kullandığınız motosikletin hava filtresi kaç tl ?
Reklamlar
-
27 Ağustos 2018, 22:04
#21
Haftasonu aracın yağını değiştireyim dedim. Genelde metro grossmarkette değiştiririm. Ücretsiz değişim yapıyor. 3-4 ay önce aynı yağı 89TL'ye değiştirmiştim. Faturası dahi duruyor. Şimdi 174TL olmuş. Castrol Magnetec 10-40 Dizel. Değiştirmedim.
Yamaha Xmax motosikletin orjinal hava filtresi 125TL olmuş. Geçen sene bu zamanlar Yamaha Dadaş'tan orjinal hava filtresi, orjinal varyatör filtresi, 2lt ipone scoot yağ ve ngk bujiyi 169TL'ye almıştım. Şimdi 315TL olmuş.
Üründe tek yorum var, bana ait.
https://urun.n11.com/bakim-ve-koruma...set-P144938824
Reklamlar
-
27 Ağustos 2018, 22:27
#22
oznkrçm adlı üyeden alıntı
Yakın zamanda buji, hava filtresi, yağ değişimi yapmam lazım. Bakalım nasıl olacak?
Hava filitresi için sanayiye gideceğiz gibi görünüyor. Yağ filitresi çok birşey değil zaten. Esas gideri buji, yağ ve hava filitresi oluşturuyor. Bu arada yağ olarak ne tercih ediyorsun
-
27 Ağustos 2018, 22:37
#23
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Normal Amerika ve Avrupa standartlarına göre %50 varan daha kısa periyodlarda bakıma sokuyorlar. Dolayısıyla muadil filtresinin %30luk farkı hiçbir zaman bizi etki etmiyor :D
-
27 Ağustos 2018, 22:49
#24
Süper Moderatör
Bir not ekleyeyim, atlanmasın.
Hava filtrelerine asla kompresör ile hava tutmayın, bu kağıdın özelliğini bozacak ve gözenekleri büyütecektir.
Bir fikir daha vereyim yağ filtreniz dış filtre ise size uygun bir otomobil yağ filtresi mutlaka vardır.
Ben araştırdım, Honda Nc serisine yine Honda Civic yağ filtrelerinin uyduğunu öğrendim.
Aynı filtre motosiklet için 60-80 tl iken araba için 15-20 tl.
Aldım taktım, 4-5 bin km oldu kullanıyorum
-
27 Ağustos 2018, 22:55
#25
birincil hava filtresi 40
ikincil hava filtresi 60
iki adetmi hava filtresi var anlamadım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Bir not ekleyeyim, atlanmasın.
Hava filtrelerine asla kompresör ile hava tutmayın, bu kağıdın özelliğini bozacak ve gözenekleri büyütecektir.
Bir fikir daha vereyim yağ filtreniz dış filtre ise size uygun bir otomobil yağ filtresi mutlaka vardır.
Ben araştırdım, Honda Nc serisine yine Honda Civic yağ filtrelerinin uyduğunu öğrendim.
Aynı filtre motosiklet için 60-80 tl iken araba için 15-20 tl.
Aldım taktım, 4-5 bin km oldu kullanıyorum
motosikletleri bilmem fakat iş makinalarında her gün temizleyin yazıyor hava ve ya elle vurarak oluyor buda genelde yapılan yanlış dıştan hava tutulması içten tutmak gerek
-
28 Ağustos 2018, 00:14
#26
sailor33 adlı üyeden alıntı
Hava filitresi için sanayiye gideceğiz gibi görünüyor. Yağ filitresi çok birşey değil zaten. Esas gideri buji, yağ ve hava filitresi oluşturuyor. Bu arada yağ olarak ne tercih ediyorsun
Aynen öyle.
Motul 7100 10\40 kullanmıştım. Sanırım yine aynı yağdan devam.
-
28 Ağustos 2018, 00:33
#27
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Bir not ekleyeyim, atlanmasın.
Hava filtrelerine asla kompresör ile hava tutmayın, bu kağıdın özelliğini bozacak ve gözenekleri büyütecektir.
Bir fikir daha vereyim yağ filtreniz dış filtre ise size uygun bir otomobil yağ filtresi mutlaka vardır.
Ben araştırdım, Honda Nc serisine yine Honda Civic yağ filtrelerinin uyduğunu öğrendim.
Aynı filtre motosiklet için 60-80 tl iken araba için 15-20 tl.
