Şimdilik bu sevdadan vazgeçiyorum .
Reklamlar
-
28 Ağustos 2018, 18:58
#21
Yazıldıysa kusura bakmayın ama İstanbul vb. trafiği bol bir yerden bahsediyorsak motosiklet araba kadar bile yaksa yakıt gideri yine de yarısı olur. Benim günlük işe gidiş geliş toplam 45-55dk arası sürüyor, aynı yolu / aynı güzergâhı arabayla yapsam minimum 1,5 saat sürer. (1:45 daha muhtemel...) Metro kullansam min. 2 saat. Şimdi yakıttan kazandık + daha da önemlisi süreden kazandık. Günde 1 saat kazancın olsa ayda 1 tam gün kurtarıyorsun, senede neredeyse 2 hafta.
Bütçe o yakıta bile elvermiyordur eyvallah, yapacak bir şey yok ama arabayla karşılaştırmak trafikli yerde abesle iştigal, yapmayın...
Reklamlar
-
28 Ağustos 2018, 19:06
#22
Ekonomi icin ve zevk icin motosiklet kullanimi farkli seyler...
50-100cc motosiklet anca bisiklet kadar zevkli olur. Orta buyuklukte bir sehirde ulasim icin ise tehlikeli.
Tecrubemce 600cc ve uzeri performansli motosikletler, modern ekonomik arabalardan cok da az yakmiyor. NC gibi az yakanlari da digerleri gibi gitmiyor, zevkten ziyade ulasima odakli oluyor. Performansli motosikleti az yaktiracam diye surundurmenin de bir anlami yok bence.
Asil sorun: Alim gucu ciddi azalmis durumda.
-
28 Ağustos 2018, 19:26
#23
125'ten 150 cc'ye çıktım. orada kaldım. daha da yükselemiyorum.
-
28 Ağustos 2018, 19:30
#24
Alım gücü gerçekten de çok azaldı; 2,5-3 sene önce "yahu pahalı ama almışken iyisi olsun, bir kere alalım bitsin" dediğim çiftli marka interkomun muadili ürünler şimdi 3-4 katı fiyata satılıyor ve bugün olsa almayı aklımdan bile geçirmem! (Ki Allah'a şükür kazancım ortalamanın epeyi üstünde...) Bugün motoruma bir K&N filtre baktım, memleketinde 70$, bizde oldu mu 400-450₺? (O da navlunu gümrüğü kdvsi distribütör ve satıcı kârı hariç...) 3 sene önce olsa düşünmeden alırdım, şimdi "değmez yahu boşver 6-7 ayda bir 50-60₺ verir orijinal filtresinden koyarım" diyorum.
Ama motosiklet işletme bedeli her türlü arabadan daha ekonomik; aynı seviye kalitede, orijinal servisine götürülen araba ile motordan motor her zaman daha az harcatır, öyle senaryo falan üretmeyelim hani...
-
28 Ağustos 2018, 19:43
#25
benim 660 5.5 litre yakıyor düz hesap 40 lira. 1000kmde 400tl, 10.000 bin km'de 4000tl.
10 binde bir 2.6lt yağ
20 binde bir 2.6lt yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji değişiyor.
Yağ filtresi 30 lira birşey olduğu için 10 binde bir değiştirmeyi tercih ediyorum.
10 binde bir yaklaşık 170 lira yağ, 30lira yağ filtresi 200 lira bakım masrafı var.
Diğer 10 binde hava filtresi ve buji değişiyor bunlarda + 150 toplam 350 lira.
Şahsen arabadan daha ucuza geliyor. Herturlu bakımını kendim yapıyorum.
Az yakan yeni motorlu araçların ikinci eli bile 80den filan başlıyor. Alım gücü okadar düştü ki 40-50 bin civarında ki arabalar bile 2008 model filan. Onunda benzinlisi 8-9 litre yakar, dizeli 7-8. Gerçi artık dizelde ucuz birşey değil
Bu ülkede artik ucuz birşey kalmadı.
-
28 Ağustos 2018, 20:06
#26
Ben zam geldikçe boşa atma rampa aşşağı kontak kapama opsiyonunu kullanıyorum mesela izmite giderken dilovasına inerken bir rampa var orda kontağı bi kapatırım aralıksız 4-5 km gidiyor hayır gaza bassanda aynı hızda gidiyorsun..Misal köprüden çıkışta bir rampa var ordan kontağı kapadımı 5-6 km giderim bakmışım göztepe köprüsündeyim..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
28 Ağustos 2018, 20:12
#27
Yağ, filtre, benzin gibi fiyatı 2'ye de katlansa erişilebilir parçalar neyse.
