Karbüratörlü Motor ile Enjeksiyonlu Motor Arasındaki Fark ?
Reklamlar
-
(ツ) adlı üyeden alıntı
yanlış değil
şanzıman inatçı
beyler alkol alıp mı giriyorsunuz foruma? kim inat ediyor? doğru mu diye sordum ve yanlışmış ve şimdi yanlış bilgiyi veritabanımdan sildim doğrusunu yazdım oraya.
ha o yanlış bilgi vahiy yolu ile inmedi, onuda birileri öğretti ve bende kulaktan duyma şeye direk inanmayacağım için veritabanına şüpheli olarak kaydettim ve şimdi tam konusu açılmışken bu veri hakkında net bilgi aldım.
gerçi netliği halen belli değil, bir kaç kişi daha detaylı bir şey söylerse veriyi yine güncellerim.
Reklamlar
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
beyler alkol alıp mı giriyorsunuz foruma? kim inat ediyor? doğru mu diye sordum ve yanlışmış ve şimdi yanlış bilgiyi veritabanımdan sildim doğrusunu yazdım oraya.
ha o yanlış bilgi vahiy yolu ile inmedi, onuda birileri öğretti ve bende kulaktan duyma şeye direk inanmayacağım için veritabanına şüpheli olarak kaydettim ve şimdi tam konusu açılmışken bu veri hakkında net bilgi aldım.
gerçi netliği halen belli değil, bir kaç kişi daha detaylı bir şey söylerse veriyi yine güncellerim.
Karbüratör veya enjeksiyon ateşleme sistemindeki farktır yani sizin tekerleklere ne kadar güç aktardığınız yine size kalmış gazı ne kadar çok açarsanız o kadar çok gider enjeksiyon ya da karbüratör ona müdahale edecek bir sistem değil şunu da söylemek lazım tabi ki düz bir yolda sabit hızla gitmek istiyorsanız bunu enjeksiyonlu bir motorda çok rahat ve stabil yapabilirsiniz karbüratör bu kadar lineer tepkilere sahip değil tam bir noktada gazı sabitlemek mümkün olmayabilir. (Enjeksiyonlu sisteme geçilmeden tam önceki son karbüratör sistemleri biraz daha iyi olabilir klasik karbüratörlerden bahsediyorum)
-
Valerosso adlı üyeden alıntı
Karbüratör veya enjeksiyon ateşleme sistemindeki farktır yani sizin tekerleklere ne kadar güç aktardığınız yine size kalmış gazı ne kadar çok açarsanız o kadar çok gider enjeksiyon ya da karbüratör ona müdahale edecek bir sistem değil şunu da söylemek lazım tabi ki düz bir yolda sabit hızla gitmek istiyorsanız bunu enjeksiyonlu bir motorda çok rahat ve stabil yapabilirsiniz karbüratör bu kadar lineer tepkilere sahip değil tam bir noktada gazı sabitlemek mümkün olmayabilir. (Enjeksiyonlu sisteme geçilmeden tam önceki son karbüratör sistemleri biraz daha iyi olabilir klasik karbüratörlerden bahsediyorum)
Hayır, diğer bir üyenin bana dediği şeyi ben size söyleyeyim şimdi.
Sıkıyorsunuz, palavra
Enjeksiyon sistemlerde hız sabitleyici olabiliyor ve hız sabitleyici ile gaza hiç basmadan hızı yükseltip azaltabiliyorsunuz.
Neden bilmiyorum ama bugun bir çok kişiye gıcık oluyorum.
Masuz anlaşmalı mı yapıyorsunuz? Benim mesajlarımı iyi okuyun ondan sonra neyi bilmediğimi iyi anlayın.
