Bende karburatorlu motor var jikleyi cektimi kar kış dinlemez hemen çalışır 1 dk beklerim devam ederim. bu yazanlarda nasıl karburatorlu motor varmış
yok boyle yok şöyle
bide karburator tamiri daha kolay olur temizle devam enjeksıyon bızıklanmaya gelmez.ben memnumun ama paran varsa enjeksıyonlu al derım sonucta
devır ekonomi devri yakıt az yakıyormuş.
Benim karbüratör hava ayarsız motor, bozuk jikleyle yozgat kışında tık demeden her sabah çalıştı. Sizlerin yazdıklarını okudukça motoru satasım geldi.
HONDA
#BZ3082
Teknolojik farklarını bilemem ama 2014 pcx 150 im canını alana kadar abanmama rağmen 2,8 litre yakar iken 2015 peugeot django 150 karbüratörlü canını çıkarana kadar abanınca 3,8 litreler yaktı. Bariz yakıt farkı var. Her ne kadar iki motor farklı olsa da ikisi de enjeksiyonlu olsa hemen hemen aynı yakmalıydı.
doğru düzgün çalışan bi motor karbüratör enjeksinyon fark etmez hava -30 un altına düşmedikçe jikle istemez
ybr kullandım 19000 km cbf kullandım 11000 km motorlar yaz kış jikle isterdi
fakat çin malı cub vardı o -15 te bile tek marş çalışır jikle istemezdi
jikle isteyen yamaha ve honda kötü mü acaba
Eski tarz motorları sevdiğim için karbüratör tarafındayım bir araçta ne kadar az parça o kadar az sorun demektir (onca sensör, bağlantılar, beyin) benim için. Eğer enjeksiyonda sorun çıkarsa vay halimize çözmesi çok zor iş. Ducati monster'ım vardı kaç kere servisine gittim ama genede ısınınca saçmalıyordu bazen yakıt sistemi. Karbüratörlü motorun sesi farklıdır daha düzensiz ve karakteristiktir en sevdiğim yanı bu sanırım. Yakıt konusundada işe gidip geldiğim bir cb125 ace'im var 2 lt yakıtı geçemedim 1.7, 1.8lt civarı yakıyor şuan enjeksiyonlu motorlarda 125cc sınıfında kaç tane motor var 2 lt'nin altında yakan bilmiyorum.
tasarruf ve güç üretme bakımında EFİ yani enjeksiyon daha avantajlı diye biliyorum... teorileri bir yana bırakacak olursak pretikte bildiğim tek şey yani kullanımda edeceğin fark şudur ki yanlış biliyor olabilirim çünkü hiç EFİ motosiklet kullanmadım
1- karbüretörlü motorun var ve 5. vites 90 ile gidiyorsun ve yol hafiften yokuş yukarı oldu ve böylece motorun hızı 80 km hıza düştü, bu durumda biraz daha gaz vermen lazım ki yine 90 ile yola alabilesin.
2- enjeksiyonlu motorun var ve 5. vites 90 ile gidiyorsun ve yol hafiften yokuş yukarı oldu ve böylece motorun daha fazla güç üretme ihtiyacı duyacak ve yavaşlamamak adına enjeksiyon sistemi seni farkında olmadan daha fazla hava ve yakıt karışımı yollayacak ve böylece sen yine 90 ile devam edeceksin yani motor yavaşladı diyip biraz daha gaz açmana gerek kalmayacak.
EVET ARKADAŞLAR, DOĞRUMU BU BİLDİĞİM?
Yanlış.....
Mikuni karbüratörlü motorum var. Çalışma problemi yaşamadım. Hiçde içini açıp temizleme gereği duymadım.
Çinli endurom varken habire karbüratörle uğraşırdım.
660 enjeksiyonlu tenereye karbüratörlü 640 cc motorumla yüz kmde en az 2 litre fark atıyorum. Az yakıyor yani. Tenere 45 benimki 55 beygir.
Madem konu detaylandi,ust yorumda da belirttim karburator var karburator var...
Tvs 180 motorumda Mikuni ucal Bs29(Tps´li) karburator ve IDI çift mod ateşleme sistemi var,ayni sistem yamaha fz-150 ve suzuki modellerinde de kullaniliyor.
Devirli kullanimda dahil 2.5 lt tuketim var.gaz yemesi ve devirlenmesinden memnunum.kesiklik,yigilma,öksurme,aksirma yok.
Hatta calişma temposu enjeksiyonlu motordan farksiz.
Aynen doğrudur. Sizin dediğiniz hız sabitleme sisteminin yaptığına benzer bir mantık olmuş.
onu zaten biliyorum, videolarını izledim. EFİ çeşitleri var ve motorun bir çok yerine bağlı sensörler sürekli ECU ile iletişim halinde.
benim demek istediğimi arkadaş açıkladı, hız sabitleyicide gazı kendi ayarlıyor işte o gaz pedalında da geçerli sanıyordum ben.
mesela 5. vites gaz pedalına yarım basınca araba 160 ile gidiyor diyelim ve hafiften yokuş yukarı meğillendi yol ve karşıdan rüzgarda esmeye başladı ee dolayısıyla araba yavaşlayacak...
araba yavaşlamasın diye daha fazla hava ve yakıt karışımı isteyecektir ve bu karbüratörlü motorlarda daha fazla gaz vermeyi gerektirecek... ama enjeksiyonlu arabada hız sabitleyici aktifken bunu zaten ECU ayarlıyor...
belki gaz pedalına yarım basmaylada yine ECU ayarlıyordur sanıyordum ben...
yani motorda elciği sabit tutuyorum ama hızım bir yükseliyor bir alçalıyor, bu enjeksiyonlu motorlarda olmuyor sanıyordum ben.
okuduğunu anlayabiliyor musun sen? Bak ne yazmışım "yanlış biliyor olabilirim"
Neden ukalalık yapıyorsun?
Terbiyesizlik yapmanın sebebi nedir?
Bu yanlış bilgiyi bana biri öğretti, şu forumda güzel insanlar sağolsun doğru bilinen yanlışları düzeltiyor.
Peki sen niye ukalalık yapıyorsun? Neden terbiyesizlik yapıyorsun?
Ben hazır konu açılmışken emin olamadığım bir şeyi sorayım dedim, amacım bilgimin doğruluğundan emin olmak.
Peki senin amacın ne? Ne yapmaya çalışıyorsun?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)