Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karbüratörlü Motor ile Enjeksiyonlu Motor Arasındaki Fark ?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı (ツ) adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış değil

    şanzıman inatçı
    beyler alkol alıp mı giriyorsunuz foruma? kim inat ediyor? doğru mu diye sordum ve yanlışmış ve şimdi yanlış bilgiyi veritabanımdan sildim doğrusunu yazdım oraya.

    ha o yanlış bilgi vahiy yolu ile inmedi, onuda birileri öğretti ve bende kulaktan duyma şeye direk inanmayacağım için veritabanına şüpheli olarak kaydettim ve şimdi tam konusu açılmışken bu veri hakkında net bilgi aldım.

    gerçi netliği halen belli değil, bir kaç kişi daha detaylı bir şey söylerse veriyi yine güncellerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    24 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler alkol alıp mı giriyorsunuz foruma? kim inat ediyor? doğru mu diye sordum ve yanlışmış ve şimdi yanlış bilgiyi veritabanımdan sildim doğrusunu yazdım oraya.

    ha o yanlış bilgi vahiy yolu ile inmedi, onuda birileri öğretti ve bende kulaktan duyma şeye direk inanmayacağım için veritabanına şüpheli olarak kaydettim ve şimdi tam konusu açılmışken bu veri hakkında net bilgi aldım.

    gerçi netliği halen belli değil, bir kaç kişi daha detaylı bir şey söylerse veriyi yine güncellerim.
    Karbüratör veya enjeksiyon ateşleme sistemindeki farktır yani sizin tekerleklere ne kadar güç aktardığınız yine size kalmış gazı ne kadar çok açarsanız o kadar çok gider enjeksiyon ya da karbüratör ona müdahale edecek bir sistem değil şunu da söylemek lazım tabi ki düz bir yolda sabit hızla gitmek istiyorsanız bunu enjeksiyonlu bir motorda çok rahat ve stabil yapabilirsiniz karbüratör bu kadar lineer tepkilere sahip değil tam bir noktada gazı sabitlemek mümkün olmayabilir. (Enjeksiyonlu sisteme geçilmeden tam önceki son karbüratör sistemleri biraz daha iyi olabilir klasik karbüratörlerden bahsediyorum)

  3. #43
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Valerosso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör veya enjeksiyon ateşleme sistemindeki farktır yani sizin tekerleklere ne kadar güç aktardığınız yine size kalmış gazı ne kadar çok açarsanız o kadar çok gider enjeksiyon ya da karbüratör ona müdahale edecek bir sistem değil şunu da söylemek lazım tabi ki düz bir yolda sabit hızla gitmek istiyorsanız bunu enjeksiyonlu bir motorda çok rahat ve stabil yapabilirsiniz karbüratör bu kadar lineer tepkilere sahip değil tam bir noktada gazı sabitlemek mümkün olmayabilir. (Enjeksiyonlu sisteme geçilmeden tam önceki son karbüratör sistemleri biraz daha iyi olabilir klasik karbüratörlerden bahsediyorum)
    Hayır, diğer bir üyenin bana dediği şeyi ben size söyleyeyim şimdi.

    Sıkıyorsunuz, palavra

    Enjeksiyon sistemlerde hız sabitleyici olabiliyor ve hız sabitleyici ile gaza hiç basmadan hızı yükseltip azaltabiliyorsunuz.

    Neden bilmiyorum ama bugun bir çok kişiye gıcık oluyorum.

    Masuz anlaşmalı mı yapıyorsunuz? Benim mesajlarımı iyi okuyun ondan sonra neyi bilmediğimi iyi anlayın.

  4. #44

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    arkadaşlar bazı arkadaşların motorsikletteki enjeksiyon sistemini arabadaki enjeksiyon sistemini karıştırdığını gördüm..

    motorsiklet teki enjeksiyon çoğu motorda tek noktadan enjeksiyonludur aslında çok ilkel bir enjeksiyon sistemidir manifolda konur direk arabalardaki çok noktadan silindire püskürtme yapmaz.. en başda karıştırılan bu zaten .. arabadaki gibi sanılıyorki direk silindir içine çok noktadan püskürtme yapılıyor..

    tek noktadan enjeksiyon karbüratörden sadece bir tık iyi günümüz arabalarında kullanılan enjeksiyon sistemlerinden 2 tık geride olan bir sistemdir..