-
arkadaşlar bazı arkadaşların motorsikletteki enjeksiyon sistemini arabadaki enjeksiyon sistemini karıştırdığını gördüm..
motorsiklet teki enjeksiyon çoğu motorda tek noktadan enjeksiyonludur aslında çok ilkel bir enjeksiyon sistemidir manifolda konur direk arabalardaki çok noktadan silindire püskürtme yapmaz.. en başda karıştırılan bu zaten .. arabadaki gibi sanılıyorki direk silindir içine çok noktadan püskürtme yapılıyor..
tek noktadan enjeksiyon karbüratörden sadece bir tık iyi günümüz arabalarında kullanılan enjeksiyon sistemlerinden 2 tık geride olan bir sistemdir..
Şimdi ben biraz şeytanın avukatlığını yapıyım ..
Enjeksiyonun esas çıkış noktası avrupada karbondioksit salınımıdır.. yakıtın verimli yanmasıdır.. tabi bu yanında arabalarda daha iyi performans ve daha fazla yakıt tüketimi getirdi..
Bazılarının hoşuna gitmeye bilir bu diyiceğim ama motorsiklette enjeksiyonlu versiyonun pratikde çokda müthiş ultra karbiratörlü versiyonundan hem yakıtta hem performansda ciddi bir farkı yoktur..
inanmayanlar varsa buyursun baksın normal çift silindirli karbüratörlü bir makine ile aynı birebir akranı olan enjeksiyonlu versiyonuna...
ne yakıtta öyle 2-3 litre fark eder ne performansda öyle biri 160 yaparken diğeri 200 yapar..
bir arkadaş ben enjeksiyondan sorun çeken görmedim ama karbüratörden sorun çeken şu forumda bile yüzlerce konu bulursun yazmış..
şimdi şöyle karbüratör 150 yıllık bir teknoloji ve türkiyedeki motorsikletlerin hala %95 i karbüratörlü toplasan enjeksiyon hayatımıza motorsiklette gireli 10 yıl oldu olmadı.. haliyle %95 in problemi %5 den fazla görünücektir bu çok doğal..
bunun yoksa enjeksiyon sistemi ile bitmiyor oksijen sensörüne kadar bir bütün komplike sistem.. arayın bir ton efi problemleri çeken insanlar var forumalarda oxgen sensörü sıkıntıları çekenler var..
karbüratörlünün iyi anı basit bir mekanizması vardır değilmiki afrika serengetisinin ortasında kal, torosların ortasında kal, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerin ortasında kal kirli yakıttan falan oracıkda söker kucağında temizler yerine geri takar yoluna devam edersin tamiride basittir elin yatkınsa sen bile yaparsın.. enjeksiyon ise komplike bir sistemdir işin içine ecular girer yazılım girer illa ve illa servis ister..
en basitinden bir hararet sensörü enjeksiyonlu motorda sabahları zengin fakir yakıt karışımını beyne emir yollatıp kendi kendine otomatik yaptırırken.. karbiratörlü motorlarda sabahları soğuksa jikle falan sen çekersin.. karbüratörlü motordaki hararet müşürü sadece fanı açıp kapatmakdır.. bu iyimi kötümü siz karar verin ..
Bence aslında iyi bir şey çünkü kolay kolay arıza vermez , arıza verse tamiri aşırı basit ve ucuz 20-30 tl ye çözersin.. diğerinde arıza verse aldın eline koca sistemi geçmiş olsun..
Herkesin gittiği ustasında köşede yatan motorlar vardır parça bekleniyordur falan ve hemen hemen hepsinin parçası elektronik beyinler ecu lar sensörler falandır zira ustalar mekanik her türlü işi zaten kendileri çözebilirler.. benim ustamdada üç tane yatan var öyle sorduğunda bunun nesi var falanca ecusu cevap vermiyor filanca sensörü arızalı onu bekliyoruz almanyadan gibi cevaplar alıyorsunuz ..
Kısaca enjeksyion sistemi her açıdan üstündür arabada .. ama motorsikletde bence artı eksi olayı tartışılır birinin yakıttan ve performansdan bir tık daha iyi olmasına karşın diğerinin tamiratı ve genel giderleri ultra ucuzdur basit pratikdir..