Aldım taktım, 4-5 bin km oldu kullanıyorum
Suzuki swift´in yag filtreside inazuma ya oluyor diye hatirliyorum.
-
28 Ağustos 2018, 08:24
#28
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
birincil hava filtresi 40
ikincil hava filtresi 60
iki adetmi hava filtresi var anlamadım
Skuterlerde 2 adet hava filtresi var evet. 1. filtre motora giden havayı filtreler.
2. filtre ise kayışlı güç aktarma siteminin yer aldığı varyatör ve debriyajın bulunduğu kısma giren havayı filtreliyor.
Normal motorlarda skuterlerden farklı olarak güç aktarma zincirle yapıldığından 2. filtre olmuyor.[COLOR="Silver"]
-
28 Ağustos 2018, 08:37
#29
okuduğum da formda çogu kişinin yanlış bir uygulama yaygın olarak yaptıgı gördüm.
. Hava filtresi kompresör ile temizlenmez evet tozu piisi üzerinden atarsınız ama gözenekleri de tıkatsınız bu da aracınızın dogru hava almasını engeller.
İla kompresör ile temizleyecekseniz temizleme yönüne dikkat edin o zaman , ters yönlü yapmayın.
Bu işin pek faydası yoktur.
-
28 Ağustos 2018, 08:59
#30
Haojue Da 135S Orjinal hava filtresi 20,67 TL
-
28 Ağustos 2018, 09:15
#31
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Skuterlerde 2 adet hava filtresi var evet. 1. filtre motora giden havayı filtreler.
2. filtre ise kayışlı güç aktarma siteminin yer aldığı varyatör ve debriyajın bulunduğu kısma giren havayı filtreliyor.
Normal motorlarda skuterlerden farklı olarak güç aktarma zincirle yapıldığından 2. filtre olmuyor.[COLOR="Silver"]
kullandığım motor rx3
-
28 Ağustos 2018, 09:22
#32
konuyla alakalı ufak bir anıyı da paylaşayım,
evvelden belirttiğim gibi yan sanayi filtre kullanıyorum uzun süre,
zamanında bu filtreler 17-18 tl civarında idi,
tanıdığım bir dükkan sahibi ise bu filtreleri üretenlerin bayisi imiş,
kendisi ile görüştüm,
aynı filtreleri 11 tl ye almıştım (üzerine kar eklenmiş hali),
epey almıştım o zaman,
hava olayını ters olacak şekilde yapıyorum,
motosikletin kullanım kitapçığında 3000 km de bir temizlik yazıyor,
bildiğim kadarı ile kağıt filtreyi temizleyen bir temizleyici yok.
-
28 Ağustos 2018, 09:41
#33
Aprilia Scarabeo 200ie icin hava filtresi 45-50TL civarinda olmali. Motopit'te 47TL buldum.
https://www.motopit.com.tr/urun/hava..._jc13721x92000
-
28 Ağustos 2018, 09:46
#34
The Dude adlı üyeden alıntı
konuyla alakalı ufak bir anıyı da paylaşayım,
evvelden belirttiğim gibi yan sanayi filtre kullanıyorum uzun süre,
zamanında bu filtreler 17-18 tl civarında idi,
tanıdığım bir dükkan sahibi ise bu filtreleri üretenlerin bayisi imiş,
kendisi ile görüştüm,
aynı filtreleri 11 tl ye almıştım (üzerine kar eklenmiş hali),
epey almıştım o zaman,
hava olayını ters olacak şekilde yapıyorum,
motosikletin kullanım kitapçığında 3000 km de bir temizlik yazıyor,
bildiğim kadarı ile kağıt filtreyi temizleyen bir temizleyici yok.
biz iş makinalarında kağıt filtreleri her gün temizliyoruz çıkan tozu görseniz 500 gr toz çıkar filtre temizlenmez mantığına göre her gün filtre atmamız lazım
-
28 Ağustos 2018, 11:42
#35
fiyatlar almış başını gitmiş acaba sanayide fitre yaptırabileceğimiz bu işi yapanlar varmı ?
-
28 Ağustos 2018, 11:45
#36
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Honda NC 750X, çin malı 120 TL diyor google, hiflo 225 TL, orjinal 270 TL.
