600 CC merakım oldukça fazla 150 den 600 CC ye geçsem ne gibi değişiklikler yapmam lazım hem ekipman sürüş, vs ( ölürsün falan laflarına gerek yok elbet bir gün öleceğiz)
600 CC merakım oldukça fazla 150 den 600 CC ye geçsem ne gibi değişiklikler yapmam lazım hem ekipman sürüş, vs ( ölürsün falan laflarına gerek yok elbet bir gün öleceğiz)
150cc ile Min.10.000 km kullan daha sonra 250cc ile 20.000km,daha sonra gidişata göre 600cc ye geç.mumkunse birde eğitim al.
E-Y-K
Sırayı atlamadan;
Emekleme
Yurume
Koşma
Ölüm mevzusuna gelirsek;
Kader ve takdiri ilahi orasina lafim yok.ama hızlandırılmış moda girmeye gerekte yok.hee her litrelige binen ölecek diye bir mantikta yok.
40 sene motor tepesinden inmeyen bir tanidigim vardi,bir gun haberini aldik,piknikte hamakta yatarken kalp krizinden vefat etmiş.
Kisaca bu iş,senin tecrube ve yetenegine daha dogrusu eğitimine bağlı.
Kurallara uyman yeterli. Hem yazılı olanlara hemde yazılı olmayanlara.
İlk değişikliği kendinizde yapmalısınız, özellikle psikolojik olarak. Sonuçta 150cc' lik bir motosikletteki o harşşş diye gaz vermeleri artık yapamayacaksınız, yapmamanız gerekecek. Yolda çok daha ağır bir makine kullanıyor olacaksınız.
İlk iş kullanmak istediğiniz motosikletin üzerine binip şöyle bir sağa sola yatırıp ağırlığını hissedin.
Yakıt tüketimi ve masraflarını iyice hesaplayın. Aklınıza gelemeyecek rakkamlarla karşılaşacağınızı bilmelisiniz. 150cc' ye alışan birinin bakım ve onarım masrafları yüksek cc motosiklete geçince adamın aklını alabiliyor. Bunun bilincinde olmalı ve alacağınız motosikletin yedek parça temin ve fiyatlarını araştırmalısınız. Yoksa tadını çıkaramadan eziyete dönüşebilir. Yakıt tüketimi nedeniyle motosiklete binmek lüks hissi verebilir.
Motosikletinizi kullanmayı planladığınız ortalama hız ve yolu da göz önüne alarak ekipman bütçenizi ve kalitesini yükseltmeniz gerekir. Örneğin; CBF150' den inip MT-07' ye binecekseniz artık mafsallı dizlikleri çıkarıp korumalı motosiklet pantolonuna, bel korumayı çıkarıp sırt korumaya, sürat yapacaksanız kumaş monttan deriye ve belki de tuluma geçmeniz gerekecek.
Tabi ki bunlar şart değil, kasksız da sürenlerimiz var(!). Benim temel kriterim:
"Motosiklete verdiğin paranın en az 4/1' ini üzerine giymelisin" dir. Hesabı böyle yapmanızı öneririm.
İmkanınız varsa profesyonel eğitim ile yardım almalı, ilk birkaç bin km' de sakin kullanmaya azami dikkat etmelisiniz. Karakteristiği bambaşka birşeyi kullanıyor olacaksınız.
Ve unutmayın ki motosikletinizi de korumanız gerekecek. Özellikle naked ise bol bol koruma demiri ve takoz masrafına hazırlıklı olmalısınız.
Küçük bir öneri daha; ilk birkaç bin km' de her ne kadar çok ihtiyacınız olsa da topcase takmayın ve kullanmayın. Eliniz gaza iyice alışmadan arkaya ağırlık yüklerseniz istemsiz tekere gelme ve kaza yaşanabilir.
Kasko için de en az 4.000 TL gibi bir rakkamı ayırmanız gerektiğini unutmayın. Otomobilde 1,200 kasko veriyorsanız motosikletinize 3,800 gibi bir kasko bedeli çıkabilmekte. Bilginiz olsun.
Yüksek cc zevklidir ama masraf ve dikkat gerektirir. Kendinizi hazırlarsanız sürprizle karşılaşma olasılığınız azalır, sürüşten zevk alırsınız.
Satın almadan önce mutlaka deneme sürüşü yapmayı, ikinci el alacaksanız mutlaka servise kontrol ettirmeyi ve alım sonrası bakım masrafını da ayırmayı ihmal etmeyin
Zevkli sürüşler
Bırakın doğal seleksiyon işini yapsın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)