    Şimdi ben biraz şeytanın avukatlığını yapıyım ..

    Enjeksiyonun esas çıkış noktası avrupada karbondioksit salınımıdır.. yakıtın verimli yanmasıdır.. tabi bu yanında arabalarda daha iyi performans ve daha fazla yakıt tüketimi getirdi..

    Bazılarının hoşuna gitmeye bilir bu diyiceğim ama motorsiklette enjeksiyonlu versiyonun pratikde çokda müthiş ultra karbiratörlü versiyonundan hem yakıtta hem performansda ciddi bir farkı yoktur..

    inanmayanlar varsa buyursun baksın normal çift silindirli karbüratörlü bir makine ile aynı birebir akranı olan enjeksiyonlu versiyonuna...
    ne yakıtta öyle 2-3 litre fark eder ne performansda öyle biri 160 yaparken diğeri 200 yapar..

    bir arkadaş ben enjeksiyondan sorun çeken görmedim ama karbüratörden sorun çeken şu forumda bile yüzlerce konu bulursun yazmış..
    şimdi şöyle karbüratör 150 yıllık bir teknoloji ve türkiyedeki motorsikletlerin hala %95 i karbüratörlü toplasan enjeksiyon hayatımıza motorsiklette gireli 10 yıl oldu olmadı.. haliyle %95 in problemi %5 den fazla görünücektir bu çok doğal..

    bunun yoksa enjeksiyon sistemi ile bitmiyor oksijen sensörüne kadar bir bütün komplike sistem.. arayın bir ton efi problemleri çeken insanlar var forumalarda oxgen sensörü sıkıntıları çekenler var..

    karbüratörlünün iyi anı basit bir mekanizması vardır değilmiki afrika serengetisinin ortasında kal, torosların ortasında kal, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerin ortasında kal kirli yakıttan falan oracıkda söker kucağında temizler yerine geri takar yoluna devam edersin tamiride basittir elin yatkınsa sen bile yaparsın.. enjeksiyon ise komplike bir sistemdir işin içine ecular girer yazılım girer illa ve illa servis ister..

    en basitinden bir hararet sensörü enjeksiyonlu motorda sabahları zengin fakir yakıt karışımını beyne emir yollatıp kendi kendine otomatik yaptırırken.. karbiratörlü motorlarda sabahları soğuksa jikle falan sen çekersin.. karbüratörlü motordaki hararet müşürü sadece fanı açıp kapatmakdır.. bu iyimi kötümü siz karar verin ..

    Bence aslında iyi bir şey çünkü kolay kolay arıza vermez , arıza verse tamiri aşırı basit ve ucuz 20-30 tl ye çözersin.. diğerinde arıza verse aldın eline koca sistemi geçmiş olsun..

    Herkesin gittiği ustasında köşede yatan motorlar vardır parça bekleniyordur falan ve hemen hemen hepsinin parçası elektronik beyinler ecu lar sensörler falandır zira ustalar mekanik her türlü işi zaten kendileri çözebilirler.. benim ustamdada üç tane yatan var öyle sorduğunda bunun nesi var falanca ecusu cevap vermiyor filanca sensörü arızalı onu bekliyoruz almanyadan gibi cevaplar alıyorsunuz ..

    Kısaca enjeksyion sistemi her açıdan üstündür arabada .. ama motorsikletde bence artı eksi olayı tartışılır birinin yakıttan ve performansdan bir tık daha iyi olmasına karşın diğerinin tamiratı ve genel giderleri ultra ucuzdur basit pratikdir..

