Şişirilmiş Hasar Kaydı Muhabbeti
Reklamlar
-
29 Ağustos 2018, 21:09
#1
Malum sitede sürekli görmeye başladım yok sadece sağ karenaj bide sağ gidon değişti yok sadece orası orijinali ile değişti falan yazıyor ama neredeyse motorun fiyatının yarısından fazla hasar kaydı oluyor ve genelde sigortadan para almak için fiyat şişirildi gibi şeyler yazıyor hadi şişirirsin de o kadar da şişer mi kardeşim bu sigorta şirketi demiyor mu burda 3 parça değişmiş fiyatları şunlar nasıl bu kadar fazla çıkar diye?
ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw
Reklamlar
-
29 Ağustos 2018, 21:32
#2
bu duruma kesinlikle ben de inanmazdım, arabam ile kaza yaptıktan sonra öğrendim ki bu muhabbet gerçekten çok doğru belki 3 bin liralık bir kaza 8 binlira hasar kaydına yol açtı, şöyle bi durumda var yedek parçalar gerçekten aşırı pahalı 100 bin liralık arabayı yedek parçalardan toplamaya çalışsak işçiliğiyle beraber bence 1 trilyonu aşar yani 100 bin liraya bu yedek parça fiyatlarına göre araçlar bedava. 30 bin lira değerinde aracım var opel corsa sadece önündeki amblemin olduğu plakanın üstündeki krom malzeme 400 lira benim gözümde 10 liralık değeri yok örnekler çoğaltılabilir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------
hasar kayıtlı bir aracı gerçekten binici birisi alabilir önemli olan o zarara yol açan hasarın ne olduğu motor şase vs ise bulaşılmaz ama doğrultma boya işçilik vs den dolayı ise ben alınabilir görüşündeyim kazalı fotolar araç alırken bunun için çok önemlidir benim için..
-
29 Ağustos 2018, 21:45
#3
Şunu bilin.
Pert kayıtlı araç alınmaz
Binici ağır hasarlıyı alabilir.
Sebebi şu.
Misal arabanızın değeri 80 bin lira ve önden vurdunuz hava yastığı da açıldı ve tampon radyatör kaput ön panjur hasarlı. Aracınızın orjinal sıfır parçaları 35 bin tutuyor ve hava yastığı muhabbetinden aracı perte ayırabilirsiniz. Paranızı alırsınız ve o aracı alan adam sanayide 5 bin liraya yamalı yapıştırmalı toplar ve pert kaydı vardır sigortadan para almak için dee,araçta sadece kaput boyalı der. Aslında araba haşattır.
Ama adam arabasını perte çıkarmaz ve gerçek orjinal parçalarla aracı olması gerektiği gibi torpidoyu sıfırıyla değiştirerek,hava yastıklarını sıfır taktırarak toplatır ve aracına binmeye devam eder. Bu araçta pert değil 35 bin lira ağır hasar kaydı vardır artık.
İki arabadan hangisinin daha sağlıklı ve sağlam olduğuna siz karar verin artık.
-
29 Ağustos 2018, 22:48
#4
hasar kaydı illetini ortaya çıkaran ve ondan istifade edenleri esefle kınıyorum.hele ki araçtan para yedik diye alelen dillendiren hırbolar oldukça mevcut.bi sigorta şirketleri aptal mı ?salak mı? sana 5000 liralık onarım için 20000 neden versin ki.acilen de bu duruma bir çözüm bulmak gerekiyor.kendi arabamda da mevcut hasar kaydı ama parça parça ufak tefek kayıtlar.en uyuz olduğumda hatasız araçla arasında 5000 oynayan ağır hasar kayıtlı araçlar.milleti salak yerine koyuyolar andavallar.
-
29 Ağustos 2018, 23:22
#5
benim 1300tl hasar kaydım var şuan arkadan motor 30 la giderken sola yattı çıkan hasar kaydı bu sol taraftaki elcikten tut ayak pegini bile değiştirdiler çizik var diye almaya niyetlenirseniz servisten öğrenirsiniz hangi parçalar değişmiş bu hasar kaydı için
-
29 Ağustos 2018, 23:35
#6
Yakında oğlum kaza yaptı, sigorta raporunda %100 haklı çıktı.
