Mondial Z One 180’ in ön amortisör keçeleri iyice su koyuverince amortisör keçelerini değiştirelim dedik. İnternette yaptığım araştırmalarda ön amortisör keçesi satışına hiç rastlayamadım, bunun üzerine Konya ve Kastamonu da dahil birçok Mondial parça temincisi (servis ve yedek parça) ile görüşmeme rağmen hiçbirinden amortisör keçesinin ayrı satıldığına dair bir belirti dahi alamadım.
Sonrasında yeni ön amortisör fiyatını kontrol ettiğimde ön amortisörün tane fiyatının 873,14 TL olduğunu gördüm. İki amortisör 1,750 TL yapıyor.
Bunun üzerine Mondial’ in kendisine soralım dedim, mondialmotor.com.tr’ den girip iletişim bilgilerinden Ücretsiz Danışma Hattı: 0800 448 3 862’ yi aradım, numara kullanılmamakta veya yanlış çevirdiniz ikazı ile telefon otomatik olarak kapandı. Yani numara geçersiz!
Ardından Uğur Motorlu Araçlar A.Ş’ nin 0256 315 50 00 numaralı telefonunu aradım, bir bayan telefonu açtı ve uzaktaaaaan gelen bitik bir sesle –“Buyrun” dedi. “-Bir parça sorucakt….” Derken laf yarım kaldı ve beni çağrı merkezine postaladı. Yönlendirdi diyemiyorum çünkü hiçbir şey söyleyemeden direk fırlatıldığımı hissettim.
Ardından telefon açıldı ve bilindik “5. Sıradasınız…” lafı ile beklemeye başladım. Ümit ediyorum ki telefonu biri açacak da en azından derdimi anlatıp parça ülkeye daha önce girdi mi, girdiyse nerede ne kadar, girmediyse ne zamana getirtildi onu sorabileyim. Toplamda 8 dakika beklemenin ardından “1. Sıradasınız…” lafı üzerinden birkaç saniye geçti ki telefonu biri açtı, daha doğrusu ben öyle sandım. Birkaç saniye boş sessizliğin ve benim bir iki saniye ara ile “alo – alo?- merhaba - kimse var mı?” sözlerimin ardından telefon kapandı.
Şimdi elimizde ne var?
1. Sadece iki amortisör keçesi değişimi ile kurtarılabilecek, ancak parça temin edilemediğinden atıl duruma düşen iki güzel ön amortisör,
2. Enayi yerine koyularak telefondan telefona aktarılan ve sinir küpüne dönüştürülmüş kıl müşteri,
3. Enayi yerine koyularak, sadece bir amortisör keçesi kasıtlı olarak getirilmeyerek dandik amortisörün tanesine Japon malı üründen fazla para isteyerek mecbur bırakan saygısız firma,
4. Amortisör keçesini bir şekilde bulamazsa imal ettirebilecek olduğu halde, motosiklet buna değmeyeceği için inadına bu şekilde içine yağ doldurup devam etmeyi seçecek olan sinirli motosiklet sahibi,
5. Ön amortisör yüzünden kaza olması durumunda yaşanacak maddi hasar, acı, yaralanma ve hatta can kaybını umursamayan sözde yerli firma,
6. Gereksiz bir sinir harbi.
7. Hala bu firmayı savunmaya çalışan yurdum insanı…
Fiyatları da iyice yukarılara çektiler. Hani bazı arkadaşlarımız diyor ya çin malı daha iyi diye. Parçası daha ucuz v.s.. Ucuz falan değil. Bulunabilir değil. İlgi yok, ilgilenen yok, 20 TL’ lik parçayı satmayıp insanları 900TL’ lik ürünü almaya mecbur bırakan sözde yerli firmanın motosikletini kullanmak isteyen arkadaşlar, önermek isteyenler, buyurun.