Bizde motor sürenler bence bazıları gerçekden motor sürücüsü olmadıkları için onların kafa enjeksiyonda araba olayına kaıyor ve arabadaki enjeksiyonla motordaki enjeksiyonu bir tutup enjeksiyon daha iyidir diyorlar.. bana kalırsa bir motorsiklet ne kadar mekanik olursa kontrol o kadar sizde olur ve tamiri parça temini o kadar basit pratik ve ucuz olur..
basit bir örnek veriyim uzun yola çıktınız girdiniz motorsikletinizle benzin aldınız yakıtta kirli çıktı enjeksiyon olsa tıkasa sisteme zarar verse tamirini yapmana mümkün yok illa servise götürüceksin sana bir ton masraf. belki karadeniz yaylasındasın yada gezisindesin ustan istanbulda o motoru istanbula kadar götürtmen bile ayrı masraf..
diğerinde hadi senin elinden iş gelmese en yakın bir motorsiklet ustaı temizler karbüratörünü yola devam edersin hadi usta bulamasan yakındakki çevredeki köylüler bile anlar az çok onlardada neticede köy yerinde kullandıkları cublar motorlar var.. yani mekanik karadüzen sistemin tamiri herçeşit basittir.. bu dediğim motorsiklet için arabayla karıştırmayalım..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
......
motorsiklet teki enjeksiyon çoğu motorda tek noktadan enjeksiyonludur aslında çok ilkel bir enjeksiyon sistemidir manifolda konur direk arabalardaki çok noktadan silindire püskürtme yapmaz..........
Üstat hangi yıllardan bahsediyorsun bilmiyorum ama 2-4 silindir bütün motorlarda EFI çoklu enjeksiyondur.
Tek noktalı olması için filtreden gelen emme manifoltu birleşik olmalı ve tek enjektörün bu manifoltun üzerinde olması gerekiyor.
Eğer silindirlerin emmeleri doğrudan filtreye gidiyorsa her silindirde enjektör vardır.
Zaten yer kısıtlı, ben bile yapmazdım.
CBR'ın hava girişleri ve enjektörleri..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bazı arkadaşların motorsikletteki enjeksiyon sistemini arabadaki enjeksiyon sistemini karıştırdığını gördüm..
motorsiklet teki enjeksiyon çoğu motorda tek noktadan enjeksiyonludur aslında çok ilkel bir enjeksiyon sistemidir manifolda konur direk arabalardaki çok noktadan silindire püskürtme yapmaz.. en başda karıştırılan bu zaten .. arabadaki gibi sanılıyorki direk silindir içine çok noktadan püskürtme yapılıyor..
tek noktadan enjeksiyon karbüratörden sadece bir tık iyi günümüz arabalarında kullanılan enjeksiyon sistemlerinden 2 tık geride olan bir sistemdir..
Şimdi ben biraz şeytanın avukatlığını yapıyım ..
Enjeksiyonun esas çıkış noktası avrupada karbondioksit salınımıdır.. yakıtın verimli yanmasıdır.. tabi bu yanında arabalarda daha iyi performans ve daha fazla yakıt tüketimi getirdi..
Bazılarının hoşuna gitmeye bilir bu diyiceğim ama motorsiklette enjeksiyonlu versiyonun pratikde çokda müthiş ultra karbiratörlü versiyonundan hem yakıtta hem performansda ciddi bir farkı yoktur..
inanmayanlar varsa buyursun baksın normal çift silindirli karbüratörlü bir makine ile aynı birebir akranı olan enjeksiyonlu versiyonuna...
ne yakıtta öyle 2-3 litre fark eder ne performansda öyle biri 160 yaparken diğeri 200 yapar..
bir arkadaş ben enjeksiyondan sorun çeken görmedim ama karbüratörden sorun çeken şu forumda bile yüzlerce konu bulursun yazmış..
