhsat...
Kuru ağırlığa dahildir akü herhalde
En güzeli almadan önce fabrika çıkış kağıdına bakmak, oradaki bilgilerle oluşacak ruhsat...
Duke 390 ruhsatıma bakarak yazıyorum;
Ağırlık: 163 kg
Motor gücü: 32 kw
Bölünce: 0,196 gibi bir rakam çıkıyor ruhsatta tam 0.2 yazıyor
Saçma bir şekilde aküyü dahil etmeyenler de var. Bazıları akü sıvısını dahil etmiyor, bazıları komple aküyü.
https://www.wikiwand.com/en/Motorcyc...nt#/Dry_weight
nihayet biri yazmış iki gündür şunu sorup duruyorum .. demek ki tahmin ettiğim gibi ruhsatlarda küsurat yazmıyor.. yani senin motorun 0.21 de olsa 0.23 de olsa ruhsatta 0.2 yazıyor.. size demişdim ktm gibi büyük distiribütör bazlı firmalar bu kadar büyük bir yanlış hata yapmazlar..
İyi de zaten güç/ağırlık oranı 0,2'nin altında veya esit, konu küsürat değil ki? Yorumun halen yanlış... 32kW için 160 ve üstü kiloda olan araçlar A2'ye uygun. 35kW için de 175kg ve üstü uygun.
konu küsürat .. 0.2 yazıyormuş ruhsatta 0.20 değil.. yada 0.19 da değil.. A2 de 0.2 nin üstü sürülemez deniyor sizin matematiklere göre 0.21-022-0.23 de süremez A2 ile ama ruhsatta küsurat yazmıyorsa yani 0.2 yazıyorsa gayet güzel sürer.. burda esas sorun en başdan beri küsurattı.. benimde merak ettiğim oydu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------
Kısaca benim bu yasadan 0.2'yi geçmeyenden anladığım 0.3 olmayan.. ama sizin bazılarınızın iddası 0.2 esasen 0.20 dir 0.21 süremessiniz .. bende dedimki ruhsatta küsurat yazmıyorsa 0.23 olan bir motor ile 0.20 olan bir motorun arasındaki farkı küsurat yazmıyorsa yani 0.2 yazıyorsa anlayamassınız..
Mantıklı olanıda bu onuda belirtiyim bence yasa çok doğru.. bu küsürat işlerine girilirse bu işin içinden hiç çıkılmaz bir hale gelirdi 3 kilodan 5 kilodan millet sıkıntı çekerdi..
c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
Tamam da motorun ağırlığı 163kg görünüyor ruhsatta, 32/163=0.196 zaten 0,2 veya altı oluyor. Yani bu örnek senin teoriyi kanıtlamıyor onu söylüyorum. Ruhsatta 159kg veya altı görünüp 32kW olan bir örnek bulmamız lazım ki küsürat teorisi kanıtlansın...
Örneklere takılma.. Geçip geçmemesinin en ufak bir önemi yok .. o arkadaşın motorundan örnek o yazdığı için verdim.. o değilde başkasıda başka bir motorla örnek verebilirdi bu sefer onu vericekdim örnek.. yani motorun bir önemi yok merakım küsurat yazmıyormuydu.. öğrenmiş oldum yazmıyor.
benim anlatmaya çalışdığım şu kabaca çevirmeye girdin motorun 0.23 yada 0.21 diyelim... kw değerin 35 geçmiyor misal şimdi polis kw baktı tamam güç ağırlık dengesine bakdı 0.2 yazıyor tamam .. geçer gidersin bunu demeye çalışıyorum..
Ben de yurtdışındayım, benim ruhsat yeni, bir bakarım dönünce benimkinde küsürat var mı...
Benim ruhsatta(2016 Cb500f) net ağırlığı 177kg, gücü 35kw, güç ağırlık oranı 0(sıfır) yazıyor.
Net ağırlık olarak yazdıkları kuru ağırlık üzerinden oranlarsak 0.19 küsür oluyor.
Özetle saçma sapan bir iş. Üreticiler napıyor belli değil, ruhsat nasıl dolduruluyor belli değil, yönetmelik de belli değil. Ruhsatta sadece güç bölümü doğru, polislerin de güç dışında bir şeye bakacağını sanmıyorum.
tobleron getir foruma chivas ve jb
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
güç bile doğru değil bazılarında yıllar önce bende en500 vardı benim ruhsatta 52beygir yazıyordu arkadaşın ruhsatta 50 beygir yazıyordu birebir aynı motorlar..
Ben aralık 20 gibi aldım motoru.Benim ruhsatta.
Silindir hacmi:500
Motor gücü:35kw
Net Ağırlık: 235kg
Güç Ağırlık Oran: 0,15 kw/kg yazıyor
Muhtemelen sisteme yeni girilen motorlarda var.Zamanla güncellenecektir diye düşünüyorum.
firmalarin motorlarini daha hafif gosterme cabasindan biz bu kadar matematik yapmak zorunda kaliyoruz arkadas duke 390 la 0.2 yaziyormus 163 kilo dedi ama sitesinde onunda 147 gibi bir ibare vardi oyleyse sorun yok A2 ye uyuyorsa ne mutlu
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
154 yaziyor sitede
Ecnebilerin "significant figures" dediği olayı anlatıyorsun hocam. Ve evet, dediğin gibi matematikte 0.2 ile 0.20 aynı şeyi ifade etmez. Daha detay isteyen google'a yazsın tırnak içindekini.
----
A2 ehliyetin kuralları açık. Motosiklet 35 kW'dan güçlü olamaz, motosikletin güç/ağırlık oranı 0.2 kW/kg 'yi geçemez. Bu iki koşulun ikisini birden sağlaması lazım motorun. 35 kiloWatt yaklaşık 47-48 beygire tekabül ediyor bu arada.
Olmaz ama, farzedelim aşağıdaki iki motor gerçek olsun.
Motor 1000cc, 34 kW, 200 kg: Sürer
Motor 100cc, 10kW, 40 kg: Süremez
Bu arada motor firmaları işin çakallığına girişmiş. Normalde 80-90 beygir olan motorların A2 uyumlu versiyonlarını çıkarmışlar bazıları, fabrika çıkışı gücü 47 beygire düşürmüşler yazılımla. Siz satın alıyorsunuz, ruhsata 47 beygir yazıyor, sonra ufak bir yazılım modifiyesiyle motor gerçek gücüne çıkıyor.
zaten o olur.. adam kg ı kw uydurur sırf satabilmek için sattıkdan sonrada abi sen gel bizim servise beyne bir güncelleme atarız motorun olur 60-70 beygir hesabı..
3 silindiri iptal edilmiş, gücü 10hp' ye kadar çekilmiş, max hızı 70km/h yapabilen 1000RR satılır.
Utanmasalar yaparlar da, üreticinin o kadar yüzsüz olabilmesi için daha çok yol lazım. Ama eminim bizim motosiklet üreticimiz olsaydı, kendi markamız... yapardı
bendede 0 yazıyor kısaca o denge işi yaş gibi .. belki yeni kayıtlı motorlarda olur ama senin motorda yeniydi yani 5-6 yaşında değil .. demek ki yeni motorlarda bile oluyor gerçi benim x10 da yeni sayılır çok yaşlı değil. yeni motorlarda bile böyleyse artık ..
ehliyetini 01/01/2016 dan önce alanlarda sorun yokta bu tarihten sonra alanlar lan keşke lisede matematik hocasınıı iyice dinleseydim diyordur :D neyse burada herhalde yazıyordur birşeyler konu ile alakalı tıkla bu forumun sayfasıdır
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)