Nc750 dtc x vs benelli trk 502 arasında kaldım arkadaşlar.
Reklamlar
-
o 752s dediğiniz motorun şimdiden türkiye fiyatını söyliyim yurtdışı ortalama satış fiyatı 600000 rupee olucakmış hindistanda aksesuarsız.. 600000 rupee 8320 dolar eder.. kuru 6.5 tl den baz alarak diyorum 6.5 tl den hadi biz iyi niyetli olalım düz 8000 dolar diyelim her şeyi en optimum ve minumumdan hesap edelim .. 8000 doları çevirin ötv kdv mtv bütün vergileri tabii transport ücreti falanı filanı ekleyin üstüne bunu getirten satan insanlar taşmı yesin onlarında karını komisyonunu ekleyin..
şimdi bunu türk lirasına çevirin .. ben size diyim çok yormayın kafayı minumum türkiyeye girişi son kullanıcının alış rakamıoda minumum 70 bin tl den aşağı olmaz tabii bunlarda hep iyimser rakamlar yoksa benim kafamdaki harbi rakam 80 bin tl ..
kur 7 tl olursa alet 8300 değilde bize 8500 dolardan gelirse bunun aksesuarı osu busuda var onlarıda eklersen rakamı en iyimser oranlardan verdim..
şunuda diyim motorun hindistan fiyatını bilmesemde bana tahmin et deseler gene benim tahminimde 70-80 den aşağı olmazdı.
Reklamlar
-
Sıfır mı ikinci el mi bakıyor sunuz?
Sıfır alınacak ise trk 502 35 bin 3'lü çanta seti dahil , nc 750 50 bin tl. Yani ortada bir kıyas meselesi yok arada 15 bin tl fark var.
İkinci el 2016-2017 3 lü çanta seti olan temiz bir nc ise 40 bin tl civarı. Aynı şekilde düşük km de ikinci el bir trk 502 30 bin tl.
Uzun lafın kısası bütçeniz yetiyorsa nc daha önde, ikinci eli çok canlı bir motor. Bütçeniz kısıtlıysa trk
-
adamın ebatlarına bakınca kuba çita bu adama anca sırt çantası olur. adamın boyutlar hulk tan hallice 😂
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
fikrimi de söyleyeyim. benelli adı italyan kendisi çinli bir marka. türkiyede kuba/rks distrübütörlüğünde malum. merkez antep. honda ile nesini kıyaslayalım? bursa merkezde tek servis var cemal abi 72 yaşında ara sokakta bir yerde. görse motoru da tanımaz. enjeksiyonludan anlamıyor öyle söyleyeyim. türkiye genelinde de 3 aşağı 5 yukarı aynıdır. çin iyisi bir motor. japon grubuna doğrudan rakip alternatif değil benelli. daha küçük motor işçilik ve parçadan tavizle az daha ucuza satma projesiyle piyasada. 402s tanıtıldı malum 1 yıl oldu daha ortada yok makina fuarlarda gördük. ducati x diavel kopyası küçük ve ucuzu yapılıyor. ben olsam girmem kıyaslamam honda ile.
-
Honda dan ucuz olsun her türlü kıyaslarım. Servis konusu hariç diğer dediklerinize katılmıyorum. İyi mal üretmek kimsenin tekelinde değil. Volvo bile Çin'li olmuş hala Japon fetişi yapmanın anlamı yok. Japonlarda da eski matahlık yok. Üst segmentlerden bahsetmiyorum.
-
Benim multistrada’yı vereyim sana.
-
bir kaç şeyi düzelteyim.
1)iyi mal üretmek birilerinin tekelindedir görüşü her kime aitse bunu o kişi ya da kişilere söylemenizi öneririm. bana ait değil zira.
2)japon fetişi gibi ultra absürd bir söylemin kabulü de mümkün değil. zira sahibini irrasyonel kılar. ben akıl dışı bir insan değilim. bu iki üründen japon olanını daha kaliteli buluyor olmak ne beni ne bu konuda fikir beyan eden diğerlerini fetişist yapmaz. 3) "ucuz olsun" tek başına anlam taşıyan bir ifade değil. örneklendireyim 10 bin tl ye satılırsa ben de kıyaslarım.
4) japonların eski matahlıkta olmaması benelliyi honda kalitesinde kılmaz. bu anlatı demagojik duruyor.
