Kaliteli lastik basınç ölçer ?
Reklamlar
-
Her sabah lastik basıncını kontrol etmek... Tebrikler
Reklamlar
-
Süper Moderatör
french press adlı üyeden alıntı
hava basmak için ne kullanıyorsunuz acaba?
Dandik mavi ayak pompalarından kullanıyordum, bu sene eski bir buzdolabı motorunu uydurdum onla basıyorum 😁
Ucuz bir ayak pompası alabilirsin, basarsın havayı ölçer ölçer azar azar düşürürsün fazlaysa.
-
Oxford'un mekanik ve sayısal olanlarının her ikisini de kullandım, tavsiye ederim. Mekanik olan artık piyasada bulunmuyor, hem bisiklet hem de motor/araba lastiği ölçen sayısal olanı birkaç ay önce 120'ye almıştım bence değer... Her ikisi de ölçüm yaparken tahliye etme özelliğini destekliyor. İstasyonlarda hep %10 falan fazla basıp tahliyeden olması gereken yere düşürüyorum, pompanın ölçerine hiç muhtaç olmuyorum ve her zaman aynı ölçüyü de tutturabiliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
Lafı açılmışken; lastik hava basınçları pek çok değişkene bağlı (lastik / motor cinsi, sürüş tarzı, zemin, yük durumu vs) ancak belli bir standardı tutturmak istiyorsanız şöyle yapmak lazım:
Lastik soğukken (yani ortam sıcaklığındayken) azami 2-3 km'lik sakin sürüşle istasyona gelin, lastikler sürüşten dolayı ısınmışken dolum yapmayın.
Hedef lastik basınçları 21C ortam sıcaklığına göre verilir, ortam sıcaklığı her 5,5C arttığında hedefe göre fazladan 1 PSI basılır. (Tersi durumda; ortam sıcaklığı her 5,5C azaldığında 1 PSI eksik basılır.) Yani; örneğin hava 32C ve siz lastiğe 21C'de 36 PSI'a denk gelecek hava basmak istiyorsunuz, o zaman 38 PSI basacaksınız. (32-21C = 11C, 11 / 5,5 = 2 PSI fazla...) Ters yönden örnekte ortam sıcaklığı 10C ise de lastiğe 34 PSI basacaksınız. (21-10C = 11C, karşılık gelen düzelme -2 PSI - ters tarafta olduğunuz için azaltıyorsunuz...)
Hedef PSI değerleriniz size (daha doğrusu ilk paragrafta saydığım değerlere) bağlı...
Umarım faydalı olur.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Oxford'un mekanik ve sayısal olanlarının her ikisini de kullandım, tavsiye ederim. Mekanik olan artık piyasada bulunmuyor, hem bisiklet hem de motor/araba lastiği ölçen sayısal olanı birkaç ay önce 120'ye almıştım bence değer... Her ikisi de ölçüm yaparken tahliye etme özelliğini destekliyor. İstasyonlarda hep %10 falan fazla basıp tahliyeden olması gereken yere düşürüyorum, pompanın ölçerine hiç muhtaç olmuyorum ve her zaman aynı ölçüyü de tutturabiliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
Lafı açılmışken; lastik hava basınçları pek çok değişkene bağlı (lastik / motor cinsi, sürüş tarzı, zemin, yük durumu vs) ancak belli bir standardı tutturmak istiyorsanız şöyle yapmak lazım:
Lastik soğukken (yani ortam sıcaklığındayken) azami 2-3 km'lik sakin sürüşle istasyona gelin, lastikler sürüşten dolayı ısınmışken dolum yapmayın.
Hedef lastik basınçları 21C ortam sıcaklığına göre verilir, ortam sıcaklığı her 5,5C arttığında hedefe göre fazladan 1 PSI basılır. (Tersi durumda; ortam sıcaklığı her 5,5C azaldığında 1 PSI eksik basılır.) Yani; örneğin hava 32C ve siz lastiğe 21C'de 36 PSI'a denk gelecek hava basmak istiyorsunuz, o zaman 38 PSI basacaksınız. (32-21C = 11C, 11 / 5,5 = 2 PSI fazla...) Ters yönden örnekte ortam sıcaklığı 10C ise de lastiğe 34 PSI basacaksınız. (21-10C = 11C, karşılık gelen düzelme -2 PSI - ters tarafta olduğunuz için azaltıyorsunuz...)
