Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Tenere660 VS NC750X

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Tracer 700 kardeşimde var 1 hafta her gün kullandım, kilosu hariç (NC'den 20kg hafif ve bu gerçekten mühim) pek sevemedim, çoşkulu, motoru anırtarak kullanmayı seven adam için harika ama ben o adamlardan değilim Ayrıca güç ve torkun lineer gelmesini ve motor sürerken bacaklarımın gereğinden fazla ısınmamasını tercih ediyorum. (Güzel alet ona bir lafım yok, benim karaktere uymuyor...) 2018 sıfır olarak karşılaştırsam NC'yi tercih ederdim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen, her şeyi yapıyor ama en iyi yapmıyor. Hız konusunda zahmetsiz bir 140km/s yapıyorsa bir motor kim daha fazlasını neden ister hiç anlamıyorum açıkçası. (NC'ninki 190km/s falan; kullandığım dönemde 165'in üstüne - o da hani çok kısa süreler için - hiç çıkmadım...)

    @Logaritma, benim de R1200GS'den NC'ye geçen arkadaşım var (maddiyat meseleleri), ama hiç NC konusunda şikâyet ettiğini duymadım ve şehir içinde GS'ten çok daha rahat olduğunu söylüyor (haliyle, daha hafif ve ufak), ne olacak şimdi?

    Ne bekliyoruz ki aletten? Hızlanma ivmelenmede bir Street Triple RS veya MT09 olsun, rahatlıkta bir Goldwing veya GS olsun, arazide bir CRF450R veya KTM gibi gitsin vs vs. O zaman bu saydığım motorlara ne gerek var? Önemli olan kullanıcı beklentisi, benimkine NC çok güzel karşılık verdi; her şeyi (ekstrem ölçülerde olmasa dahi) biraz yapan uygun fiyatlı bir motosiklet. Ekstremlerle benim işim yok, çok insanın da yok ki deli gibi satıyor NC tüm dünyada ;)
    başka bir yerdede yazdım belki burda yazdım tam bilmiyorum. all purpose yada rounder yada arabada mpv multi porpose yada elektronik aletlerde all in one tabiri edilen çok işlevli araç alet edavatların hepsinin en büyük sorunu budur.. her işi yarım yapması tam yapamaması verimliliği o yüzden düşük oluyor bu tip alet edavatların.. tek nc için demiyorum her tür alet edavat için diyorum.

    nc ye bakıyorsun o sele alçaklığı ve amortisörlerle zaten enduroya giremessin off road yapamassın, on road desen touring bir makinenin rahatlığı yok o sele adamın kuyruk sokumunu belli bir süre sonra mahvediyor.. onun dışında sport tourer desen değil gazı açdınmı altındaki çift silindirli hakkını vermiyor altında 250c.c lik bir makine yok ki 750c.c lik bir canavar var .. bende en500 vardı yıllar önce gazı biraz açardım ne olduğunu anlamadan alet 200 lere dayanırdı.. kaldıki dediğim alet 500c.c ve 90 lıların teknolojisinde bir aletdi..
    hadi bunları geçdim şehir içinde az yakıyoruda pek anlam veremiyorum madem sadece şehir içi kullanıcaksın niye öyle bir şey alırsınki al küçük hacim rahat manevra kabileyeti yüksek hatta nc den bile çok daha az yakıcak bir makina bak keyfine.

    bu işden verim almak istiyorsan işin özü aslında şu bir tane şehir içi küçük hacim commuter ss scooter artık canın ne istiyorsa az yakan bir şey alıcaksın. yanına bir tanede uzun yol canavarı sana keyif vericek bir alet alıcaksın yada enduro seviyorsan güzel bir enduro artık keyfin ne istiyorsa ama iki işide hakkıyla tam yapan alet alıcaksın.. işde nc de bu iki aletin işini tek motorda hakkıyla tam değil yarım yaşıyorsun .. olay o ..

    şunu diyim ben her nc konusunda nc tavsiye eder nc yi sevdiğimi söylerim .. başka konuda daha vardı benelli mi nc mi diye ordada dedim nc al kafanı ağrıtma cumhuriyet altını gibi motor.. mesela yapılı kilolu boylu poslu arkadaşlarım oldu adam neden başlıyım dedi 2 metre 90 kiloluk adama dedim nc al direk 250 cc ye falan hiç girme.. 700 lüğünü al ondan başla öylede yaptı şimdi altında 1000 lik makine var..

    nc yi severim ama sadece aşırı abartılmasını sanki böyle kusursuz bir makina uzay teknolojisi gibi görülmesini sevmiyorum çünkü aşırı fazla eksisi olan bir makine ne kadar artısı olsada..

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Ya NC şehir içi gayet rahat kullanılıyor ve manevrası yeterli. Benim şimdi kullandığım CB500F tabi ki şehir içinde manevrada NC'yi tokatlar (10cm kısa dingil mesafesi var), ama CB500F'te NC gibi kafama esince hadi Alexandroupoli'ye ne bileyim Bodrum'a gideyim diyemiyorsun, CB500F'in mantıklı kullanım alanı şehir içi. Her işe en uygun motoru alacak bütçe ve/veya yer olmayınca, tek motor olacak ise NC...

  4. #24

    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa - Denizli
    Motosikleti
    660 Tenere
    Tenere'nin üzerindeki elektronik parça çok az olduğu için kolay bozulmaz. Ülkemizin yolları offroad pisti gibi olduğu için tenereyi öneririm, nc karaktersiz hantal bir motor.

    Ncnin ön deposundaki kask koyma yeri çok hoşuma gidiyor, yakıtı aşırı az fakat ne gidiyor ne duruyor.
    Tenere güzel gider, güzel durur, yüksek olduğu için trafikte daha ilerisini görebilirsin yalnız her güzelliğin bir bedeli var tabi.
    Tenere hayvan gibi titriyor abi, zangır zangır titriyor. Sürekli 130 140 gibi hızlarda gideceksen, yani otoban hızlarında. Tenere alma.
    Birde sol ayağına silindirden çıkan egzoz borusu fena bir sıcak vuruyor altında şort + dizlik varsa duramazsın pantolon şart. Şehir içinde bu sıcaklık adamın anasını ağlatıyor sürekli hadi trafik açılsın da hızlanayım rüzgar serinlik versin diye bekliyorsun.
    Ama egzozun sesi bile tenereyi almaya bir sebep olabilir.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler