Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Marşa basar basmaz "gitmek"?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim scooterda marşa basınca yağ ışığı yanıyor, yağ ışığı sönünce hareket ediyorum, öncesinde değil.
    Yağ ışığının yanıp sönmesi yağ basıncının yeterliliğini gösteriyor. Lamba bir basınç anahtarına bağlı.
    gurcanozturk bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Çalıştırıp garaj kapısını açmaya giderim. Ekipman giyip binerim.

    Hemen binersem debriyaj anormal davranıyor. Az ısınınca motor kendine geliyor.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  3. #23
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    @Kural [ Z ] hocam çok güzel yazmışsın.
    Yeni teknolojik motorlarda bu tür şeyleri kafaya takmak gereksiz.
    Amca oğlum da 2012 model wv 2.0 TDI Caddy var ve kendimi bildim bileli marşa basar basmaz hareket eder araç 130 binde daha yağ eksiltme vb en ufak sorunu yok.
    Araba motorlarında durum nekadar değişir bilmem ama bu tür şeylere bizim milletimiz takıntı derecesinde dikkat ediyor. Bizzat şahit oldum Avrupa'da bu tür şeylerle uğraşan yok. Arabasini/motosikletini zamanında bakıma götüren sayısı çok az oysa ki bizler 1-2k km öncesinden sokmaya çalışıyoruz
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Yağ sıcaklığı belli seviyeye gelene kadar sakin kullanmak yeterlidir.Çoğu spor araç zaten izin vermez devir limiti vardır sıcaklık arttıkca devir bandını açar.

    https://youtu.be/nWRgFGAZKms


  5. #25
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ ışığının yanıp sönmesi yağ basıncının yeterliliğini gösteriyor. Lamba bir basınç anahtarına bağlı.
    Kullanma kilavuzunu kontrol ettim, dediginiz gibi yag basincini gosteriyormus, neyse yine de ben o sonmeden gaz vermiyorum

  6. #26
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Kural [ Z ] hocam çok güzel yazmışsın.
    Yeni teknolojik motorlarda bu tür şeyleri kafaya takmak gereksiz.
    Amca oğlum da 2012 model wv 2.0 TDI Caddy var ve kendimi bildim bileli marşa basar basmaz hareket eder araç 130 binde daha yağ eksiltme vb en ufak sorunu yok.
    Araba motorlarında durum nekadar değişir bilmem ama bu tür şeylere bizim milletimiz takıntı derecesinde dikkat ediyor. Bizzat şahit oldum Avrupa'da bu tür şeylerle uğraşan yok. Arabasini/motosikletini zamanında bakıma götüren sayısı çok az oysa ki bizler 1-2k km öncesinden sokmaya çalışıyoruz
    Onlar daha kolay elde ediyor ama
    Kural [ Z ] ve tavsanlili bunu beğendiler.

  7. #27
    Son Ütücü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2015
    Şehir
    Bakırköy/İST
    Motosikleti
    Yamaha mt-07
    Alıntı tokhanoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar, benim dediğim motoru ısıtmak değil karterde biriken yağın motorun içinde dolanması beklemek
    Hocam faydası olur zararı olmaz. Güzel alışkanlık.

  8. #28
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı Son Ütücü adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam faydası olur zararı olmaz. Güzel alışkanlık.
    Teşekkürler

  9. #29
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    uzun lafın kısası bir 15 saniye bekle ve yağ üst kapağa kadar çıkıp aşağıya doğru şelale gibi akıversin ve sonrasında yaklaşık 3 yada 4 dakika kadar motora az devir çevirt yani max torq devrine yakın ama ona gelmeden ve geçmeden kullan ki motor ısınsın ve aşınma en aza insin, motor ilk 5 dakikada ısınacaktır sonra ver kırbacı.

    bazıları ilk çalıştırmada önce bir bağırtıyor böyle, içimin yağları eriyor zaten 55 kiloyum yani geniş insanlar ne diyeyim, bozulursa tamir ettiririz havasındalar. trilyonluk olsam ben yine motor 15 saaniye bekler ve ısınana kadar yavaş, torquna yüklenmeden yani asılmadan kullanırım çünkü kural bu kural!

    parasının canı cehenneme, malzemeyi neden çizdireyim? ben böyleyim.

  10. #30

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Motoru yan ayaklıkta çalıştırıp bekletmenin yağlanmaya dez avantajı olabilir mi sayın arkadaşlar?

