Motorsiklet Lastik Psi değerleri
Reklamlar
-
27 Ağustos 2018, 18:44
#1
Merhaba Falcon Crown 150 motorum var yaklaşık 2 aydır kullanıyorum lakin bugün ön lastiğin biraz inik olduğunu gördüm. Benzin istasyonunda 14 psi gösteriyordu ben 20 ye ayarladım ama asıl psi ölçüsü ne olmalı bir türlü bulamadım, ön lastik 90 90 18 arka lastik ise 110 90 16 arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim motorda bir ağırlık var direksiyon ağır dönüyor psi değerleri kaça kaç olmalı bu ölçülere göre acaba? Motorun kullanım kılavuzu yok ikinci el aldım
Reklamlar
-
27 Ağustos 2018, 18:45
#2
Ön 27 arka 29 basın hocam
-
27 Ağustos 2018, 19:52
#3
jessepnkmn adlı üyeden alıntı
Merhaba Falcon Crown 150 motorum var yaklaşık 2 aydır kullanıyorum lakin bugün ön lastiğin biraz inik olduğunu gördüm. Benzin istasyonunda 14 psi gösteriyordu ben 20 ye ayarladım ama asıl psi ölçüsü ne olmalı bir türlü bulamadım, ön lastik 90 90 18 arka lastik ise 110 90 16 arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim motorda bir ağırlık var direksiyon ağır dönüyor psi değerleri kaça kaç olmalı bu ölçülere göre acaba? Motorun kullanım kılavuzu yok ikinci el aldım
Lastiğin yanağında yazmalı hocam.
-
27 Ağustos 2018, 20:17
#4
Phoenixs adlı üyeden alıntı
Ön 27 arka 29 basın hocam
Lastiğin yanağına baktım abi ön 44 psi yazıyor arkada 33 psi yazıyor bunlar maximum değerler heralde. Ön lastik daha küçük ama nasıl 44 psi basabilirsin diyor anlamadım ne kadar basayım şimdi 27 ön 29 arka mı
-
27 Ağustos 2018, 20:19
#5
kitapçığa bakın olmadı arka maşaya bakın zincir tarafına olmadi genel olarak 26 28 basın
-
27 Ağustos 2018, 20:22
#6
EUOGLU adlı üyeden alıntı
kitapçığa bakın olmadı arka maşaya bakın zincir tarafına olmadi genel olarak 26 28 basın
Kitapçık yok maalesef bulamadım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------
Biriniz 27-29 bas dedi diğeriniz 26-28 bas dedi. Hangisini yapayım çok önemli mi
-
27 Ağustos 2018, 20:38
#7
Ön lastik için 27-28-29-30 psi
arka lastik için 28-29-30-31-32 psi uygundur
Kullanma klavuzu olmadığı için bilmeniz mümkün değil. Genelde üreticiler maşaya bir etiket koyarak lastik hava basıncını belirtirler.
Lastiğinize hava basarken lastiğin soğuk olmasına dikkat edin.
Artçı ile binecekseniz arka lastiğin basıncını 3-5 psi artırın ve zincirinizin gerginliğini azaltın.
-
27 Ağustos 2018, 20:44
#8
Benzincilerdeki lastik şişirme zımbırtılarının kalibrasyonu çoğunlukla yapılmıyor. Motosiklet lastiği ile uğraşan yerlerde kontrol ettirmenizde fayda var.
-
28 Ağustos 2018, 10:08
#9
Max degerin 5 psi altina basin, psi basinc degeri oldugundan capi ince olan lastiklere daha fazla basinc gerekir. Mesela ince lastikli yaris bisikletlerine 100 psi basilir. Basinci hava hacimiyle karistirmayalim
-
28 Ağustos 2018, 10:28
#10
ben ön ve arkaya 39 vuruyorum
-
28 Ağustos 2018, 10:46
#11
kaanklky adlı üyeden alıntı
Lastiğin yanağında yazmalı hocam.
Ona bakarak lastiğinizi şişirmeyin.Kitapçıkta yazan değerlere göre şişirin.
