Merhaba, ikinci el scooter motosiklet almayı düşünüyorum ve sürekli araştırıyorum. Sizce kaç bin üstü km olan motosiklet alınmamalı?
Merhaba, ikinci el scooter motosiklet almayı düşünüyorum ve sürekli araştırıyorum. Sizce kaç bin üstü km olan motosiklet alınmamalı?
Motora, markaya ve modele göre değişkenlik gösterir
Birinci seçenek daelim s3 advance 250, 2014 model ve 85bin kmde
İkinci seçenek Kymco Grand Dink 250i, 2013 model ve 62bin kmde
Bir diğer seçenek vitesli olarak aklımı karıştıran CBR 125 2011 model ve 50bin kmde
Duruma göre değişir kimi motor var 10 binde ölmüş motor kimi 30 binde taş gibi motorun durumuna bağlı ama ben alacak olsam max 20 bin km de alırdım ama çok istediğim bir motor ve temiz ise 30 40 bine kadar yolu var.
Zaten bi motor 50-80 bin km yi deviremiyorsa biz niye o kadar para veriyoruz bu motorlara?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
85 bin çok geldi
marka modelden bağımsız yazıyorum , TR de psikolojik ikinci el km tercihi sukuterde 25bin , viteslide 50bin , otomobilde ise 100bin.. tabi motoruna arabasına bakan adamla yağ nedir ne zaman değişir bilmeyen adamın motorları arasında aynı km olsalarda dağlar kadar fark vardır , yani asıl mesele iyi kullanıcıya denk gelmek..
Motor sağlamsa iyi bakılmışsa isterse 60 binde olsun alırım.Hiç fark etmez.Artık expertiz makineleri var bu işi hakkıyla yapan kurumlar var.Ayrıca gerçekçi olmaktan yanayım.Hasar kaydı vs şudur budur geçelim.Km sadece bir kriterdir.130 binde bir motor olduğunu düşünün ama motor performansı %90 çıktı.İşte atıyorum 30 bin tl hasar kaydı var hatta ağır hasar kaydı var ama şasesi vs. tüm hayati parçaları çok düzgün ve herşey orjinal parçalarla değişmiş.Ve son olarak fiyatı da piyasanın altında.Ne yapardınız alır mıydınız ? Şahsen ben alırdım.
yurt dışında adamlar 150 - 200 bin km de olsa çekinmeden alıyorlar satıyorlar kullanıyorlar.
benim drifti verim 90 binde 😂
Benim XTR 97000 km'de ve hala tas gibi. Yag yakmaz, su eksiltmez... Motosikleti alip satana kadar sanayiye ugramayan adamin motosikletini almayin da bakimli her motosikleti alabilirsiniz.
Neden motor omru kilometrelerle olculuyor anlamiyorum. Bugun taksiye bindim, 250000 km de accent blu. Motor tas gibi diyor taksici, 2 haftada bir bakim yaptiriyorum, daha 500000km gider diyor. Biz ise 20000km deki motosiklete "Oooo! Kilometre cok, bu motor alinmaz kanka!" yorumu yapiyoruz.
İşte şu yazdığım 3 seçenek için valla çevrem demediğini bırakmadı. Yarın 85binlik daelim s3e bakmak istiyorum. Çünkü fiyatı çok uygun diğerlerine göre.
250cc'ye kadar 30-40 bin km, 600cc ve üzeri 80 bin km'ye kadar gönlüme yatıyorsa alırım.
daelim in yedek parça durumunu bilmiyorum ama yedek parçası sıkıntılıysa ben olsam girmezdim o işe.
Yüksek cc motosiklet alırken önem verdiklerim
1 yedek parça durumu
2 o kmde açması muhtemel masraflar
3 o masrafları ettikten sonra satabileceğim fiyat
60 binde 600cc japon alıyorsam gözle görünen masraflarına bakarım (lastik, zincir, dişli vs)
göremediklerimide yarın değiştirecekmişim gibi düşünürüm (egzantirik, sübap ayarı, debriyaj balatası vs) Sonra bu masraflardan sonra motosikleti satmaya kalksam zarar edermiyim? Zarar etmeyeceksem alır tadını çıkarırım 😊
Hiç bi vasıtada alırken kmye bakmadım. Hatta birinde kamyon aldım her iş bitti yoldayken kmye bi baktım 900 000. Bayada varmış yav dedim devam ettim. Kullandığım kamyonu 300 bin civarı almıştım yeni motor yaptırılmıştı. 300 kadarda ben kullandım. Rektefe zamanı geldi diye ustaya gösterdim daha yarıya gelmemiş.
Yani kullanan önemli. Km bişey ifade etmez bence.
Xmax400 abs 20000 km alınır mı acaba
türkiye de 50bin km yi geçmiş motosiklet yok. hepsi de sadece hafta sonu 50 km kullanmışlar....
km ye takma hiç biri orjinal değil....
motor hacmi ile kullanım ömrü arasında doğrudan bağlantı vardır. Motor hacmi ne kadar büyükse motosikletin kullanım ömrü o kadar uzun olur ( race motorlar istisna, onları çok sıkıştırıyorlar ).
1-Önce motoru kullanana,sonra kilometreye bakacaksın,(kullanıcı adammı?) 2-önce motorun cinsine,sonra kilometreye bakacaksın, 3-Önce motor max.devrine sonra kilometreye bakacaksın,(düşük devirli üretilen motorlar daha çok km.yaparlar)
4-Önce motorun yaptığı kazalara,sonra kilometreye bakacaksın,
5-önce motorun sökülen aksam civata ve somunlarına (yıpranma),sonra kilometreye bakacaksın, 6-Önce motorun kaç el değiştirdiğine sonra kilometreye bakacaksın, 7-Önce motorun nerede korunduğuna ve hangi yollarda sürüldüğüne,sonra kilometreye bakacaksın. 8-Vede iyi ve güvendiğin bir anlayana gösterip onayını alacaksın.Mutlaka kopmresyon ve sıkıştırma basıncını ölçeceksin.
9-Sonuçta 6000 d/d motorlarda 80.000 km., 6000-9000 d/d motorlarda 60.000 km., 9000- üstü d/d motorlarda 40.000 km. üstünde olanları almayacaksın....
az devir çeviren enduro tuning crisur km e pek takılma scoter uzak bi tarz olduğundan ne desem boş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)