Karbüratörlü motor ile enjeksiyonlu motor arasındaki teknik farklar nelerdir? Her ikisininde eksi ve artı yönünü bilen bilgili birisi bize bu konuyu anlatabilir mi rica etsem?
Karbüratörlü motor ile enjeksiyonlu motor arasındaki teknik farklar nelerdir? Her ikisininde eksi ve artı yönünü bilen bilgili birisi bize bu konuyu anlatabilir mi rica etsem?
aynı cc'de kıyaslarsak Karbrotörlü çok yakar enjeksiyonlu az yakar karbrotörlü daha kıyak gider enjeksiyonlu bir tık daha nazlanır çok fazla bir bilgim yok bu kadarını biliyorum :D
Karbüratörlü kara düzen eski teknokoji
elektronik enjeksiyon ise bir beyin tarafından optimum yakıt hava karışımı sağlanıyor motora gönderiliyor
En temel fark karbüratörlü motorda yakıt hava karışımı ateşlenerek güç elde ediliyor. Karbüratör yakıt ile havayı yanma odasına girmeden önce karıştırıyor. Enjeksiyonlu motorda ise yakıt direkt silindir içine püskürtülerek yakılıyor hava ile yakıt silindir içinde buluşuyor. Kaç milisaniye ne kadar püskürtme yapılacağını beyin kontrol ediyor. Karbüratörün artı bir yanı pek yok.
Karbüratörün hiçbir iyi tarafı yoktur. Fazla yaktırır, sürekli tıkanır, bozulur, ayar ister, soğukta çalışmaz vs vs. Forumu aratın ; yüzlerce karbüratör sorunu bulursunuz, ancak arızalı enjektör veya yakıt pompası konulu başlığa ben 10 yıldır rastlamadım.
karbüratör mü enjektör mü diyen
karbüratörden uzak durmalı
karbüratör erbabının işi
Direkt silindire enjeksiyon yapan motor var mı? Benim bildiğim yok.
Enjektörler emme manifoltuna konur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=fujeAFAjb4A
Multible eljeksiyonu bırak motorların çogu tek nokta enjeksiyonlu arabada ilk enjeksiyonun çıktıgı 1990 ların teknolojisi kullanıyor..
Belki yeni çıkan motorlarda varsa vardır TSI teknolojisi ,vadır turbolu H2 veya özel yapım bazı motorlar oluyor ya onlarda olabilir ama bilmiyorum var mı yok mu..
Yani haklısınız bende duymadım direk yanma odasına yakıt gönderen..
Bizim halk kulakdan duyma bilgi ile konuşur egitim seviyesi çok yoktur bu yüzden çok şey yapmamak lazım( biz burda kürtaj yapıyoruz bak ararım 155 i)
Karbüratör elektronik sistemler kullanılmadan önce bulunmuş mekanik bir tasarım harikasıdır.
Ama mekanik bir sistemle yapılabilecek esnekliğin sınırındadır, dolayısı ile eski teknolojidir, daha "akılsız" dır, daha çok yakar, çevre şartlarına uyum sağlayamaz vs.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Ben ondan bahsetmedim şöyleki örnek vermek gerekirse ;
iki ayrı marka model değilde aynı marka ve farklı modellerden bir örnek ;
Yamaha ybr125 2007 model yuvarlak fark efsane kasalardan
Yamaha ybr125ESD 2016-2017 model son kasalardan
bu iki motosiklet birisi karbrotörlü diğeri ise enjeksiyonlu ben ikisinide sürdüm zamanında yeni kasalıların yani enjeksiyonlu olanların eski kasalarla yani karbrotörlü olanlarla uzaktan yakından alakası yok gerek gidiş gerekse sağlamlık olarak
Çok bir bilgim yok bu konuda sadece kendi yaşamış olduğum tecrubeye dayanarak zaten halk dilinde yazdım bunu
karbüratör ilk çalıştırmada adamı uğraştırır.
hele soğuk havalarda daha çok uğraştırır.
sıcak havalarda motor sıcakken tekrar çalıştırma istediğinde uğraştırır.
marşa basarsın, motor marşı aldıktan sonra tam ayarında gaz vermek ister. fazla gaz verirsin boğulur stop eder, gaz vermezsin yine stop eder.
jikle açık unutursun, sonra bir kırmızı ışıkta aklına gelir. jikleyi kapatırsın tam yeşil yanacağı sırada iki kere öksürüp stop eder.
enjeksiyonlu motorda marş düğmesine şöyle bir dokunursun, gerisini elektronik sistemler halleder. sıcaklık ister eksi 25 ister artı 45 derece olsun.
karbüratör mekaniktir. ama ilk buluş açısından mükemmeldir.
eski teknoljidir. bildiğim kadarıyla hava/yakıt karışım oranı sabittir : 1/8 ve 1/15
dolayısıyla bugünün teknolojilier ile karşılaştırıldığında verimsiz kabul edilir.
enjeksiyon ise bunun çok gelişmiş versiyonudur, yakıtı adeta buhar kıvamında incecik moleküllerle silindire püskürtür.
enjektörün püskürttüğü benzin miktarı benzin basıncı, meme büyüklüğü ve duty cycle (enjektörün açık kalma süresi) ile doğru orantılıdır.
yani birisi zetina dikiş makinesidir, ilk çıkış açısından devrim yaratmıştır..ama ayaklıdır, dikişleri baya bir dikkat ister.
ama ikincisi envai çeşit desen üreten, dikim yapan, motorlu bir tekstil makinesidir.
Karburatör var karburatör var..
Uretim ve ar-ge teknolojileri,kullanilan materyaline kadar kalite farklari var,
Tamam mekanik bir sistem olabilir ama neticede enjeksiyon teknolojisinin atasi hükmundedir,fazla yermeye gerek yok.
Detaya girmeden kisaca bahsedeyim;
Yok öyle her soguk havada zor çalisma olayı,hazne ve yakiti hazirda bekletme sistemi,jetlerin pozisyonu,elektronik destekli gaz kelebegi,vakum cidar yuzeyi vb.
Güncel olarak;
Royal enfield´in bir modeli ile her hangi bir cg motorunun karburatoru ayni degil.
Tersi durumda ise;
Enjeksiyon var,enjeksiyon var,
Birisi sürekli dalgalanir,stop eder,optimum ve istikrarli calişmaz.sensor haberleşmeleri problemli olabilir,yakit popmasi ile senkron calismayabilir.vb.
Digeri stabil ve kararinda çalişir,oksijen sensoru her daim kesin oranlar iletir.vb..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------
O sistem,
CRDI
CDI
vb.
Dizel sistemlerde,Sıkıştırılmış ve sicakligi arttirilmis havanin uzerine enjektor yardimiyla direkt pülüverize halde yakit puskurtulmesiyle oluşan enerji sistemi(--CRDI--Common Rail Direct inject)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------
Edit:
Turkce search yapilinca Common rail diesel intercooler olarak veriyor ama dogrusu aşagida.
https://www.quora.com/What-is-a-CRDi-engine
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)