Şu boyutlardaki bir motosiklet filtresi bu paralarken ;
https://productimages.hepsiburada.ne...9303846962.jpg
Daha büyük boyutlarda ve hatta bosch gibi bilindik bir marka filtrenin 50-60 TL olması can sıkıyor;
https://n11scdn.akamaized.net/a1/450...6556723343.jpg
Orjinal filtreden daha büyük kaliteli bir filtrenin kağıt kısmını uygun ölçüde kesip eski filtrenin çerçevesine yapıştırmayı az düşünmedim değil. Filtre kağıdını plastik çerçeveye nasıl bir tutkal ile yapıştırdıklarını çözsek iş kolay aslında, her türlü yapıştırılır ama hava basıncında açılmayacak bir yapıştırma lazım.
Ne yapsak acaba
..Epoksi..
-
28 Ağustos 2018, 12:45
#37
-
28 Ağustos 2018, 12:47
#38
Süper Moderatör
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
..Epoksi..
Mesela? .
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
28 Ağustos 2018, 12:55
#39
kymco35 adlı üyeden alıntı
Şahsen böyle temizliğe maruz kalmış bir hava filtresini asla motoruma takmazdim.
Filtrenin anası ağladı resmen. Filtrenin hem önüne hem arkasına kompresör ile hava tutuyor filtrenin içi birbirine karıştı. O saatten sonra hava filtresi yağı kullansan bile hava filtresi temel koruma ve toz geçirgenlik özelliğinin bir kısmını kaybetmiş olmuyor mu?
-
28 Ağustos 2018, 13:04
#40
Hava filtresi değiştirin, temizlemeyin. Sonuçta fakirleşmemiz lazım, yeter ki üretici kazansın. Aman ha sakın ola ki yan sanayi almayın, yoksa o kadar tasarımla uğraştık hazıra onlar konar, hem onların filtreleri daha kötü...
Şakayla karışık yazım tabi ancak doğruluğu olan kısımları farkettiğinizi sanıyorum. Müsade edilirse konuyla ilgili bilgimi paylaşmak isterim.
Hava filtreleri tip tiptir. Bunların içerisinde hatırladıklarım;
*Vorteks filtreler
*Tel filtreler
*Keçe filtreler
*Kumaş filtreler
*Sünger filtreler
*Kağıt filtreler
Avantaj ve dez avantajlarını maddeler halinde sınıflandırarak yazmaya gayret edicem. Böylece neden hangi araçta ne tip filtrelerin kullanıldığını, zamanla neden bazı şeylerin değiştiğini ve acı bazı gerçekleri, yediğimiz kazıkları bilin isterim. Vereceğim değerler yaklaşık değerlerdir. Arzu eden arkadaşlar teknik verileri inceleyerek buraya ekleyebilirler. Böylece daha kesin ve net veriler elde edebiliriz. Ben kendi bilgim ve tecrübem doğrultsunda elimden geldiğince paylaşmak istedim.
Filtre türü: Vorteks filtre
Kullanım amacı ve yeri: Girdap tip filtredir. Bu filtre türünde havaya dışarı doğru akış verilecek ve girdap oluşturulacak şekilde yön verilir. Bu şekilde, havanın içerisindeki partüküllerin kütlesi havadan daha fazla olduğundan dışarı doğru savrulacak ve temiz hava yoluna devam ederken istenmeyen partiküller tasarım gereği bir kap içerisine toplanacaktır. Bu tip filtreler asıl hava filtresinin ömrünü çok ciddi şekilde arttırdığından birçok otomobil, ticari araç, iş makinesi ve benzerlerinde kullanılmaktadır. Ağırlığı tasarımı ile doğru orantılı olarak değişir genellikle ana filtre ile kıyaslanamayacak kadar hafiftir, fazla yer kaplamaz.
"Satıcı açısından"
Maliyeti: Düşük, ancak aşırı yüksek (sonuçta bu kullanıldığında sarf malzemesi satışı ciddi oranlarda düşecek ve firma zarar edecektir)
Ömrü: Sonsuz (asla değiştirilme gereği duyulmaz)
"Kullanıcı açısından"
Maliyeti: Yok (araç ile birlikte satın alınır ve asla değiştirilmesine gerek yoktur)
Ömrü: Sonsuz (asla değiştirilme gereği duyulmaz)
Performansı: Çok yüksektir (ancak küçük partiküllerde verimsizdir)
Geçirgenliği: %100
Tutuculuğu: %70
Temizlenebilirliği: %100
Temizlik prosedürü:Toz kabı olan tiplerde her asıl filtre temizliği/değişiminde kap boşaltılır, diğer tipleri motor stop edildiğinde tasarımı gereği kendi kendisini boşaltarak temizler. Asla bozulmaz, asla eskimez, asla değiştirilmez.
