Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Tork anahtarı gerekir mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Her civatanın sıkma değeri bellidir.Servis kitabına gerek yok bunun için.
    http://www.surkon.net/brosurler/65-C...ma-Tablosu.pdf
    pea ve Son Ütücü bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Drift için ciddi sorun olacağını sanmıyorum. "Motoru şasiye bağlayan cıvata" deyince biraz bloğu inceledim de, şasiye bağlayan birden fazla cıvata var. Bloğun şasiden kurtulması gibi bir durum olacağını sanmıyorum.

    Son olarak, naçizane tavsiyem şu olur; koruma demirini sıkan somunun boşluğunu tamamen alın, sıkmaya başladıktan sonra orta-sert direnç gösterdiği yerde bırakın. Tork değerlerine bakınca bizim "haydi bileğine kuvvet" diyerekten sıktığımız cıvataları aslında çok daha az sıkmamız gerektiğini anlıyoruz :D

  3. #23

    Üyelik
    20 Ocak 2018
    Herkese teşekkür ederim, ben sadece motor bağlantısı olduğu için sordum. Akşam anahabere çıkmak istemem 😀

  4. #24
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı Mixtt.tr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akşam anahabere çıkmak istemem ��
    Drift'inizin koruma demirini tork anahtarsız sıkarsanız hiç şansınız yok dostum; Birleşik Devletler federal ajanları siz yastığa kafanızı koymadan kapınızı çalacaklardır
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Ben de tracer700 icin ayni soruyu merak ediyordum.

  6. #26
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Koparmayacak kadar sıkın yeter. Zaten sökerken ne kadar kuvvet harcayacağınızı göreceksiniz, sıkarken de yaklaşık o kuvvetle sıkın. Cıvata sabitleyici kullanılmış ise söktüğünüz cıvatanın diş kısmında renkli bir boyaya benzer kalıntı göreceksiniz. Bu varsa ve elinizde cıvata sabitleyici yoksa cıvataya az miktarda oto boyası veya yağlı boya sürüp o şekilde takın, aynı etkiyi gösterecektir. Cıvata sabitleyici alayım derseniz pahalı ürünlerdir, o iş için gerek yok.

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her civatanın sıkma değeri bellidir.Servis kitabına gerek yok bunun için.
    http://www.surkon.net/brosurler/65-C...ma-Tablosu.pdf
    Bunlar, o bağlantı elemanının kendi kopma direnç verileri. Ancak karşı bağlanan eleman bundan daha zayıf olabilir, mesela silindir bloğu. Aluminyum gövdeye açılmış aluminyum diş. Cıvata ise elastik ve plastik esneme miktarı çok hassas hesaplanmış çelik cıvata. O tablo bu mantıkla üreticiye çok kazandırır. Cıvata akma dayanımı ile gerçek tork değerini bulamayız. Daha basit bir mantık ile; Karter yağ boşaltma tapasının akma direnci ile tork değeri hesaplarsak karterde diş kalmaz. Bu tip değerler üretici tarafından belirlenir. Lütfen bu konuda yanlış bilgi vermeyelim. Konuya tam hakim olmayan arkadaşlar bu tip eksik bilgi ile işe kalkışırsa proje yarım kalır.
    emremm ve pea bunu beğendiler.

  7. #27
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ............

    Bunlar, o bağlantı elemanının kendi kopma direnç verileri. Ancak karşı bağlanan eleman bundan daha zayıf olabilir, mesela silindir bloğu. Aluminyum gövdeye açılmış aluminyum diş. Cıvata ise elastik ve plastik esneme miktarı çok hassas hesaplanmış çelik cıvata. O tablo bu mantıkla üreticiye çok kazandırır. Cıvata akma dayanımı ile gerçek tork değerini bulamayız. Daha basit bir mantık ile; Karter yağ boşaltma tapasının akma direnci ile tork değeri hesaplarsak karterde diş kalmaz. Bu tip değerler üretici tarafından belirlenir. Lütfen bu konuda yanlış bilgi vermeyelim. Konuya tam hakim olmayan arkadaşlar bu tip eksik bilgi ile işe kalkışırsa proje yarım kalır.
    Zaten civatayı sıkacak kişi malzemenin ne olduğunu nereden bilecek de tablodan bakıp sıkacak.
    Tahlile mi gönderecek?