şimdi şöyle karbüratör 150 yıllık bir teknoloji ve türkiyedeki motorsikletlerin hala %95 i karbüratörlü toplasan enjeksiyon hayatımıza motorsiklette gireli 10 yıl oldu olmadı.. haliyle %95 in problemi %5 den fazla görünücektir bu çok doğal..
bunun yoksa enjeksiyon sistemi ile bitmiyor oksijen sensörüne kadar bir bütün komplike sistem.. arayın bir ton efi problemleri çeken insanlar var forumalarda oxgen sensörü sıkıntıları çekenler var..
karbüratörlünün iyi anı basit bir mekanizması vardır değilmiki afrika serengetisinin ortasında kal, torosların ortasında kal, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerin ortasında kal kirli yakıttan falan oracıkda söker kucağında temizler yerine geri takar yoluna devam edersin tamiride basittir elin yatkınsa sen bile yaparsın.. enjeksiyon ise komplike bir sistemdir işin içine ecular girer yazılım girer illa ve illa servis ister..
en basitinden bir hararet sensörü enjeksiyonlu motorda sabahları zengin fakir yakıt karışımını beyne emir yollatıp kendi kendine otomatik yaptırırken.. karbiratörlü motorlarda sabahları soğuksa jikle falan sen çekersin.. karbüratörlü motordaki hararet müşürü sadece fanı açıp kapatmakdır.. bu iyimi kötümü siz karar verin ..
Bence aslında iyi bir şey çünkü kolay kolay arıza vermez , arıza verse tamiri aşırı basit ve ucuz 20-30 tl ye çözersin.. diğerinde arıza verse aldın eline koca sistemi geçmiş olsun..
Herkesin gittiği ustasında köşede yatan motorlar vardır parça bekleniyordur falan ve hemen hemen hepsinin parçası elektronik beyinler ecu lar sensörler falandır zira ustalar mekanik her türlü işi zaten kendileri çözebilirler.. benim ustamdada üç tane yatan var öyle sorduğunda bunun nesi var falanca ecusu cevap vermiyor filanca sensörü arızalı onu bekliyoruz almanyadan gibi cevaplar alıyorsunuz ..
Kısaca enjeksyion sistemi her açıdan üstündür arabada .. ama motorsikletde bence artı eksi olayı tartışılır birinin yakıttan ve performansdan bir tık daha iyi olmasına karşın diğerinin tamiratı ve genel giderleri ultra ucuzdur basit pratikdir..
Bizde motor sürenler bence bazıları gerçekden motor sürücüsü olmadıkları için onların kafa enjeksiyonda araba olayına kaıyor ve arabadaki enjeksiyonla motordaki enjeksiyonu bir tutup enjeksiyon daha iyidir diyorlar.. bana kalırsa bir motorsiklet ne kadar mekanik olursa kontrol o kadar sizde olur ve tamiri parça temini o kadar basit pratik ve ucuz olur..
basit bir örnek veriyim uzun yola çıktınız girdiniz motorsikletinizle benzin aldınız yakıtta kirli çıktı enjeksiyon olsa tıkasa sisteme zarar verse tamirini yapmana mümkün yok illa servise götürüceksin sana bir ton masraf. belki karadeniz yaylasındasın yada gezisindesin ustan istanbulda o motoru istanbula kadar götürtmen bile ayrı masraf..
diğerinde hadi senin elinden iş gelmese en yakın bir motorsiklet ustaı temizler karbüratörünü yola devam edersin hadi usta bulamasan yakındakki çevredeki köylüler bile anlar az çok onlardada neticede köy yerinde kullandıkları cublar motorlar var.. yani mekanik karadüzen sistemin tamiri herçeşit basittir.. bu dediğim motorsiklet için arabayla karıştırmayalım..
dağ başında benzini bitipte içine wd-40 tarzı şeyler koyup yol aldım diyeni hatırlıyorum bu forumda. evet karbüratör bir yandan avantaj o zaman, hem habire arıza yapıyormuş, ben 3. motosikletimdeyim ve daha karbüratörün bozulması yüzünden yolda kaldığımı hatırlamıyorum.