------------------------------------------------------------
Filtre türü: Tel filtre
Kullanım amacı ve yeri: Ana filtredir. Buradan sonra başka filtre (genellikle) kullanılmaz. Motora giren havayı süzer. Bunun haricinde aspiratörlerde ve sanayide de sıklıkla kullanılmakta
"Satıcı açısından"
Maliyeti: Düşük, ancak aşırı yüksek (sonuçta bu kullanıldığında sarf malzemesi satışı ciddi oranlarda düşecek ve firma zarar edecektir)
Ömrü: Sonsuz (asla değiştirilme gereği duyulmaz)
"Kullanıcı açısından"
Maliyeti: Yok (araç ile birlikte satın alınır ve asla değiştirilmesine gerek yoktur)
Ömrü: Sonsuz (asla değiştirilme gereği duyulmaz)
Performansı: %98
Geçirgenliği: %98
Tutuculuğu: %98
Temizlenebilirliği: %100
Temizlik prosedürü: %100 (Sanayi ve aspiratör filtrelerinden farklı olarak, otomotiv sanayiinde kullanılan tel filtreler kuru değil yağlı tiptir. Vorteks filtreden akış yönü sağlanarak yağlı tel filtre üzerine çarpan hava içerisindeki mikro partiküller bu yağa tutunur ve kaçamaz. Herm motor yağı değişiminde hava filtresi sökülür, filtre tabanındaki kirli yağ temizlenir, yerine yeni motor yağı (yaklaşık 150cc) eklenir, ardından tel filtre gaz yağı veya motorin ile temizlenir, motor yağı içerisine daldırılıp çalkalanır ve yağlı olarak yerine geri takılır. Asla değiştirilme gereği duyulmaz. Sizde süzme yetersiz olur düşüncesi oluşturabilir ancak hemen hepimizin bildiği ve arada bir hala yollarda gördüğümüz o Manda Kasa tabir ettiğimiz Mercedes otomobillerde bu hava filtresi kullanılmaktadır. Hatırlatayım, o filtre otomobil alındığından beri hiç ama hiç değiştirilmedi. Üreticinin zararını hesaplayın (veya sizin ne kadar kar ettiğinizi).
------------------------------------------------------------
Filtre türü: Keçe filtre
Kullanım amacı ve yeri: Ana veya ön filtre olarak kullanılır. Ön filtre olarak kullanıldığı konumda genellikle ana filtrenin hemen önüne sabitlenmiştir. Daha kaba parçacıkları tutarak ana filtrenin ömrünü arttırır.
"Satıcı açısından"
Maliyeti: Düşük
Ömrü: Orta
"Kullanıcı açısından"
Maliyeti: Orta
Ömrü: Orta
Performansı: Yüksektir
Geçirgenliği: Kağıt filtrelerden daha geçirgendir
Tutuculuğu: Orta/Yüksek. Ancak yağlı olarak hazırlanırsa ömrü düşer, tutuculuğu artar. (Üretim şekline göre değişir, polen filtresi olarak da kullanılmaktadır)
Temizlenebilirliği: Yüksektir, kolaylıkla su ve yağ sökücü (deterjan) ile yıkanarak temizlenir ve defalarca kullanılabilir.
Temizlik prosedürü: Söküldükten sonra yağ çözücü ve düşük basınçlı su ile havanın akış yönü tersine doğru yıkanır. Yıkama sonrası süzülmeye bırakılır ve sonrasında düşük basınçlı hava ile kurutulabilir (Ömrünü uzatmak için hava tutulması önerilmez, kendiliğinden kurutulması tavsiye olunur).
------------------------------------------------------------
Filtre türü: Kumaş filtre
Kullanım amacı ve yeri: Ana filtredir. Keçe filtreden daha ince yapıda ve daha küçük partikülleri tutabilir.