Hemen bizim işyeri altındaki bir tamirciye eksper geldi ve hasarlı parçaları belirlediler.
Sigorta aracın orjinal parçalarını gönderiyor, eğer daha önce yan sanayi parça kullanılmışsa yan sanayi parça gönderiyor.
Aracın tamiri yapılmaya başladıktan sonra hasarlı başka parça çıkarsa onları da gönderiyorlar.
İşçiliği de fatura ibrazı ile ayrıca hesabına yatırıyorlar.
Yani kısaca şişirme falan zor ama eksper tamirci ile anlaşıp sigorta dolandırma işleri olur mu bilmem.
Bence o ilanlara da fazla inanmayın, ağzı olan konuşur, yalanın bini bir para..
Sigorta firmaları aptal değil, adamlar senden benden uyanık. Haybeye kimse kimseye beş kuruş vermez.
...
Çıkan parçaları kesinlikle vermiyorlar, sigortaya gönderiyorlar.
-
30 Ağustos 2018, 00:09
#7
Eskiden plakadan hasar kaydı sorgulama olmadığı zamanlar "keyfe keder boyalı", "can sıkıntısından komple boyadık" tarzında ilanlar yaygındı.
Artık bu ilanlar evrim geçirdi.
Şimdi bir mesajla kazası ortaya çıktığı için satıcı da haliyle farklı bir şey uydurması lazım. "Keyfe keder 25bin tl hasar kaydı işlendi" diyecek hali yok ya !?
"Kafadan kazalı, öndeki arabaya girip 25bin tl hasar oluştu, tüm parçalar orjinalleriyle değişti, çıkan masraf bu oldu" diyerek de dürüstçe satmak istese piyasa fiyatına yakın fiyata satıp güzel kar elde edemeyecek. Daha masum ve etkili bir yalan lazım.
Nedir bu yalan? "Aracımda şişirme hasar kaydı vardır, sigortadan para almak için hasar kaydı abartılmıştır..."
Ne kadar masum değil mi?
Mesela orta segment bir japon motosikletle önden kaza yapsanız; farı, ön amortisörleri, ön jantı lastiği vs vs değişmesi gerekse en az 10-15 bin tl lik olursunuz.
Şimdi bu şişirme hasar kaydı mıdır? Elbette hayır. Çünkü o parçaların yetkili servis satış fiyatı budur.
Bu kazayı ahmet de yapmış olsa, mahmut da yapmış olsa aynı masraf çıkacaktı.
Böyle bir kaza size ciddi bir kaza gibi gelmemiş olabilir ancak birçok kullanıcı bu kadar masraf çıkaran bir kazaya karışmış motosikletten uzak durmak isteyecektir. Bu da 2. elde değer kaybı demek.
Ancak "şişirme hasar kaydı var, aslında hasar o kadar büyük değil, inanmayın kayıtlara" derseniz, hoppp, nur topu gibi ufak kazalı piyasa fiyatında motorunuz oldu, bravo !
Gelelim son konuya, ağır hasar kayıtlı araç alınır mı? Şasede herhangi bir kayma, çektirip düzeltme vs varsa zaten uzak durun. Şase sağlam, motoru sorunsuz, ancak 4-5 parça değişeni olmuş ve bu yüzden hasar kaydı yüksekse, kelepir olmak koşuluyla alınabilir.
-
30 Ağustos 2018, 00:19
#8
Sigorta sirketleri cogunlukla yalnizca yetkili servislerle calisir. Yetkili servisse kazali motosikletteki parca degisiminden en cok parayi kazanmaya calisir, en ufak sase ciziginde sase degisim talep eder. Eksperle yetkili servis orta yol bulmaya calisir ama ortaya cikan son rakam kendiniz sanayide yaptirabileceginizin en az 3-4 katina tekabul eder.
Sisirilme kismi buradan gelir. Oooo vay ohaa vay serefsiz, yuh kopek vs denecek hic bir sey yoktur.