şu an kullandığım Tvs Apache 70 bin kilometreyi geçti ve daha karbüratör diyaframı bile orjinal.
benden önceki sahibi jigleyi kırmış ben yaz kış jiglesiz çalıştırıyorum ve tekte alıyor. soğukta çalışmamazlık etmiyor. fotoğrafları bile duruyor hatta bir keresinde motoru yıkadım ve ertesi gün işe gideyim derken motoru sabahleyin donmuş bir şekilde buldum.
marş motoru donmuş, ayak marşı ile çalıştırdım, arka fren donmuş, orta sehba falan her şey donmuş.
yola koyuldum ve işe giderken motorun arka frenini kullanmadım çünkü basınca basılı kalıyordu ve iş yerinde orta sehpayı açamayıp yan ayaklığa aldım, yolda giderken orta sehpa yine donmuştu.
karbüratörlü ama hava -4 sıkıntısız çalışıyordu.
-
ben biraz sık keyfi motor değiştiririm bir yeni alırım bir eski alırım kafama göre .. şu anda piaggio x10 um var misal ama yarın satıp karbiratörlü bir şeyde alabilirim o ruh halime bağlı..
aldığım karbüratörlü hemen hemen hiç bir motorumda bende özellikle kartüratöre has bir arıza tamirat yapıldığını hatırlamam normal bakımlar sırasında ustam bir temizlemişdir bir ayarını güzel yapmışdır o kadar oda normal rutin bakım şeyleri zaten..
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
dağ başında benzini bitipte içine wd-40 tarzı şeyler koyup yol aldım diyeni hatırlıyorum bu forumda. evet karbüratör bir yandan avantaj o zaman, hem habire arıza yapıyormuş, ben 3. motosikletimdeyim ve daha karbüratörün bozulması yüzünden yolda kaldığımı hatırlamıyorum.
şu an kullandığım Tvs Apache 70 bin kilometreyi geçti ve daha karbüratör diyaframı bile orjinal.
benden önceki sahibi jigleyi kırmış ben yaz kış jiglesiz çalıştırıyorum ve tekte alıyor. soğukta çalışmamazlık etmiyor. fotoğrafları bile duruyor hatta bir keresinde motoru yıkadım ve ertesi gün işe gideyim derken motoru sabahleyin donmuş bir şekilde buldum.
marş motoru donmuş, ayak marşı ile çalıştırdım, arka fren donmuş, orta sehba falan her şey donmuş.
yola koyuldum ve işe giderken motorun arka frenini kullanmadım çünkü basınca basılı kalıyordu ve iş yerinde orta sehpayı açamayıp yan ayaklığa aldım, yolda giderken orta sehpa yine donmuştu.
karbüratörlü ama hava -4 sıkıntısız çalışıyordu.
Fatih gardaşim,Bu segmentte,Tvs Apache nin uzerine motormu var?sadece karburatoru degil motor,mekanik,sağlamlik anlaminda ömürlüktür.ne yapsan ne etsen bozamazsin makinayı..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Fatih gardaşim,Bu segmentte,Tvs Apache nin uzerine motormu var?sadece karburatoru degil motor,mekanik,sağlamlik anlaminda ömürlüktür.ne yapsan ne etsen bozamazsin makinayı..
gerçekten çok beğeniyorum, ekonomik yakıt, yakışıklı görünüm, sağlamlık, biraz titriyor ve bazı yedek parça fiyatları biraz pahalı...
@logaritma, şimdi araba kazalarında hayatını kaybeden sayısı motosiklete göre daha fazla. motosiklet arabalardan daha güvenlidir, yersen
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
gerçekten çok beğeniyorum, ekonomik yakıt, yakışıklı görünüm, sağlamlık, biraz titriyor ve bazı yedek parça fiyatları biraz pahalı...
@logaritma, şimdi araba kazalarında hayatını kaybeden sayısı motosiklete göre daha fazla. motosiklet arabalardan daha güvenlidir, yersen
Bazi parcalari pahali dedigimiz olay??
