efendim, ilk çalıştırmada fıtı fıtı tatlı bir ses çıkaran motorum, uzun km'lerden sonra durunca şıkı şıkı gibi bir ses çıkarıyor. o masum ses gidiyor, yerine bambaşka bir ses geliyor.
teknik olarak bunun sebebi nedir?
efendim, ilk çalıştırmada fıtı fıtı tatlı bir ses çıkaran motorum, uzun km'lerden sonra durunca şıkı şıkı gibi bir ses çıkarıyor. o masum ses gidiyor, yerine bambaşka bir ses geliyor.
teknik olarak bunun sebebi nedir?
Motor bu o tür sesler çıkarır yağını suyunu zamanında değiştiriyorsaniz yolunuza bakın.
Metallerin sicakligi,supaplarin sicakligi vs.
Yag pompasi
Supap
Egzantirik
Hatta krank
Bunlarin sesi isininca yukselir
Normal bir durum..takilmaya gerek yok.
Hee gelen ses garip tutarsiz ve salgisal turdeyse o zaman sorun var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------
Not: Sivi sogutmali 2-4 silindirli motorlarda bu ses bir nebze azdir.
bunlara ek olarak ısı ses iletimini ve rezonansı arttıran bir etkendir
Şimli motorlar hariç kimse sentil çakısı kullanmıyor, işin ehli olan usta el ile kontrol ederek sübap ayarını anlaya bilir, genellikle piston silindir değişen ya da, rektefiye olan motorlarda sübap ayarı biraz açık bırakılır ki motor sıkışmasın, yapılan yol durumuna ve ya çalışma zamanına göre sonradan tam ayar yapılır,
Motor ilk çalışmada ses yok ısınınca ses başladı, ve ya motor çalıştı ses var ısınınca ses gitti, bu eksantrik ve sübap ları açıp kapayan piyanoların sübap miline vurma sesidir, birde aralıksız şıkı şıkı yapar o da eksantrik zincir sesidir
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
ilave olarak supap ayarlarinin motor tam soguk iken yapilma sebebi,isininca olusacak orantisiz bollugun onune gecmektir.
kalın yağ kullan sesi hep aynı olur
misal yirmi 50
bütün cbflerde aynı sorun var,aldırış etme..
Genelde motorun ısınmış haldeki sesinin, ilk çalışmaya başladığı andaki sesinden daha iyi olması beklenir...
Kesin bir şey söylemek mümkün değil ama şıkır şıkır sesi, uzamış eksantrik zinciri ile ayarsız subap gibi geldi bana.
Yağ olarak kitapçıktan şaşmayın. Kalın yağ iyi yağ değildir. Motorunuza uygun yağ iyi yağdır.
Motor cbf 150 ise bu ses cbf'in genelinde vardır. Problem yok.
Diğer motorlar içinse ısındıktan sonra biraz sesli çalışması normaldir. Sübaplardan gelir.
Isındıktan sonra veya devir arttıkça her motorun sesi artar daha güzel çıkmaya başlar diye biliyorum
ısınan motorun pistonu genişler kompresyon basıncı artar , supaplar uzar daha uzun süre açık kalır daha fazla yakıt hava karışımı emilir , sonuçta yanma odasında daha şiddetli bir patlama gerçekleşir , yağda ısındıkça debisi artar , sesinin değişmesine sebeb bunlardır..
Yoktur. CBF150 yağ yakan motor diye anılsa da bunun nedeni kullanılan yanlış yağdır.
0km alınan cbf150' de doğru yağ kullanımında (10w-40 Yarı Sentetik) şimdiye kadar hiçbir eksiltme görmedim. Sorun, daha ucuz diye 10w-40 madeni yağ kullanımından kaynaklanır ki o durumda motora 1000km' de yarım litre eklersiniz. Yanlış yağ kullanıp da motora laf etmeyelim, deneyip kullanmadan yorum yapmayalım lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:44 ----------
Supap ayarınızı kontrol edin/ettirin.
...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)