KASK SEÇİMİNDE DOĞRULAR VE YALNIŞLAR..
Reklamlar
-
06 Ağustos 2018, 01:36
#21
Konuyu açan görüş açısı kısıtlı amele bir ful face kask kullanmış olmalı.
Yoksa doğru düzgün ful face kasklarda görüş açısı eksikliği diye bir sorun yok.
15 senedir motosiklet kullanıyorum. Bilindik markalardan 2 tane yarım, bir tane 3/4, bir tane modüler (çenesi açılır), ve iki tane ful face kaskım oldu. En rahatı ve en güvenlisi en son aldığım ful face kask.
Reklamlar
-
06 Ağustos 2018, 08:37
#22
-
06 Ağustos 2018, 08:55
#23
Açık kask hakkında yorumlamak istiyorum.
Ülkemizde bir ... bilmeden kulaktan duyma bilgilerle kaza yaparsan çeneyi asfalta bırakırsın diyen okadar çok vatandaş varki. Bu bence türkiyenin durumunu özetliyor. Ekonomisinden siyasetine kadar. Hemen hemen tüm büyük dünya devi üreticiler arai shoei agv schuber ... açık ve yarım kask üretiyor ve bu şu muhabbet bi tek ülkemizde böyle kullanılıyor çeneyi bırakırsın.. Hani yorum yapan adam hayatında kaç kez motordan düşmüş oda bir mesele. Kasklar kullanım amaçlarına ve belli hedeflere göre üretiliyor. Konfor dayanıklılık kullanılabilirlik vs vs. Şehir içinde kısa mesefafeli otoyol harici kullanımlarda açık ve yarım kask kullanılması gayet normal bir durum zaten o kasklar bunun için tasarlanıyor. Fullface bir kask kullanan adam arka sokakta şehir trafiğine girerse pinlock olsa dahi kask terleme yapar ve buhar oluşur çok basit bir örnek bu. Haricinde çok dar alanlardaki görüş açısını kısıtlar.( görüş açısı geniş full face kasklar olabilir zaten bende shoei kullanıyorum fakat açık kask kafadan çene ve mekanizma olmadığı için çok daha geniş açılı, açık kask kullanmadan ne var onda aynı açıya sahip demek çok büyük bir hata olur )Zaten otobanda 130 140 giden adamın kafasında çeneaçılır bir kask 2 3 sefer dışında goldwing kullanan dışında görmedim. Bence oturup her ota ... kulaktan duyma bilgilerle yorum yapılacağına oturup iki dakika düşünmek çok daha mantıklı.
Özet bir bilgi yarım kaskı övmüyor ve daha sağlamdır demiyorum. Sadece her kaskın belli bir kullanım alanı oldunu ve büyük dünyadevi üretici firmaların bunları düşünerek belli sayılarda üretim yaptığını savunuyorum. Herkes kullanım alanına göre kask seçimi yapabilmeli.
-
06 Ağustos 2018, 09:13
#24
Aslında benzer yorum kendinen güneş vizörlü ve renkli vizorü kasklar için de var.
Kendinden vizör olunca güvensiz olarak addedilir ancak ani ışık geçişlerinde (tünel gibi) kendinden vizörlü bir kask sizi kazaya karışmaktan koruyabilir.
Galiba tek bir doğru yok.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
06 Ağustos 2018, 10:38
#25
Forumda her konuda abuk subuk tartışmalar sayfalar dolusu mesajlar atılıyor. Ancak nedense kask seçimi tercihi konularında özellikle açık kask konusu gündeme gelince hemen herkes bir güvenlik uzmanı ahkamlar, soru soranı aşağılama hakarete varan cümleler.. Parçalanmış yüz fotoğrafları ile dediğim dedik ispat çabaları. Olmuyor beyler yakışmıyor.. İnsanların tercihine düşüncelerine saygı duyun. Bence diye görüş bildirmenin ne sakıncası var. Sen yanlışsın yanlış yönlendiriyorsun diye hemen tepki koymanın alemi yok, sen de kendi görüşünü yaz, bakalım hangisi değer görecek. Shoei arai kaskı dirseğinde gezen bir kesim sürücü var, açık kask takanları taşlayacağınıza bunları eğitin kolaysa.