    Bizde motor sürenler bence bazıları gerçekden motor sürücüsü olmadıkları için onların kafa enjeksiyonda araba olayına kaıyor ve arabadaki enjeksiyonla motordaki enjeksiyonu bir tutup enjeksiyon daha iyidir diyorlar.. bana kalırsa bir motorsiklet ne kadar mekanik olursa kontrol o kadar sizde olur ve tamiri parça temini o kadar basit pratik ve ucuz olur..

    basit bir örnek veriyim uzun yola çıktınız girdiniz motorsikletinizle benzin aldınız yakıtta kirli çıktı enjeksiyon olsa tıkasa sisteme zarar verse tamirini yapmana mümkün yok illa servise götürüceksin sana bir ton masraf. belki karadeniz yaylasındasın yada gezisindesin ustan istanbulda o motoru istanbula kadar götürtmen bile ayrı masraf..

    diğerinde hadi senin elinden iş gelmese en yakın bir motorsiklet ustaı temizler karbüratörünü yola devam edersin hadi usta bulamasan yakındakki çevredeki köylüler bile anlar az çok onlardada neticede köy yerinde kullandıkları cublar motorlar var.. yani mekanik karadüzen sistemin tamiri herçeşit basittir.. bu dediğim motorsiklet için arabayla karıştırmayalım..

  5. #45
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......

    motorsiklet teki enjeksiyon çoğu motorda tek noktadan enjeksiyonludur aslında çok ilkel bir enjeksiyon sistemidir manifolda konur direk arabalardaki çok noktadan silindire püskürtme yapmaz..........
    Üstat hangi yıllardan bahsediyorsun bilmiyorum ama 2-4 silindir bütün motorlarda EFI çoklu enjeksiyondur.
    Tek noktalı olması için filtreden gelen emme manifoltu birleşik olmalı ve tek enjektörün bu manifoltun üzerinde olması gerekiyor.
    Eğer silindirlerin emmeleri doğrudan filtreye gidiyorsa her silindirde enjektör vardır.

    Zaten yer kısıtlı, ben bile yapmazdım.
    CBR'ın hava girişleri ve enjektörleri..

    logaritma ve viper17 bunu beğendiler.

  6. #46
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bazı arkadaşların motorsikletteki enjeksiyon sistemini arabadaki enjeksiyon sistemini karıştırdığını gördüm..

    motorsiklet teki enjeksiyon çoğu motorda tek noktadan enjeksiyonludur aslında çok ilkel bir enjeksiyon sistemidir manifolda konur direk arabalardaki çok noktadan silindire püskürtme yapmaz.. en başda karıştırılan bu zaten .. arabadaki gibi sanılıyorki direk silindir içine çok noktadan püskürtme yapılıyor..

    tek noktadan enjeksiyon karbüratörden sadece bir tık iyi günümüz arabalarında kullanılan enjeksiyon sistemlerinden 2 tık geride olan bir sistemdir..

    Şimdi ben biraz şeytanın avukatlığını yapıyım ..

    Enjeksiyonun esas çıkış noktası avrupada karbondioksit salınımıdır.. yakıtın verimli yanmasıdır.. tabi bu yanında arabalarda daha iyi performans ve daha fazla yakıt tüketimi getirdi..

    Bazılarının hoşuna gitmeye bilir bu diyiceğim ama motorsiklette enjeksiyonlu versiyonun pratikde çokda müthiş ultra karbiratörlü versiyonundan hem yakıtta hem performansda ciddi bir farkı yoktur..

    inanmayanlar varsa buyursun baksın normal çift silindirli karbüratörlü bir makine ile aynı birebir akranı olan enjeksiyonlu versiyonuna...
    ne yakıtta öyle 2-3 litre fark eder ne performansda öyle biri 160 yaparken diğeri 200 yapar..

    bir arkadaş ben enjeksiyondan sorun çeken görmedim ama karbüratörden sorun çeken şu forumda bile yüzlerce konu bulursun yazmış..
    şimdi şöyle karbüratör 150 yıllık bir teknoloji ve türkiyedeki motorsikletlerin hala %95 i karbüratörlü toplasan enjeksiyon hayatımıza motorsiklette gireli 10 yıl oldu olmadı.. haliyle %95 in problemi %5 den fazla görünücektir bu çok doğal..

