Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

kullandığınız motosikletin hava filtresi kaç tl ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    osiosborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Haftasonu aracın yağını değiştireyim dedim. Genelde metro grossmarkette değiştiririm. Ücretsiz değişim yapıyor. 3-4 ay önce aynı yağı 89TL'ye değiştirmiştim. Faturası dahi duruyor. Şimdi 174TL olmuş. Castrol Magnetec 10-40 Dizel. Değiştirmedim.

    Yamaha Xmax motosikletin orjinal hava filtresi 125TL olmuş. Geçen sene bu zamanlar Yamaha Dadaş'tan orjinal hava filtresi, orjinal varyatör filtresi, 2lt ipone scoot yağ ve ngk bujiyi 169TL'ye almıştım. Şimdi 315TL olmuş.

    Üründe tek yorum var, bana ait.

    https://urun.n11.com/bakim-ve-koruma...set-P144938824


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı oznkrçm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakın zamanda buji, hava filtresi, yağ değişimi yapmam lazım. Bakalım nasıl olacak?
    Hava filitresi için sanayiye gideceğiz gibi görünüyor. Yağ filitresi çok birşey değil zaten. Esas gideri buji, yağ ve hava filitresi oluşturuyor. Bu arada yağ olarak ne tercih ediyorsun

  3. #23
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mercedes orijinal yedek parça satışında düşüş yaşamış olacak ki hava filtresiyle alakalı şöyle bir reklam filmi çekmiş:

    https://www.youtube.com/watch?v=oi5hUAN25Is
    Normal Amerika ve Avrupa standartlarına göre %50 varan daha kısa periyodlarda bakıma sokuyorlar. Dolayısıyla muadil filtresinin %30luk farkı hiçbir zaman bizi etki etmiyor :D
    SuleymanE ve birbilent bunu beğendiler.

  4. #24
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bir not ekleyeyim, atlanmasın.

    Hava filtrelerine asla kompresör ile hava tutmayın, bu kağıdın özelliğini bozacak ve gözenekleri büyütecektir.

    Bir fikir daha vereyim yağ filtreniz dış filtre ise size uygun bir otomobil yağ filtresi mutlaka vardır.

    Ben araştırdım, Honda Nc serisine yine Honda Civic yağ filtrelerinin uyduğunu öğrendim.

    Aynı filtre motosiklet için 60-80 tl iken araba için 15-20 tl.

    Aldım taktım, 4-5 bin km oldu kullanıyorum
    SuleymanE bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    birincil hava filtresi 40
    ikincil hava filtresi 60
    iki adetmi hava filtresi var anlamadım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------

    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir not ekleyeyim, atlanmasın.

    Hava filtrelerine asla kompresör ile hava tutmayın, bu kağıdın özelliğini bozacak ve gözenekleri büyütecektir.

    Bir fikir daha vereyim yağ filtreniz dış filtre ise size uygun bir otomobil yağ filtresi mutlaka vardır.

    Ben araştırdım, Honda Nc serisine yine Honda Civic yağ filtrelerinin uyduğunu öğrendim.

    Aynı filtre motosiklet için 60-80 tl iken araba için 15-20 tl.

    Aldım taktım, 4-5 bin km oldu kullanıyorum
    motosikletleri bilmem fakat iş makinalarında her gün temizleyin yazıyor hava ve ya elle vurarak oluyor buda genelde yapılan yanlış dıştan hava tutulması içten tutmak gerek

  6. #26
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filitresi için sanayiye gideceğiz gibi görünüyor. Yağ filitresi çok birşey değil zaten. Esas gideri buji, yağ ve hava filitresi oluşturuyor. Bu arada yağ olarak ne tercih ediyorsun
    Aynen öyle.

    Motul 7100 10\40 kullanmıştım. Sanırım yine aynı yağdan devam.

  7. #27

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir not ekleyeyim, atlanmasın.

    Hava filtrelerine asla kompresör ile hava tutmayın, bu kağıdın özelliğini bozacak ve gözenekleri büyütecektir.

    Bir fikir daha vereyim yağ filtreniz dış filtre ise size uygun bir otomobil yağ filtresi mutlaka vardır.

    Ben araştırdım, Honda Nc serisine yine Honda Civic yağ filtrelerinin uyduğunu öğrendim.

    Aynı filtre motosiklet için 60-80 tl iken araba için 15-20 tl.

