Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kawacılar ve saygı değer ustalarım acil yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Eylül 2018
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    kawasaki ninja 250R
    motosikletim kawasakı nınja 250R 2012 model 54.000 de tek silindirim çalışmıyor motor 110 u geçmiyor servise götürdüm bobin başlığı ıle bujılerın yerlerini değiştirdi fakat sorunlu silindir fark etmedi motorun içini açıp bakmamız lazım dedi..fakat şöyle bi durum var motosıkletım uzun yolda sabit hızda gidince arızalı silindir çalışmaya başlıyor.. bu durumun aslı nedır yardımcı olursanız sevinirim servıse boşa bi dünya para bayılmak istemiyorum.. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul/Esenler
    O Motor aslında ss deil naked 110 geçmez nakedler 110 geçmiyor !

    (Konu hakkında Bilen biri cevap verir umarım)

  3. #3

    Üyelik
    04 Eylül 2018
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    kawasaki ninja 250R
    bu sorun olmadan önce top speed 170 yapıyodu şu an motor kesiciye bile girmiyor motosıklet süpersport hocam yine de ilgin için teşekkür ederim

  4. #4
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Buji başlıklarını söküp ateşleme varmı önce onu kontrol et. Şaseye tutacaksın ve sakın elini kablonun açık yerine değdirme. Kabloyu şaseye yakın tutarken marşa basıp denersin. Sorun ateşlemede mi önce onu görürsün.
    yeşil göz bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    04 Eylül 2018
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    kawasaki ninja 250R
    hocam silindirler arasında aşırı derecede sıcaklık farkı var onu denediğimizde bujı ve bujı başlığında sorun görülmedı

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Daha soğuk kalan silindirde kompresyon çok zayıflamıştır , motoru açmadan önce kompresyon testi uygulanabilir , bobini ve buji kablolarını yer değiştirmekden daha kolaydır kompresyon testi , uzun kilometreler kullanınca piston iyice şişdiği için bir nebze olsun yanma odası basıncı artarak biraz patlama gerçekleşiyordur..
    yeşil göz bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    04 Eylül 2018
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    kawasaki ninja 250R
    hocam teknik bilgiye sahipsiniz anlaşılan peki bu sorun nasıl çözülebilir ?

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Açıkçası kawasaki' den anlamıyorum, tecrübem olmadı. O motosiklete özel bir teknik durum var ise bilemem. Ancak genel kontrol şekli ve sırasını izah edebilirim.

    1. Ateşleme kontrolü: Buji piposunu çıkarın, içerisine bir tornavida sokun ve şaseye yaklaştırın. Kıvılcım görmelisiniz.
    Görmüyorsanız: Sırası ile; Buji piposu, buji kablosu, ateşleme bobini, ateşleme modülü, elektrik tesisatı kontrol edilmelidir.
    Görüyorsanız: Bujiyi söküp kontrol edin, eskimiş ise yenisi ile değiştirin. Yeni gibi duruyor ise tırnak aralığını kontrol edin. Herşey normal ise yine de yenisi ile değiştirip tekrar deneyin (buji iç arızası ihtimaline karşı).

    2. Yakıt sistemi kontrolü:
    Sistem karbüratörlü ise: (motosikletinizi tanımadığımdan, çok silindirli ve silindir başı karbüratörlü olduğunu var sayarsak) karbüratörün ağız kısmına bir parça balata spreyi sıkın veya bir şişe kapağı kadar benzin dökün. Çalışıyor ise karbüratör ve ayarları kontrol edilmeli, yakıt ve hava ayar iğneleri özellikle kontrol edilip gerekiyorsa değiştirilmelidir.
    Sistem enjeksiyonlu ise: Enjektör kablolarını kontrol edin, soketin kilit tırnağının sağlam olduğundan ve soketin tam oturduğundan emin olun. Gerekirse yakıt enjeksiyonu olup olmadığını, bujisi söktüğünüz motorda marş yaparken yakıt enjeksiyonu olup olmadığını kontrol ederek görmeniz olasıdır. Aksi halde profesyonel yardım gerekir (enjektör test cihazları).

    Eğer ki ateşleme ve yakıt sistemi ile ilgili sorun yok ise problem mekanik olabilir:
    Bu durumda önce sorunlu silindirin bujisini sökün
    Buji yuvasından içeriye 10 damla kadar motor yağı sıkın/dökün.
    Bujiyi tekrar takıp marş deneyin. Kısa bir süre (birkaç saniye dahi olsa) silindirin çalıştığını farkettiniz mi?

    Yine de durumdan emin olmak için bir komresör test cihazı olan yere gidip kompresyon testi uygulatmalısınız. Kompresyon değerleri yüksek ise başka birşeyleri atlıyoruz demektir. Eğer ki kompresyon değeri düşük ise;

    Önce buji yuvasından birkaç damla yağ damlatın. Kompresyonu tekrar ölçün. Normale döndü ise silindir/piston segmanı arası boşluk sorunludur ve silindir ile piston ve segman takımı gerekebilir, honlama ve segman ile kurtulursa ucuza atlatıldı demektir.

    Eğer ki kompresyonda ciddi fark göremiyorsanız silindir kapağı/silindir kapak contası ve supaplardan şüpheleniriz. Her şekilde silindir kapağının sökülmesi, silindir kapak contasının değişmesi gerekir. Belki kapak taşlama da gerekecektir. Ancak asıl sorun supaplarda ve supapların oturduğu silindir üzerindeki yuvalar olan supap gaydlarındadır. Büyük ihtimalle supapların değiştirilip silindir kapağının taşlanması gerekecektir. Aynı şekilde supap keçelerini de değiştirmeniz önerilir.

    Şu anda aklıma gelen bu. Kendiniz deneyin, yoksa iyi bir ustaya güvenmekten başka şansınız kalmayacak. Umarım kolayca çözülür, geçmiş olsun.
    yeşil göz bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    bujileri söküp ohm değerine bakar mısın ve diğer durumlarına
    yeşil göz bunu beğendi.

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Direnç ölçene kadar iki silindirin bujilerini yer değiştirip de kontrol edebilir.
    yeşil göz bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    04 Eylül 2018
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    kawasaki ninja 250R
    Kural [ Z ]: üşenmeyip inceden inceye açıkladığın için çok teşekkür ederim umarım dediğiniz gibi kısa yoldan çözülür verdiğiniz bilgiler usta yanında çok işime yarıycak allah razı olsun
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)