Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Karbüratörlü Motor ile Enjeksiyonlu Motor Arasındaki Fark ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Dxsec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Motosikleti
    Pulsar RS 200
    Karbüratörlü motor ile enjeksiyonlu motor arasındaki teknik farklar nelerdir? Her ikisininde eksi ve artı yönünü bilen bilgili birisi bize bu konuyu anlatabilir mi rica etsem?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    aynı cc'de kıyaslarsak Karbrotörlü çok yakar enjeksiyonlu az yakar karbrotörlü daha kıyak gider enjeksiyonlu bir tık daha nazlanır çok fazla bir bilgim yok bu kadarını biliyorum :D

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Karbüratörlü kara düzen eski teknokoji

    elektronik enjeksiyon ise bir beyin tarafından optimum yakıt hava karışımı sağlanıyor motora gönderiliyor

  4. #4

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    En temel fark karbüratörlü motorda yakıt hava karışımı ateşlenerek güç elde ediliyor. Karbüratör yakıt ile havayı yanma odasına girmeden önce karıştırıyor. Enjeksiyonlu motorda ise yakıt direkt silindir içine püskürtülerek yakılıyor hava ile yakıt silindir içinde buluşuyor. Kaç milisaniye ne kadar püskürtme yapılacağını beyin kontrol ediyor. Karbüratörün artı bir yanı pek yok.

  5. #5

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı serconline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı cc'de kıyaslarsak Karbrotörlü çok yakar enjeksiyonlu az yakar karbrotörlü daha kıyak gider enjeksiyonlu bir tık daha nazlanır çok fazla bir bilgim yok bu kadarını biliyorum :D
    Enjeksiyon nazlanir cumlesi hatalı,hee dersen enjeksiyonda kesici olayi var o zaman ayrı.

    Ayni cc bir modelde;

    200cc karburatorlu 20hp(21)
    200cc Enjeksiyonlu 21.5hp(23)

    Tvs 200
    Ns 200

    Ns200 karburatorlu modelide mevcut(india)

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Karbüratörün hiçbir iyi tarafı yoktur. Fazla yaktırır, sürekli tıkanır, bozulur, ayar ister, soğukta çalışmaz vs vs. Forumu aratın ; yüzlerce karbüratör sorunu bulursunuz, ancak arızalı enjektör veya yakıt pompası konulu başlığa ben 10 yıldır rastlamadım.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    karbüratör mü enjektör mü diyen
    karbüratörden uzak durmalı
    karbüratör erbabının işi
    kurubuz ve drumstar bunu beğendiler.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörlü kara düzen eski teknokoji

    elektronik enjeksiyon ise bir beyin tarafından optimum yakıt hava karışımı sağlanıyor motora gönderiliyor
    Eğer doğru kullanırsan karbüratör daha iyi bak şimdi mondial drifti nasıl unuttun hemen

  9. #9
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En temel fark karbüratörlü motorda yakıt hava karışımı ateşlenerek güç elde ediliyor. Karbüratör yakıt ile havayı yanma odasına girmeden önce karıştırıyor. Enjeksiyonlu motorda ise yakıt direkt silindir içine püskürtülerek yakılıyor hava ile yakıt silindir içinde buluşuyor. Kaç milisaniye ne kadar püskürtme yapılacağını beyin kontrol ediyor. Karbüratörün artı bir yanı pek yok.
    Direkt silindire enjeksiyon yapan motor var mı? Benim bildiğim yok.
    Enjektörler emme manifoltuna konur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=fujeAFAjb4A
    dyavol-77 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direkt silindire enjeksiyon yapan motor var mı? Benim bildiğim yok.
    Enjektörler emme manifoltuna konur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=fujeAFAjb4A
    Multible eljeksiyonu bırak motorların çogu tek nokta enjeksiyonlu arabada ilk enjeksiyonun çıktıgı 1990 ların teknolojisi kullanıyor..

    Belki yeni çıkan motorlarda varsa vardır TSI teknolojisi ,vadır turbolu H2 veya özel yapım bazı motorlar oluyor ya onlarda olabilir ama bilmiyorum var mı yok mu..

    Yani haklısınız bende duymadım direk yanma odasına yakıt gönderen..