Çin ve japon modellerinde bile pahali..(Mekanik,plastik)
Ayrica Çin mali ve diger hint mali rakibine oranla,parcasi bir tık pahali olabilir ama onlardan iki kat daha saglam ve uzun vadeli gorevini yapiyor..
Ucuz olup senede 2 defa degistirmekmi?
Bir tık pahali olup 2 senede 1 defa degistirmekmi?
Durum bundan ibaret.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bazı arkadaşların motorsikletteki enjeksiyon sistemini arabadaki enjeksiyon sistemini karıştırdığını gördüm..
motorsiklet teki enjeksiyon çoğu motorda tek noktadan enjeksiyonludur aslında çok ilkel bir enjeksiyon sistemidir manifolda konur direk arabalardaki çok noktadan silindire püskürtme yapmaz.. en başda karıştırılan bu zaten .. arabadaki gibi sanılıyorki direk silindir içine çok noktadan püskürtme yapılıyor..
tek noktadan enjeksiyon karbüratörden sadece bir tık iyi günümüz arabalarında kullanılan enjeksiyon sistemlerinden 2 tık geride olan bir sistemdir..
Şimdi ben biraz şeytanın avukatlığını yapıyım ..
Enjeksiyonun esas çıkış noktası avrupada karbondioksit salınımıdır.. yakıtın verimli yanmasıdır.. tabi bu yanında arabalarda daha iyi performans ve daha fazla yakıt tüketimi getirdi..
Bazılarının hoşuna gitmeye bilir bu diyiceğim ama motorsiklette enjeksiyonlu versiyonun pratikde çokda müthiş ultra karbiratörlü versiyonundan hem yakıtta hem performansda ciddi bir farkı yoktur..
inanmayanlar varsa buyursun baksın normal çift silindirli karbüratörlü bir makine ile aynı birebir akranı olan enjeksiyonlu versiyonuna...
ne yakıtta öyle 2-3 litre fark eder ne performansda öyle biri 160 yaparken diğeri 200 yapar..
bir arkadaş ben enjeksiyondan sorun çeken görmedim ama karbüratörden sorun çeken şu forumda bile yüzlerce konu bulursun yazmış..
şimdi şöyle karbüratör 150 yıllık bir teknoloji ve türkiyedeki motorsikletlerin hala %95 i karbüratörlü toplasan enjeksiyon hayatımıza motorsiklette gireli 10 yıl oldu olmadı.. haliyle %95 in problemi %5 den fazla görünücektir bu çok doğal..
bunun yoksa enjeksiyon sistemi ile bitmiyor oksijen sensörüne kadar bir bütün komplike sistem.. arayın bir ton efi problemleri çeken insanlar var forumalarda oxgen sensörü sıkıntıları çekenler var..
karbüratörlünün iyi anı basit bir mekanizması vardır değilmiki afrika serengetisinin ortasında kal, torosların ortasında kal, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerin ortasında kal kirli yakıttan falan oracıkda söker kucağında temizler yerine geri takar yoluna devam edersin tamiride basittir elin yatkınsa sen bile yaparsın.. enjeksiyon ise komplike bir sistemdir işin içine ecular girer yazılım girer illa ve illa servis ister..
en basitinden bir hararet sensörü enjeksiyonlu motorda sabahları zengin fakir yakıt karışımını beyne emir yollatıp kendi kendine otomatik yaptırırken.. karbiratörlü motorlarda sabahları soğuksa jikle falan sen çekersin.. karbüratörlü motordaki hararet müşürü sadece fanı açıp kapatmakdır.. bu iyimi kötümü siz karar verin ..
Bence aslında iyi bir şey çünkü kolay kolay arıza vermez , arıza verse tamiri aşırı basit ve ucuz 20-30 tl ye çözersin.. diğerinde arıza verse aldın eline koca sistemi geçmiş olsun..