-
30 Ağustos 2018, 00:31
#9
1 ay kadar önce xj6 ile arkadaşım kaza yapmıştı. Kendisi hastaneye kaldırıldı motosiklet kaza mahalinde kalmış, beni aradı eşiyle beraber gittik motosikleti aldım kullanarak garajına götürdüm. İnceledim detaylı bi şekilde sağ ayna kırılmış, sağ koruma takozu hafif yamulmuş , arka fren pedalı hafif yamulmuş kuyruk grenajında ufacık çizik var.
Ben kendim toplasam 1500 tl ye cillop gibi olurdu motosiklet gel gelelim kaskolu motosikleti yetkili servis baydara çektirmiş. 13500tl hasar kaydı yazılmış motosiklete, üzerine nokta çizik olan parçalara değişim yazılmış..
Tabi hepsi böyle olmayabilir detaylı incelemek lazım alırken.
-
30 Ağustos 2018, 00:52
#10
Herkes zehir gibi bi ben salagim
-
30 Ağustos 2018, 00:54
#11
Sj's adlı üyeden alıntı
Sigorta sirketleri cogunlukla yalnizca yetkili servislerle calisir. Yetkili servisse kazali motosikletteki parca degisiminden en cok parayi kazanmaya calisir, en ufak sase ciziginde sase degisim talep eder. Eksperle yetkili servis orta yol bulmaya calisir ama ortaya cikan son rakam kendiniz sanayide yaptirabileceginizin en az 3-4 katina tekabul eder.
Sisirilme kismi buradan gelir. Oooo vay ohaa vay serefsiz, yuh kopek vs denecek hic bir sey yoktur.
Sigortacılar yetkili servisle veya yetkisiz tamirci ile parça fiyatına pazarlık yapmaz, fiyatlar ve parçalar distribütörlerden alınır. İşçilikleri zaten belli, belki çalışma saati pazarlığı yaparlar.
-
30 Ağustos 2018, 02:13
#12
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Herkes zehir gibi bi ben salagim
Neden öyle dedin gardaş??
Konudan bağımsiz olacak ama;
Bazi şeyler başa gelmedikçe ögrenilmiyor,ama emin ol kurnazim,uyanığim,ben işimi bilirim diyen tipler´de yeri geliyor tufaya düşup ters köşe olabiliyor.
Tecrubeye çokta güvenmemek lazim,bilginin kaynagina ulaşmayi zorla,konu ne olursa olsun,detayci ol(Done´leri eşleştir,tıpkı puzzle gibi)acele etme,kuşku varsa işin,olayin içinde altini eşelemekten geri durma(Sorgula).10kere ölç 1 kere yap.
Hadi selametle..
-
30 Ağustos 2018, 02:34
#13
Sj's adlı üyeden alıntı
Sigorta sirketleri cogunlukla yalnizca yetkili servislerle calisir. Yetkili servisse kazali motosikletteki parca degisiminden en cok parayi kazanmaya calisir, en ufak sase ciziginde sase degisim talep eder. Eksperle yetkili servis orta yol bulmaya calisir ama ortaya cikan son rakam kendiniz sanayide yaptirabileceginizin en az 3-4 katina tekabul eder.
Sisirilme kismi buradan gelir. Oooo vay ohaa vay serefsiz, yuh kopek vs denecek hic bir sey yoktur.
Katılıyorum. Bu tür durumlarda şişirme konusu servisin kazanması ile ilgilidir.
Yatırdınız, far çizildi, grenaj çizildi, elcik, manet çizildi diyelim.
Normalde kendiniz yaptıracak olsanız, cebinizden para çıkacağı için, yenisini almayacaksınız ve belki de o şekilde kullanmaya devam edecek veya çok hesaplı alternatif çözümler üreteceksiniz.
Ama sigorta yaptıracağı ve sizden para çıkmayacağı için, servis de her parça ve dolayısıyla işçiliğinden para kazanacağı için, hepsini değiştirecek. Sonunda nur topu gibi minimum 10.000tl hasar kaydınız olacak. ( Afr twin farı 7000 liraydı galiba)
Aslında olduğu yerde yana yatan motor vardı en başta elimizde.
