Ninja 250R dan Virago XV535 e geçiş?
Reklamlar
-
31 Ağustos 2018, 13:58
#1
Motosiklet hayatıma 9 bin kilometre önce 2012 model Ninja250R ile başladım, özellikle bu yaz çok fazla uzun yol yaptım.
ama en sonuncusu efsaneydi, şuan hasta hasta yatmamın tek sebebi o yoldu diyebilirim, zaten otobandaydım çok yoğun bir yağmur ve fırtına vardı tabi bende yol çabuk bitsin diye sol şeritte 150-160 ilerliyordum.. o şekilde 150km kadar ilerledim sonra benzinlikte biraz bekleyip yola devam ettim fakat 2 gündür o yolun acısını çekiyorum komple rüzgar aldığım için hasta oldum.
aklımda cruiser bobber tarzı bi makineye geçmek her zaman vardı, özellikle geçenlerde düşünürken uzun yol yapmayı sevdiğim için racingden vazgeçmem gerektiğine karar verdim çünkü çok yoruyor..
iron883 tarzı bir makine arıyorum fakat bulabilmiş değilim sadece virago xv535 çok hoşuma gitti sportster deposu var, tanıdığım bi arkadaşın motoru ve satmayı düşünüyor, sizin başka bir tavsiyeniz var mı veya virago xv535 hakkında görüşleriniz neler?
ben görünüşe de parça fiyatlarına da önem veriyorum, çok sorun çıkaran bi makine olmasın parçası bulunsun çok uçuk fiyatlar olmasın yeter, sınırım 20bin tl.
Reklamlar
-
31 Ağustos 2018, 14:49
#2
Benim fikrimce daha rahat seyehat edeceğin kesin... uzun yolda commuter yada cruiser tarz aletler daha iyi.. tabii biraz boyun uzunsa endurolarda muthiş.. ben 175 boyundayım hiç bi enduroda rahat edemedim... wrx 125 r de bile ayaklarım yere tam basmıyor.. öyle olunca trafik sıkıntı...
Benim önümüzdeki yaz için hedeflediğim makine pulsar NS200... Cruiser da ( XV535 gibi) bel desteği bi bar ile gayet konforlu uzun yol yapıyor...
yamaha xv535 ve 650 dragstar gibi makinelerin parçaları kolay bulunmuyor. Piyasa motorlarına yönelmelisin...
-
31 Ağustos 2018, 14:52
#3
Hyosung GV 650 olabilir, cruiser tarzı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------
Hyosung GV 650 olabilir, cruiser tarzı. Ya da Bajaj Dominar 400 olabilir.
-
31 Ağustos 2018, 15:51
#4
http://Askerlik sebebi ile acil satı...00484804/detay
Böyle bir ilan gördüm belki ilgini çekebilir
535 problem çıkarırsa , doğru ustayı bulamazsan çok problem yaşarsın
-
31 Ağustos 2018, 16:10
#5
tarikcapar adlı üyeden alıntı
Benim fikrimce daha rahat seyehat edeceğin kesin... uzun yolda commuter yada cruiser tarz aletler daha iyi.. tabii biraz boyun uzunsa endurolarda muthiş..
ben 175 boyundayım hiç bi enduroda rahat edemedim... wrx 125 r de bile ayaklarım yere tam basmıyor.. öyle olunca trafik sıkıntı...
Benim önümüzdeki yaz için hedeflediğim makine pulsar NS200... Cruiser da ( XV535 gibi) bel desteği bi bar ile gayet konforlu uzun yol yapıyor...
yamaha xv535 ve 650 dragstar gibi makinelerin parçaları kolay bulunmuyor. Piyasa motorlarına yönelmelisin...
endurolar da çok hoşuma gidiyor boyum 180 ama bilemiyorum çok tarzım değil sanırım o yüzden pek bakmadım ninja 250r da da parça sıkıntısı vardı artık yeter dedim ama hep parça sıkıntısı olan motorlara yöneliyorum sanırım cruiser makinelere çok hakim değilim, araştırıp bakınıyorum ya 2 gün önce keşfettim xv535 i de.
OzanAntalya adlı üyeden alıntı
Hyosung GV 650 olabilir, cruiser tarzı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------
Hyosung GV 650 olabilir, cruiser tarzı. Ya da Bajaj Dominar 400 olabilir.
hyosung gv650 ler de çok hoşuma gitmişti ama kronik sorunları varmış diye okudum, dominar 400 e de göz attım ama pek naked makine sevmiyorum o yüzden çok üstünde durmadım
tomass adlı üyeden alıntı
o ilanı bende görmüştüm dün bakınırken, ama makine baya sıkıntılı gözüküyor, depo ezik, ön çamurlukta sıkıntı var, xv950 ler güzel ama param yetmiyor maalesef bu attığın linktekini bi şekilde alırım ama pek güven veren bi makine değil
evet benim korkum da 535 i aldığımda elimde patlama olasılığı
-
31 Ağustos 2018, 16:16
#6
İki tane kullanmış biri olarak...