Egzantirik dişli, zincir, gergi - lastik, ön-arka dişli zincir, rulmanlar gibi 20000-40000'de blok halde gelen ve yedek parça, usta ve alet çantası gerektiren bakımlar nasıl olacak?
Doların 7,40'ı tekrar zorlamadığı, tasarruf diye sapıkça vergilerin henüz gelmediği noktada bu bakımlar 3000-4000tl maliyet çıkarıyor.
Ortalama cadde motoru 50-70k bandında. Yakındır 1500-2000 liralık sigortalar da...
-
28 Ağustos 2018, 21:55
#28
Cyan adlı üyeden alıntı
Ama motosiklet işletme bedeli her türlü arabadan daha ekonomik; aynı seviye kalitede, orijinal servisine götürülen araba ile motordan motor her zaman daha az harcatır, öyle senaryo falan üretmeyelim hani...
Türkiye'de nasıl bilmiyorum ama Amerika'da motosiklet servislerinde işçilik ücreti neredeyse iki kat daha fazla. Ve performanslı motosikletler arabalardan daha sık ve ayrıntılı bakım istiyor. Mesela çoğu araba subap ayarı istemez, çünkü hidrolik subap başları kendini otomatik olarak ayarlar. Gel gelelim 10 bin üstü devir yapan makinaya da hidrolik ayarlı subap olmuyor.
Burada, sıfır KTM Superduke'un 3 senelik bakım ücreti, sıfır Porsche Boxer S'in üç senelik bakım ücretinden daha fazla. Keza yine sıfır CB1000R'ın üç senelik bakım ücreti, yine sıfır Accord'un üç senelik bakım ücretinden fazla...
hachiko adlı üyeden alıntı
Ben zam geldikçe boşa atma rampa aşşağı kontak kapama opsiyonunu kullanıyorum mesela izmite giderken dilovasına inerken bir rampa var orda kontağı bi kapatırım aralıksız 4-5 km gidiyor hayır gaza bassanda aynı hızda gidiyorsun..Misal köprüden çıkışta bir rampa var ordan kontağı kapadımı 5-6 km giderim bakmışım göztepe köprüsündeyim..
Kontak kapamak yerine yüksek vitese alıp gaz kesseniz? ECU zaten benzin göndermez o durumda. Hem daha güvenli olur.
Mesela benim motosiklet seyir halinde kontağı kapasam bile çalışmaya devam ediyor... Yavaşlayip durmaya yaklaşınca kendiliğinden duruyor motor. Sanırım ABS devreden çıkmasın diye öyle yapmışlar...
-
28 Ağustos 2018, 22:29
#29
cb650f alacaktım ancak bu sevdadan şimdilik vazgeçtim ki önümüzdeki yıllar bence daha bataklık durumda olacağız, motora bakmaya başladığımda sıfırı 33000 tl civarıydı, 1 yılda 46000 TL'yi buldu, yedek parça fiyatları en makul 4 silindir motordu, yakıt nispeten idealdi, gücü de ne fazla ne eksikti. şimdi ise bu fiyat ve en az 5.5 lt/100 km yakmasıyla cep yakması olası, elimdeki ile yetinmek en akıllıcası oldu, bu seneki işlerin durumuna göre çok düşük ihtimal bakacağım, işler iyiyse belki ikinci el temiz ve kelepir bir tane almak uzak bir ihtimal de olsa var, çünkü az para verip servis, yakıt vs. 1-2 sene kullanmam lazım yoksa almanın anlamı yok benim için.
-
28 Ağustos 2018, 22:38
#30
Arabam motorumun 3 kati değerinde. Motorumu servisine verir öpülürüm. Lastiğin en babasını alırım. Arabami palio van zamanlarimdan beri götürdüğüm ustama götürürüm. Lastiği kabaklar kabaği
Hala değiştirmem. Araba ferrari versen umrum değil nedense
-
29 Ağustos 2018, 09:53
#31
Youjoee adlı üyeden alıntı
Ben arabayla karşılaştırmıyorum arkadaşlar ayrıca ağlamayın derken neyden bahsediyorsunuz anlamıyorum belki araç için ayırdığınız kullanım bütçesi sizi sarsmıyor olabilir herkesin maddi durumu ayrı bilip bilmeden boş beleş sallayacaksanız hiç yazmayın, motorumun garantisi var kendim bakım yapıp yakmak istemiyorum mecbur servise yaptırıyorum, biz diyoruz ankara siz diyosunuz.... ailemin aracı var albea 1.3 kilometrede 20 kuruş yakıyor, motorumda aynı madem karşılaştıracaksınız, arabanın bakımı 280 lira tutuyor 10 bin km de bir motorumun 150 tutuyor 3000 km de bir, arabanın debriyaj balata değişimi 300 tl motorumun 550 tl tutuyor daha yazayım mı ? Benim isyanım eskisinden iki kat pahalanan yedek parça, yakıt, ekipman, sigorta vs fiyatları
Motosiklet masrafı dahi ağır geliyorsa size 3 tavsiyem var..