Herkesin gittiği ustasında köşede yatan motorlar vardır parça bekleniyordur falan ve hemen hemen hepsinin parçası elektronik beyinler ecu lar sensörler falandır zira ustalar mekanik her türlü işi zaten kendileri çözebilirler.. benim ustamdada üç tane yatan var öyle sorduğunda bunun nesi var falanca ecusu cevap vermiyor filanca sensörü arızalı onu bekliyoruz almanyadan gibi cevaplar alıyorsunuz ..
Kısaca enjeksyion sistemi her açıdan üstündür arabada .. ama motorsikletde bence artı eksi olayı tartışılır birinin yakıttan ve performansdan bir tık daha iyi olmasına karşın diğerinin tamiratı ve genel giderleri ultra ucuzdur basit pratikdir..
Bizde motor sürenler bence bazıları gerçekden motor sürücüsü olmadıkları için onların kafa enjeksiyonda araba olayına kaıyor ve arabadaki enjeksiyonla motordaki enjeksiyonu bir tutup enjeksiyon daha iyidir diyorlar.. bana kalırsa bir motorsiklet ne kadar mekanik olursa kontrol o kadar sizde olur ve tamiri parça temini o kadar basit pratik ve ucuz olur..
basit bir örnek veriyim uzun yola çıktınız girdiniz motorsikletinizle benzin aldınız yakıtta kirli çıktı enjeksiyon olsa tıkasa sisteme zarar verse tamirini yapmana mümkün yok illa servise götürüceksin sana bir ton masraf. belki karadeniz yaylasındasın yada gezisindesin ustan istanbulda o motoru istanbula kadar götürtmen bile ayrı masraf..
diğerinde hadi senin elinden iş gelmese en yakın bir motorsiklet ustaı temizler karbüratörünü yola devam edersin hadi usta bulamasan yakındakki çevredeki köylüler bile anlar az çok onlardada neticede köy yerinde kullandıkları cublar motorlar var.. yani mekanik karadüzen sistemin tamiri herçeşit basittir.. bu dediğim motorsiklet için arabayla karıştırmayalım..
efi arızasını dandik çin yada kore malı motorlar yapar. (japonlarda zaten sensördedir problem %90)
-
emremm adlı üyeden alıntı
Ahha, o kadar değildir yahu. Bi yanlışlık vardır.
Minarelli o kadar yanlış yapmaz.
Ya da eleman devamlı devir çeviriyor.
Geçen bi turda çok zorladım 5 litre yaktı. İki kişi yüklü halde zorladığımda ise 6 litre yakmıştı. Çok sakin sürersem dörde düşüyor.
Arkadaş zorladığımda 7 nin üstünde dedi. Normalde ise 6 yakıyormuş. Ben onun dediğini aktarıyorum kendim denemedim tabi.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Bazi parcalari pahali dedigimiz olay??
Çin ve japon modellerinde bile pahali..(Mekanik,plastik)
Ayrica Çin mali ve diger hint mali rakibine oranla,parcasi bir tık pahali olabilir ama onlardan iki kat daha saglam ve uzun vadeli gorevini yapiyor..
Ucuz olup senede 2 defa degistirmekmi?
Bir tık pahali olup 2 senede 1 defa degistirmekmi?
Durum bundan ibaret.
biel kolu 170 lira
motor bloğu üst kapak 610 lira
arka amortisör çifti 560 lira
benzin deposu 650 lira
ibre 360 lira
zincir 114 lira
ön jant 820 lira
arka jant 350 lira (orjinal mi bilmiyorum)
ön siperlik 140 lira
ön çamurluk 230 lira
gidon grenajı 250 lira
marş kavrama 300 lira
şanzıman dişlisi 530 lira
krank 780 lira
silindir piston 600 küsür lira
yan sanayi ürünleri ucuz tabi, bunlar orjinal sanırım. orjinal diye yan sanayi kaptırmazlarsa n11 den fiyatlar bu, daha ucuza da var tabi.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
biel kolu 170 lira
motor bloğu üst kapak 610 lira
arka amortisör çifti 560 lira
benzin deposu 650 lira
ibre 360 lira
zincir 114 lira
ön jant 820 lira
arka jant 350 lira (orjinal mi bilmiyorum)
ön siperlik 140 lira
ön çamurluk 230 lira
gidon grenajı 250 lira
marş kavrama 300 lira
şanzıman dişlisi 530 lira
krank 780 lira
silindir piston 600 küsür lira
yan sanayi ürünleri ucuz tabi, bunlar orjinal sanırım. orjinal diye yan sanayi kaptırmazlarsa
n11 den fiyatlar bu, daha ucuza da var tabi.