    Aldım taktım, 4-5 bin km oldu kullanıyorum

    Suzuki swift´in yag filtreside inazuma ya oluyor diye hatirliyorum.

  8. #28
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birincil hava filtresi 40
    ikincil hava filtresi 60
    iki adetmi hava filtresi var anlamadım
    Skuterlerde 2 adet hava filtresi var evet. 1. filtre motora giden havayı filtreler.

    2. filtre ise kayışlı güç aktarma siteminin yer aldığı varyatör ve debriyajın bulunduğu kısma giren havayı filtreliyor.

    Normal motorlarda skuterlerden farklı olarak güç aktarma zincirle yapıldığından 2. filtre olmuyor.[COLOR="Silver"]

  9. #29

    Üyelik
    20 Mart 2017
    okuduğum da formda çogu kişinin yanlış bir uygulama yaygın olarak yaptıgı gördüm.

    . Hava filtresi kompresör ile temizlenmez evet tozu piisi üzerinden atarsınız ama gözenekleri de tıkatsınız bu da aracınızın dogru hava almasını engeller.

    İla kompresör ile temizleyecekseniz temizleme yönüne dikkat edin o zaman , ters yönlü yapmayın.
    Bu işin pek faydası yoktur.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Motosikleti
    Tvs Rtr 200
    Haojue Da 135S Orjinal hava filtresi 20,67 TL

  11. #31

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Skuterlerde 2 adet hava filtresi var evet. 1. filtre motora giden havayı filtreler.

    2. filtre ise kayışlı güç aktarma siteminin yer aldığı varyatör ve debriyajın bulunduğu kısma giren havayı filtreliyor.

    Normal motorlarda skuterlerden farklı olarak güç aktarma zincirle yapıldığından 2. filtre olmuyor.[COLOR="Silver"]
    kullandığım motor rx3

  12. #32
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    konuyla alakalı ufak bir anıyı da paylaşayım,
    evvelden belirttiğim gibi yan sanayi filtre kullanıyorum uzun süre,
    zamanında bu filtreler 17-18 tl civarında idi,

    tanıdığım bir dükkan sahibi ise bu filtreleri üretenlerin bayisi imiş,
    kendisi ile görüştüm,
    aynı filtreleri 11 tl ye almıştım (üzerine kar eklenmiş hali),
    epey almıştım o zaman,

    hava olayını ters olacak şekilde yapıyorum,
    motosikletin kullanım kitapçığında 3000 km de bir temizlik yazıyor,
    bildiğim kadarı ile kağıt filtreyi temizleyen bir temizleyici yok.

  13. #33
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Aprilia Scarabeo 200ie icin hava filtresi 45-50TL civarinda olmali. Motopit'te 47TL buldum.

    https://www.motopit.com.tr/urun/hava..._jc13721x92000

  14. #34

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyla alakalı ufak bir anıyı da paylaşayım,
    evvelden belirttiğim gibi yan sanayi filtre kullanıyorum uzun süre,
    zamanında bu filtreler 17-18 tl civarında idi,

    tanıdığım bir dükkan sahibi ise bu filtreleri üretenlerin bayisi imiş,
    kendisi ile görüştüm,
    aynı filtreleri 11 tl ye almıştım (üzerine kar eklenmiş hali),
    epey almıştım o zaman,

    hava olayını ters olacak şekilde yapıyorum,
    motosikletin kullanım kitapçığında 3000 km de bir temizlik yazıyor,
    bildiğim kadarı ile kağıt filtreyi temizleyen bir temizleyici yok.
    biz iş makinalarında kağıt filtreleri her gün temizliyoruz çıkan tozu görseniz 500 gr toz çıkar filtre temizlenmez mantığına göre her gün filtre atmamız lazım

  15. #35
    Egee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2016
    Şehir
    Tekirdağ/Süleymanpaşa
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5 gitti Yamaha WR125X geldi
    fiyatlar almış başını gitmiş acaba sanayide fitre yaptırabileceğimiz bu işi yapanlar varmı ?

  16. #36
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda NC 750X, çin malı 120 TL diyor google, hiflo 225 TL, orjinal 270 TL.

