Marşa basar basmaz "gitmek"?
-
20 Ağustos 2018, 13:12
#1
Öncelikle herkesin Kurban Bayramı mübarek olsun şimdiden, benim sorum şu bazıları CC gözetmeksizin marşa basar basmaz hareket ediyor ya da gaz veriyor ben en azından 15 saniye kadar beklemeli diye biliyorum bunun doğrusu nedir, nasıl davranmak gerekir, beklemek gerekirse sizce kaç saniye beklemeli, siz bekliyor musunuz?
Reklamlar
-
20 Ağustos 2018, 13:16
#2
Yağ zamanla karterde birikir ve ilk marş genelde en çok yağsız motorun çalıştığı zamandır. Bekleme sebebimiz motorun yağlanması ve aşınmayı en aza indirmek. Daha yağlama çok iyi olmadan devri yükseltmek parçaları daha çok aşındırir.
Ben yazin 1 kisin 2 dk bekliyorum
-
20 Ağustos 2018, 13:19
#3
Bende r25 motorumu bayiden aldığımdan beri, yaz kış, hararet göstergesi iki kademe olana kadar muhakkak bekliyorum. Faydası vardır yoktur bilmem ama böyle alıştım
-
20 Ağustos 2018, 13:27
#4
Scooter kullanıyorum çalıştırır çalıştırmaz gazlar giderim. Rolanti devrinde motorun ısınmasını beklemek gereksiz bence ve daha uzun sürer. Yolda daha çabuk ısınır. Sadece kışın soğukta biraz beklerim.
-
20 Ağustos 2018, 13:28
#5
Kesinlikle motorun ısınmasını beklemek diye bir saçmalık olmamalı.Bunun ne fiziksel ne kimyasal hiçbir açıklaması yok.Ancak ani ısı değişimleri ani zorlamalar, özellikle kışın hasar verici sonuçlar doğurabilir.Bunun için motoru çalıştırıp ani gaz açışından, özellikle kışın motor normal sıcaklığına ulaşana kadar düşük devir yumuşak sürüş kullanmak gayet ideal olacaktır.
Sonuç olarak kışın, motoru çalıştırıp direk hareket edebiliriz, ancak ani gaz açışı ve yüksek devirden, motor normal sıcaklığa ulaşana kadar kaçınmak doğru olacaktır.
-
20 Ağustos 2018, 13:36
#6
çalıştırın, yürüyün. birkaç dakika düşük devirde fiti fiti gidin. motorun yağlandığına kanaat getirince basın.
motor yağlanmadan gaza yüklenmeyin.
-
20 Ağustos 2018, 14:04
#7
Benzin israfı olarak görüyorum motoru ısıtmayı
-
20 Ağustos 2018, 14:06
#8
Dostlar, benim dediğim motoru ısıtmak değil karterde biriken yağın motorun içinde dolanması beklemek
-
20 Ağustos 2018, 14:15
#9
Standart; çalıştırır bi sigara içerim
-
20 Ağustos 2018, 14:25
#10
tokhanoğlu adlı üyeden alıntı
Dostlar, benim dediğim motoru ısıtmak değil karterde biriken yağın motorun içinde dolanması beklemek
Birkaç hafta gibi bir süre motor yatmadigi sürece çalıştırıp beklemeye gerek yok.
Motor yağı motor her stop ettiğinde direk dibe çöker zaten. Parçaların üstünde hala bir miktar yağ yapışık kaldığı için beklemeye gerek yoktur. Motor çalıştığı andan itibaren basınçlı olarak yağı dolastirmaya başlar. Yağın üst kapağa ulaşması 3-5 saniye arası birşey sürer ki zaten üst kapakta da yağ bulunduğu için akşam motoru park ettiniz sabah çalıştırdınız beklemenize gerek yok
Sadece motor tam isinmadan yüksek devir cevirmeyin. Bunun birçok zararı vardır araştırabilirsiniz. yüksek vites düşük devir motoru isitmanizi hizlandirir.
