Herkese merhaba,
Ben 2 yıllık bi cbr250 kullanıcısı olarak gözlem ve kullanımlarımı aktaracağım.
Yakın arkadaşım 2 ay önce tüm uyarılarıma rağmen rc 390'ı tipi ve şekli sebebiyle alma kararı almıştı.
O zaman fiyatı 28.500TL ye anlaştığımız motoru aldık ve yenikapı otoparkta test ettik.
İlk izlenimler motorun sesi tamamen farklı 400 cc motor bloğu için kocaman bir silindir konulmuş rölantide takır takır sesi duyuluyor,motor aşırı hafif ani frenlemelerde kayma ve yüksek hızda durmama olayları olabiliyor kullanıcı 70Kg.
Motorda hava soğuk veya sıcak fark etmıyor her zaman fan açık geziyorsunuz rahatsız edici bir durum.
Şimdi gelelim asıl mevzuya rodaj döneminde ilk 300 km de sıkıntı yoktu, arkadaşımdan motoru alıp rodajı daha çabuk bitirmek için sabah işe giderken, hararet yavaş yavaş yükselerek (zaten limitlerde duruyordu) hararet ışığı dahil tüm gösterge yanıp sönmeye başladı. Akabinde motor şişerek yavaşladı ve durdu, 15 dk mola verip takrar yola koyuldum, akşam dönerken gene aynı sorun o arada hem arkdaşımı arayıp hemde bayi ile irtibat halindeyiz getirin bakalım fln dediler, şaşırdığım nokta motorun gidon kısmının altında su konulan bir hazne vardı 2017 motorda su ilave etmek bana pek normal bir durum gibi gelmedi, ayrıca ilk defa duyduğum bir durumdu. neyse suyu koyduk ama nafiye hararet ful gösteriyor motor arada kitleniyor yolda böyle saçma sapan durumlar yaşandı. arkdaşıma verdim servise götürdü, baktılar su antifriz bişeyler ılave edip yolladılar , 1 hafta sonra aynı sorun oldu gene gönderdık bu seferde motor 800 KM olmuştu rodajını yapıp geri verdiler. biraz denedik gazladık hareret yükseliyor ama fan indiriyordu. Sonrasında grubumuzla tekırdağa gitmeye karar verdik giderken sıkıntı yok 150-160 stabil gidiyoruz , ayrıca motorun son 173 gösteriyor aynı hızda cbr'da 180 gösteriyordu hangisi doğru bilmıyorum. Şimdş gelelim can alıcı noktaya donuş yolunda motor gene ısınmaya başladı hareret fullenıyor yüksek hızda sorun yok 110-120 giderken kıtlenmıyor ama trafiğe girdiğin gibi motor şişip kitlenıyor su verıyoruz dinlendiriyoruz her trafikte motoru yolun ortasından aldık 150 km yolu 5 saatte geldik rezil kepaze olduk.
Servise götürdük, Bize denilen biz bunu ana bayiye gönderelim onlar sorunu çözer biz yapamadık dediler. (ana bayi spormoto kadıkoy) motor 5 gün sonra geldi, sorunu yağ ile soğutma yapacağı yerde su alıyormuş suyu bitirip hareret yapıyor dediler saçma sapan şeyler işte.
Son bir sürprizim daha var herşey tamam motor yapıldı herşey güzel.3 gün sonra arkadaşım motoru alıp sabah benzin alıyor ve yola cıkınça marş motoru marş almıyor 1 saat bekleyerek tekrar tekrar deniyor olmuyor. tekrardan servis aranıp konuşuluyor. söylenen motorun ana bayiye gideceği ve tekrardan yapılacağı.
Uzun uzun anlattım bizim başımıza böyle söyler geldi. şimdi kafadaki soru işaretleri kaldı performans ve sözde kalite olarak yamahadan daha iyi olan bu KTM neden motoru 25.999 TL ye kadar indirdi bakın özellikle 2017 RC modelllerini alırken 2 kere düşünün motora binmeye korkar olduk. ve cbr 500R almadığımız içinde bir pişmanlık söz konusu. Sıfır motor alınıp daha ne kadar rezil olunabilir bilmıyorum. Tüm olayları arkadaşım bizzat yaşadı ben gözlem ve tecrübelerimi akratıyorum. Ha ayrıca motorun hızı torku efsane kendi klasmanında kafa tutacak motoru bilmıyorum ama bunu sağlamak için fazla güçlü yapıp bu tarz sorunlarıda beraberinde getirdi diye düşünüyorum.Ayrıca bu motoru normal ustalar yapamıyor sadece hasanpaşadaki ana bayi servisi anlıyor galıba dikkat edin avcılardan alıp oraya götürmek sıkıntı olabilir.
Sorusu olan varsa bildiğimiz kadar yardımcı oluruz. Tekeriniz düz bassın.