Çok yüksek sürat istemezsen 90-100 arası rahat edersin uzun yolda.
Yakıtı ve parça ücretleri pişman ettirir.
-
31 Ağustos 2018, 16:44
#7
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
İki tane kullanmış biri olarak...
Çok yüksek sürat istemezsen 90-100 arası rahat edersin uzun yolda.
Yakıtı ve parça ücretleri pişman ettirir.
Hocam görüşünüz nedir? ben uzun yol yapmayı seviyorum cidden bana zevk veriyor ama bu makineler güvenilir midir? sürekli tel kopartacaksa, sıkıntı çıkaracaksa kafayı yerim büyük ihtimal.
-
31 Ağustos 2018, 19:38
#8
Telden kastınız jant teli ise kırmaz orası ayrı. Kalındır telleri. Uzun yolda keyiflidir ama dediğim gibi 90 la giderseniz.
Yedek parçası zordur pahalıdır.
Yakıt konusunda çok cömerttir. Hiç naz etmez,ne bulursa içer.
Ben 7-8 litrenin altına düşemedim hiç.
Madem motor tanıdık,alın depoyu fulleyin,çıkın yola 120 km hız ile 100 km yol yapıp tekrar fulleyin görün ne kadar yaktığını. Kendinizden başka kimseye inanmayın. Sonuçta kimsenin yoğurdu kara değildir.
Ben bu masrafa arabayla 5 kişi gezerim pişmanlığına düşmenizi istemiyorum. Ha motor 1300 cc royalstardır 8 litre yakar koymaz,ama 45 beygirlik motorda koyuyor malesef.
-
31 Ağustos 2018, 19:58
#9
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Telden kastınız jant teli ise kırmaz orası ayrı. Kalındır telleri. Uzun yolda keyiflidir ama dediğim gibi 90 la giderseniz.
Yedek parçası zordur pahalıdır.
Yakıt konusunda çok cömerttir. Hiç naz etmez,ne bulursa içer.
Ben 7-8 litrenin altına düşemedim hiç.
Madem motor tanıdık,alın depoyu fulleyin,çıkın yola 120 km hız ile 100 km yol yapıp tekrar fulleyin görün ne kadar yaktığını. Kendinizden başka kimseye inanmayın. Sonuçta kimsenin yoğurdu kara değildir.
Ben bu masrafa arabayla 5 kişi gezerim pişmanlığına düşmenizi istemiyorum. Ha motor 1300 cc royalstardır 8 litre yakar koymaz,ama 45 beygirlik motorda koyuyor malesef.
telden kastım ayrıca debriyaj teli, gaz teli. birkaç arkadaşım da cruiser/chopper kullanıyor 2 ayda bir duyuyorum debriyaj teli kopardıklarını, motoru alıp çıkabileceğimi sanmıyorum ancak 1 saat tur atıp gelebilirim yani, o kadar tanıdığım değil sadece adamı biliyorum diyelim
yedek parça zor ve çok yakıyor dediniz biraz aklım karıştı şimdi... ben açıkçası parça sıkıntısı çekmek istemiyorum sürekli sorun çıkaran sanayide yatıp kalkmama sebep olmayacak bi makine arıyorum ama bakalım
-
31 Ağustos 2018, 22:05
#10
Eski bir virago 250 kullanicisi olarak, motorun cogu parcasi benzerdir. 535'in 250'den en onemli farki, cift karburator olmasi ve bu karburatorlerin ayar sorunlari basiniza dert olabilir. Virago 250 tek karburatorlu oldugu icin daha basit bir motor mesela.
Karburatorden anlayan birini bulmaniz gerekebilir ya da kendiniz arastirip sistemi cozebileceginizi dusunuyorsaniz, alinabilir, uzun yillar kullanilabilir. Ama sirf bu karburator sorunu nedeniyle, motoru satan insanlar var.