-
20 Ağustos 2018, 14:26
#11
-
20 Ağustos 2018, 14:27
#12
Süper Moderatör
Aracınızın kullanım kitabını okuyun.
Büyük ihtimal ile devir yükseltmeden yavaş kullanmanız gerektiği yazar, rölantide boşta beklemek de mantıklı değil.
Çalıştırın ve 5-10 saniye sonra sürün, ama rölanti devrinden çok daha fazla devir çevirmeyin.
Motor ve yağ daha kolay ısınacak, boşuna yakıt masrafı da olmayacak.
-
20 Ağustos 2018, 17:05
#13
Abartmaya gerek yok. Karterdeki yağın motorun en ücra köşelere ulaşması üç saniye bile sürmez.
Ben eldiven giyme işlemi kadar çalıştırıp devam ediyorum.
Kışın biraz daha zaman veriyorum, kalktıktan sonra motor ısınana kadar yüksek devirlere çıkmamak lazım.
-
20 Ağustos 2018, 17:07
#14
Çalıştırıp bu sırada ekipmanları giymek en azından motorun 30 saniye kadar yağlanması uzun ömürlü motor için önemli. Durduğu yerde çalıştırmak önerilmiyor. Direk çalıştırıp gitmekte keza öyle. Yabancı kaynaklarda okumuştum.
-
20 Ağustos 2018, 17:15
#15
Harley'in chief engineer'ı bu soruya 20 saniye demişti. Motor normal çalışma sıcaklığına gelene kadar da çok zorlamamak gerektiğini ekleyerek.
Motosikleti 1-2 dakika bekletmek daha kötü demişti. Çünkü motorun her parçası hareket etmiyor motor dururken. Aynı yağ debriyajdan da geçiyor. Çok beklemeden hareket etmekteki amaç, motoru en kısa sürede normal çalışma sıcaklığına getirmek.
-
20 Ağustos 2018, 17:24
#16
Fr.Sante adlı üyeden alıntı
Çalıştırıp bu sırada ekipmanları giymek en azından motorun 30 saniye kadar yağlanması uzun ömürlü motor için önemli. Durduğu yerde çalıştırmak önerilmiyor. Direk çalıştırıp gitmekte keza öyle. Yabancı kaynaklarda okumuştum.
Marşa basar basmaz hareket etmek aklıma takılan işte o da yanlış sanırım marşa bas bi 10sn bekle devam et bağırmadan.
-
20 Ağustos 2018, 18:30
#17
Şaka sanırım.
Şaka di mi?
Şakadır o şaka...
Arkadaşlar, bahsettiğiniz durum hangi motosiklet için?
Hava soğutma mı, su soğutma mı?
Motorda kullanılan yağ tipi nedir, sentetik mi madeni mi? 0W-50 / 10W-50 / 15W-50 / 20W-50?
Ortam ısısı nedir? Yazı kışı geçelim, kışın sıcak havada doğrudan güneş altında kalan motor ile iki bina arasında rutubetin de eksik olmadığı güneş görmeyen ortamda...
Peki en son ne zaman stop edilip bırakıldı? 5 dk önce mi, 5 hafta mı, 5 ay mı?
Motorsiklet tipi nedir? 16.000 d/dk görebilen bir RR' mı, 125cc CUP mı?
İşin özü şu, kullanım klavuzunu okumak gerek. Ancak su soğutmalı bir motosiklet kullanıyorsanız hiç yoktansa 2. çizgiye ayak basmadan yola çıkmayın derim. Zaten sıcak havada 1 dk dahi sürmez. Doğrudan hararet derecesini gösteren bir motosikletiniz var ise ekranda "LOW" ikazı/yazısı gitmeden yola çıkmayın. Hararet normale gelmeden yüksek devire çıkarmaya çalışmayın. Sonra 250cc makinede dahi 30.000km göremeden motor kucakta gezmeler başlar.
