Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet bakımı hk

    REKLAM ALANI
  1. #1
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Arkadaşlar benim motorun 20 bin bakımı geldi de yakıt boruları değişecek falan yazıyor bakım kısmında buna gerek var mıdır pahalı çünkü kararsız kaldım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yakıt borularında zamanla sertleşme ve çatlamalar ile yırtılmalar görülebilir. Dikkatlice kontrol edin, gerekli ise değiştirtin.

    Maddi sıkıntınız yok ve güvenlik kriteriniz yüksek ise gözünüzü kapatıp değiştirirsiniz, aksi halde yerinizde olsam elimle sertleşip sertleşmediğini kontrol eder, özellikle bağlantı noktaları ile dirsek ve kıvrım noktalarını biraz esnetip dikkatlice gözle kontrol edip çatlak yok ise değiştirmezdim. Tabi bu benim tercihim, yarın öbür gün yakıt borum çatlakmış motosikleti yaktık derseniz kimse sorumluluk almaz.

    Üreticinin belirttiği süreler sonunda ömrü dolmuş parçaların değiştirilmesi önerilir.

    Uzun lafın kısası; paran varsa değiştir, yoksa kontrol edip gerekmiyorsa değiştirme.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    yakıt ve fren borularının belirli sürede değişimi tüm otomobil ve motosiklet firmalarının bakım kitapçıklarında yazılıdır hatta bazı firmalar yapılan kilometreden bağımsız atıyorum beş yıl sonunda da değişimi yapılmalıdır der , lakin bu boruların gözle görülür bir kaçak yapmadıktan sonra değiştirildiğine şahit olmadım , genellikle komple motor revizyonu sırasında borularıda değiştirebiliyorlar , 20.000 km de çin malı diye etikenlenmiş motorlarda bile deformasyon olacağını zannetmiyorum , yinede gözle çatlak veya ezik kontrolu yapmak gerekir..

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt ve fren borularının belirli sürede değişimi tüm otomobil ve motosiklet firmalarının bakım kitapçıklarında yazılıdır hatta bazı firmalar yapılan kilometreden bağımsız atıyorum beş yıl sonunda da değişimi yapılmalıdır der , lakin bu boruların gözle görülür bir kaçak yapmadıktan sonra değiştirildiğine şahit olmadım , genellikle komple motor revizyonu sırasında borularıda değiştirebiliyorlar , 20.000 km de çin malı diye etikenlenmiş motorlarda bile deformasyon olacağını zannetmiyorum , yinede gözle çatlak veya ezik kontrolu yapmak gerekir..
    Özellikle bazı çin malı motosikletlerde oluyor. İlk etapta gözle görülmüyor ancak kıvrımlı bir yerinden tutup hafifçe ters yöne bükmeye çalıştığınızda parça parça çatlayıp sızdırma noktasına geldiğini, hatta bazen hortum zannettiğiniz şeyin boruya(!) dönüştüğünü görebilirsiniz Onlara dikkat edin diyeyim.

    Sadece çin mallarında değil, japonlarda da sıklıkla oluşan doğal bir süreç. Benim malum proje için aldığım 2007 model Honda CBF150' nin yakıt hortumlarını kırarak (evet kırarak) ve kopararak çıkarmıştım. Hortum değil bildiğin bakır borudan farkı kalmamış ve ufalanır durumdaydı. Ben bunu motosikleti tamamen söküp dağıttığım için farkettim. Kullanıcısı olsa mümkün değil farkedemezdi.

    Yakıt hortumlarının ömrü çalıştıkları dış ortama, ortam koşullarına ve yakıt kalitesine göre değişir. Yakıttaki metanol oranı da yakıt hortumunun ömrününü ciddi şekilde düşürecektir. Yakıt kalitemiz zaten malum.

    Servis diyor diye değiştirmeyin, ama mutlaka 20-30 bin km' de bir en azından elle ve gözle biraz mıncıklatıp, büküp kontrol edin. Gerek görürseniz orjinal veya gerçekten kaliteli yakıt hortumu ile değiştirin. Çinden yakıt hortumu alıp değiştirmeyin, 1 sene olmadan sertleşiyor ve bağlantı noktalarından sızdırıyorlar.

  5. #5
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    kardeşim taş gibi motorun olsada değiştir üzmesin seni sonra boşuna yazmamışlardır onu ömrü o kadar belli ki

  6. #6
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Kontrol edin dokusu hala yumuşak ise birkaç sene daha gider. Genelde güneş görmediği için o tür hortumlar kolay kolay eskimiyor. Eskiyenler güneşe maruz kaldığı için hidrolik hortumları. Bende ki 2006 model xt660r' ın 2006 dan beri hortum olarak üstünden hiçbir şey değişmemiş ama hortumlar hala daha idare edecek seviyede


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)