    Bizim halk kulakdan duyma bilgi ile konuşur egitim seviyesi çok yoktur bu yüzden çok şey yapmamak lazım( biz burda kürtaj yapıyoruz bak ararım 155 i)
    birbilent bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer doğru kullanırsan karbüratör daha iyi bak şimdi mondial drifti nasıl unuttun hemen
    drifti neden unutayım onun yeri ayrı

  12. #12
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Karbüratör elektronik sistemler kullanılmadan önce bulunmuş mekanik bir tasarım harikasıdır.
    Ama mekanik bir sistemle yapılabilecek esnekliğin sınırındadır, dolayısı ile eski teknolojidir, daha "akılsız" dır, daha çok yakar, çevre şartlarına uyum sağlayamaz vs.



    Dxsec bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  13. #13
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyon nazlanir cumlesi hatalı,hee dersen enjeksiyonda kesici olayi var o zaman ayrı.

    Ayni cc bir modelde;

    200cc karburatorlu 20hp(21)
    200cc Enjeksiyonlu 21.5hp(23)

    Tvs 200
    Ns 200

    Ns200 karburatorlu modelide mevcut(india)
    Ben ondan bahsetmedim şöyleki örnek vermek gerekirse ;

    iki ayrı marka model değilde aynı marka ve farklı modellerden bir örnek ;

    Yamaha ybr125 2007 model yuvarlak fark efsane kasalardan
    Yamaha ybr125ESD 2016-2017 model son kasalardan

    bu iki motosiklet birisi karbrotörlü diğeri ise enjeksiyonlu ben ikisinide sürdüm zamanında yeni kasalıların yani enjeksiyonlu olanların eski kasalarla yani karbrotörlü olanlarla uzaktan yakından alakası yok gerek gidiş gerekse sağlamlık olarak

    Çok bir bilgim yok bu konuda sadece kendi yaşamış olduğum tecrubeye dayanarak zaten halk dilinde yazdım bunu

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı serconline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben ondan bahsetmedim şöyleki örnek vermek gerekirse ;

    iki ayrı marka model değilde aynı marka ve farklı modellerden bir örnek ;

    Yamaha ybr125 2007 model yuvarlak fark efsane kasalardan
    Yamaha ybr125ESD 2016-2017 model son kasalardan

    bu iki motosiklet birisi karbrotörlü diğeri ise enjeksiyonlu ben ikisinide sürdüm zamanında yeni kasalıların yani enjeksiyonlu olanların eski kasalarla yani karbrotörlü olanlarla uzaktan yakından alakası yok gerek gidiş gerekse sağlamlık olarak

    Çok bir bilgim yok bu konuda sadece kendi yaşamış olduğum tecrubeye dayanarak zaten halk dilinde yazdım bunu
    ESD enjektörlü değil ki, eski YBR'lerin karbüratör farklıydı.

    Emisyonlar yüzünden ESD lerde karbüratörü (MIKUNI) değiştirdiler, güç azaldı. Ama tüketimde azaldı.
    _______________

    YS125'lerde enjektör var.

  15. #15
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    karbüratör ilk çalıştırmada adamı uğraştırır.
    hele soğuk havalarda daha çok uğraştırır.
    sıcak havalarda motor sıcakken tekrar çalıştırma istediğinde uğraştırır.
    marşa basarsın, motor marşı aldıktan sonra tam ayarında gaz vermek ister. fazla gaz verirsin boğulur stop eder, gaz vermezsin yine stop eder.
    jikle açık unutursun, sonra bir kırmızı ışıkta aklına gelir. jikleyi kapatırsın tam yeşil yanacağı sırada iki kere öksürüp stop eder.

    enjeksiyonlu motorda marş düğmesine şöyle bir dokunursun, gerisini elektronik sistemler halleder. sıcaklık ister eksi 25 ister artı 45 derece olsun.

  16. #16

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı serconline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben ondan bahsetmedim şöyleki örnek vermek gerekirse ;

    iki ayrı marka model değilde aynı marka ve farklı modellerden bir örnek ;

    Yamaha ybr125 2007 model yuvarlak fark efsane kasalardan
    Yamaha ybr125ESD 2016-2017 model son kasalardan

    bu iki motosiklet birisi karbrotörlü diğeri ise enjeksiyonlu ben ikisinide sürdüm zamanında yeni kasalıların yani enjeksiyonlu olanların eski kasalarla yani karbrotörlü olanlarla uzaktan yakından alakası yok gerek gidiş gerekse sağlamlık olarak

    Çok bir bilgim yok bu konuda sadece kendi yaşamış olduğum tecrubeye dayanarak zaten halk dilinde yazdım bunu
    2006 2010 Arasi duz kelebekli karburator.Euro2

    2011- ve ustu Mikuni (gaz kelebegi elektronik)ayrica egzoz gazi geri donusum sistemi var Euro3

    Ybr lerde gaz elcigi altinda çift tel varsa o yeni modeldir

    Ys125 modeli enjeksiyonlu.