Hava soğutmada ise yine benzer şekilde ilk hareket öncesi en az bir dk kadar beklenmesi önerilir. Ancak;
Hava soğutmalı motorlar kendi içlerinde ayrılır. Örneğin benim çirkin CBF150 hava ve yağ soğutma olarak geçer ve harici bir fan yoktur. Ne var ki bir scooter' a baktığımızda davlumbaz içerisine yerleştirilerek hava akışının da kontrol altına alındığı ve motor çalıştığı andan itibaren çalışmaya başlayan bir fan görürüz. Genel ortalama aynıdır, en az bir dk beklenmelidir(genelleme yapıyorum).
Hava soğuk ise bu süre uzar. Motor açıkta ise kar altında motosiklet sürecekseniz yola çıkmadan önce (hararet göstergesi yok ise) elinizle motora hafifçe dokunup ısınıp ısınmadığını kontrol etmelisiniz.
Motor üzerindeki soğukluğu atmadan yaz kış farketmeksizin yola çıkarsanız:
1. Motor iç aşıntıları aşırı derecede artar, ömrü düşer
2. Uzun vadede yağ eksiltmeleri hızlıca ve aşırı şekilde başlar,
3. Yakıt tüketimi özellikle enjeksiyonlu motorlarda aşırı artar,
4. Yolda motor ısınana kadar harcayacağınız yakıt, durduğunuzda boşta iken harcayacağınızdan fazla olur,
5. Motor çekişi durumdan etkilenebilir, bu da gaz koluna daha fazla yüklenmek demektir ki yakıt tüketimi daha da artar,
Sorun zaman ise motosiklet başına geçtiğinizde ilk iş marş yapmak olsun. Böylece kaskınızı takıp ıvır zıvırla ilgilenirken en az 30 sn/1 dk geçer.
Bunların yanı sıra motosiklet motorunun boşta uzun süre çalışması istenmez. Özellikle çalışma sıcaklığına gelmiş bir motosiklet motorunu boşta çalıştırmaya devam ederseniz hararet aşırı hızlı artacak ve oldukça yükselecektir. Motosiklet motoru mühendislik kısmında motorun neredeyse sürekli hareket halinde olacağı düşünülerek soğutma suyu pompalama debisi ve radyatör hacmi/ölçüsü, fan ile elde edilecek hava akış hızı artışı hesaplanır. Rölantide uzun süre durduğunuzda bazı motosikletler kendisini otomatik olarak (boşta müdahalesiz çalışma tespiti ile) stop etmektedir.
Nasıl motoru ısıtmadan yola çıkıp gazlamak iyi değilse, aynı şekilde uzun süre boşta çalıştırmak da iyi birşey değil. Üreticinin kullanım klavuzunu okumanızı öneririm. Her motosiklet için süre ve davranış şekli farklıdır.
-
20 Ağustos 2018, 18:37
#18
Kontak açar açmaz gitmenizim bi zararı yok fakat motoru ilk 1 2 dakika 4 5bin devirlerde sürmenizi öneririm zorlamayın yoksa problem olabılır yada motor ısısı 45 olana kadar bekleyın
-
20 Ağustos 2018, 18:58
#19
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Şaka sanırım.
Şaka di mi?
Şakadır o şaka...
Arkadaşlar, bahsettiğiniz durum hangi motosiklet için?
Hava soğutma mı, su soğutma mı?
Motorda kullanılan yağ tipi nedir, sentetik mi madeni mi? 0W-50 / 10W-50 / 15W-50 / 20W-50?
Ortam ısısı nedir? Yazı kışı geçelim, kışın sıcak havada doğrudan güneş altında kalan motor ile iki bina arasında rutubetin de eksik olmadığı güneş görmeyen ortamda...