    bunun yoksa enjeksiyon sistemi ile bitmiyor oksijen sensörüne kadar bir bütün komplike sistem.. arayın bir ton efi problemleri çeken insanlar var forumalarda oxgen sensörü sıkıntıları çekenler var..

    karbüratörlünün iyi anı basit bir mekanizması vardır değilmiki afrika serengetisinin ortasında kal, torosların ortasında kal, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerin ortasında kal kirli yakıttan falan oracıkda söker kucağında temizler yerine geri takar yoluna devam edersin tamiride basittir elin yatkınsa sen bile yaparsın.. enjeksiyon ise komplike bir sistemdir işin içine ecular girer yazılım girer illa ve illa servis ister..

    en basitinden bir hararet sensörü enjeksiyonlu motorda sabahları zengin fakir yakıt karışımını beyne emir yollatıp kendi kendine otomatik yaptırırken.. karbiratörlü motorlarda sabahları soğuksa jikle falan sen çekersin.. karbüratörlü motordaki hararet müşürü sadece fanı açıp kapatmakdır.. bu iyimi kötümü siz karar verin ..

    Bence aslında iyi bir şey çünkü kolay kolay arıza vermez , arıza verse tamiri aşırı basit ve ucuz 20-30 tl ye çözersin.. diğerinde arıza verse aldın eline koca sistemi geçmiş olsun..

    Herkesin gittiği ustasında köşede yatan motorlar vardır parça bekleniyordur falan ve hemen hemen hepsinin parçası elektronik beyinler ecu lar sensörler falandır zira ustalar mekanik her türlü işi zaten kendileri çözebilirler.. benim ustamdada üç tane yatan var öyle sorduğunda bunun nesi var falanca ecusu cevap vermiyor filanca sensörü arızalı onu bekliyoruz almanyadan gibi cevaplar alıyorsunuz ..

    Kısaca enjeksyion sistemi her açıdan üstündür arabada .. ama motorsikletde bence artı eksi olayı tartışılır birinin yakıttan ve performansdan bir tık daha iyi olmasına karşın diğerinin tamiratı ve genel giderleri ultra ucuzdur basit pratikdir..

    Bizde motor sürenler bence bazıları gerçekden motor sürücüsü olmadıkları için onların kafa enjeksiyonda araba olayına kaıyor ve arabadaki enjeksiyonla motordaki enjeksiyonu bir tutup enjeksiyon daha iyidir diyorlar.. bana kalırsa bir motorsiklet ne kadar mekanik olursa kontrol o kadar sizde olur ve tamiri parça temini o kadar basit pratik ve ucuz olur..

    basit bir örnek veriyim uzun yola çıktınız girdiniz motorsikletinizle benzin aldınız yakıtta kirli çıktı enjeksiyon olsa tıkasa sisteme zarar verse tamirini yapmana mümkün yok illa servise götürüceksin sana bir ton masraf. belki karadeniz yaylasındasın yada gezisindesin ustan istanbulda o motoru istanbula kadar götürtmen bile ayrı masraf..

    diğerinde hadi senin elinden iş gelmese en yakın bir motorsiklet ustaı temizler karbüratörünü yola devam edersin hadi usta bulamasan yakındakki çevredeki köylüler bile anlar az çok onlardada neticede köy yerinde kullandıkları cublar motorlar var.. yani mekanik karadüzen sistemin tamiri herçeşit basittir.. bu dediğim motorsiklet için arabayla karıştırmayalım..
    dağ başında benzini bitipte içine wd-40 tarzı şeyler koyup yol aldım diyeni hatırlıyorum bu forumda. evet karbüratör bir yandan avantaj o zaman, hem habire arıza yapıyormuş, ben 3. motosikletimdeyim ve daha karbüratörün bozulması yüzünden yolda kaldığımı hatırlamıyorum.