    Şu boyutlardaki bir motosiklet filtresi bu paralarken ;

    https://productimages.hepsiburada.ne...9303846962.jpg

    Daha büyük boyutlarda ve hatta bosch gibi bilindik bir marka filtrenin 50-60 TL olması can sıkıyor;

    https://n11scdn.akamaized.net/a1/450...6556723343.jpg

    Orjinal filtreden daha büyük kaliteli bir filtrenin kağıt kısmını uygun ölçüde kesip eski filtrenin çerçevesine yapıştırmayı az düşünmedim değil. Filtre kağıdını plastik çerçeveye nasıl bir tutkal ile yapıştırdıklarını çözsek iş kolay aslında, her türlü yapıştırılır ama hava basıncında açılmayacak bir yapıştırma lazım.

    Ne yapsak acaba
    ..Epoksi..
    ...

  17. #37

    Üyelik
    22 Ağustos 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tracer 700
    videodakine benzer bir yöntem uyguluyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=PjdHhOEpxbw&

  18. #38
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ..Epoksi..
    Mesela? .
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  19. #39
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı kymco35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    videodakine benzer bir yöntem uyguluyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=PjdHhOEpxbw&
    Şahsen böyle temizliğe maruz kalmış bir hava filtresini asla motoruma takmazdim.
    Filtrenin anası ağladı resmen. Filtrenin hem önüne hem arkasına kompresör ile hava tutuyor filtrenin içi birbirine karıştı. O saatten sonra hava filtresi yağı kullansan bile hava filtresi temel koruma ve toz geçirgenlik özelliğinin bir kısmını kaybetmiş olmuyor mu?

  20. #40
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Hava filtresi değiştirin, temizlemeyin. Sonuçta fakirleşmemiz lazım, yeter ki üretici kazansın. Aman ha sakın ola ki yan sanayi almayın, yoksa o kadar tasarımla uğraştık hazıra onlar konar, hem onların filtreleri daha kötü...

    Şakayla karışık yazım tabi ancak doğruluğu olan kısımları farkettiğinizi sanıyorum. Müsade edilirse konuyla ilgili bilgimi paylaşmak isterim.

    Hava filtreleri tip tiptir. Bunların içerisinde hatırladıklarım;

    *Vorteks filtreler
    *Tel filtreler
    *Keçe filtreler
    *Kumaş filtreler
    *Sünger filtreler
    *Kağıt filtreler

    Avantaj ve dez avantajlarını maddeler halinde sınıflandırarak yazmaya gayret edicem. Böylece neden hangi araçta ne tip filtrelerin kullanıldığını, zamanla neden bazı şeylerin değiştiğini ve acı bazı gerçekleri, yediğimiz kazıkları bilin isterim. Vereceğim değerler yaklaşık değerlerdir. Arzu eden arkadaşlar teknik verileri inceleyerek buraya ekleyebilirler. Böylece daha kesin ve net veriler elde edebiliriz. Ben kendi bilgim ve tecrübem doğrultsunda elimden geldiğince paylaşmak istedim.

    Filtre türü: Vorteks filtre
    Kullanım amacı ve yeri: Girdap tip filtredir. Bu filtre türünde havaya dışarı doğru akış verilecek ve girdap oluşturulacak şekilde yön verilir. Bu şekilde, havanın içerisindeki partüküllerin kütlesi havadan daha fazla olduğundan dışarı doğru savrulacak ve temiz hava yoluna devam ederken istenmeyen partiküller tasarım gereği bir kap içerisine toplanacaktır. Bu tip filtreler asıl hava filtresinin ömrünü çok ciddi şekilde arttırdığından birçok otomobil, ticari araç, iş makinesi ve benzerlerinde kullanılmaktadır. Ağırlığı tasarımı ile doğru orantılı olarak değişir genellikle ana filtre ile kıyaslanamayacak kadar hafiftir, fazla yer kaplamaz.

    "Satıcı açısından"
    Maliyeti: Düşük, ancak aşırı yüksek (sonuçta bu kullanıldığında sarf malzemesi satışı ciddi oranlarda düşecek ve firma zarar edecektir)
    Ömrü: Sonsuz (asla değiştirilme gereği duyulmaz)

    "Kullanıcı açısından"
    Maliyeti: Yok (araç ile birlikte satın alınır ve asla değiştirilmesine gerek yoktur)
    Ömrü: Sonsuz (asla değiştirilme gereği duyulmaz)

    Performansı: Çok yüksektir (ancak küçük partiküllerde verimsizdir)
    Geçirgenliği: %100
    Tutuculuğu: %70
    Temizlenebilirliği: %100
    Temizlik prosedürü:Toz kabı olan tiplerde her asıl filtre temizliği/değişiminde kap boşaltılır, diğer tipleri motor stop edildiğinde tasarımı gereği kendi kendisini boşaltarak temizler. Asla bozulmaz, asla eskimez, asla değiştirilmez.