5) volvo yu satın alan oluşum ile benelliyi ya da mesela jaguarı satın alan hintli oluşumlar aynı değiller. birbirleri ile kıyaslanabilir şeyler değil bunlar. kimisinde kalite orjinale yakın kalırken kimilerinde ciddi düşüş yaşanıyor. bu sadece otomotiv sektöründe de değil. bu itibarla örneğiniz geçersiz.
nc750 dtc x yerine trk 502 makul gören azınlığa dahil olmak elbetteki hakkınızdır hiç kimse müdahale edemez. ben saydığım gerekçelerle diper taraftakilerden olmaya devam edeceğim. esenlikler dilerim.
-
reberemo adlı üyeden alıntı
bir kaç şeyi düzelteyim.
1)iyi mal üretmek birilerinin tekelindedir görüşü her kime aitse bunu o kişi ya da kişilere söylemenizi öneririm. bana ait değil zira.
2)japon fetişi gibi ultra absürd bir söylemin kabulü de mümkün değil. zira sahibini irrasyonel kılar. ben akıl dışı bir insan değilim. bu iki üründen japon olanını daha kaliteli buluyor olmak ne beni ne bu konuda fikir beyan eden diğerlerini fetişist yapmaz. 3) "ucuz olsun" tek başına anlam taşıyan bir ifade değil. örneklendireyim 10 bin tl ye satılırsa ben de kıyaslarım.
4) japonların eski matahlıkta olmaması benelliyi honda kalitesinde kılmaz. bu anlatı demagojik duruyor.
5) volvo yu satın alan oluşum ile benelliyi ya da mesela jaguarı satın alan hintli oluşumlar aynı değiller. birbirleri ile kıyaslanabilir şeyler değil bunlar. kimisinde kalite orjinale yakın kalırken kimilerinde ciddi düşüş yaşanıyor. bu sadece otomotiv sektöründe de değil. bu itibarla örneğiniz geçersiz.
nc750 dtc x yerine trk 502 makul gören azınlığa dahil olmak elbetteki hakkınızdır hiç kimse müdahale edemez. ben saydığım gerekçelerle diper taraftakilerden olmaya devam edeceğim. esenlikler dilerim.
Pasif agresifliğe gerek yok. Neyin ne olduğunu bilecek bilgiye ve donanıma sahibim. Burası forum ortamı her yazılan şeye alınganlık ve agresiflikle cevap atmak yersiz.
-
bu o bunu satın aldı kafasından çıkalım bir .. çünkü aşırı eğitimsiz bilgisiz bir söylem..
gelly volvo yu satın aldı diye volvo çinli olmaz zira tam aksine volvonun üretim kalitesi ve teknolojik yatırım argesi misli misli arttı eskiye oranla.. çünkü gelly ile volvo aralarında özel bir anlaşma yaptılar arkalarında isveç hükümetininde olduğu zaten satış o şartlarla gerçekleşdi..
şartlarda neydi gelly volvonun hiç bir iç işlerine karışamıycak volvonun genel merkezi gene isveç de kalıcak gelly volvodan sadece teknoloji transferi yapıcak zaten gellyninde tek derdi oydu volvodan üretim kalitesini kapıp kaliteli ve teknolojik araçlar üretmek..
jaguar landrover olayına gelirsek benzer hikaye tata ya satıldı iki şirkette ama kimin gözlemi müşadesi altında tabiki ingiltere .. ingiltere hükümetinin kontrolünde satış oldu hatta jaguar landrovera çinli bir iki şirket talip oldu satmadılar yada sattırtmadılar diyelim çinlilere.. hintliler niye aldı çünkü hindistan ingiliz sömürgesidir ve tata denilen şirket her ne kadar hintli olsada aslen ingiliz kontrolünde olan yönetim kurulunda ingilizlerin olduğu bir şirket.. ingilizlerin gölgesinin üstünde olduğu bir şirket.. yani iki markada dolaylı olarak gene ingilterede kaldı..
Bunları gidipde benelli ile kıyaslayamassınız..
benelli 1910 lu 40 lı yıllarda rüzgarlar estirmiş ondan sonra çağa ayak uyduramamış hep düşüşler ekonomik problemler içinde olmuş bir firma.. 60 lılarda amerikalılar satın almış şimdiki çinliler gibi. bir ara arjantinlilerle iş yapmışlar ortaklık.. şimdi herkes çinli diyor ama benim bildiğim hintli dsk group benellinin %49 hissesini satın aldı..