    şu an kullandığım Tvs Apache 70 bin kilometreyi geçti ve daha karbüratör diyaframı bile orjinal.

    benden önceki sahibi jigleyi kırmış ben yaz kış jiglesiz çalıştırıyorum ve tekte alıyor. soğukta çalışmamazlık etmiyor. fotoğrafları bile duruyor hatta bir keresinde motoru yıkadım ve ertesi gün işe gideyim derken motoru sabahleyin donmuş bir şekilde buldum.

    marş motoru donmuş, ayak marşı ile çalıştırdım, arka fren donmuş, orta sehba falan her şey donmuş.

    yola koyuldum ve işe giderken motorun arka frenini kullanmadım çünkü basınca basılı kalıyordu ve iş yerinde orta sehpayı açamayıp yan ayaklığa aldım, yolda giderken orta sehpa yine donmuştu.

    karbüratörlü ama hava -4 sıkıntısız çalışıyordu.
    logaritma bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ben biraz sık keyfi motor değiştiririm bir yeni alırım bir eski alırım kafama göre .. şu anda piaggio x10 um var misal ama yarın satıp karbiratörlü bir şeyde alabilirim o ruh halime bağlı..

    aldığım karbüratörlü hemen hemen hiç bir motorumda bende özellikle kartüratöre has bir arıza tamirat yapıldığını hatırlamam normal bakımlar sırasında ustam bir temizlemişdir bir ayarını güzel yapmışdır o kadar oda normal rutin bakım şeyleri zaten..

  8. #48

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dağ başında benzini bitipte içine wd-40 tarzı şeyler koyup yol aldım diyeni hatırlıyorum bu forumda. evet karbüratör bir yandan avantaj o zaman, hem habire arıza yapıyormuş, ben 3. motosikletimdeyim ve daha karbüratörün bozulması yüzünden yolda kaldığımı hatırlamıyorum.

    şu an kullandığım Tvs Apache 70 bin kilometreyi geçti ve daha karbüratör diyaframı bile orjinal.

    benden önceki sahibi jigleyi kırmış ben yaz kış jiglesiz çalıştırıyorum ve tekte alıyor. soğukta çalışmamazlık etmiyor. fotoğrafları bile duruyor hatta bir keresinde motoru yıkadım ve ertesi gün işe gideyim derken motoru sabahleyin donmuş bir şekilde buldum.

    marş motoru donmuş, ayak marşı ile çalıştırdım, arka fren donmuş, orta sehba falan her şey donmuş.

    yola koyuldum ve işe giderken motorun arka frenini kullanmadım çünkü basınca basılı kalıyordu ve iş yerinde orta sehpayı açamayıp yan ayaklığa aldım, yolda giderken orta sehpa yine donmuştu.

    karbüratörlü ama hava -4 sıkıntısız çalışıyordu.
    Fatih gardaşim,Bu segmentte,Tvs Apache nin uzerine motormu var?sadece karburatoru degil motor,mekanik,sağlamlik anlaminda ömürlüktür.ne yapsan ne etsen bozamazsin makinayı..

  9. #49
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih gardaşim,Bu segmentte,Tvs Apache nin uzerine motormu var?sadece karburatoru degil motor,mekanik,sağlamlik anlaminda ömürlüktür.ne yapsan ne etsen bozamazsin makinayı..
    gerçekten çok beğeniyorum, ekonomik yakıt, yakışıklı görünüm, sağlamlık, biraz titriyor ve bazı yedek parça fiyatları biraz pahalı...

    @logaritma, şimdi araba kazalarında hayatını kaybeden sayısı motosiklete göre daha fazla. motosiklet arabalardan daha güvenlidir, yersen
    logaritma bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gerçekten çok beğeniyorum, ekonomik yakıt, yakışıklı görünüm, sağlamlık, biraz titriyor ve bazı yedek parça fiyatları biraz pahalı...

    @logaritma, şimdi araba kazalarında hayatını kaybeden sayısı motosiklete göre daha fazla. motosiklet arabalardan daha güvenlidir, yersen
    Bazi parcalari pahali dedigimiz olay??

    Çin ve japon modellerinde bile pahali..(Mekanik,plastik)

    Ayrica Çin mali ve diger hint mali rakibine oranla,parcasi bir tık pahali olabilir ama onlardan iki kat daha saglam ve uzun vadeli gorevini yapiyor..