  8. #28
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Tork anahtarı bilinenin aksine daha iyi sıkmak için değil. Çok fazla da sıkmamak için kullanılır.

    Vidaların sertlik yoğunluğuna göre ayarı değişir. 8/8 çelik olan M12 civatayi farklı aynı ebatta ki yoğunluğu düşük başka vidayı farklı ayarda sıkmak gerekir. İşin zor olanı aynı vidayı kullanılan yere göre de farklı tork'ta sıkmak gerekir.

    Eğer imalatçı bir ayar vermemiş ise sadece tecrübe yada öngörme ile yapılabilir.

    Aslında basit gibi görünen ama oldukça bilgi isteyen ince bir iştir..

    Fazla sikarsan vida uzar ve kırılabilir. Az sikarsan malzeme gevseyebilir...

    Biz elektrik işinde kullanırız M12 busbar civatasini 84 tork la sıkarız mesela. M8 pano civatasini 65 tork la sıkarız
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  9. #29
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı starvays adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuyup da cevap yazdım. Problem nedir?


    Edit: Aynı öneriyi başka biris daha yapmış. Sizde laf olsun diye bana sataşma gereği duymuşsunuz. Size kolay gelsin...
    Arkadaş o mesaja cevap yazip niye islemeyeceğini de yazmış.

  10. #30
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    tork anahtarı , civataları somunları fazla sıkıp yalama yapmayın diye kullanılır , yani elinizin ayarı yoksa bir saplamayı , civatayı rahatlıkla koparabilirsiniz , elle fazla sıktığınız ama tam kopma noktasında bıraktığınız bir bağlantı elemanı yolda giderken sıcak-soğuk farkından , aşırı titreşim yada esneme nedeniyle kopup düşebilir !!! tork anahtarı bile tekrar tekrar kullanılan somunlara vs zarar verebiliyor , bunu engellemek için normalde 20 kg sıkılan eski somunlar önce 15 kg sıkılır sonra 45 derece daha sıkılarak bırakılır..

  11. #31
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tork anahtarı , civataları somunları fazla sıkıp yalama yapmayın diye kullanılır , yani elinizin ayarı yoksa bir saplamayı , civatayı rahatlıkla koparabilirsiniz , elle fazla sıktığınız ama tam kopma noktasında bıraktığınız bir bağlantı elemanı yolda giderken sıcak-soğuk farkından , aşırı titreşim yada esneme nedeniyle kopup düşebilir !!! tork anahtarı bile tekrar tekrar kullanılan somunlara vs zarar verebiliyor , bunu engellemek için normalde 20 kg sıkılan eski somunlar önce 15 kg sıkılır sonra 45 derece daha sıkılarak bırakılır..
    Bu plastik bölge sıkma metodu diye geçer. Genellikle silindir kapak civatası gibi, uzama-akma noktasının istenen sıkıştırma kuvvetine çok yakın olduğu yerlerde tercih edilir.

    Ya biz neyden bahsediyorduk? Vatandaş başka cevap bile yazmamış ki biz de teknik s.dik yarıştırıyoruz
    ...

  12. #32

    Üyelik
    20 Ocak 2018
    Ben sadece gerekir mi? Diye sordum olay çok farklı yere geldi. 😀

  13. #33
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Tork anahtarı ince işlerde gereklidir.
    Bahsettiğin vidayı uygun anahtarla bileğine kuvvet sıkman yeterli olur.
    Anahtarın ucuna boru takmak gibi uygulamalar yapmazsan, fazla sıkıp bir yerleri bozman neredeyse imkansız.

  14. #34
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı Mixtt.tr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sadece gerekir mi? Diye sordum olay çok farklı yere geldi. ��
    matrix'i bozdun, artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak!


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)