Ben şehiriçi yazın jet kask kullanıyorum diğer zamanlarda full face, 100 m gitsem dahi kaskımı takarım benim doğrum bu. Tam tersi düşünebilirsiniz ama abartmayın.
-
06 Ağustos 2018, 10:50
#26
EKonomik nedenlerle Ls2 kask aldım , fiyatı ucuz ancak sharp test 4 yıldız.
Buna rağmen tepki görüyorum, sharp test 4 diyorum bana gelip olsun sen kafana o kadar mı değer veriyorsun diyorlar.
kask konusunda kimse kimseyle anlaşamıyor
-
06 Ağustos 2018, 11:05
#27
arndiol adlı üyeden alıntı
EKonomik nedenlerle Ls2 kask aldım , fiyatı ucuz ancak sharp test 4 yıldız.
Buna rağmen tepki görüyorum, sharp test 4 diyorum bana gelip olsun sen kafana o kadar mı değer veriyorsun diyorlar.
kask konusunda kimse kimseyle anlaşamıyor
sharp'a o kadar güvenme.
-
06 Ağustos 2018, 11:14
#28
kaskın vizörünü temizlemem gerekiyordu, unutuyordum; konunun böyle bir faydası oldu
aynı materyalden yapılan bir fullface ile çene açılır kask karşılaştırılırsa, fullface daha sağlamdır. fullface kaskın vizörü daha dar olanı daha da sağlamdır ancak çok daraltılırsa başka riskler ortaya çıkar
bunun materyali var, direnci var, şekli var, fiyatı var
anlaşılacağı üzere çok değişkenli bir denklemimiz var
bu kadar parametrenin varlığı, öyle kısaca kesilip atılamayacak kadar uzun bir konu olduğunu gösteriyor
kestirmeci yaklaşım yerine, fiyat aralıklarına göre tavsiye almakta fayda var bu hususta
-
06 Ağustos 2018, 11:19
#29
hasmet adlı üyeden alıntı
Konuyu açan görüş açısı kısıtlı amele bir ful face kask kullanmış olmalı.
Yoksa doğru düzgün ful face kasklarda görüş açısı eksikliği diye bir sorun yok.
15 senedir motosiklet kullanıyorum. Bilindik markalardan 2 tane yarım, bir tane 3/4, bir tane modüler (çenesi açılır), ve iki tane ful face kaskım oldu. En rahatı ve en güvenlisi en son aldığım ful face kask.
Abi hiç yakışıyor mu senin gibi Amerika görmüş, 15 yıl tecrübeli bir kişiye. Avatarındaki chopper sürücüleri Amerika da full face mi geziyor. Görüş açısı elbette dar yapma gözünü seveyim hem yanlardan hem alttan kapalı. Görüş açısı geniş kask örneği istersen söyliim Nolan n44 bir dene, resmen salon salomonje.
-
06 Ağustos 2018, 11:41
#30
-
06 Ağustos 2018, 11:42
#31
mavzer-i adlı üyeden alıntı
Zıp zıp zıp zıp
-
06 Ağustos 2018, 11:47
#32
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
siz bu adamı ciddiye alıyorsanız işiniz iş vallahi
İki dakika internette araştırma dahi yapmadan üstün körü kulaktan duyma bilgilerle video çekiyor.. Zamanında hem bu videosuyla hem gs tanıtım videosuyla çok dalga geçildi forumda. Adam diyorki kask firmaları parayı basıyor yıldızı alıyor
Motosiklet tanıtsın daha iyi zaten illet oluyorum motosiklet tanıtıp yanına aksesuar videosu çekimi koyanlara rezil ediyorlar kendilerini...