"Satıcı açısından"
Maliyeti: Orta
Ömrü: Orta
"Kullanıcı açısından"
Maliyeti: Orta
Ömrü: Orta
Performansı: Yüksek
Geçirgenliği: Orta/Yüksek. Ancak yağlı olarak hazırlanırsa ömrü düşer, tutuculuğu artar. (Üretim şekline göre değişir, polen filtresi olarak da kullanılmaktadır)
Tutuculuğu: YÜksek. Kolaylıkla su ve yağ sökücü (deterjan) ile yıkanarak temizlenir ve defalarca kullanılabilir. Ancak kumaş filtreler üretim şekli gereği genellikle tek kullanımlıktır.
Temizlenebilirliği: Orta (Basınçlı hava ve/veya yağ çözücü su kullanılarak temizlenerek defalarca kullanılabilir)
Temizlik prosedürü: Söküldükten sonra yağ çözücü ve düşük basınçlı su ile havanın akış yönü tersine doğru yıkanır. Yıkama sonrası süzülmeye bırakılır ve sonrasında düşük basınçlı hava ile kurutulabilir.
------------------------------------------------------------
Filtre türü: Sünger filtre
Kullanım amacı ve yeri: Ana veya ön filtre olarak kullanılır. Ön filtre olarak kullanıldığı konumda genellikle ana filtrenin hemen önüne sabitlenmiştir. Daha kaba parçacıkları tutarak ana filtrenin ömrünü arttırır.
"Satıcı açısından"
Maliyeti: Düşük
Ömrü: Orta
"Kullanıcı açısından"
Maliyeti: Orta/Yüksek
Ömrü: Orta/Yüksek
Performansı: Yüksek
Geçirgenliği: Yüksek
Tutuculuğu: Orta/Yüksek (yağ[tercihen silikon yağı] ile kullanıldığında yüksektir)
Temizlenebilirliği: Yüksek
Temizlik prosedürü: Yağ sökücü ve su ile yıkanıp kendiliğinden veya düşük basınçlı hava ile kurutularak temizlenebilir.
------------------------------------------------------------
Filtre türü: Kağıt filtre
Kullanım amacı ve yeri: Ana filtredir.
"Satıcı açısından"
Maliyeti: Düşük
Ömrü: Kısa
"Kullanıcı açısından"
Maliyeti: Çok yüksek
Ömrü: Çok kısa
Performansı: Yüksek
Geçirgenliği: Yüksek
Tutuculuğu: Yüksek oranda tutuculuğa sahiptir, oldukça küçük partikülleri rahatlıkla tutabilir. Yüksek tutuculuk istenen durumlarda filtreye belirli oranlarda silikon yağı veya kullanıldığı ortama uygun yanma direnci yüksek bir yağ uygulanarak tutuculuğu arttırılır
Temizlenebilirliği: Havanın giriş yönü tersine basınçlı hava uygulanarak temizlenebilir. Eğer filtreye yağ uygulaması yapılmış ise basınçlı hava filtrenin içerisinde tutunmuş partikülleri ters yönde de harekete zorlayarak daha çok tıkanmasına neden olabilecektir. Kağıttan yapıldığı için yıkanması söz konusu olmayacağından, yağlı tip ise basınçlı hava ile temizlenemeyeceğinden değiştirilmek zorundadır.
Temizlik prosedürü: Yağlı olmayan tipleri, havanın giriş yönünün tersi yönde basınçlı hava uygulanarak temizlenebilir. Kesinlikle su değmemelidir. Su değen hava filtresi yapısı bozulduğundan kendi kendisini tıkamıştır, değiştirilmelidir.
------------------------------------------------------------
Şimdi de kullanılan filtre elemanlarını biraz düşünelim.
Mesela kağıt filtre.
Haliyle kağıt, bildiğiniz kağıt yani. Tabi ki kağıdı ne formda üretirseniz o işe yarar. Örneğin A4 yaparsanız fotokopi çekersiniz, geçirgenlik oluştutursanız filtrasyon yaparsınız. Bu noktada kağıdın kalınlığı(ağırlığı ile ölçülür), sertliği, esnekliği, geçirgenliği esastır. Kağıt filtreler de diğer tüm kağıtlar gibi dev silindirik balyalar halinde üreticiden çıkar ve hammadde olarak ikinci ürün geliştiricisi olan diğer üreticiye teslim edilir. Bu ikinci üretici ise bu kağıdı alır, belirli ölçülerde keser, katlar, diğer bir ürünün/ürünü üzerine ekler ve paketleyerek satışa sunar. Bu noktada hazır imal eden bir firma varken kolay kolay hiçbir üretici gidip de filtre imal etmek için yeni bir fabrika kurup işletmekle uğraşmayacaktır. Hali hazırda yapan firmaya kendi istediği standartları ve ölçüleri bildirerek imalatını sağlayacaktır.
