O bahsettiğin öksürme gibi sesi duyup incelemek gerek. Çok kaba tahminle; ilk çalıştırma esnasında enjeksiyon sisteminin, motorun kolay çalışması için fazla yakıt göndermesi sonucu tam yanmayan yakıtın eksoz içerisinde yanarak genleşmesi sonucu oluşan patlama sesi olduğunu var sayabilirim.
Her zaman ihmal edilen bakımlardan biridir gaz kelebek gövdesi temizliği.
Özellikle 20-30 bin km ve üzerindeki katlarda temizlenmesi gerekir. Diğer birçok noktada aranan yakıt tüketiminde artış, rölantide düzensizlik, sabit gazda devirde gezme gibi şikayetlerde ateşleme sistemi kontrolünden başlayan macera sürer gider. Kimsenin aklına bu parça gelmez. Sonra bir tesadüf eseri kendiliğinden düzelir çünkü titiz bir usta parçanın kirli olduğunu görüp arada temizlemiştir.
Temizliği kolay, ulaşması genellikle güçtür. O yüzden pek temizlenmez, kirlendikçe kirlenir, GAM oluşumu ile birlikte hava geçişinde düzensizliğe ve enjeksiyon sisteminin çalışmasında anormalliklere neden olur. Özellikle rölantide hissettirir.
Böyle bir parça
https://i.ebayimg.com/images/g/chMAA...gnc/s-l300.jpg
Şöyle bir donanıma sahip
https://smhttp-ssl-70541.nexcesscdn....f/e/-/e-18.jpg
Motosikletinizdeki yeri ise Yakıt deposunun altında, gaz telinin ve hava filtre kabının bağlandığı, silindir kapağına doğrudan bağlı, karbüratörün olması gereken yerde ve karbüratöre banzeyen parçadır. Aşağıya basit bir resim ekliyorum, aceleye geldi kusura bakmayın.
https://i.hizliresim.com/7DJppL.jpg
Temizliğini üstübü ile değil pamuklu bez ile yapın. Pamuklu beze bol balata spreyi sıkıp bir elinizle tam gaz verirken (kontak kapalı durumda, motor çalışmaz iken) diğer elinizle balata spreyi sıkılmış bezle elinizle parmağınızla artık neyinizle isterseniz(
) kelebeğin üzerini ve özellikle kelebeğin gövde ile temas ettiği karşılık kısımları çok iyi temizlemelisiniz. Kesinlikle kolaya kaçıp spreyi doğrudan sıkarak temizlemeyin. Bunu yaparsanız kelebek gövdesi içerisindeki kelebek konum müşiri ve rölanti devresine zarar verebilirsiniz ki parçanın sökülüp dışarıda temizliği şart olur. Temizlik öncesi ve sonrası durumu gösterelim.
http://2.bp.blogspot.com/-usQVVmz82w...d_clean_TB.gif
Bu işlem için biraz teknik bilgi, biraz takım, biraz da sabır gerek. Tamirci yapmaz, uğraşmaz. Servis işçilik için eşek yükü para isteyebilir. En iyisi bilen birinden yardım almanız veya kendinizin yapması.