  11. #31
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun lafın kısası bir 15 saniye bekle ve yağ üst kapağa kadar çıkıp aşağıya doğru şelale gibi akıversin ve sonrasında yaklaşık 3 yada 4 dakika kadar motora az devir çevirt yani max torq devrine yakın ama ona gelmeden ve geçmeden kullan ki motor ısınsın ve aşınma en aza insin, motor ilk 5 dakikada ısınacaktır sonra ver kırbacı.

    bazıları ilk çalıştırmada önce bir bağırtıyor böyle, içimin yağları eriyor zaten 55 kiloyum yani geniş insanlar ne diyeyim, bozulursa tamir ettiririz havasındalar. trilyonluk olsam ben yine motor 15 saaniye bekler ve ısınana kadar yavaş, torquna yüklenmeden yani asılmadan kullanırım çünkü kural bu kural!

    parasının canı cehenneme, malzemeyi neden çizdireyim? ben böyleyim.
    Bende böyle düşünüyorum 15 sn yeterli bir süre sanırım soğuk havada ise 1 dk beklemek İyi olabilir yağ viskotizesi yüzünden

  12. #32
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı eskmeta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru yan ayaklıkta çalıştırıp bekletmenin yağlanmaya dez avantajı olabilir mi sayın arkadaşlar?
    Farketmez.

  13. #33
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı eskmeta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru yan ayaklıkta çalıştırıp bekletmenin yağlanmaya dez avantajı olabilir mi sayın arkadaşlar?
    Olmaz, herifler tek teker gidiyor bi şey olmuyor, belkide oluyordur.

  14. #34
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı tokhanoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende böyle düşünüyorum 15 sn yeterli bir süre sanırım soğuk havada ise 1 dk beklemek İyi olabilir yağ viskotizesi yüzünden
    Burada yanlış anlaşılan şey konunun doğrudan yağ ile olması. Tabi bu bir nebze de olsa doğru sayılır, ancak sorun o değil.

    Sorun;

    *Motor yağı viskozitesinin yağ pompasını zorlaması (soğuk yağı pompalamaya çalışmak zordur, birde yüksek devire zorlanırsa hoş olmayan bir duruma zorlanıyor).

    *Motor imal edilirken, aynı parçanın farklı kısımları tasarımı gereği ısıl genleşme oranı farklı olacak şekilde tasarlanmıştır. Bu yüzden motor çalışma sıcaklığına ulaştığında parçalar gerçek şekline bürünecektir. Diğer bir değiş ile motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar içindeki parçalar birbiri ile tam uyumlu şekilde değildir.

    Haliyle çalışma sıcaklığına tam ulaşmamış motorda yüksek devir, bu parçaların hızlıca deforme olmasına neden olur.

    Uzun lafın kısası:
    Motoru çalıştırın
    Motor soğukluğunu atana kadar rölantide çalışsın
    Ardından hareket edebilirsiniz
    Motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar yüksek devirlere çıkmayın

    Tüm kullanım talimatlarında özetle bunun yazdığını görebilirsiniz.
    fatih.met bunu beğendi.

  15. #35
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Soğuk havalarda ilk çalıştırmada oksijen sensörünün ısınması için 20 saniye beklemek iyidir. Motor stop edip üstünden atabilir. Onun dışında beklemek motoru ısıtmak sadece yakıt sarfiyatıdır

  16. #36
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada yanlış anlaşılan şey konunun doğrudan yağ ile olması. Tabi bu bir nebze de olsa doğru sayılır, ancak sorun o değil.

    Sorun;

    *Motor yağı viskozitesinin yağ pompasını zorlaması (soğuk yağı pompalamaya çalışmak zordur, birde yüksek devire zorlanırsa hoş olmayan bir duruma zorlanıyor).

    *Motor imal edilirken, aynı parçanın farklı kısımları tasarımı gereği ısıl genleşme oranı farklı olacak şekilde tasarlanmıştır. Bu yüzden motor çalışma sıcaklığına ulaştığında parçalar gerçek şekline bürünecektir. Diğer bir değiş ile motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar içindeki parçalar birbiri ile tam uyumlu şekilde değildir.

    Haliyle çalışma sıcaklığına tam ulaşmamış motorda yüksek devir, bu parçaların hızlıca deforme olmasına neden olur.

    Uzun lafın kısası:
    Motoru çalıştırın
    Motor soğukluğunu atana kadar rölantide çalışsın
    Ardından hareket edebilirsiniz
    Motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar yüksek devirlere çıkmayın

    Tüm kullanım talimatlarında özetle bunun yazdığını görebilirsiniz.
    KuralZ teşekkürler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)