Kısaca geçmişinden ötürü bir ismi ve namı var markanın çinlilerde mantıklı bir hareketle sıfırdan avrupa pazarı için marka kurucaklarınaki bunu çok denediler olmuyor gördüler ekonomik durumu çok kötü batakda olan ama geçmişi ismi namı olan avrupa amerikalının iyi bildiği bir markayı alıp avrupa amerika pazarında satmanın daha mantıklı olucağını görmüşler.. Doğruda bir mantık.. kime sorsan sana benellinin 30-40 sene önceki herhangi bir modelini söylemeyemez ama ismini bir yerden duymuşdur bir şekilde markayı bilir..
şunuda diyim Qianjiang group namı değer bizde bilinen adıyla kewaay yada yeni adı galiba rks olmuş inanın benelliyi almasa bile gene bu benelli modellerini başka bir marka adı altında üretirdi..
-
Memlekette Honda Yamaha dışında bir motor alıyorsanız servis ağı kapsamı ve servis satış sonrası hizmet kalitesini özellikle düşünmeniz lazım maalesef. Gönül isterdi ki paramız ve kazançlarımız batı paralarına denk olsun, dünya alem her markadan motor satılsın, yukarıdaki unsurlar mevzubahis olmasın... Sene başı çok temiz ve kelepir bir 2015 Versys 650 vardı, sahibi tanıdık motor bilindik, sırf Kawasaki diye (bayıldığım sevdiğim bir motor olmasına rağmen) almadım... Öyle b.ktan bir durum bizimkisi.
-
onu şöyle demek lazım türkiyede çok popüler çok tutan çok satan motorların her tür parçası oluyor illa distirübütörün getirmesine gerek yok türkiyede bazı ismi namı bilinen parçaçı toptancılar var bu insanlar çekiyor parçaları.. mesela arkadaşımda 99 model freewind vardı çok beğendiğim çok güzel harika bir makinadır sol arka kapak grenajında bir çatlak oldu dağ gezisinde offroad da türkiyede sadece bir kişide vardı o parça.. başkalarındada vardı o parça ama herkes o kişiden alıp üstüne ekliyordu..
bmw içinde böyle bir arkadaşımda r80gs var oda harika bir makina çok güzel topladı halada onda. motoru leş satın aldı parçası yoktu nerdeyse üstünde motora parça arıyorduk sağa sola kime haber salsak kapılar hep iki kişiye çıkıyordu bütün parçalar tek onlarda vardı..
Modelli piyasa işi motor almıyorsan bu parça servis sıkıntısı her motorcunun kaderidir..
Tabii şu var artık hiç bir şey eskisi gibi değil internet denen bir şey var .. kullanmayı biliyorsan her tür parça isterse ugandada isterse arjantinde ispanyada olsun elinde artık..
benim şu yukarda yazdığımda eski hikayeler o zamanlar böyle internet yaygın değildi yeni yeni palazlanıyordu.. yoksa o zamanda onun bunun ağzı kokusunu çekmez ebaydan toplardık bütün parçaları..
-
İnternet aracılığıyla yurt dışından en son ne zaman bir şey aldınız acaba? Nefes aldırmıyorlar artık, parça marça artık anca bavul ticaretiyle gelir...
-
NC iyidir. 750CC motor 4 litre ortalama ile gidersin rahattır ikinci eli üzmez.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
İnternet aracılığıyla yurt dışından en son ne zaman bir şey aldınız acaba? Nefes aldırmıyorlar artık, parça marça artık anca bavul ticaretiyle gelir...
devamlı alıyorum daha yeni amazondan drone larım için bir sürü parça ekipman aldım.. göz açılmıycak bir şey yok takılan malın gidip %20 neyse gümrüğünü ödüyorum gene türkiye rakamlarının yanına bile yaklaşamıyor..
onuda bırakın zaten türkiyeden parça aldığınız bu insanlar nerden alıyor sanıyorsunuz hepsi yurtdışından getirtiyor evde kendileri imal etmiyor herhalde. üstüne birde bu insalar başka dükkan sahiplerine sattıklarında siz dükkandan zammın zammını yiyerek alıyorsunuz hiç olmassa gidin membağından kaynağından alın daha iyi..
tabi bazı malzemeler dükkan sahiplerinin elinde 3 sene 5 sene kalıyor artık elden çıkarmak için çok uygun yurtdışından bile uygun fiyatlara verebiliyorlar onları önden bir araştırıp kovalamak lazım..