1) Toplu taşıma ( yıllık gideri motosiklete yakın olur)
2) Bisiklet ( Yıllık gideri çoluk çocuk bütçesini bile üzmez, hem kardiyo yapar sağlıklı kalırsınız)
3) AT ( yazın salın çayıra birazda arpa oh mis... kışın Yem ve veteriner masrafı var ama toplu taşımadan ucuza gelir, bisikletten konforlu ve rahat olur sizi yormaz.. onunda park sorunu var)
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
29 Ağustos 2018, 10:18
#32
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
29 Ağustos 2018, 10:20
#33
benzin 7 tl olmuş, tabanlara kuvvet.
-
29 Ağustos 2018, 10:23
#34
hasmet adlı üyeden alıntı
Türkiye'de nasıl bilmiyorum ama Amerika'da motosiklet servislerinde işçilik ücreti neredeyse iki kat daha fazla. Ve performanslı motosikletler arabalardan daha sık ve ayrıntılı bakım istiyor. Mesela çoğu araba subap ayarı istemez, çünkü hidrolik subap başları kendini otomatik olarak ayarlar. Gel gelelim 10 bin üstü devir yapan makinaya da hidrolik ayarlı subap olmuyor.
...
Merhaba, yurtdışında işçilik ücretlerinin yüksek olması normal (ama motosiklet için de yüksek araba için de), bizde emek para etmiyor maalesef...
Burada orijinal servislerde saatlik işçilik ücreti 80₺ alınıyor genelde. (Bugünkü kurlarla USD 12,5 / EUR 11,0 gibi bir şey yapar - yurtdışına göre bedava.)
Motosikletimin 6.000km'de bir olan servisi 500₺ tutuyor (7-8 ayda bir), arabamla (olduğu zaman) hiç 1.000₺'den az vermedim (ki 5 yıl önceden bahsediyorum, aradaki enflasyonu / döviz kurlarını hesaba katmadım...), arabamın bakım aralığı 20.000'de 1'di. (Senede 1 - aracı km'den bağımsız senede 1 götürmek lazım. Hadi götürmedik km'sine göre götürdük aynı yol için 2 senede bir götürmek lazım.) Motorun bakımı 2 senede 1.600₺ tuttu, arabanınki - 5 yıl öncesinin fiyatlarıyla - 1.000₺. Motor 2 senede 600₺ daha pahalı. Araba şehir içi için 8 l/100km yakıyordu, motor 3,5 l/100km. 2 senede motor 672 l benzin yakıyor, araba 1.526 l. Arada 864 l fark var. Çarpın bakalım 7 ile 600₺ farkı kaç kere çıkarıyorsunuz?
Vakit kazancını da paraya dökmedim... Kazanılan vakte paha biçilmez.
-
29 Ağustos 2018, 10:42
#35
90 model kartalım var.
vergisi 6 aylık 75 tl
bakımını 10 binde bir yapıyorum.
30 kr den az yakıyor tüpte
motora binmem bu saatten sonra çok zor.
ayrıca tofaşta konfor ve güven sıfır olduğundan motosikletle aynı hissi veriyor.
-
29 Ağustos 2018, 11:24
#36
1 yıldan kısa sürede %30 gibi bir devalüasyon oldu.
-
29 Ağustos 2018, 13:59
#37
150cc motosikletin senelik ortalama mtv sigorta benzin ve diğer masrafları ne kadar oluyor ?
-
29 Ağustos 2018, 14:44
#38
Sattım ben motoru.Şimdi bisiklete biniyorum kafa rahat miss
-
29 Ağustos 2018, 16:11
#39
MTV 140 TL
Sigorta kişiye göre değişir 400 diyelim.
2 kere bakıma girse 500 TL diyelim (bu rakam çok değişken sanayi, yetkili servis, ağır bakıma denk gelmek, değişmesi gereken parçalar yukarı doğru da aşşağı doğru da çekebilir)
Yakıt 100 km'de 2.5 litre yaktı diyelim. ( Bu da değişken tabii ki)
Benzini bugünkü fiyat olan 6.9 dan alıyorum.
Yıllık 10.000 km yakıt maliyeti ; 1725 TL yapar.
Çok yüzeysel bir hesapla 2800 civarı tutuyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)