  17. #17

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direkt silindire enjeksiyon yapan motor var mı? Benim bildiğim yok.
    Enjektörler emme manifoltuna konur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=fujeAFAjb4A
    doğru söylemişsiniz. Benim aklım otomobillere gitti biraz onlarda iki tür enjeksiyon oluyor. Genellikle direct common injection gibi tabirlerden dolayı yazmıştım.
    emremm bunu beğendi.

  18. #18
    SavageGarden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Motosikleti
    HONDA NC750S
    karbüratör mekaniktir. ama ilk buluş açısından mükemmeldir.
    eski teknoljidir. bildiğim kadarıyla hava/yakıt karışım oranı sabittir : 1/8 ve 1/15
    dolayısıyla bugünün teknolojilier ile karşılaştırıldığında verimsiz kabul edilir.

    enjeksiyon ise bunun çok gelişmiş versiyonudur, yakıtı adeta buhar kıvamında incecik moleküllerle silindire püskürtür.
    enjektörün püskürttüğü benzin miktarı benzin basıncı, meme büyüklüğü ve duty cycle (enjektörün açık kalma süresi) ile doğru orantılıdır.


    yani birisi zetina dikiş makinesidir, ilk çıkış açısından devrim yaratmıştır..ama ayaklıdır, dikişleri baya bir dikkat ister.
    ama ikincisi envai çeşit desen üreten, dikim yapan, motorlu bir tekstil makinesidir.

  19. #19

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Karburatör var karburatör var..

    Uretim ve ar-ge teknolojileri,kullanilan materyaline kadar kalite farklari var,

    Tamam mekanik bir sistem olabilir ama neticede enjeksiyon teknolojisinin atasi hükmundedir,fazla yermeye gerek yok.

    Detaya girmeden kisaca bahsedeyim;

    Yok öyle her soguk havada zor çalisma olayı,hazne ve yakiti hazirda bekletme sistemi,jetlerin pozisyonu,elektronik destekli gaz kelebegi,vakum cidar yuzeyi vb.

    Güncel olarak;

    Royal enfield´in bir modeli ile her hangi bir cg motorunun karburatoru ayni degil.

    Tersi durumda ise;

    Enjeksiyon var,enjeksiyon var,

    Birisi sürekli dalgalanir,stop eder,optimum ve istikrarli calişmaz.sensor haberleşmeleri problemli olabilir,yakit popmasi ile senkron calismayabilir.vb.

    Digeri stabil ve kararinda çalişir,oksijen sensoru her daim kesin oranlar iletir.vb..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direkt silindire enjeksiyon yapan motor var mı? Benim bildiğim yok.
    Enjektörler emme manifoltuna konur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=fujeAFAjb4A
    O sistem,

    CRDI
    CDI
    vb.

    Dizel sistemlerde,Sıkıştırılmış ve sicakligi arttirilmis havanin uzerine enjektor yardimiyla direkt pülüverize halde yakit puskurtulmesiyle oluşan enerji sistemi(--CRDI--Common Rail Direct inject)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

    Edit:

    Turkce search yapilinca Common rail diesel intercooler olarak veriyor ama dogrusu aşagida.

    https://www.quora.com/What-is-a-CRDi-engine

  20. #20
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ............

    O sistem,

    CRDI
    CDI
    vb.

    Dizel sistemlerde,Sıkıştırılmış ve sicakligi arttirilmis havanin uzerine enjektor yardimiyla direkt pülüverize halde yakit puskurtulmesiyle oluşan enerji sistemi(--CRDI--Common Rail Direct inject)
    Yazdığınız CRDI, CDI, TDI gibi dizellerde yüksek basınçlı olmak zorunda.
    Ben mesajımda motor derken motosiklet motorunu kastetmiştim. Benzinli otolarda var zaten TSI, GDI gibi.
    levend84 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)