Dolayısıyla şişen, "şişirilen" budur.
-
30 Ağustos 2018, 03:35
#14
külliyen yalan. sigortacı ödeyebileceği en az miktarı ödemek ister her zaman.
o tür söylemleri yazanlardan uzak durun. başka araç mı yok piyasada.
fiyatlar pahalı olabilir, ancak parça fiyatları ne ise onu yazarlar,
öyle şişirme pişirme felan dolandırıcı işleri bunlar
-
30 Ağustos 2018, 10:51
#15
Burada 2 husus var. Bir kaza oldu ve tamirat gerekecek, hasar nasıl onarılacak? Asıl sorun burada başlıyor.
Benim de başıma geldi. Kendi arabam yerine babamın arabasını aldım arkadaşla mediamarkta gittik. Çıkışta bir araç biz dururken gelip sol önden bize sağlam çarptı.
Adam özür diledi, hatalıyım kusura bakmayın dedi bizde uzatmadık, tutanak tutuldu, yüzde yüz adam suçlu zaten tutanakta belirttik.
Aracı yetkili servise götürdüm. Çarpma yeri tam sürücü kapısıyla çamurluk bileşiminin göbeği. Yetkili servisdeki usta: "Abi çekiçleyip boyayayabiliriz ama sadece çekiçlemek yetmez, macunla anca düzelir, biz de macunlamayı önermiyoruz, eksper gelince ben değişim önereceğim sana da uygunsa" dedi.
Ben de düşündüm, suçsuz yere kazasız arabama biri çarpmış, 2 gün sonra satarken hasar kaydı düşük çıksın diye neden macunlanmış parçalarla gezeyim? Dedim hasarlı ne varsa değişim talep edin. Nitekim de öyle oldu, eksper parçaların aldığı hasarın fazlalığı nedeniyle değişimi onayladı, ön çamurluk ve kapı sacı değiştirildi, araç sıfır gibi toplandı ve teslim edildi.
Servis de o kadar güzel toplamış ki araç sıfırından farksız oldu.
Benim seçebileceğim iki yol vardı, ilki değişim istemeyip düzeltme, çekiçleme ve macunlama, diğeri ise sıfır parçayla değişim. Servis belki işin kolayına kaçıp sıfır takmak kolay geldiği için değişim de önerebilir ancak ufacık göçükte kolay kolay eksperler de değişimi onaylamıyorlar. (tabii bahsettiğim durum otomobilde, motosiklette durum daha farklı, en ufak çizikte değişime onay veriyorlar)
O yüzden hasar kaydı şişirme veya değil, o parçalar değişmişse değişmiştir, bu kadar basit.
Kimi satıcı diyor ki "sigortadan para almak için hasar kaydı şişirilmiştir, araçta aslında hasar yoktu, boyanan ve değişen parça yoktu". İma edilen şey; "aslında araçta kaza veya hasar yok, sigortayı dolandırmışlar, hasar kaydı işeyip para almışlar"
Öyle bir dünya yok arkadaşlar. Değişmeyen parçanın parasını sigortadan almanız çok zor. O parça değişti yazıyorsa değişmiştir, nokta.
-
30 Ağustos 2018, 12:00
#16
burakrak adlı üyeden alıntı
Malum sitede sürekli görmeye başladım yok sadece sağ karenaj bide sağ gidon değişti yok sadece orası orijinali ile değişti falan yazıyor ama neredeyse motorun fiyatının yarısından fazla hasar kaydı oluyor ve genelde sigortadan para almak için fiyat şişirildi gibi şeyler yazıyor hadi şişirirsin de o kadar da şişer mi kardeşim bu sigorta şirketi demiyor mu burda 3 parça değişmiş fiyatları şunlar nasıl bu kadar fazla çıkar diye?