olsun ben gene de snell sertifikasına göre alıyorum kaskımı.
sırada scorpion R2000 var.
bu sene sonunda benim Bell Vortex in ömrü bitiyor
-
06 Ağustos 2018, 11:50
#33
artemis99 adlı üyeden alıntı
Abi hiç yakışıyor mu senin gibi Amerika görmüş, 15 yıl tecrübeli bir kişiye. Avatarındaki chopper sürücüleri Amerika da full face mi geziyor. Görüş açısı elbette dar yapma gözünü seveyim hem yanlardan hem alttan kapalı. Görüş açısı geniş kask örneği istersen söyliim Nolan n44 bir dene, resmen salon salomonje.
Nolan N44 5 çeşit kullanım şekli sunuyor ve dediğiniz gibi görüş açısı efsane. Fiyatı bütçemi aştığı için Bell Vortex Full Face aldım. Bu benim ilk kaskım 2. kaskım kesinlikle N44 olacak.
Konuya gelince ben bir çöp bile alsam araştırırım sorarım bir bileni bulurum. Sharp konusuda açmıştım fakat tek başına sharpın yeterli olmayacağını ve sharptan 4 yıldızın altında bir yıldız almış kaskında alınmayacağını düşünüyorum. Benim aldığım kaskı sharp test etmemiş. Ama dot ve snell testlerinden geçmiş. Snell testinden geçen bir kask sharpdan düşük yıldız alıyorsa da o kask alınmaz bence.
Full face görüşü engelliyor mu bilmiyorum ama ben sadece gözümle hem aynamı hem kadranımı kontrol edebiliyorum. Sizin full face lerin görüşü kısıtlı olabilir. Yarım kaskında kesinlikle full face den daha güvenli olduğunu söylüyorsunuz ki siz aslında daha güvenli değil sadece görüş açısı daha geniş olduğundan kaza da değil kaza olmasını önlemek için daha güvenli desenizde size katılmıyorum. O zaman hiç kask takma kör nokta bakışına bile gerek kalmasın ufak bir göz hareketiyle kör noktayı görebilirsiniz. Kaza olmamasını sağlayabilirsiniz.
-
06 Ağustos 2018, 11:55
#34
Genel tanıya baktığımda, kask takmak yerine göze gelebilecek böcek ve benzeri unsurlara yeterli miktarda korumayı sağlayacak ama aynı zamanda ninja reflekslerinizi de tam anlamıyla kullanmaya imkan sunacak ferahlığı sağlayan sarı camlı gözlük, en uygun ekipman gibi görünyor.
Ferahlığı savunuyorum, ancak bunun sırrı uygun beden bir kask tercih etmek. Yaşanacak kaza, takılan kaska oranlı olarak rast gelmiyor yazık ki. 50 cc, 2.5 beygir bir motosiklet kullanıyor olabilirsiniz, ancak saatte 5 km gibi düşük bir hızla yandan çarparak dengenizi bozacak bir araç sebebiyle yüzünüz kaldırım kenarına tekabül ettiğinde, yarım kask sadece şık duran sağladığı geniş açılı görüş sayesinde yüzünüze hızla yaklaşan kaldırımın ne kadar genişliğe sahip olduğuna tanı koymanızı sağlar.
Daha kötü senaryolara gerek dahi duymaksızın, kapalı kaskın sağlayacağı güvenliğin yanında aynaları bolca kullanarak gayet başarılı bir görüş açısı sağlamak kabildir.
-
06 Ağustos 2018, 11:59
#35
Görüş açısı geniş bir full face asla sorun yaratmaz. Kaskın önü tamamen açık olsa nolur olmasa nolur depo kapağını mı görmek istiyorsunuz.
K5 kullanıyorum göstergeye kadar da görüyorum , kafamı oynatmadan aynaları da görüyorum. Ki omuz bakışını daha çok kullanırım.
