Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2018 honda crf rally

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ağustos 2018
    Selam arkadaşlar.2018 honda crf rally 2300 km motorumun trafikte hareket halindeyken farklı günlerde 2 kez direksiyonu sol tarafa doğru döndürürken takılma oldu.büyük tehlike atlattım.sebebini bilen başına gelen varmı acaba.yardımınıza ihtiyacım var şimdi korkudan çocuklarımı bindiremiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    1. olası neden: Çalınma girişimi. Birisi gidon kilidinizi kırdıysa yolda giderken kırık parçanın kafasına göre hareket edip olmadık yer ve zamanda gidonu sıkıştırma ihtimali vardır.

    Anlamanın yolu: Gidonu anahtar ile kilitleyin ve hafifçe zorlayarak kilitli gidonu çevirmeye çalışın, kilitten kurtulursa kilit kırık. Gidonun o yönünde hiç kilitlenmiyorsa kilit kırık.

    Çözüm: Kilit grubu değişim.

    2. olası neden: Furş takımı. Gidonu ve çatalları şaseye bağlayan bilye grubudur. Eğer ki aşırı şekilde bozulmuş ise takılma yapar, benzer durumu aşırı gevşekse de yaşayabilirsiniz. Seyir halinde iken aniden takılmaya neden olacak kadar bozulmuş ise acilen değiştirilmelidir. Ayrıca muayeneden kalmanız için de sebeptir.

    Anlamanın yolu: Motosikletin ön tekeri tamamen havada kalacak şekilde motosikleti kaldırmalı ve ön teker yüksüz iken gidondan sağa sola hafifçe çevirip herhangi bir takılma hissi olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ardından teker ile üst çatal kısmından sağlam şekilde tutulup kastırılarak da kontrol edilmesi gerekir, boşluk veya tıkırtı hissi varsa sorun var demektir. Gevşeklik veya aşırı bozulma durumunda ilk kalkışta gidondan "tık tık" sesini de duymanız olasıdır.

    Çözüm: Furş takımını tutan ve ön yük ayarının yapıldığı bilesik şeklindeki somun sıkılığı kontrol edilmeli, eğer sıkılık normal ise sökülüp furş takımı altlı üstlü kontrol edilmeli, gerekiyor ise takım olarak değiştirilmelidir.

    Aklıma sadece bu ikisi geliyor.

    Sizin senaryoda montajda göbekteki o bahsettiğim bilezik şeklindeki ön yük ayar somunu sıkılmamış/gevşek bırakılmış olabilir. Veya "ooo alet yakıyor gıcırmış" diyen bir şerefsiz motosikletinizi çalmaya yeltenmiş olabilir.
    tarikcapar, Emreerol ve pea bunu beğendiler.

  3. #3
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    motorunuz garanti kapsamında zaten neden servise gitmiyorsunuz ???
    kulspruta bunu beğendi.

  4. #4
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı murat 60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunuz garanti kapsamında zaten neden servise gitmiyorsunuz ???
    Güzel soru???


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler