Motorumun bloğunu parçaladım, Yardım...
Reklamlar
-
yaklaşık 2 hafta önce aldım keratayı. Honda cbr 125 R Repsol 2006 model 32.000 km
2000 lira borç yaparak aldım, borçlarımı ödemek için iş bakmak üzere motoruma bindim. Motorum yağ yakıyordu ve bende kalın bir yağ aldım, ağaçlık boş bir yola çalışır halde park ettim ve vites boştayken gaz vermeye başladım. Güya motordan çıkan beyaz dumandan yağ yakımının ne kadar azalacağını hesap edecektim. İlk gazı verdiğimde biraz yüzüm güldü çünkü o kadar beyaz duman atmamıştı. İkinci gazı vermeden zamanın durmasını isterdim, o ana dönmek ve fatih dur sakın yapma demek isterdim. Neyse verdim gazı 2 saniye sonra motor kısmı parçalanarak duman çıkarmaya başladı. Blok parçaları ve piston parçalarını yerde gördüğümde hemen son kalan sigaramı yakmam gerektiğini anlamıştım. 10 dk sonra kendime geldiğimde yakınımda bir motorcuya sürükleyerek götürdüm motorumu. Tamirciler bile üzüldü biriciğimi o halde görünce. Motorun içini açmadan min. 2000 - 2500 lira masraf olacağını söylediler. Son paramla da gittim yine sigara aldım. Velhasıkelam böyle bir olay geldi başıma.
Siz büyüklerime iki üç sorum olacak ve tavsiye isteyeceğim.
1- Tamiri yerine yeni motor taktırma şansım var mı? ne kadara patlar.
2- degeri 4000 lira olan motora halâ yatırım yapmalı mıyım? tamirden sonra bana 6.500 e patlayacak
3- hurdaya veya motorcuya 1000-2000 liraya satsam cok üzüleceğim ve verdiğim parayla, girdiğim borçla kalacağım ve ben kardeşiniz pdr okuyan bir öğrenciyim. Olaydan 4 saat sonra günlüğü 25 liraya tekabül eden bir elektrik dükkanına girdim.
İnanın ne yapacağımı bilmiyorum... Siz büyüklerimden tavsiyelerinizi bekliyorum. İyi forumlar diliyorum.
Reklamlar
-
Ben olsam cg motoru takardım
-
[/COLOR]
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Ben olsam cg motoru takardım
motorun orjinalliğni bozarsam evrak işi çıkar yeni motor alırsam da honda olmalı diye düşünüyorum.
-
Honda olarak motor değiştirirsen de evrak işi çıkacak.
Hatayı en başta 2006 model masraflı motor alarak yapmışsın
-
cokuzgunum adlı üyeden alıntı
motorun orjinalliğni bozarsam evrak işi çıkar yeni motor alırsam da honda olmalı diye düşünüyorum.
Komple yeni motor bloğu taktırırsan da evrak işi çıkacak. Ruhsattaki motor nosu kısmı değişecek çünkü.
Tamir ettirirsen evrak işi çıkmaz ancak tamiri hangi usta ne kadar sağlıklı yapar bilemem. İyi ve dürüst usta lazım bu işler için.
Ne desem bilemedim, geçmiş olsun diyorum sadece.
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Honda olarak motor değiştirirsen de evrak işi çıkacak.
Hatayı en başta 2006 model masraflı motor alarak yapmışsın
yorumunuz için teşekkür ederim bilmiyordum. Fakat hatamı degil, ne yapmam gerektiğini sormuştum :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Komple yeni motor bloğu taktırırsan da evrak işi çıkacak. Ruhsattaki motor nosu kısmı değişecek çünkü.
Tamir ettirirsen evrak işi çıkmaz ancak tamiri hangi usta ne kadar sağlıklı yapar bilemem. İyi ve dürüst usta lazım bu işler için.
Ne desem bilemedim, geçmiş olsun diyorum sadece.
cok tesekkür ederim, tamir daha mantıklı diyorsunuz yani? sadece sol blok hasar gördü. Onu tamamen değiştirmesi gerekecek. Kim bilir içinde de neler oldu...
-
Daha hesaplı olması açısından tamir ettirmek elbette ilk tercih. Ancak tamir mi daha iyi olur, yoksa yeni motor takmak mı gerekir ona karar verecek kişi ustadır. Usta da motoru açıp hasarlı parçaları belirlemeden bu kararı vermez.
Sen tamir mi değişim mi düşünmeden önce, hatta her şeyden önce iyi ve dürüst bir usta bul. O seni yönlendirir zaten.
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Daha hesaplı olması açısından tamir ettirmek elbette ilk tercih. Ancak tamir mi daha iyi olur, yoksa yeni motor takmak mı gerekir ona karar verecek kişi ustadır. Usta da motoru açıp hasarlı parçaları belirlemeden bu kararı vermez.
Sen tamir mi değişim mi düşünmeden önce, hatta her şeyden önce iyi ve dürüst bir usta bul. O seni yönlendirir zaten.
cok dogru söyledin. O söylediğin ustadan bulacağımı sanmıyorum, ama deneyeceğim. Her şey için tekrar teşekkür ederim.
-
Geçmiş olsun. Hangi il/ilçede olduğunu belirtirsen buradaki arkadaşlar dürüst ve ekonomik bir usta önerisinde bulunabilirler.
Eğer imkan varsa tamirat daha mantıklı bir çözüm. Lakin hangi tamirci olursa olsun o durumdaki motoru sökmeden kesinlikle kesin konuşmayacaktır. Söküldükten sonra da komple değişim gerek deme ihtimalini de göz önünde bulundurmalısın.
Yani tamir dahi edilmesini isteyecek olsan, işe sanki komple motor değiştirecekmişsin gibi başlayıp bütçeni ve kendini ayarlaman gerek.
Eğer ki bütçeniz uygun değil ise motosikleti mevcut hali ile satmak daha doğru olabilir.
İlk olarak motorun değişimi için, ardından tamiri için olası rakkamları çok iyimser olmadan hesaplayıp tercihinizi ona göre yapın.
Satmayı planlıyorsanız da oradaki ustadan v.s. önce forumda ve malum sitede satacağınızı belirtirseniz zararınız biraz daha az olabilir.
Tekrardan geçmiş olsun.
-
Yaptırmadan sat motorunu. Borcunu kapat. İş bulduğunda yenisine bakarsın. İşsizken borç ile motosiklet almakla hata etmişsin zaten.
-
Kalın yag dediginiz, nasil bir kalinlik bu?
Kaclik yag koydunuz?
Nasil karar verdiniz daha kalin yag koymaya? (Ustalar mi soyledi, kulaktan dolma bilgi mi)
-
Benden de ufak bir dipnot;
Beyaz dumanın ne yağlama, ne de yakıt sistemiyle bir ilgisi vardır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)