-
İkisi arasında nc kesin.
Ama bi tık daha iyisi dersen dl650 (2012 ve üzeri).
-
Nc750x kullanıyorum, hem şehir içinde hem de uzun yol yaptım. 1.85 ve 95 kiloyum. Boyuma çok uygun sele yüksekliği var. İstanbul-Denizli gittim Temmuz ayında. Geçen hafta da Bulgaristan-Yunanistan turu yaptım tek başıma. Herkes birkaç bin km yapınca başka motosiklet ararsın dedi ilk başta. 3.000 kilometreyi geçtim, yakıt ortalamam 3.7 litre. Şehir içinde 4 litreyi geçmedi. Alırken de aynı fikirdeydim şimdi de, kesinlikle değiştirmem.
Artısı çok fazla olan bir motosiklet. Şehir içinde kıvrak, dengeli. Sesi çok hoş. Bilenin bilmeyenin ağzında olan hızlanma meselesi bence doğru değil. İyi hızlanıyor. Son hızını denemedim ama uzun yolda 6. vitese aldıktan sonra dct gibi gidiyor, vites düşür - yükselt istemiyor pek. 120-130 km hızda devir göstergesi 3.000-3.200 aralığında. Selesiyle ilgili şikayetler var, ben uzun yol dahil rahatsızlık duymadım. Sert rüzgarlardan bile az etkileniyor. Bacakları rüzgardan koruyor. Çok fazla motor sıcaklığı da hissetmedim bugüne dek. Alırken de satarken de üzmeyen bir fiyat skalası var. İyi imajı olduğu için talibi çok.
Bana göre eksileri, en başta benzin deposunun artçı selesinin altında olması. Uzun yolda sırt çantasını artçı selesine bağlıyordum. Benzin almak işkence, her seferinde sök-tak. Görünüş olarak çirkin. Lastikleri sınıfındaki diğer rakiplerine göre küçük çaplı, o da çirkinliğine ek yapıyor. Ön camı kısa, rüzgar benim çene altımdan itibaren kaska vuruyor. Camı deflektörle uzattım rüzgarı azalttı.
Artıları eksilerine göre çok daha ağır bastığı için benim gibi bir kullanıcı için değiştirmeyi düşündürmeyecek bir motosiklet.
-
NC gâvurun "workhorse" dediği cinsten bir alet. Eğlencelik değil, fonksiyon isteyene (Genç çoşkulu adama gitmez; ben 45'im daha fazlası benim risk algım için tehlikeli, güç ağırlık oranı neredeyse bire bir olan CB500F de böyle motor...)
-
Wing750 adlı üyeden alıntı
Nc750x kullanıyorum, hem şehir içinde hem de uzun yol yaptım. 1.85 ve 95 kiloyum. Boyuma çok uygun sele yüksekliği var. İstanbul-Denizli gittim Temmuz ayında. Geçen hafta da Bulgaristan-Yunanistan turu yaptım tek başıma. Herkes birkaç bin km yapınca başka motosiklet ararsın dedi ilk başta. 3.000 kilometreyi geçtim, yakıt ortalamam 3.7 litre. Şehir içinde 4 litreyi geçmedi. Alırken de aynı fikirdeydim şimdi de, kesinlikle değiştirmem.
Artısı çok fazla olan bir motosiklet. Şehir içinde kıvrak, dengeli. Sesi çok hoş. Bilenin bilmeyenin ağzında olan hızlanma meselesi bence doğru değil. İyi hızlanıyor. Son hızını denemedim ama uzun yolda 6. vitese aldıktan sonra dct gibi gidiyor, vites düşür - yükselt istemiyor pek. 120-130 km hızda devir göstergesi 3.000-3.200 aralığında. Selesiyle ilgili şikayetler var, ben uzun yol dahil rahatsızlık duymadım. Sert rüzgarlardan bile az etkileniyor. Bacakları rüzgardan koruyor. Çok fazla motor sıcaklığı da hissetmedim bugüne dek. Alırken de satarken de üzmeyen bir fiyat skalası var. İyi imajı olduğu için talibi çok.
Bana göre eksileri, en başta benzin deposunun artçı selesinin altında olması. Uzun yolda sırt çantasını artçı selesine bağlıyordum. Benzin almak işkence, her seferinde sök-tak. Görünüş olarak çirkin. Lastikleri sınıfındaki diğer rakiplerine göre küçük çaplı, o da çirkinliğine ek yapıyor. Ön camı kısa, rüzgar benim çene altımdan itibaren kaska vuruyor. Camı deflektörle uzattım rüzgarı azalttı.