Burada esas olan kağıdın kendisi ve birim alandaki toplam kağıt miktarıdır ki bu da kat (üstü üste) sayısı, katlama sayısı, kat adedi ve toplan kaplanan alandır.
Gerçek üretici bu ürünü tasarlamak için arge' ye ciddi para harcamış, tasarımı - sözleşmeleri - global dağıtımı - hammadde seçimi v.s. ciddi rakkamlar harcamıştır. Haliyle ürünün satış fiyatına kar da ekleyerek bunu son tüketiciye yansıtır.
Yan sanayi üretici ise iki ana gruba ayrılabilir.
1. Eski tedarikçi: Eski sözleşmede ürünü üreten firma ile sözleşme bitiminde (çeşitli küçük oyunlar sayesinde bulunan açıkların da yardımı ile) aynı ürünü (veya neredeyse aynısını) üretmeye devam ederek elindeki hali hazırda bulunan kalıp ve hammaddeyi de kullanarak gerçek ürün kalitesinde ürün üretir ve satar. Tabi ki yukarıda belirttiğim diğer maliyetler söz konusu olmadığından çok daha uygun rakkamlarla piyasaya ürün sunabilecektir. Bu firmalardan aklıma gelen ikisi HIFLO ve FIL FILTER. Bunlar gerçek filtre üreticilerindendir. Tabi ki sadece bu ikisi yok, aklıma şu an ikisi geldiğinden fikir vermesi için paylaşmak istedim.
2. Yan üretici: Heryerde herkes olabilir. Mevcut tasarımı alır, kopyalar, daha düşük kaliteli hammadde ile daha az hammadde kullanarak benzer ürün ortaya çıkararak piyasaya sunar. Böylece yukarıdaki maliyetlerin hepsinden bağımsız kalır ve çok cüzi rakkamlara ürün çıkarabilir. Ancak kullandığı hammaddenin orjinalinin standartlarına ve kalitesine ne derece yaklaştığı bilinmez. Örneğin; daha hafif (ince) filtre kağıdını çok daha uygun fiyattan temin ederek daha az katlama ile daha az alan teşkil edecek şekilde aynı görüntüde ürünü üretir. Sonuçta geçirgenlik artar (evet artar) ancak filtre daha hızlı tükenir ve istenmeyen partiküllerin geçiş miktarı ve partikül boyutu da çok daha fazla ve büyük olacaktır. Bu nedenle yan sanayi sarf malzemeleri kullanılırken aşırı dikkatli olunmalı, mümkün ise 1. seçenek tercih edilmelidir.
Her iki şekilde de farkettiyseniz iki ana husus var. 1. Hammadde (yani kağıt), 2. Üretim kalitesi.
Varsayalım ki basit bir plastik çerçeve üzerine yapıştırılarak sabitlenmiş bir kağıt filtreniz var. Aynı geçirgenlikte bir sünger filtreyi oraya tel bir çerçeve ile sabitler, plastik çerçeve içerisine yerleştirirseniz tabiri caizse hack' lemiş olursunuz. Onun yerine daha basit bir şekilde aynı formda bir kağıt filtre tabakası elde ederseniz metre bazında elinizdeki eski filtreyi kesip açıp, biraz da el emeği ile aynı katlamayı yapıp, ardından da epoksi reçine veya polyester ile çerçevesine sabitleyerek kullanabilirsiniz.
Bunu bir motosiklet için "kim uğraşacak" deseniz de bir boya fırını için düşünürseniz maliyetindeki anormal uçurum sizi şaşırtacaktır. Zevk işidir, isteyen uğraşır, isteyen veriri parasını alır.
Ben sadece kendi kısıtlı bilgimi paylaşmak istedim. Burada esas kar eden her zaman son satıcı olan yedek parçayı satın aldığınız servis veya yedek parçacıdır. İnanmakta zorlanabilirsiniz ancak orjinal parçanın geliş fiyatı 100 TL ise genellikle satış fiyatı 180-240TL arasıdır. Bunu da ek bilgi olarak vermek istedim.
Gene çok yamışım, okuyan olursa ne mutlu. Bir hata yaptıysam düzeltmekten çekinmeyin, arada yazdım biraz acele oldu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)