Hedef PSI değerleriniz size (daha doğrusu ilk paragrafta saydığım değerlere) bağlı...
Umarım faydalı olur.
MotoGP ya da WSBK takımında falan mı çalıştınız acaba?
-
konuyu gıpta ile okudum :/
bunun eco comfot arası bi değeri yok mu acaba illa isteğiniz basınctamı olacak lastik?
biraz fazla evham yapıyorsunuz arkadaşlar.
ya 2 km benziciye gidene kadar o kadar ısınmaz lastik
-
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
MotoGP ya da WSBK takımında falan mı çalıştınız acaba?
Lastik basınçları mühim arkadaşım, performans (içinde sürüş güvenliği de var bunun) dışında yakıt sarfiyatına ve lastik ômrüne de etkisi çok fazla. Pahalı lastik kullanıyorum, olabilecek en iyi performans ve ömrü almak isterim, yukarıda yazdıklarıma dikkat etmek de çok zor değil.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Lastik basınçları mühim arkadaşım, performans (içinde sürüş güvenliği de var bunun) dışında yakıt sarfiyatına ve lastik ômrüne de etkisi çok fazla. Pahalı lastik kullanıyorum, olabilecek en iyi performans ve ömrü almak isterim, yukarıda yazdıklarıma dikkat etmek de çok zor değil.
Dalga geçmek için yazmadım yanlış anladınız.Çok detaylı yazmışsınız şaşırdım.
Ben de benzinlikte maşada yazan değerleri basıp geziyorum sadece.Genel kullanım için hesaplanmış sonuçta
-
Dağcı adlı üyeden alıntı
konuyu gıpta ile okudum :/
bunun eco comfot arası bi değeri yok mu acaba illa isteğiniz basınctamı olacak lastik?
biraz fazla evham yapıyorsunuz arkadaşlar.
ya 2 km benziciye gidene kadar o kadar ısınmaz lastik
Şöyle bir şey var; kışın soğuk havada kılavuzda tavsiye edilen ölçülere şişirirseniz (diğer koşullar sabit kalma şartıyla) lastiklere olması gerekenden fazla hava basmış olursunuz. Özellikle soğuk havada fazla şişirilmiş lastik tutunma sorunları dolayısıyla hayati tehlike yaşatabilir. Eco / comfort'tan çok sürüş ve can güvenliği ile ilgili bu konu ;)
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
Neredeyse 2 yıldır bu ürünü kullanıyorum.
İlk aldığımda kontrol edince, gerçek değer yerine, yaklaşık 4-4,5 psi fazla gösterdiğini fark ettim. O gün bu gündür de kullanıyorum
Nasıl mı kullanıyorum? Lastiğe hava basmadan önce her seferinde, önce bu cihazla basıncı ölçüyor, sonra lastiğe hava basıyorum. Ondan sonra tekrar ölçüyorum. Böylece her seferinde aynı değeri koruyup korumadığını anlamış oluyorum.
Örnek: Hava basmadan önce ölçtüğümde cihaz 33 psi gösteriyorsa gerçek değerin 29 olduğunu anlıyorum. 30 psi hava bastıktan sonra tekrar ölçüyorum bu sefer 34 psi gösteriyor.
Dolayısıyla bir kere aradaki farkı öğrendikten sonra gayet güzel kullanılabiliyor.
Şimdiye kadar beni hiç yanıltmadı.
-
Yalnız çok sık ölçüm yaparsanız her seferinde bir miktar hava kaçırıyorsunuz. Hiç gerek yok bunlara. Bakımdan bakıma serviste kontrol ettiriyorum. çivi vida girmediği sürece havası inmiyor.