    ------------------------------------------------------------


    Filtre türü:
    Tel filtre
    Kullanım amacı ve yeri: Ana filtredir. Buradan sonra başka filtre (genellikle) kullanılmaz. Motora giren havayı süzer. Bunun haricinde aspiratörlerde ve sanayide de sıklıkla kullanılmakta

    "Satıcı açısından"
    Maliyeti: Düşük, ancak aşırı yüksek (sonuçta bu kullanıldığında sarf malzemesi satışı ciddi oranlarda düşecek ve firma zarar edecektir)
    Ömrü: Sonsuz (asla değiştirilme gereği duyulmaz)

    "Kullanıcı açısından"
    Maliyeti: Yok (araç ile birlikte satın alınır ve asla değiştirilmesine gerek yoktur)
    Ömrü: Sonsuz (asla değiştirilme gereği duyulmaz)

    Performansı: %98
    Geçirgenliği: %98
    Tutuculuğu: %98
    Temizlenebilirliği: %100
    Temizlik prosedürü: %100 (Sanayi ve aspiratör filtrelerinden farklı olarak, otomotiv sanayiinde kullanılan tel filtreler kuru değil yağlı tiptir. Vorteks filtreden akış yönü sağlanarak yağlı tel filtre üzerine çarpan hava içerisindeki mikro partiküller bu yağa tutunur ve kaçamaz. Herm motor yağı değişiminde hava filtresi sökülür, filtre tabanındaki kirli yağ temizlenir, yerine yeni motor yağı (yaklaşık 150cc) eklenir, ardından tel filtre gaz yağı veya motorin ile temizlenir, motor yağı içerisine daldırılıp çalkalanır ve yağlı olarak yerine geri takılır. Asla değiştirilme gereği duyulmaz. Sizde süzme yetersiz olur düşüncesi oluşturabilir ancak hemen hepimizin bildiği ve arada bir hala yollarda gördüğümüz o Manda Kasa tabir ettiğimiz Mercedes otomobillerde bu hava filtresi kullanılmaktadır. Hatırlatayım, o filtre otomobil alındığından beri hiç ama hiç değiştirilmedi. Üreticinin zararını hesaplayın (veya sizin ne kadar kar ettiğinizi).

    ------------------------------------------------------------


    Filtre türü:
    Keçe filtre
    Kullanım amacı ve yeri: Ana veya ön filtre olarak kullanılır. Ön filtre olarak kullanıldığı konumda genellikle ana filtrenin hemen önüne sabitlenmiştir. Daha kaba parçacıkları tutarak ana filtrenin ömrünü arttırır.

    "Satıcı açısından"
    Maliyeti: Düşük
    Ömrü: Orta

    "Kullanıcı açısından"
    Maliyeti: Orta
    Ömrü: Orta

    Performansı: Yüksektir
    Geçirgenliği: Kağıt filtrelerden daha geçirgendir
    Tutuculuğu: Orta/Yüksek. Ancak yağlı olarak hazırlanırsa ömrü düşer, tutuculuğu artar. (Üretim şekline göre değişir, polen filtresi olarak da kullanılmaktadır)
    Temizlenebilirliği: Yüksektir, kolaylıkla su ve yağ sökücü (deterjan) ile yıkanarak temizlenir ve defalarca kullanılabilir.
    Temizlik prosedürü: Söküldükten sonra yağ çözücü ve düşük basınçlı su ile havanın akış yönü tersine doğru yıkanır. Yıkama sonrası süzülmeye bırakılır ve sonrasında düşük basınçlı hava ile kurutulabilir (Ömrünü uzatmak için hava tutulması önerilmez, kendiliğinden kurutulması tavsiye olunur).

    ------------------------------------------------------------


    Filtre türü:
    Kumaş filtre
    Kullanım amacı ve yeri: Ana filtredir. Keçe filtreden daha ince yapıda ve daha küçük partikülleri tutabilir.