Tvs Apache 2006 dan bu yana Tr.ye ithal edlien bir model,gırla yan sanayii ve taiwan kalite parcalari mevcut..
Yari fiyatina bulman mumkun.
Z one150 ve 180 nin parca fiyatlarina bakarsan cokta fark olmadigini gorursun.
-
enjeksiyonun amacı motorun daha az benzin ile çalışmasını sağlamaktır , otomobillerde kullanılan direkt enjeksiyon ise benzin miktarını dahada aşağı çekmiştir , karbüratör bu kadar az yakıt çok hava (1/40) karışımını sağlayamaz , önümüzdeki yıllarda bujisiz benzin motorlarını da göreceğiz otomobillerde , inanılmaz derecede az yakıtla aynı dizel gibi sıkıştırma metoduyla çalışacaklar..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Tvs Apache 2006 dan bu yana Tr.ye ithal edlien bir model,gırla yan sanayii ve taiwan kalite parcalari mevcut..
Yari fiyatina bulman mumkun.
Z one150 ve 180 nin parca fiyatlarina bakarsan cokta fark olmadigini gorursun.
Levend usta konu dışı olacak ama şu sol arka artcı ayaklığının orda ızgara gibi bir şey var ben orayı birşeyler bağlamak için sanıyordum arkadaş kadınların etekleri sıkışmasın diye yapmışlar dedibu doğru mu
-
snappy x adlı üyeden alıntı
Levend usta konu dışı olacak ama şu sol arka artcı ayaklığının orda ızgara gibi bir şey var ben orayı birşeyler bağlamak için sanıyordum arkadaş kadınların etekleri sıkışmasın diye yapmışlar dedi
bu doğru mu
Dogrudur.
Barış,o parça hindistanda motosikletlerde zorunlu.trafik soldan aktigi icin(sol tarafta)kadinlar yan oturdugu icin elbisenin takilmasini onleyen korkuluk.
Ayrica cidden kullanisli ilk zamanlar sokecektim sonra vazgectim ordan bir yere baglamasi kolay oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
Kimse dememiş hadi ben yazayim,
Enjeksiyonlu bir motorda akü zayifladi veya bitti,haliyle yakit pompasi calisamadigi icin depodaki yakiti enj.sistemine gonderemeyecek,ve haliyle motor calismayacak.
Ama karburatorde,kick start yada vurdurma hayat kurtaracak.
-
ben oraya çanta, jet taşı, matkap falan bağlıyordum geçen sene
yan sanayi candır, ben full yan sanayi malzeme kullanıyorum. kalite olarak yağa dikkat ediyorum sadece.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
...........
Enjeksiyonlu bir motorda akü zayifladi veya bitti,haliyle yakit pompasi calisamadigi icin depodaki yakiti enj.sistemine gonderemeyecek,ve haliyle motor calismayacak.
Ama karburatorde,kick start yada vurdurma hayat kurtaracak.
Yav, onu bırak vurdurarak çalıştıramam diye scooter alamıyorum.
-
Karbüratör ve enjeksiyon yakıt konusunda küçük cc de belki çok fark yaratmıyor ama cc büyüdükçe ve silindir sayısı arttıkça karbüratör ocak söndürür. Aynı tempoda eski karbüratörlü CBF 600 ümle şuanki MT09 u kıyaslarsam 100km de 1.5-2 lt civarı fark var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)