Peki en son ne zaman stop edilip bırakıldı? 5 dk önce mi, 5 hafta mı, 5 ay mı?
Motorsiklet tipi nedir? 16.000 d/dk görebilen bir RR' mı, 125cc CUP mı?
İşin özü şu, kullanım klavuzunu okumak gerek. Ancak su soğutmalı bir motosiklet kullanıyorsanız hiç yoktansa 2. çizgiye ayak basmadan yola çıkmayın derim. Zaten sıcak havada 1 dk dahi sürmez. Doğrudan hararet derecesini gösteren bir motosikletiniz var ise ekranda "LOW" ikazı/yazısı gitmeden yola çıkmayın. Hararet normale gelmeden yüksek devire çıkarmaya çalışmayın. Sonra 250cc makinede dahi 30.000km göremeden motor kucakta gezmeler başlar.
Hava soğutmada ise yine benzer şekilde ilk hareket öncesi en az bir dk kadar beklenmesi önerilir. Ancak;
Hava soğutmalı motorlar kendi içlerinde ayrılır. Örneğin benim çirkin CBF150 hava ve yağ soğutma olarak geçer ve harici bir fan yoktur. Ne var ki bir scooter' a baktığımızda davlumbaz içerisine yerleştirilerek hava akışının da kontrol altına alındığı ve motor çalıştığı andan itibaren çalışmaya başlayan bir fan görürüz. Genel ortalama aynıdır, en az bir dk beklenmelidir(genelleme yapıyorum).
Hava soğuk ise bu süre uzar. Motor açıkta ise kar altında motosiklet sürecekseniz yola çıkmadan önce (hararet göstergesi yok ise) elinizle motora hafifçe dokunup ısınıp ısınmadığını kontrol etmelisiniz.
Motor üzerindeki soğukluğu atmadan yaz kış farketmeksizin yola çıkarsanız:
1. Motor iç aşıntıları aşırı derecede artar, ömrü düşer
2. Uzun vadede yağ eksiltmeleri hızlıca ve aşırı şekilde başlar,
3. Yakıt tüketimi özellikle enjeksiyonlu motorlarda aşırı artar,
4. Yolda motor ısınana kadar harcayacağınız yakıt, durduğunuzda boşta iken harcayacağınızdan fazla olur,
5. Motor çekişi durumdan etkilenebilir, bu da gaz koluna daha fazla yüklenmek demektir ki yakıt tüketimi daha da artar,
Sorun zaman ise motosiklet başına geçtiğinizde ilk iş marş yapmak olsun. Böylece kaskınızı takıp ıvır zıvırla ilgilenirken en az 30 sn/1 dk geçer.
Bunların yanı sıra motosiklet motorunun boşta uzun süre çalışması istenmez. Özellikle çalışma sıcaklığına gelmiş bir motosiklet motorunu boşta çalıştırmaya devam ederseniz hararet aşırı hızlı artacak ve oldukça yükselecektir. Motosiklet motoru mühendislik kısmında motorun neredeyse sürekli hareket halinde olacağı düşünülerek soğutma suyu pompalama debisi ve radyatör hacmi/ölçüsü, fan ile elde edilecek hava akış hızı artışı hesaplanır. Rölantide uzun süre durduğunuzda bazı motosikletler kendisini otomatik olarak (boşta müdahalesiz çalışma tespiti ile) stop etmektedir.
Nasıl motoru ısıtmadan yola çıkıp gazlamak iyi değilse, aynı şekilde uzun süre boşta çalıştırmak da iyi birşey değil. Üreticinin kullanım klavuzunu okumanızı öneririm. Her motosiklet için süre ve davranış şekli farklıdır.
Benim içn çok açıklayıcı oldu teşekkürler KuralZ abi
-
20 Ağustos 2018, 19:25
#20
Benim scooterda marşa basınca yağ ışığı yanıyor, yağ ışığı sönünce hareket ediyorum, öncesinde değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)