    "Satıcı açısından"
    Maliyeti: Orta
    Ömrü: Orta

    "Kullanıcı açısından"
    Maliyeti: Orta
    Ömrü: Orta

    Performansı: Yüksek
    Geçirgenliği: Orta/Yüksek. Ancak yağlı olarak hazırlanırsa ömrü düşer, tutuculuğu artar. (Üretim şekline göre değişir, polen filtresi olarak da kullanılmaktadır)
    Tutuculuğu: YÜksek. Kolaylıkla su ve yağ sökücü (deterjan) ile yıkanarak temizlenir ve defalarca kullanılabilir. Ancak kumaş filtreler üretim şekli gereği genellikle tek kullanımlıktır.
    Temizlenebilirliği: Orta (Basınçlı hava ve/veya yağ çözücü su kullanılarak temizlenerek defalarca kullanılabilir)
    Temizlik prosedürü: Söküldükten sonra yağ çözücü ve düşük basınçlı su ile havanın akış yönü tersine doğru yıkanır. Yıkama sonrası süzülmeye bırakılır ve sonrasında düşük basınçlı hava ile kurutulabilir.

    ------------------------------------------------------------


    Filtre türü:
    Sünger filtre
    Kullanım amacı ve yeri: Ana veya ön filtre olarak kullanılır. Ön filtre olarak kullanıldığı konumda genellikle ana filtrenin hemen önüne sabitlenmiştir. Daha kaba parçacıkları tutarak ana filtrenin ömrünü arttırır.

    "Satıcı açısından"
    Maliyeti: Düşük
    Ömrü: Orta

    "Kullanıcı açısından"
    Maliyeti: Orta/Yüksek
    Ömrü: Orta/Yüksek

    Performansı: Yüksek
    Geçirgenliği: Yüksek
    Tutuculuğu: Orta/Yüksek (yağ[tercihen silikon yağı] ile kullanıldığında yüksektir)
    Temizlenebilirliği: Yüksek
    Temizlik prosedürü: Yağ sökücü ve su ile yıkanıp kendiliğinden veya düşük basınçlı hava ile kurutularak temizlenebilir.

    ------------------------------------------------------------


    Filtre türü:
    Kağıt filtre
    Kullanım amacı ve yeri: Ana filtredir.

    "Satıcı açısından"
    Maliyeti: Düşük
    Ömrü: Kısa

    "Kullanıcı açısından"
    Maliyeti: Çok yüksek
    Ömrü: Çok kısa

    Performansı: Yüksek
    Geçirgenliği: Yüksek
    Tutuculuğu: Yüksek oranda tutuculuğa sahiptir, oldukça küçük partikülleri rahatlıkla tutabilir. Yüksek tutuculuk istenen durumlarda filtreye belirli oranlarda silikon yağı veya kullanıldığı ortama uygun yanma direnci yüksek bir yağ uygulanarak tutuculuğu arttırılır
    Temizlenebilirliği: Havanın giriş yönü tersine basınçlı hava uygulanarak temizlenebilir. Eğer filtreye yağ uygulaması yapılmış ise basınçlı hava filtrenin içerisinde tutunmuş partikülleri ters yönde de harekete zorlayarak daha çok tıkanmasına neden olabilecektir. Kağıttan yapıldığı için yıkanması söz konusu olmayacağından, yağlı tip ise basınçlı hava ile temizlenemeyeceğinden değiştirilmek zorundadır.
    Temizlik prosedürü: Yağlı olmayan tipleri, havanın giriş yönünün tersi yönde basınçlı hava uygulanarak temizlenebilir. Kesinlikle su değmemelidir. Su değen hava filtresi yapısı bozulduğundan kendi kendisini tıkamıştır, değiştirilmelidir.

    ------------------------------------------------------------

    Şimdi de kullanılan filtre elemanlarını biraz düşünelim.

    Mesela kağıt filtre.

    Haliyle kağıt, bildiğiniz kağıt yani. Tabi ki kağıdı ne formda üretirseniz o işe yarar. Örneğin A4 yaparsanız fotokopi çekersiniz, geçirgenlik oluştutursanız filtrasyon yaparsınız. Bu noktada kağıdın kalınlığı(ağırlığı ile ölçülür), sertliği, esnekliği, geçirgenliği esastır. Kağıt filtreler de diğer tüm kağıtlar gibi dev silindirik balyalar halinde üreticiden çıkar ve hammadde olarak ikinci ürün geliştiricisi olan diğer üreticiye teslim edilir. Bu ikinci üretici ise bu kağıdı alır, belirli ölçülerde keser, katlar, diğer bir ürünün/ürünü üzerine ekler ve paketleyerek satışa sunar. Bu noktada hazır imal eden bir firma varken kolay kolay hiçbir üretici gidip de filtre imal etmek için yeni bir fabrika kurup işletmekle uğraşmayacaktır. Hali hazırda yapan firmaya kendi istediği standartları ve ölçüleri bildirerek imalatını sağlayacaktır.