-
06 Ağustos 2018, 12:02
#36
Nolan n87 kullanıyorum görüş açısı çok geniş
-
06 Ağustos 2018, 12:06
#37
Angyrpower Teşekkür ederim[/QUOTE]
-
06 Ağustos 2018, 12:23
#38
Kızıl pars adlı üyeden alıntı
Aslında benzer yorum kendinen güneş vizörlü ve renkli vizorü kasklar için de var.
Kendinden vizör olunca güvensiz olarak addedilir ancak ani ışık geçişlerinde (tünel gibi) kendinden vizörlü bir kask sizi kazaya karışmaktan koruyabilir.
Galiba tek bir doğru yok.
İçten güneş vizörlü olup ta Snell sertifikası olan kask yok. Çünkü koruma olması gereken yerde vizör mekanizması var. Onun için Shoei ışığa duyarlı otomatik kararan vizör, Arai de dıştan güneş vizörlü kask üretiyor.
Velhasıl o yorum bir gerçeğe dayanıyor. Ve güneş vizörü ile güvenlik arasında tercih yapmak zorunda değiliz. Çünkü çözüm üretilmiş.
artemis99 adlı üyeden alıntı
Abi hiç yakışıyor mu senin gibi Amerika görmüş, 15 yıl tecrübeli bir kişiye. Avatarındaki chopper sürücüleri Amerika da full face mi geziyor. Görüş açısı elbette dar yapma gözünü seveyim hem yanlardan hem alttan kapalı. Görüş açısı geniş kask örneği istersen söyliim Nolan n44 bir dene, resmen salon salomonje.
Görüş tabii ki daha dar. Ancak trafikte çevre duyarlılığımı azaltıp kullananı tehlikeye atacak kadar kesinlikle değil. Başlığı açan arkadaşın iddiası bu. Her türlü kask tipine sahip olup kullanmış biri olarak ful face kaskın böyle bir negatif yönü olduğu yorumunu uydurma ve saçma buluyorum.
Bu arada avatardaki Honda Valkyre Rune. Cruiser sayılabilir. Ama chopper değil. Ancak Honda'nın neredeyse chopper sayılabilecek Fury isminde bir modeli de mevcut.
Florida da kask zorunlu değil. Kasksız Harley kullanan bir sürü insan var. Yaptıkları doğru değil ama...
-
06 Ağustos 2018, 12:29
#39
mavzer-i adlı üyeden alıntı
olsun ben gene de snell sertifikasına göre alıyorum kaskımı.
sırada scorpion R2000 var.
bu sene sonunda benim Bell Vortex in ömrü bitiyor
Geçen bir arkadaş paylaşmıştı denk gelmediniz sanırım. Dot çok geniş aralıklı bir test olduğu için snell kaskları ece 22.05 standartlarında test ediyor. Yani ece 22.05 olan bir kask zaten snell standartlarında kabul ediliyor. Avrupa bu konuda amerikaya göre çok daha sıkı. Siz yine snell sonuçlarına göre kask alın ama ne nedemekdir iyi bilin yarın bigün bilgili birinin karşısında daha rahat konuşursunuz.
-
06 Ağustos 2018, 12:32
#40
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
Geçen bir arkadaş paylaşmıştı denk gelmediniz sanırım. Dot çok geniş aralıklı bir test olduğu için snell kaskları ece 22.05 standartlarında test ediyor. Yani ece 22.05 olan bir kask zaten snell standartlarında kabul ediliyor. Avrupa bu konuda amerikaya göre çok daha sıkı. Siz yine snell sonuçlarına göre kask alın ama ne nedemekdir iyi bilin yarın bigün bilgili birinin karşısında daha rahat konuşursunuz.
teşekkür ederim. bahsettiğin konuya hakimim. ece ve snell aynı güvenliği içeriyor hemen hemen 275g kuvvetin üstüne sertifika vermiyordu
dot 400g ye kadar izin veriyordu.
benim bell kaskta arkasında kocaman dot yazıyor altında ufacık snell onaylıdır yazıyor. sonuçta snell'im var genede :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)