-
her yakıt alışta kontrol(hava basma) ederim (iki haftayı geçer)
boşuna kontrol etmişim. dediğim olmadı
basınç olması gerekenden az iken, km yapıp kontrol ettiğimde; ısınmış, anlık yüksek basınçlı tekerle karşılaşıyorum !
-
Aşağıda linkteki ürünün çift tüplüsünü kullanıyorum ama bence tek tüpte iş görür. Benzinlikteki cihazların kalibrasyonuna güvenmiyorum. Ayrıca benzinciye gidene kadar lastik ısındı mı acaba derdim de sona erdi. Analog no-name cihazlarda kafamda hep soru işareti oluşturmuştur. Öneririm
https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/michelin-mc12208-dijital-basinc-gostergeli-ayak-pompasi-371485241?pkw=&pmt=&sc_gcsp=gg&ggmktg=PaidSearch*P LA*232252887*22324021167*58375872927*%7btype%7d*37 1485241*aud-347564256362:pla-372841436860&gclid=CjwKCAjw2rjcBRBuEiwAheKeLxzMg1D oOinwDm9QQaxoO5RfC_akklIa3mcvi3f3bVDVoeWGH_eR3xoCv qAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0
-
Emrah Düzgit adlı üyeden alıntı
Aşağıda linkteki ürünün çift tüplüsünü kullanıyorum ama bence tek tüpte iş görür. Benzinlikteki cihazların kalibrasyonuna güvenmiyorum. Ayrıca benzinciye gidene kadar lastik ısındı mı acaba derdim de sona erdi. Analog no-name cihazlarda kafamda hep soru işareti oluşturmuştur. Öneririm
https://urun.gittigidiyor.com/otomob...-145818-2357-0
Çok beğendim bunu, zaten bıktım benzinlikte ki bozuk pompalardan.
Lâstik basınçlarını bir kaç kez kontrol ettiniz mi doğru sonuç veriyor mu ?
-
ÖmerFaruk199 adlı üyeden alıntı
Çok beğendim bunu, zaten bıktım benzinlikte ki bozuk pompalardan.
Lâstik basınçlarını bir kaç kez kontrol ettiniz mi doğru sonuç veriyor mu ?
2 senedir hem aracımda hemde motorumda kullanıyorum. Hiç bir sıkıntı yaşamadım zaten michelin marka. Tabi bire bir karşılaştırabileceğim bir cihaz bulamadım ama bazen dışarıda başka pompalar ile hava basmak zorunda kaldığımda havam hep doğru çıktığını gördüm.
-
Emrah Düzgit adlı üyeden alıntı
Aşağıda linkteki ürünün çift tüplüsünü kullanıyorum ama bence tek tüpte iş görür. Benzinlikteki cihazların kalibrasyonuna güvenmiyorum. Ayrıca benzinciye gidene kadar lastik ısındı mı acaba derdim de sona erdi. Analog no-name cihazlarda kafamda hep soru işareti oluşturmuştur. Öneririm
https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/michelin-mc12208-dijital-basinc-gostergeli-ayak-pompasi-371485241?pkw=&pmt=&sc_gcsp=gg&ggmktg=PaidSearch*P LA*232252887*22324021167*58375872927*%7btype%7d*37 1485241*aud-347564256362:pla-372841436860&gclid=CjwKCAjw2rjcBRBuEiwAheKeLxzMg1D oOinwDm9QQaxoO5RfC_akklIa3mcvi3f3bVDVoeWGH_eR3xoCv qAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0
nerdeyse yeni lastik parası bu yahu.
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
nerdeyse yeni lastik parası bu yahu.
Biraz daha uyguna satılan yerlerde var. Mesela;
https://www.deveyuku.com/urun/michelin-mc12208-dijital-basinc-gostergeli-ayak-pompasi_256426.aspx?ref=akakce&v=1.73
Hem hesapladım 21 dolarcık yapıyor. Coni'nin 21 lirası. Bence gayet uygun
-
Bende bu var benzincideki ile aynı değeri ölçüyorum.
https://www.hepsiburada.com/wildlebe...-HBV000005S7YA
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)