    Ucuz olup senede 2 defa degistirmekmi?
    Bir tık pahali olup 2 senede 1 defa degistirmekmi?

    Durum bundan ibaret.

  11. #51
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bazı arkadaşların motorsikletteki enjeksiyon sistemini arabadaki enjeksiyon sistemini karıştırdığını gördüm..

    motorsiklet teki enjeksiyon çoğu motorda tek noktadan enjeksiyonludur aslında çok ilkel bir enjeksiyon sistemidir manifolda konur direk arabalardaki çok noktadan silindire püskürtme yapmaz.. en başda karıştırılan bu zaten .. arabadaki gibi sanılıyorki direk silindir içine çok noktadan püskürtme yapılıyor..

    tek noktadan enjeksiyon karbüratörden sadece bir tık iyi günümüz arabalarında kullanılan enjeksiyon sistemlerinden 2 tık geride olan bir sistemdir..

    Şimdi ben biraz şeytanın avukatlığını yapıyım ..

    Enjeksiyonun esas çıkış noktası avrupada karbondioksit salınımıdır.. yakıtın verimli yanmasıdır.. tabi bu yanında arabalarda daha iyi performans ve daha fazla yakıt tüketimi getirdi..

    Bazılarının hoşuna gitmeye bilir bu diyiceğim ama motorsiklette enjeksiyonlu versiyonun pratikde çokda müthiş ultra karbiratörlü versiyonundan hem yakıtta hem performansda ciddi bir farkı yoktur..

    inanmayanlar varsa buyursun baksın normal çift silindirli karbüratörlü bir makine ile aynı birebir akranı olan enjeksiyonlu versiyonuna...
    ne yakıtta öyle 2-3 litre fark eder ne performansda öyle biri 160 yaparken diğeri 200 yapar..

    bir arkadaş ben enjeksiyondan sorun çeken görmedim ama karbüratörden sorun çeken şu forumda bile yüzlerce konu bulursun yazmış..
    şimdi şöyle karbüratör 150 yıllık bir teknoloji ve türkiyedeki motorsikletlerin hala %95 i karbüratörlü toplasan enjeksiyon hayatımıza motorsiklette gireli 10 yıl oldu olmadı.. haliyle %95 in problemi %5 den fazla görünücektir bu çok doğal..

    bunun yoksa enjeksiyon sistemi ile bitmiyor oksijen sensörüne kadar bir bütün komplike sistem.. arayın bir ton efi problemleri çeken insanlar var forumalarda oxgen sensörü sıkıntıları çekenler var..

    karbüratörlünün iyi anı basit bir mekanizması vardır değilmiki afrika serengetisinin ortasında kal, torosların ortasında kal, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerin ortasında kal kirli yakıttan falan oracıkda söker kucağında temizler yerine geri takar yoluna devam edersin tamiride basittir elin yatkınsa sen bile yaparsın.. enjeksiyon ise komplike bir sistemdir işin içine ecular girer yazılım girer illa ve illa servis ister..

    en basitinden bir hararet sensörü enjeksiyonlu motorda sabahları zengin fakir yakıt karışımını beyne emir yollatıp kendi kendine otomatik yaptırırken.. karbiratörlü motorlarda sabahları soğuksa jikle falan sen çekersin.. karbüratörlü motordaki hararet müşürü sadece fanı açıp kapatmakdır.. bu iyimi kötümü siz karar verin ..

    Bence aslında iyi bir şey çünkü kolay kolay arıza vermez , arıza verse tamiri aşırı basit ve ucuz 20-30 tl ye çözersin.. diğerinde arıza verse aldın eline koca sistemi geçmiş olsun..

    Herkesin gittiği ustasında köşede yatan motorlar vardır parça bekleniyordur falan ve hemen hemen hepsinin parçası elektronik beyinler ecu lar sensörler falandır zira ustalar mekanik her türlü işi zaten kendileri çözebilirler.. benim ustamdada üç tane yatan var öyle sorduğunda bunun nesi var falanca ecusu cevap vermiyor filanca sensörü arızalı onu bekliyoruz almanyadan gibi cevaplar alıyorsunuz ..