Artıları eksilerine göre çok daha ağır bastığı için benim gibi bir kullanıcı için değiştirmeyi düşündürmeyecek bir motosiklet.
Arada özlüyorum keratayı (NC), şimdiki CB500F şehir içinde biraz daha rahat daha kıvrak ama uzun yol yapılmıyor. (Hızlanması vs NC ile bire bir aynı hatta çok az daha iyi bile olabilir...)
Bir düzeltme yapacağım; NC 6. vites 4000dd'da 120-125 civarı gider, 3000dd'da 90 gider. Vites aralıkları o kadar açık değil aslında. (Maks. 6250dd çevirdiği için...)
Selamlar,
-
reberemo adlı üyeden alıntı
bir kaç şeyi düzelteyim.
1)iyi mal üretmek birilerinin tekelindedir görüşü her kime aitse bunu o kişi ya da kişilere söylemenizi öneririm. bana ait değil zira.
2)japon fetişi gibi ultra absürd bir söylemin kabulü de mümkün değil. zira sahibini irrasyonel kılar. ben akıl dışı bir insan değilim. bu iki üründen japon olanını daha kaliteli buluyor olmak ne beni ne bu konuda fikir beyan eden diğerlerini fetişist yapmaz. 3) "ucuz olsun" tek başına anlam taşıyan bir ifade değil. örneklendireyim 10 bin tl ye satılırsa ben de kıyaslarım.
4) japonların eski matahlıkta olmaması benelliyi honda kalitesinde kılmaz. bu anlatı demagojik duruyor.
5) volvo yu satın alan oluşum ile benelliyi ya da mesela jaguarı satın alan hintli oluşumlar aynı değiller. birbirleri ile kıyaslanabilir şeyler değil bunlar. kimisinde kalite orjinale yakın kalırken kimilerinde ciddi düşüş yaşanıyor. bu sadece otomotiv sektöründe de değil. bu itibarla örneğiniz geçersiz.
nc750 dtc x yerine trk 502 makul gören azınlığa dahil olmak elbetteki hakkınızdır hiç kimse müdahale edemez. ben saydığım gerekçelerle diper taraftakilerden olmaya devam edeceğim. esenlikler dilerim.
Bu arada düzeltmek gerek. Volvo yu satın alan Zhejiang Geely Holding, Benelli' yi satın alan ZHEJIANG QIANJIANG MOTORCYCLE CO., LTD' den büyük bir hisse ( %29 ) satın aldı. Bu yıl eicma da 8 yeni model vardı. Önümüzde ki yıl 10 yeni modelden bahsediliyor. Benelli Türkiye' de sadece TRK 502 ile başarı sağladı gibi gözüküyor. Ama global anlamda gelişiyor ve satışları artıyor.
https://riders.drivemag.com/news/vol...wner-qianjiang
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Arada özlüyorum keratayı (NC), şimdiki CB500F şehir içinde biraz daha rahat daha kıvrak ama uzun yol yapılmıyor. (Hızlanması vs NC ile bire bir aynı hatta çok az daha iyi bile olabilir...)
Bir düzeltme yapacağım; NC 6. vites 4000dd'da 120-125 civarı gider, 3000dd'da 90 gider. Vites aralıkları o kadar açık değil aslında. (Maks. 6250dd çevirdiği için...)
Selamlar,
Çok emin olamıyorum şimdi siz öyle yazınca ama sanki 4.000 çevirmiyor. Bakacağım bir kez. Yine de fark etmez, az yakıyor ya ona bakarım ben
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Arada özlüyorum keratayı (NC), şimdiki CB500F şehir içinde biraz daha rahat daha kıvrak ama uzun yol yapılmıyor. (Hızlanması vs NC ile bire bir aynı hatta çok az daha iyi bile olabilir...)
Bir düzeltme yapacağım; NC 6. vites 4000dd'da 120-125 civarı gider, 3000dd'da 90 gider. Vites aralıkları o kadar açık değil aslında. (Maks. 6250dd çevirdiği için...)
Selamlar,
Kafama takılmıştı, bugün denedim, düz yolda 120'yle giderken 3.200-3.300 devir çeviriyor. Benimki 2018 model, belki önceki modellere göre motorlarında ve vites oranlarında bir fark vardır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)