İyi günler arkadaşlar özellikle arka tekerde zincirin olduğu yer çok kirli ve pis duruyor bunu temizlemenin en kolay yolu nedir?
Gaz yağı diye biliyorum ama başka yöntemi var mıdır?
İyi günler arkadaşlar özellikle arka tekerde zincirin olduğu yer çok kirli ve pis duruyor bunu temizlemenin en kolay yolu nedir?
Gaz yağı diye biliyorum ama başka yöntemi var mıdır?
jantlar çok yağlıysa bim veya a101 den yağ çözücü al 3tl ye mükemmel şekilde temizlersin
yağ + toz toprak varsa hırdavatçılarda sert olmayan ince tel fırça var. Kalın olursa jantı çizersin
en iyisi gazyağı.
tel fırça janti çizer. diş fırçası kâfi.
Çok zor bir leke ise gaz yağı öneririm. Değilse arap sabunu işini görür. Her Zincir temizliğini gaz yağı ile yaptıktan sonra süngere arap sabunu döker dişlilerin, maşanın, jantın kısacası nereye pislik bulaşmışsa bir güzel köpükleyerek temizlerim. İyi bir kurutmanın ardından tertemiz oluyor.
Keşke fotoğrafını çekmiş olsam gaz yağı ile geçiyor ama tam istediğim gibi olmadı yağ çözücü falan denerim sanırım bide boyamayı düşünüyorum jantları o yüzden iyice temizlemek istiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
Arkadaşlar bide motul c4 zincir yağı alacağım iyi bişey sanırım herkes övüyor gereksiz konu açmak istemedim önerir misiniz?
Motul C4 harika bir zincir yağı, zincire çok iyi tutunuyor. Tek kötü tarafı aşırı yapışkan, toz, kum ve kiri de iyi tutuyor. Geçen festivale gittik cunda adasına. Yola çıkmadan temizleyip yağlamıştım zinciri. Dönüşte fark ettim, rüzgarla gelen tüm deniz kumu zincire yapışmış. Öyle sahile falan da sokmadım üstelik motoru ama yinede bolca kumlanmış.
Eğer düzenli temizlemezsen toz toprak tutar ve zarar verir demek istemiş olabilir arkadaş. Düzenli olarak kontrol edip temizleyip yeniden yağlaman gerek.
Yine de tavsiye ederim, pahalı gelmezse al kullan.
Güzel bi' sabunlu suyu kovaya doldur, annenden bir bulaşık süngeri al, suya bas ve yeşil tarafı ile kazıyarak sil jantı. Daha sonra temiz suyla durula, mis gibi olsun.
Arkadaşların demek istediği şu olabilir;
Motul C4 ile zinciri yağlarsan, zincirinden daha pahalı bir bakım yapmış olabilirsin.
diyelim ki senin zincir - dişli seti 300 Tl ve 15 bin km gidiyor.
Bu süreçte kabaca 500 Tl lik Motul C4 kullanman gerekebilir.
Benim motorda otomatik yağlama var, orjinal yağı ise çok pahalı, ben bildiğin 10-40 motor yağı koyuyorum.
Daha az dayanıklı, daha az yapışkan ama çok daha ucuz.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Arkadaş haklı en iyisi otomatik yağlama benim motorda da var.Karter 1.4 litre yağ alıyor her yağ değişiminde mecbur 2 litre alıyorum artan yağı da zincir yağlama haznesine koyuyorum kafa rahat ve bu sayede zinciri temizlemeye de gerek kalmıyor.
Otomatik yağlama hangi motorlarda var?
Jant temizlemenin en kolay yolu sıcak su ve el sabunu. Yağ konusunda da bilen bilir bilmeyen için bir ipucu vereyim. Zinciri temizledikten sonra yağsız zincirle küçük bir tur attığınızda zincir ısınıyor. Bu sayede C4 gibi yağlar zincire çok daha iyi tutunuyor. (Turu fazla da abartmayın o ringler sıkıntı çıkarmasın) Motosikletimin jantları fosforlu sarı. Gaz yağı vb aşındırıcıların boyayı söküp çıkardığını çok net görebildiğim için jantlara gaz yağı sürmenizi kesinlikle önermem.
Kendiliğinden olan motorları bilmiyorum. Fakat ben Scottoiler VSystem aldım şu an üçüncü motosikletimde de sıkıntısız kullanıyorum.
Ben aldığımda 575,00 TL idi. Şu an baktım da 1.220,00 TL civarı. Fiyatları çok artmış ama kesinlikle değer.
Pulsar NS200 kullanıldı sorun yok.
Dominar D400 kullanıldı sorun yok.
Benelli TRK502 şu an kullanıyorum ve hala mükemmel çalışıyor.
Kesinlikle tavsiye ederim.
Anladım teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)