    Kısaca enjeksyion sistemi her açıdan üstündür arabada .. ama motorsikletde bence artı eksi olayı tartışılır birinin yakıttan ve performansdan bir tık daha iyi olmasına karşın diğerinin tamiratı ve genel giderleri ultra ucuzdur basit pratikdir..

    Bizde motor sürenler bence bazıları gerçekden motor sürücüsü olmadıkları için onların kafa enjeksiyonda araba olayına kaıyor ve arabadaki enjeksiyonla motordaki enjeksiyonu bir tutup enjeksiyon daha iyidir diyorlar.. bana kalırsa bir motorsiklet ne kadar mekanik olursa kontrol o kadar sizde olur ve tamiri parça temini o kadar basit pratik ve ucuz olur..

    basit bir örnek veriyim uzun yola çıktınız girdiniz motorsikletinizle benzin aldınız yakıtta kirli çıktı enjeksiyon olsa tıkasa sisteme zarar verse tamirini yapmana mümkün yok illa servise götürüceksin sana bir ton masraf. belki karadeniz yaylasındasın yada gezisindesin ustan istanbulda o motoru istanbula kadar götürtmen bile ayrı masraf..

    diğerinde hadi senin elinden iş gelmese en yakın bir motorsiklet ustaı temizler karbüratörünü yola devam edersin hadi usta bulamasan yakındakki çevredeki köylüler bile anlar az çok onlardada neticede köy yerinde kullandıkları cublar motorlar var.. yani mekanik karadüzen sistemin tamiri herçeşit basittir.. bu dediğim motorsiklet için arabayla karıştırmayalım..
    efi arızasını dandik çin yada kore malı motorlar yapar. (japonlarda zaten sensördedir problem %90)

  12. #52
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahha, o kadar değildir yahu. Bi yanlışlık vardır.
    Minarelli o kadar yanlış yapmaz.
    Ya da eleman devamlı devir çeviriyor.
    Geçen bi turda çok zorladım 5 litre yaktı. İki kişi yüklü halde zorladığımda ise 6 litre yakmıştı. Çok sakin sürersem dörde düşüyor.

    Arkadaş zorladığımda 7 nin üstünde dedi. Normalde ise 6 yakıyormuş. Ben onun dediğini aktarıyorum kendim denemedim tabi.
    emremm bunu beğendi.

  13. #53
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazi parcalari pahali dedigimiz olay??

    Çin ve japon modellerinde bile pahali..(Mekanik,plastik)

    Ayrica Çin mali ve diger hint mali rakibine oranla,parcasi bir tık pahali olabilir ama onlardan iki kat daha saglam ve uzun vadeli gorevini yapiyor..

    Ucuz olup senede 2 defa degistirmekmi?
    Bir tık pahali olup 2 senede 1 defa degistirmekmi?

    Durum bundan ibaret.
    biel kolu 170 lira
    motor bloğu üst kapak 610 lira
    arka amortisör çifti 560 lira
    benzin deposu 650 lira
    ibre 360 lira
    zincir 114 lira
    ön jant 820 lira
    arka jant 350 lira (orjinal mi bilmiyorum)
    ön siperlik 140 lira
    ön çamurluk 230 lira
    gidon grenajı 250 lira
    marş kavrama 300 lira
    şanzıman dişlisi 530 lira
    krank 780 lira
    silindir piston 600 küsür lira

    yan sanayi ürünleri ucuz tabi, bunlar orjinal sanırım. orjinal diye yan sanayi kaptırmazlarsa n11 den fiyatlar bu, daha ucuza da var tabi.

