Gilera nexus 500 kompresyon sorunu
Reklamlar
-
26 Ağustos 2018, 08:54
#1
Arkadaşlar selam yeni sayılabilecek ikinci el nexus 500 bir motor aldım usta bulamadığım icin hem öğrenmek icin hemde işgüzarlıktan motorun orasını burasını kurcalamaya başladım Bujisini soktum buji yuvasını wd40 la bir güzel temizledim kafama göre bir buji alıp taktim 100 metre gittim simsiyah bir duman eşliğinde pat sesi geldi ve motor stop etti simdi çalışmıyor Allahtan bir ustaya yakındım baktı etti bir apart soktu motora kompreyon yok motor da 0 hiç sıkıştırma basınç yok gibi bir seyler dedi Motorun sokup bakmak lazım dedi bunun icinde benden 1000 lira Sadece sökmeye para istedii elimi ayağıma tüküreyim nereden dokundum motora İşten anlamam etmem bu adam beni kandiriyormu bilmiyorum ama motor da mars var motor çalışmıyor o kesin yardım ne olmuş olabilir bana kaça patlar önerileriniz nelerdir
Reklamlar
-
26 Ağustos 2018, 10:19
#2
Buji yuvasını wd40lamanız sebep olabilir. Buji ateşlemiyorsa kompresyon yok demeleri de normal.
Motorla sırf meşhur usta diye yozgattan kalkıp çoruma gittim. Motor devir tutmuyordu. Ya stop ediyordu ya da gazı kendi kendine 5-6 bin devre çıkarıyordu. Neyse ayar yapılsın diye çoruma gittik. Subap ayarı hava ayarı gerisi ufak işler diye düşündüm. Abi indik çoruma. Adam motora binmedi. Bak sadece marşa bastı. Motorum vurdurmadan çalışmıyodu o zamanlar. Bu motor bitmiş ölmüş 600 lira masrafın var piston silindir değişçek yozgattan nasıl geldin geri gidemeyebilirsin falan filan bi sürü şey söyledi. Yahu dayı git bi bin gez hiç yoktan o kadar yol gelmişiz.
Abi yaptırmadım motoru. Cumaya yetişcem diye tapagaz sıkıştıra sıkıştıra geldim. Yozgata indiğimde o kadar ilginç ki devir de tutuyordu marş basarak da çalışıyordu ve hala çalışmaya devam ediyor. 3k km oldu motor hala sağlam.
Sorunun kaynağı da bulundu. Karbüratör hava ayar vidası sonuna kadar sıkılıp yalama olmuş. Motor hava almıyodu. Söktüm ksrbüratörü istanbula götürcem.
Sözün kısası o kadar meşhur dedikleri usta bile neler çıkarıyo direk. Siz de başka yere bakabilirsiniz.
-
26 Ağustos 2018, 11:05
#3
Buji değiştirmekle kompresör yok olabilir,bujiyi gerekli miktarda sıkmazsanız diş kaptırırsanız yuvasından dişleri sıyırarak fırlar ve komresör kalmaz.
Yada kısa paso buji yerine uzun paso takarsınız pistonu delersiniz,yada sübap yakalar bujiyi ve eğilir böyle ve kompresör kalmaz.
Usta dediğiniz adam kompresör olmadığını bujinin yerinde olup olmadığına bakarak,buji yuvasına kompratör saati takarak gördüyse amenna. Yok direk marşa basarak ayaküstü söylediyse bir daha uğramayın oraya.
-
26 Ağustos 2018, 11:50
#4
İlk söktüğün bujiyi tekrar yerine tak ve yeniden marş yap eğer gene çalışmazsa uzun paso buji takmış olabilirsin bu da pistonu delmiş olabilir.Bujiyi yerine takarken diş kaptırmış ta olabilirsin.
-
26 Ağustos 2018, 14:16
#5
Neden bujiyi söküp kafanıza göre buji takıyorsunuz ,
Ayrıca wd40 ne alaka ?
Çalışan motoru zorla bozmuşsunuz..
Yedek parça işini motopitten halledin , orijinal ürün satar ,
Buji muhakkak değiştirin , gilera hassas motordur bende vxr 200 vardı, buji başlığındaki plastik papuç yok diye kaç defa yağmurda yolda kaldım , buji iki damla ıslandı diye ,
Siz hem farklı buji takmışınız hemde wd40 ile her yeri yağlamışsınız , oraları temizleyin ... aşağı linketeki bujiyi alın eğer bujiniz eski ise , yada motoru ilk aldığınızdaki buji ile yola devam edin.
https://www.motopit.com.tr/urun/buji_641320
-
27 Ağustos 2018, 02:26
#6
NGK marka CR 7 EKB buji alın takın,orjinal buji numarası, yeni buji yarım tur fazla sıkılır üzerindeki pul ezilsin diye, çalıştırın motoru varsa aynı arıza o zaman başka bir motorcuya götürün.Kompresörü olmayan motor çalışmaz veya çok geç çalışır.Sizin motorda başka bir arıza var gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:23 ----------
https://www.manualslib.com/manual/68...0.html?page=39
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)