-
28 Ağustos 2018, 11:16
#12
https://tirepressure.com/find-tire-pressure
Şöyle bir sayfa var. Kendi motorunuzun adını bulamazsanız ağırlık ve lastik ebadı yakın olan bir model seçin.
-
28 Ağustos 2018, 11:23
#13
Lastik küçüldükçe basınç değeri artar. Yol bisikletime 110 psi hava basıyorum.
Kitapçıktan ziyade lastiğin üstündeki rakamlara göre hareket etmelisiniz. Kitapçıktaki değerler fabrika çıkışı lastiklere göre verilmiştir.
Bir lastiğe kaç psi hava basacağınızı lastik üreticisinin tavsiyesine göre yapın. Maksimum değerin 3-5 psi altında hava basabilirsiniz.
-
28 Ağustos 2018, 11:25
#14
Lastik yanağında basınç değeri var ise, bu o lastiğin güvenle dayanabileceği en yüksek basınçtır ki motosikletinizin lastiğine asla o değerde hava basmamanız için yeterli sebeptir.
Kullanma talimatına bakmalısınız, yoksa tahmini değer ön ve arka için 26-32 PSİ arasıdır diye kaba bir ortalama verebilirim.
1-2 PSİ basınç farkı sizin için de motosiklet için de farketmeyecektir.
Zaten büyük ihtimalle basınç saati de o kadar hassas göstermiyor/ölçmüyordur. Eğer ön teker basıncınız düşük ise gidonu çevirmekte zorlanmaktan öte, sanki motosiklet kendiliğinden dönmek istiyormuş gibi bir his yaratır. Bilin ki ya ön lastik aşırı inik, ya da patladı. Buna göre deneme yanılma yoluyla kaba bir fikir de edinebilirsiniz.
Uzun vadede ise ön lastiğinizin orta kısmı olağanüstü, hatta arka lastiğin ortasından dahi hızlı bitiyor ise (sonuçta pistte yarışmıyoruz ki yanaklar önce bitsin) ön lastiğinizin basıncının çok fazla olduğunu da buradan anlayabilirsiniz.
-
28 Ağustos 2018, 12:21
#15
Benim motor için kılavuzda yazan değerler ön 36 arka 42 . Genelde 1 psi fazla basarım
-
28 Ağustos 2018, 12:33
#16
Lastik basınçları motordan motora değişkenlik gösterir. Mesela benim motorum için ön 20 arka 29. Motosikletinizin kullanım kitapçığını bulmaya çalışın en doğrusu oradadır
-
Arkadaşlar benim motoruma uygun ebatlara sahip bir motor olan mondial 150 vulturenin kullanım kılavuzunu buldum ve kılavuzdaki ön ve arka lastik ebatları benimki ile uyuşuyor. Ön 29 arka 32 diyor mondial 150 vulture için . Ebatlar aynı olduğu için ben de kendime ön 29 arka 32 bastım. Lakin bastıktan sonra direksiyon zor dönmeye başladı. Acaba eskiden basıncı yüksek olduğu için çok mu kolay savruluyordu, şimdiki hali normal mi anlayamadım yardımcı olurmusunuz. Direksiyon sanki asfalta yapışmış gibi zor dönüyor
-
05 Haziran 2020, 01:04
#18
Şimdi hort olacak ama r25 için orjinal ebatta 29-33 fakat benim lastiklerim orjinal olan 110-140 yerine 120-160 yine 29-33 mu basmalı?
-
05 Haziran 2020, 02:06
#19
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Şimdi hort olacak ama r25 için orjinal ebatta 29-33 fakat benim lastiklerim orjinal olan 110-140 yerine 120-160 yine 29-33 mu basmalı?
Lastiğin üzerindekilere bakın bence. Lastik boyutunu arttırdıysanız daha fazla basmayın sakın, daha az basmanız gerekiyor.
Lastik hacmi arttıkça daha az basınç, hacim düştükçe daha çok basınç gerekiyor. Bisiklet lastiklerine tır lastiklerinden daha çok basınç verilmesi gibi.
-
05 Haziran 2020, 09:15
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)