Harley-Davidson’dan yeni Cruiser motosikleti: FXDR 114
Reklamlar
-
27 Ağustos 2018, 11:22
#1
Harley’in yeni Cruiser modeli, firmanın Milwaukee-Eight 114 adlı güçlü motoruna, hafif bir şasiye ve etkileyici bir tasarıma sahip.
İkonik Chopper ve Cruiser motosiklet modelleri ile tanınan ABD’li üretici Harley-Davidson, FXDR 114 adlı yeni modelini duyurdu.
Bu modele genel anlamda Fat Bob ile F-104 Starfighter karışımı şeklinde bir tabirde bulunabiliriz. Genel özellikleri ise oldukça hafif bir şasisi, minimalist tasarımı ve başarılı hızlanma değerleri olarak gözümüze çarpıyor. Gelin bu yeni Harley-Davidson modelinin detaylarına birlikte bakalım.
FXDR 114 modeli, Harley-Davidson modelleri arasında en performanslıları arasına yerleşiyor. Bunun sebebi de motorunun Milwaukee-Eight 114 adlı motor olması. Ayrıca motosiklette yoğun miktarda alüminyum ve de kompozit malzemeler kullanılarak hafiflik de sağlanmış. Harley-Davidson’un ürün müdürü David Latz da bu sebeplerden ötürü FXDR 114’ün bir Cruiser motosiklete göre sıradışı performans ve yol tutuş karakterine sahip olduğunu belirtiyor.
Hafifliğe büyük önem verilmiş
Harley-Davidson’ın Softail adlı platformu üzerine geliştirdiği 10.modeli olan FXDR 114, alüminyum bir salıncağa sahip. Alüminyum kullanımı ile bu parça üzerinde 4.6 kg’lık yani %43 oranında bir hafifleme sağlanmış. Buradaki hafiflemenin de çok kritik olduğu belirtiliyor. Çünkü motosikletlerde arka süspansiyonun altında kalan ağırlığın, süspansiyon performansına etkisinin büyük olduğu biliniyor. Bu doğrultuda arkadaki 18 inç’lik jant ve öndeki 19 inç’lik jant alüminyumdan üretilmiş. Motosikletin koltuk kısmı ve arka kısmı ise kompozit bir malzemeden üretilirken, bu kısımların iskeleti yine alüminyumdan üretilmiş. Diğer Softail modellerinde arka iskelet ve arka çamurluk gibi parçalar çelikten üretiliyordu. Bu arka kısımlarda yapılan değişiklikler ile de 3 kg civarında bir ağırlık tasarrufu yapılabilmiş.
Drag motosikleti olduğunu tasarımından belli ediyor
FXDR, drag konusunda başarılı olması için üretildiğini direkt olarak tasarımından belli ediyor. Bu sayede de diğer Softail modellerine göre daha performanslı olduğu kolayca anlaşılabiliyor. Bunun anlaşılmasını sağlayan tasarım detayı ise ön yüzün yukarıda ve dik olarak konumlanmış olması diyebiliriz. Ayrıca emme manifoldu ve egzoz çıkışları gibi kısımların büyük olması da bu konuda ipucu olarak sayılabilir.
Bu motosikletin tasarımıyla ilgili diğer detaylara baktığımızda ise LED’li ön farın çerçevesinin aynı zamanda rüzgarı kıran ön cam gibi görev yaptığını görüyoruz. Fakat motosikletin tasarımını bozmaması için ufak boyutta tasarlanmış diyebiliriz. 16.6 litre hacmindeki yakıt deposu ise FXDR 114’e özel olarak tasarlanmış ve de motosikletin profilini uzatan bir görünüme sahip. Tek kişilik koltuğun hemen arkasındaki parça ise çıkarıldığı zaman ufak bir bagaj bölümü de ortaya çıkıyor. O kısmın hemen altındaki arka çamurluk ise tekerleğin etrafını saracak şekilde kompozit malzemeden tasarlanmış ve de süspansiyonun boyu kadar tekerlekle birlikte hareket ediyor. Bu da FXDR 114 hareket hâlindeyken arka çamurluğunun pek görünmemesini sağlıyor.
Şasisi oldukça dinamik
Güçlü ve rijit Softail şasisi, daha iyi bir yol tutuş ve çeviklik için daha da geliştirilmiş. Bu da virajlı yollarda, hatta karmaşık şehir trafiği arasında hızlı şekilde yol alırken sürücülere büyük bir avantaj sağlayacaktır. FXDR 114’ün arka süspansiyonu da çok gelişmiş bir özelliğe sahip. Bu süspansiyonda motosiklet üzerindeki ayar kolu ile hidrolik bir önyükleme yapılarak yol durumuna göre bir seçim yapılabiliyor. Yani motosiklet sürücüsü süspansiyonun sertliğini kendi isteğine göre bir miktar değiştirebiliyor. Önde de sert süspansiyonlar kullanıldığından dolayı gidonun tepkisi de oldukça başarılı olmuş. FXDR 114 ayrıca diğer tüm Harley-Davidson Softail modellerinden daha çok yatırma açısına sahip. Bu açı solda 32.6, sağda ise 32.8 derece olarak belirtiliyor.
Ayrıca öndeki çift 300 mm’lik diskler de oldukça iyi bir frenleme sağlıyorlar. ABS sistemi de bu motosiklet üzerinde standart olarak sunuluyor. Lastik seçimi ise Michelin Scorcher modelinden yana olmuş. Önde 120 mm’lik olan bu performans lastikleri arkada da 240 mm olarak seçilmiş.