  14. #54

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biel kolu 170 lira
    motor bloğu üst kapak 610 lira
    arka amortisör çifti 560 lira
    benzin deposu 650 lira
    ibre 360 lira
    zincir 114 lira
    ön jant 820 lira
    arka jant 350 lira (orjinal mi bilmiyorum)
    ön siperlik 140 lira
    ön çamurluk 230 lira
    gidon grenajı 250 lira
    marş kavrama 300 lira
    şanzıman dişlisi 530 lira
    krank 780 lira
    silindir piston 600 küsür lira

    yan sanayi ürünleri ucuz tabi, bunlar orjinal sanırım. orjinal diye yan sanayi kaptırmazlarsa n11 den fiyatlar bu, daha ucuza da var tabi.
    Tvs Apache 2006 dan bu yana Tr.ye ithal edlien bir model,gırla yan sanayii ve taiwan kalite parcalari mevcut..

    Yari fiyatina bulman mumkun.

    Z one150 ve 180 nin parca fiyatlarina bakarsan cokta fark olmadigini gorursun.

  15. #55
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    enjeksiyonun amacı motorun daha az benzin ile çalışmasını sağlamaktır , otomobillerde kullanılan direkt enjeksiyon ise benzin miktarını dahada aşağı çekmiştir , karbüratör bu kadar az yakıt çok hava (1/40) karışımını sağlayamaz , önümüzdeki yıllarda bujisiz benzin motorlarını da göreceğiz otomobillerde , inanılmaz derecede az yakıtla aynı dizel gibi sıkıştırma metoduyla çalışacaklar..
    Dxsec bunu beğendi.

  16. #56
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tvs Apache 2006 dan bu yana Tr.ye ithal edlien bir model,gırla yan sanayii ve taiwan kalite parcalari mevcut..

    Yari fiyatina bulman mumkun.

    Z one150 ve 180 nin parca fiyatlarina bakarsan cokta fark olmadigini gorursun.
    Levend usta konu dışı olacak ama şu sol arka artcı ayaklığının orda ızgara gibi bir şey var ben orayı birşeyler bağlamak için sanıyordum arkadaş kadınların etekleri sıkışmasın diye yapmışlar dedibu doğru mu

  17. #57

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Levend usta konu dışı olacak ama şu sol arka artcı ayaklığının orda ızgara gibi bir şey var ben orayı birşeyler bağlamak için sanıyordum arkadaş kadınların etekleri sıkışmasın diye yapmışlar dedibu doğru mu
    Dogrudur.

    Barış,o parça hindistanda motosikletlerde zorunlu.trafik soldan aktigi icin(sol tarafta)kadinlar yan oturdugu icin elbisenin takilmasini onleyen korkuluk.

    Ayrica cidden kullanisli ilk zamanlar sokecektim sonra vazgectim ordan bir yere baglamasi kolay oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

    Kimse dememiş hadi ben yazayim,

    Enjeksiyonlu bir motorda akü zayifladi veya bitti,haliyle yakit pompasi calisamadigi icin depodaki yakiti enj.sistemine gonderemeyecek,ve haliyle motor calismayacak.

    Ama karburatorde,kick start yada vurdurma hayat kurtaracak.
    snappy x, fatih.met ve emremm bunu beğendiler.

  18. #58
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ben oraya çanta, jet taşı, matkap falan bağlıyordum geçen sene

    yan sanayi candır, ben full yan sanayi malzeme kullanıyorum. kalite olarak yağa dikkat ediyorum sadece.
    levend84 bunu beğendi.

  19. #59
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...........
    Enjeksiyonlu bir motorda akü zayifladi veya bitti,haliyle yakit pompasi calisamadigi icin depodaki yakiti enj.sistemine gonderemeyecek,ve haliyle motor calismayacak.

    Ama karburatorde,kick start yada vurdurma hayat kurtaracak.
    Yav, onu bırak vurdurarak çalıştıramam diye scooter alamıyorum.
    levend84 bunu beğendi.

  20. #60

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Karbüratör ve enjeksiyon yakıt konusunda küçük cc de belki çok fark yaratmıyor ama cc büyüdükçe ve silindir sayısı arttıkça karbüratör ocak söndürür. Aynı tempoda eski karbüratörlü CBF 600 ümle şuanki MT09 u kıyaslarsam 100km de 1.5-2 lt civarı fark var.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)