Serviste yapılmış bir aracın şirilmiş olmasına imkan yok. Kazaya karışan tüm parçalar vidalar lastikler ve etkilenen tüm parçalar servislerde dğiştiriliyor. Dolayısıyla araç daha sağlıklı yapılmış oluyor. Servise giren aracın hasar kaydı yüksek çıkıyor fakat neyse o oluyor ve orjinal ürün kullanılıyor. Ha dışarda yabancı tanımadığınız bir ustaya verirsiniz işçilik yüksek yazar vs o ayrı fakat yıl olmuş 2018 hiçbir sigorta şirketi bu tip şeylere izin vermiyor. Ve sigorta şirketleri zararı en makul seviyede yapmaya çalışıyor. Durum böyleyken 2016 2017 model araçlar için şişirilmiş hasar kaydı vardır muhabbeti gördüğümde sadece içimden bi gülümsüyorum.
Herzaman hasar kaydı tutarına değil hasarın nerede yapıldığına ve kayıtlarına bakmak çok daha sağlıklı. Kayıt yoksa uzak durun kayıt varsa ne olduğu zaten belli şişirilse bile sıkıntı yok.
-
31 Ağustos 2018, 09:13
#17
Durum böyleyken 2016 2017 model araçlar için şişirilmiş hasar kaydı vardır muhabbeti gördüğümde sadece içimden bi gülümsüyorum.
Olayın özeti bu aslında.
Eskiden al takke ver külah oluyordu, artık olmuyor.
Bence önemli olan nokta şu, sigorta şirketi aracın "sağlıklı" olmasını değil "en uygun fiyata onarılmasını" kontrol ediyor.
Dolayısıyla parça değişecekse değişiyor, belli bir değeri aşarsa da pert oluyor.
Bu durumda araç pert ise çok acayip hasarlı değil, hasar gören parçalar çok pahalı demektir.
Tersten düşünürsek düşük hasar kaydı aracın sapasağlam olduğu anlamına gelmez, hasar gören parçanın ucuz olduğunu gösterir.
Her durumda ikinci el araç alırken servise - bilene gösterin.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
31 Ağustos 2018, 09:54
#18
Öyle şeyler çoook eskide kaldı. tramer yok bişi yok. Hasarlı araca exper gelir, tamirci ile eksper tanıştırlar, faturayı yüksek gösterirler veya başka hasarları da birleştirip hallederlerdi.
-
31 Ağustos 2018, 11:50
#19
Bir araç hasarlanır ve perte çıkmayıp onarılacaksa, hasarlı parçalar yenisiyle değiştirilir. Hasarın bedeli de bu değiştirilen parçaların tutarı + işçilik + vergi harç fon v.s. dir. "Şişirme" diye bir parametre yoktur. Hasar miktarı arttıkça ürünün alınabilirliği azalacağından satıcılar yalana başvurarak "şişirildi" diyor. Böyle ürünler alınmamalıdır. Diğer uzak durulması gereken ilan cümleleri;
Keyfe keder boyandı: Durduk yere niye boyatacak. Hasarlı işte. Artık bunları yemiyoruz.
Sigortadan para alabilmek için miktarı şişirdik perte çıkardık: Sigorta sektörü keriz, biz akıllıyız. Bunu alacak olan sen de kerizsin ben akıllıyım.
Yürüründe sıkıntı yok: Ancak yürüyebiliyor. Koş desen gidemez. Yürüründen başka heryeri elinde kalır.
Durduğu yerde yana yattı (nispeten doğru olabilir) Giderken düştüm motor sürüklendi.
Bunun yanında elcik, ayna, sinyal, karenaj boyanmaları arabalarda far, tampon, çamurluk, kapı boyamaları sürtme tarzı hasarlar her zaman olabilir. Miktarlar da yüksek olabilir. Düzgün ekspertizle bu araçlar alınıp binilebilir. Bazı şeyler de gereksiz abartılıyor. Örneğin önden lastik geometrisini bozacak bir hasar almadan far-tampon-çamurluk değişse hasar kaydı 8-10 bin tl çıkabiliyor ama yetkili serviste değişim olduysa pek bir sıkıntı olmaz.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
31 Ağustos 2018, 12:16
#20
benim anlamadigim bu sigorta şirketi bunlarin pesine niye düşmüyor?adamlar aleni aleni sigortadan para almak icin uckagitcilik yaptik diyorlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)