Eger motor tamiratini hobi olarak yapmak isterseniz, eski model de olsa bu motor alinabilir. Klasik bir motordur. Cok saglamdir ayni zamanda. Ama tamirat sevmem sadece binerim diyorsaniz almayin bence. Bu arada ben olsam virago 250 de dusunurdum. Cok saglamdir ve az yakar. (Uzun yolda 90km/saat sabit hizla 2.8lt/100km) Yine de eski olduklari icin, tamir etmeyi bilmek gerek. Ustalarla ugrasilmaz cunku. Kendiniz ugrasmalisiniz. (2001 yilindan beri 92 model bir Virago 250 kullaniyorum, motorla ilgili cok sey ogrendim sayesinde ve hic yolda kalmadim)
-
31 Ağustos 2018, 22:34
#11
Ben de 1100 satıyorum. Sever miyim diye aldım ama olmadı. Basit motor, elektronik yok, sıvı soğutma bile yok. Söylendiği gibi karbüratör ayarlarını öğrendikten sonra sorun yaşanacak bir durum yok gibi. 90-110 arası cruising için tüketim de 5,5-6 lt/100 km gibi. Seviyorsan neden olmasın.
-
31 Ağustos 2018, 22:37
#12
6,95+8lt x uzun yol
Yedek parçasını düşünmeden vaz geçilesi.
-
535 yıllar önce çok kısa süreliğine bende vardı güzel dengeli motordurda kardeşim genelde anlaşılmayan şu o motor kaç model yazmamışsın ama en fazla 2003 falandır o motorun en çok sattığı yıllarda zaten 98 -2001 arasıydı .. yani kısaca ortalama 20 yaşına yakın motor alıcaksın..
insanlarda şu kanı var özellikle bu tip 500--600 lük motorlarda abi bu fiyata çinli motor alamassın doğrudur alamassın ama o motoruda o halde alırsan başına sıkıntı açmasada japonların huyu vardır başına arıza dert açmaz ama onun intikamını yakıt olarak çıkartır senden..
ben hatırlıyorum bendeyken bile 535 az yakmıyorduki o yıllarda yakıtı dert eden yoktu böyle uçuk kaçık rakamları yoktu yakıtın.. dediğim sanırım 13-14 sene falan öncesidir.. şu ankiler daha çok yakabilir öyle motor alıyorsan full revize edicem diyorsan bak rektifiye demiyorum revize edicem motoru diyorsan al derim gözün kapalı yok ben onla uğraşamam diyorsan uzak dur.. benim arkadaşımda da 535 vardı benzin pompası bozuldu türkiyede bulamadık gitti opel astranınkini taktı.. onlarda zamanla krankda boşluk olur bu hem fazla yakıt hemde inceden titreşime sebeb olur..
Bunlar motor kötü diye demiyorum bazı insalarda böyle yazınca motor kötüymüş algılaması oluyor ne alaka.. motor on numara şahane bir motor ama yaşı var ve her yaşı gelen motor gibi artık bu motorlar revize istiyor öyle alırım kullanır satarım ile olmuyor en fazla yaktığın fazla fazla yakıt yanına zarar olur satarsın.. sonra cruiserada tövbe edersin klasik cruiser geyikleri döner yok cruiser çok yakıyor falan filan..
bana sorarsan illaki cruiser istiyorsan şahsi fikrim bak yıl olmuş 2018 realist mantıklı ülke koşullarını ekonomiyi yakıt fiyatlarını ve bakım fiyatlarını teknolojinin geldiği noktayı düşünürsek ben olsam gidipde eski nesil kara düzen modelleri 2003-2004 olsa bile teknolojileri 90 lılardan kalma 500-600-800cc lik cruiser almazdım.. gider mis gibi tertemiz modelli 250c.c lik güzel bir cruiser alırdım ..
tabi dediğim çin malı değil japonlar zaten getirtmedi hiç bir zaman en iyisi koreliler .. ya gv250 yada daelim daystar alırdım .. yakıtı gayet ideal modelli , yeni teknoloji enjeksiyonlu , parçasını en azından bulursun var bakımları servisleri uygun .. zaten cruiser sürat motoru değil 500 lükde alsan 600 lükde alsan 800c.c lükde alsan yapıcağın en kral 120-140 arası oda en kral.. 900 lük vulcanımda oldu.. hepsiyle yapabiliceğin sürat o .. 250 liklede o süratleri çok rahat yaparsın..
bu yazdıklarım cruiser bağlamındaydı .. ama uzun yolun çoksa normalde touring al derdim ama türkiye yolları touring makinelere uygun değil yani asfalt kalitemiz yol kalitemiz uygun değil arabadan bozma devasal touringleri kast etmiyorum tabiki o yüzden bence türkiyede en güzel uzun yol makineleri endurolar buda bir gerçek yani memleket gerçeği..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)