    Burada esas olan kağıdın kendisi ve birim alandaki toplam kağıt miktarıdır ki bu da kat (üstü üste) sayısı, katlama sayısı, kat adedi ve toplan kaplanan alandır.

    Gerçek üretici bu ürünü tasarlamak için arge' ye ciddi para harcamış, tasarımı - sözleşmeleri - global dağıtımı - hammadde seçimi v.s. ciddi rakkamlar harcamıştır. Haliyle ürünün satış fiyatına kar da ekleyerek bunu son tüketiciye yansıtır.

    Yan sanayi üretici ise iki ana gruba ayrılabilir.

    1. Eski tedarikçi: Eski sözleşmede ürünü üreten firma ile sözleşme bitiminde (çeşitli küçük oyunlar sayesinde bulunan açıkların da yardımı ile) aynı ürünü (veya neredeyse aynısını) üretmeye devam ederek elindeki hali hazırda bulunan kalıp ve hammaddeyi de kullanarak gerçek ürün kalitesinde ürün üretir ve satar. Tabi ki yukarıda belirttiğim diğer maliyetler söz konusu olmadığından çok daha uygun rakkamlarla piyasaya ürün sunabilecektir. Bu firmalardan aklıma gelen ikisi HIFLO ve FIL FILTER. Bunlar gerçek filtre üreticilerindendir. Tabi ki sadece bu ikisi yok, aklıma şu an ikisi geldiğinden fikir vermesi için paylaşmak istedim.

    2. Yan üretici: Heryerde herkes olabilir. Mevcut tasarımı alır, kopyalar, daha düşük kaliteli hammadde ile daha az hammadde kullanarak benzer ürün ortaya çıkararak piyasaya sunar. Böylece yukarıdaki maliyetlerin hepsinden bağımsız kalır ve çok cüzi rakkamlara ürün çıkarabilir. Ancak kullandığı hammaddenin orjinalinin standartlarına ve kalitesine ne derece yaklaştığı bilinmez. Örneğin; daha hafif (ince) filtre kağıdını çok daha uygun fiyattan temin ederek daha az katlama ile daha az alan teşkil edecek şekilde aynı görüntüde ürünü üretir. Sonuçta geçirgenlik artar (evet artar) ancak filtre daha hızlı tükenir ve istenmeyen partiküllerin geçiş miktarı ve partikül boyutu da çok daha fazla ve büyük olacaktır. Bu nedenle yan sanayi sarf malzemeleri kullanılırken aşırı dikkatli olunmalı, mümkün ise 1. seçenek tercih edilmelidir.

    Her iki şekilde de farkettiyseniz iki ana husus var. 1. Hammadde (yani kağıt), 2. Üretim kalitesi.

    Varsayalım ki basit bir plastik çerçeve üzerine yapıştırılarak sabitlenmiş bir kağıt filtreniz var. Aynı geçirgenlikte bir sünger filtreyi oraya tel bir çerçeve ile sabitler, plastik çerçeve içerisine yerleştirirseniz tabiri caizse hack' lemiş olursunuz. Onun yerine daha basit bir şekilde aynı formda bir kağıt filtre tabakası elde ederseniz metre bazında elinizdeki eski filtreyi kesip açıp, biraz da el emeği ile aynı katlamayı yapıp, ardından da epoksi reçine veya polyester ile çerçevesine sabitleyerek kullanabilirsiniz.

    Bunu bir motosiklet için "kim uğraşacak" deseniz de bir boya fırını için düşünürseniz maliyetindeki anormal uçurum sizi şaşırtacaktır. Zevk işidir, isteyen uğraşır, isteyen veriri parasını alır.

    Ben sadece kendi kısıtlı bilgimi paylaşmak istedim. Burada esas kar eden her zaman son satıcı olan yedek parçayı satın aldığınız servis veya yedek parçacıdır. İnanmakta zorlanabilirsiniz ancak orjinal parçanın geliş fiyatı 100 TL ise genellikle satış fiyatı 180-240TL arasıdır. Bunu da ek bilgi olarak vermek istedim.

    Gene çok yamışım, okuyan olursa ne mutlu. Bir hata yaptıysam düzeltmekten çekinmeyin, arada yazdım biraz acele oldu
    emremm, pea, levend84 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)