Marşa basar basmaz "gitmek"?
-
20 Ağustos 2018, 19:32
#21
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Benim scooterda marşa basınca yağ ışığı yanıyor, yağ ışığı sönünce hareket ediyorum, öncesinde değil.
Yağ ışığının yanıp sönmesi yağ basıncının yeterliliğini gösteriyor. Lamba bir basınç anahtarına bağlı.
Reklamlar
-
20 Ağustos 2018, 19:35
#22
Çalıştırıp garaj kapısını açmaya giderim. Ekipman giyip binerim.
Hemen binersem debriyaj anormal davranıyor. Az ısınınca motor kendine geliyor.
-
20 Ağustos 2018, 19:55
#23
@Kural [ Z ] hocam çok güzel yazmışsın.
Yeni teknolojik motorlarda bu tür şeyleri kafaya takmak gereksiz.
Amca oğlum da 2012 model wv 2.0 TDI Caddy var ve kendimi bildim bileli marşa basar basmaz hareket eder araç 130 binde daha yağ eksiltme vb en ufak sorunu yok.
Araba motorlarında durum nekadar değişir bilmem ama bu tür şeylere bizim milletimiz takıntı derecesinde dikkat ediyor. Bizzat şahit oldum Avrupa'da bu tür şeylerle uğraşan yok. Arabasini/motosikletini zamanında bakıma götüren sayısı çok az oysa ki bizler 1-2k km öncesinden sokmaya çalışıyoruz
-
20 Ağustos 2018, 20:00
#24
Yağ sıcaklığı belli seviyeye gelene kadar sakin kullanmak yeterlidir.Çoğu spor araç zaten izin vermez devir limiti vardır sıcaklık arttıkca devir bandını açar.
https://youtu.be/nWRgFGAZKms
-
20 Ağustos 2018, 20:23
#25
emremm adlı üyeden alıntı
Yağ ışığının yanıp sönmesi yağ basıncının yeterliliğini gösteriyor. Lamba bir basınç anahtarına bağlı.
Kullanma kilavuzunu kontrol ettim, dediginiz gibi yag basincini gosteriyormus, neyse yine de ben o sonmeden gaz vermiyorum
-
20 Ağustos 2018, 20:34
#26
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
@Kural [ Z ] hocam çok güzel yazmışsın.
Yeni teknolojik motorlarda bu tür şeyleri kafaya takmak gereksiz.
Amca oğlum da 2012 model wv 2.0 TDI Caddy var ve kendimi bildim bileli marşa basar basmaz hareket eder araç 130 binde daha yağ eksiltme vb en ufak sorunu yok.
Araba motorlarında durum nekadar değişir bilmem ama bu tür şeylere bizim milletimiz takıntı derecesinde dikkat ediyor. Bizzat şahit oldum Avrupa'da bu tür şeylerle uğraşan yok. Arabasini/motosikletini zamanında bakıma götüren sayısı çok az oysa ki bizler 1-2k km öncesinden sokmaya çalışıyoruz
Onlar daha kolay elde ediyor ama
-
20 Ağustos 2018, 21:36
#27
tokhanoğlu adlı üyeden alıntı
Dostlar, benim dediğim motoru ısıtmak değil karterde biriken yağın motorun içinde dolanması beklemek
Hocam faydası olur zararı olmaz. Güzel alışkanlık.
-
21 Ağustos 2018, 07:25
#28
Son Ütücü adlı üyeden alıntı
Hocam faydası olur zararı olmaz. Güzel alışkanlık.
Teşekkürler
-
21 Ağustos 2018, 07:40
#29
uzun lafın kısası bir 15 saniye bekle ve yağ üst kapağa kadar çıkıp aşağıya doğru şelale gibi akıversin ve sonrasında yaklaşık 3 yada 4 dakika kadar motora az devir çevirt yani max torq devrine yakın ama ona gelmeden ve geçmeden kullan ki motor ısınsın ve aşınma en aza insin, motor ilk 5 dakikada ısınacaktır sonra ver kırbacı.
bazıları ilk çalıştırmada önce bir bağırtıyor böyle, içimin yağları eriyor zaten 55 kiloyum yani geniş insanlar ne diyeyim, bozulursa tamir ettiririz havasındalar. trilyonluk olsam ben yine motor 15 saaniye bekler ve ısınana kadar yavaş, torquna yüklenmeden yani asılmadan kullanırım çünkü kural bu kural!
parasının canı cehenneme, malzemeyi neden çizdireyim? ben böyleyim.
-
21 Ağustos 2018, 08:49
#30
Motoru yan ayaklıkta çalıştırıp bekletmenin yağlanmaya dez avantajı olabilir mi sayın arkadaşlar?