Milwaukee-Eight adlı güçlü bir motoru var
FXDR 114 modeli, Harley-Davidson’ın Softail şasili modellerinde sunduğu en güçlü motora sahip. Milwaukee-Eight 114 V-Twin olarak adlandırılan bu motor, 3.500 devirde 161 Nm tork sunabiliyor. Motosikletin ön kısmına gelen emme manifoldu ise Vance & Hines firmasıyla Harley-Davidson’ın ortak geliştirdiği ve drag yarışlarında dünya rekoru kırmış Screamin’ Eagle modelinden esinlenerek hazırlanmış.
Aşağıdaki görüntüde yer alan motor, Milwaukee-Eight motorunun silindir çapı ufak olan versiyonu. Fakat bu 107 kodlu versiyon ile 114 versiyonu bunun dışında birebir aynı.
Başta ikili olup sonradan tek çıkışa bağlanan egzozlar ise motosikletin yatırma açısının fazla olması için tasarlanmış. Bu motorun gelişmiş silindir kafası tasarımı, çift vuruntu sensörü ve iyi yağlaması sonucunda 10:0:1 şeklinde bir sıkıştırma oranı elde edilmiş. Motorun şasi üzerine montajı da son derece rijit bir şekilde yapılmış ve bu sayede motosikletin genel rijitliği de korunmuş.
FXDR 114’ten daha fazla performans isteyen sürücüler aynı zamanda Harley-Davidson’ın tamamen yasal ve orijinal motor aksesuarlarından da faydalanabilirler. Örneğin Screamin’ Eagle motosikletindeki titanyum performans egzoz susturucusu hem daha iyi bir ses veriyor, hem de orijinal parçaya göre %50 daha hafif olmayı başarıyor. Harley-Davidson’ın modifiye konusunda Stage I, Stage II, Stage III ve Stage IV şeklinde kategoriler hâlinde çeşitli parçalar ve hizmetler sunduğunu da öğreniyoruz. Tüm bu modifiyeler bir Harley-Davidson yetkili bayisinde yapıldığı takdirde motosikletin garantisinin de aynı şekilde devam ediyor olması güzel bir avantaj.
FXDR 114’ün bahsetmediğimiz diğer özelliklerine bakarsak da tamamen LED’li bir aydınlatma sistemini söyleyebiliriz. Bu aydınlatma sistemi trafitke farkedilmeyi ve farketmeyi kolaylaştırıyor. Bu motosiklette aynı zamanda anahtarsız çalıştırma, akıllı güvenlik sistemi ve USB şarj portu gibi donanımlar da standart olarak sunuluyor. Renk seçenekleri ise 6 adet ve bunların isimleri: Vivid Black, Black Denim, Industrial Gray Denim, Wicked Red Denim, Bonneville Salt Denim ve Rawhide Denim şeklinde.
Kaynak: motor1
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
-
27 Ağustos 2018, 12:09
#2
Çok güzel...deyip uzaktan ic gecirelim biz de.
-
27 Ağustos 2018, 12:20
#3
1- Çok köşeli tasarlanmış bence. Hem şişko hem köşeli çok da hoş gelmedi gözüme.
2- Hafiflikten bahsedilince "Allah Allah 250 kilonun altında mı acaba" dedim. Yazı boyunca ağırlıkla ilgili bişi göremedim. 303 kiloymuş.
-
27 Ağustos 2018, 13:27
#4
Hıh, olmamış. Hiç beğenmedim
-
27 Ağustos 2018, 14:46
#5
Amerigayı protesto için birer tane alıp yakalım.
-
27 Ağustos 2018, 14:55
#6
iki ayrı motor var resimlerde .
Şu harleyin sözü edilen düşük cc motorlarını merakla bekliyorum . nasıl bi şey olacak acaba .
-
27 Ağustos 2018, 14:58
#7
fedos adlı üyeden alıntı
iki ayrı motor var resimlerde .
Şu harleyin sözü edilen düşük cc motorlarını merakla bekliyorum . nasıl bi şey olacak acaba .
Ilk fotograf fat bob 2018 e ait
-
27 Ağustos 2018, 16:33
#8
Osm@n adlı üyeden alıntı
Amerigayı protesto için birer tane alıp yakalım.
Devlet hibe desteği versin protestocular için.
-
27 Ağustos 2018, 16:44
#9
-
27 Ağustos 2018, 16:49
#10
Baştaki fotoğrafta görünen motor 2018 model Fatboy. Fotoğraftaki blok 107 kübik inç'lik (1753 cc) blok. Motosiklet, CVO'lar gibi özel taleplerle donatılan 114 kübik inçlik (1868 cc) blok ile piyasaya çıkacak.
Görseller için şuradan seçmece yapılabilinir: H-D FXDR 114
Şu da ilk bakış videosu:
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
27 Ağustos 2018, 18:10
#11
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Baştaki fotoğrafta görünen motor 2018 model Fatboy. Fotoğraftaki blok 107 kübik inç'lik (1753 cc) blok. Motosiklet, CVO'lar gibi özel taleplerle donatılan 114 kübik inçlik (1868 cc) blok ile piyasaya çıkacak.
Görseller için şuradan seçmece yapılabilinir:
H-D FXDR 114
Şu da ilk bakış videosu:
https://www.youtube.com/watch?v=pKACws8GncU
O ne yahu
Ben beğenmedim ya; kesin satış rekorları kırar
Emekli Olanlar:
‘11 Pcx 39.415 km.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)