-
21 Ağustos 2018, 08:58
#31
fatih.met adlı üyeden alıntı
uzun lafın kısası bir 15 saniye bekle ve yağ üst kapağa kadar çıkıp aşağıya doğru şelale gibi akıversin ve sonrasında yaklaşık 3 yada 4 dakika kadar motora az devir çevirt yani max torq devrine yakın ama ona gelmeden ve geçmeden kullan ki motor ısınsın ve aşınma en aza insin, motor ilk 5 dakikada ısınacaktır sonra ver kırbacı.
bazıları ilk çalıştırmada önce bir bağırtıyor böyle, içimin yağları eriyor zaten 55 kiloyum
yani geniş insanlar ne diyeyim, bozulursa tamir ettiririz havasındalar. trilyonluk olsam ben yine motor 15 saaniye bekler ve ısınana kadar yavaş, torquna yüklenmeden yani asılmadan kullanırım çünkü kural bu kural!
parasının canı cehenneme, malzemeyi neden çizdireyim? ben böyleyim.
Bende böyle düşünüyorum 15 sn yeterli bir süre sanırım soğuk havada ise 1 dk beklemek İyi olabilir yağ viskotizesi yüzünden
-
21 Ağustos 2018, 09:24
#32
eskmeta adlı üyeden alıntı
Motoru yan ayaklıkta çalıştırıp bekletmenin yağlanmaya dez avantajı olabilir mi sayın arkadaşlar?
Farketmez.
-
21 Ağustos 2018, 09:26
#33
eskmeta adlı üyeden alıntı
Motoru yan ayaklıkta çalıştırıp bekletmenin yağlanmaya dez avantajı olabilir mi sayın arkadaşlar?
Olmaz, herifler tek teker gidiyor bi şey olmuyor, belkide oluyordur.
-
21 Ağustos 2018, 09:38
#34
tokhanoğlu adlı üyeden alıntı
Bende böyle düşünüyorum 15 sn yeterli bir süre sanırım soğuk havada ise 1 dk beklemek İyi olabilir yağ viskotizesi yüzünden
Burada yanlış anlaşılan şey konunun doğrudan yağ ile olması. Tabi bu bir nebze de olsa doğru sayılır, ancak sorun o değil.
Sorun;
*Motor yağı viskozitesinin yağ pompasını zorlaması (soğuk yağı pompalamaya çalışmak zordur, birde yüksek devire zorlanırsa hoş olmayan bir duruma zorlanıyor).
*Motor imal edilirken, aynı parçanın farklı kısımları tasarımı gereği ısıl genleşme oranı farklı olacak şekilde tasarlanmıştır. Bu yüzden motor çalışma sıcaklığına ulaştığında parçalar gerçek şekline bürünecektir. Diğer bir değiş ile motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar içindeki parçalar birbiri ile tam uyumlu şekilde değildir.
Haliyle çalışma sıcaklığına tam ulaşmamış motorda yüksek devir, bu parçaların hızlıca deforme olmasına neden olur.
Uzun lafın kısası:
Motoru çalıştırın
Motor soğukluğunu atana kadar rölantide çalışsın
Ardından hareket edebilirsiniz
Motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar yüksek devirlere çıkmayın
Tüm kullanım talimatlarında özetle bunun yazdığını görebilirsiniz.
-
21 Ağustos 2018, 09:55
#35
Soğuk havalarda ilk çalıştırmada oksijen sensörünün ısınması için 20 saniye beklemek iyidir. Motor stop edip üstünden atabilir. Onun dışında beklemek motoru ısıtmak sadece yakıt sarfiyatıdır
-
21 Ağustos 2018, 10:54
#36
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Burada yanlış anlaşılan şey konunun doğrudan yağ ile olması. Tabi bu bir nebze de olsa doğru sayılır, ancak sorun o değil.
Sorun;
*Motor yağı viskozitesinin yağ pompasını zorlaması (soğuk yağı pompalamaya çalışmak zordur, birde yüksek devire zorlanırsa hoş olmayan bir duruma zorlanıyor).
*Motor imal edilirken, aynı parçanın farklı kısımları tasarımı gereği ısıl genleşme oranı farklı olacak şekilde tasarlanmıştır. Bu yüzden motor çalışma sıcaklığına ulaştığında parçalar gerçek şekline bürünecektir. Diğer bir değiş ile motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar içindeki parçalar birbiri ile tam uyumlu şekilde değildir.
Haliyle çalışma sıcaklığına tam ulaşmamış motorda yüksek devir, bu parçaların hızlıca deforme olmasına neden olur.
Uzun lafın kısası:
Motoru çalıştırın
Motor soğukluğunu atana kadar rölantide çalışsın
Ardından hareket edebilirsiniz
Motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar yüksek devirlere çıkmayın
Tüm kullanım talimatlarında özetle bunun yazdığını görebilirsiniz.
KuralZ teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)