Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Titreşimsiz az yakan 140 km/h hızla gidebilen motor tavsiyesi

    REKLAM ALANI
  1. #41
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Dişli değişimi yapmak ve tur camı takmak şartıyla Dominar'ı da düşünebilirsin.
    levend84 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    katılıyorum hatta nc önerilerini şaşkınlıkla okuyorum Tabiki 140 150 gider ama uzun süre bu değerler nc için işkence kendine ve makinaya zarardan başka birşey değil çift silindir en az 1000 cc veya 4 silindir bir motor tercih edilmeli. 3 silindir tercihler yapılabilir fakat bütçe yüksek kalabilir.
    Selam, 20.000km NC750X kullandım (700'ü bilmem), 6. vites 4000dd'da 120 km/s'in çok az üstünü yapar. En yüksek tork verdiği 4750dd'da 140-145km/s gider. Şehir içi 3,8l/100km yakar. Şehir dışı insan gibi (5000 devir altı) kullanırsanız bundan da az harcar. 140km/s sürekli sürâti de çok rahat ve yorulmadan / *motosikleti de hiç yormadan* tutturursunuz. (Ama tur camı ile, orijinal biraz kısa...) 700 için mi yazdınız bilmiyorum ama tekrarlıyorum: 140km/s 750X için hem motosiklet hem kullanıcı için yorucu bir seyir sürâti değil.

  3. #43

    Üyelik
    20 Haziran 2018
    500 lük honda al hiç başın ağrımaz , az yakar , istediğin hızlarda rahat gider, titremez, motoru ölmez, sorun çıkarmaz
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı buteo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    500 lük honda al hiç başın ağrımaz , az yakar , istediğin hızlarda rahat gider, titremez, motoru ölmez, sorun çıkarmaz
    Şu anda CB500F kullanıyorum, şehir içi 3,5/3,6 l/100km (az) yakıyor, baş ağrıtmıyor. Ancak 6. vites 6000dd'da 125-130 km/s falan yapıyor, vitesleri şehir içi kullanıma uygun olarak çok kısa. Uzun yol ve 120 km/s hızların üstü için (kısa süreli hariç) hiç uygun bir motosiklet değil. Bende Puig Rafale (= kocaman) cam var buna rağmen göğüs üstü full rüzgârda kalıyorum ve 140 km/s'te çok yorar. (120'de bile yoruyor...) Ayrıca 6000dd üzeri çok yüksek frekanslı tabiri caizse kıç sıvılaştıran gayet hissedilir (sele, peg, gidon) titreşim gelir. Ona göre... Bakmayın motorun 8500 devir çevirdiğine; konforlu alanı 4000-6000 arası.

  5. #45

    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir-Alanya
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 EFİ
    DL650000000

  6. #46

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı ENİGMA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DL650000000
    İnşallah bundan sonraki motorum

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mistikbaklav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav bu motoru Londrada yaşayan bir motovloggerın kanalında görüp hayran kalmıştım. Cidden bu motor neden bu kadar ucuz? Parçası pahalıdır bide bunun. Hocam biraz anlatın motoru belki gidip alırım. Ducatiye binmek öğrenci adama fazla gelmez mi ? :D
    Gelir. Binmesi pahalı olduğu için ucuz alış fiyatı. Yani pahalı sorun çıkarma ihtimali fazla, bakımı daha fiyatlı, vs. Bütçesi geniş olmayan kullanıcıya ikinci el Avrupa yaramaz fazla.

  8. #48

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Şimdi yorumlara bakıyorum da benim titreşim manyağı olan pulsarım la aralıksız 130 gittiğimi hatırlıyorum ki çoğu sefer böyle gidiyorum. Hani 50 beygir olan bir motorla nasıl olur da 140 sabit gidemiyorsunuz ben bunu çözemiyorum gerçekten.

  9. #49

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi yorumlara bakıyorum da benim titreşim manyağı olan pulsarım la aralıksız 130 gittiğimi hatırlıyorum ki çoğu sefer böyle gidiyorum. Hani 50 beygir olan bir motorla nasıl olur da 140 sabit gidemiyorsunuz ben bunu çözemiyorum gerçekten.
    Konfordan bahsediyoruz... Konforlu giden bir motora bindikten sonra dönersiniz konuya ;)

  10. #50

    Üyelik
    20 Haziran 2018
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu anda CB500F kullanıyorum, şehir içi 3,5/3,6 l/100km (az) yakıyor, baş ağrıtmıyor. Ancak 6. vites 6000dd'da 125-130 km/s falan yapıyor, vitesleri şehir içi kullanıma uygun olarak çok kısa. Uzun yol ve 120 km/s hızların üstü için (kısa süreli hariç) hiç uygun bir motosiklet değil. Bende Puig Rafale (= kocaman) cam var buna rağmen göğüs üstü full rüzgârda kalıyorum ve 140 km/s'te çok yorar. (120'de bile yoruyor...) Ayrıca 6000dd üzeri çok yüksek frekanslı tabiri caizse kıç sıvılaştıran gayet hissedilir (sele, peg, gidon) titreşim gelir. Ona göre... Bakmayın motorun 8500 devir çevirdiğine; konforlu alanı 4000-6000 arası.
    cbr500r uzun yol için biraz daha uygun bir alternatif, zaten o hızlarda bütün nakedlar çok yoruyor hiç biri uygun değil

  11. #51
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi yorumlara bakıyorum da benim titreşim manyağı olan pulsarım la aralıksız 130 gittiğimi hatırlıyorum ki çoğu sefer böyle gidiyorum. Hani 50 beygir olan bir motorla nasıl olur da 140 sabit gidemiyorsunuz ben bunu çözemiyorum gerçekten.
    130 ile pulsar ile nasıl gidiyorsunuz. Mesela rampaya geldiğiniz uzun yolda 5. vitese alıp 11bin devirde mi gidiyorsunuz? 120 ve üzeri hızlar da giderken Pulsar'ın canı çıkıyor. Saçma sapan bağırması da yanında gelen bonus.

  12. #52

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı buteo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr500r uzun yol için biraz daha uygun bir alternatif, zaten o hızlarda bütün nakedlar çok yoruyor hiç biri uygun değil
    Camsız bir CB500F'e göre CBR500R'ın biraz avantajı olur elbet, ama karenaj hariç bu motorlar ergonomileri dahil bire-bir aynı ve R'dan büyük cam takılmış bir F için yazmıştım ben onu. Yani R'ın cam da kurtarmaz. Titreşim zaten aynı.

    Şuradan ergonomiye bakabilirsiniz:
    https://world.honda.com/CBR500R-CB50...age/img_03.gif

    Site adresi:
    https://world.honda.com/CBR500R-CB50...is/page02.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------

    Şuraya da Puig Rafale cam görseli ekleyeyim, R'ın cama göre ne kadar büyük küçük sizler takdir edersiniz:
    https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...AKk70tmrK0-cfA

  13. #53

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    130 ile pulsar ile nasıl gidiyorsunuz. Mesela rampaya geldiğiniz uzun yolda 5. vitese alıp 11bin devirde mi gidiyorsunuz? 120 ve üzeri hızlar da giderken Pulsar'ın canı çıkıyor. Saçma sapan bağırması da yanında gelen bonus.
    Rampadan rampaya değişeceğini varsayarak belli bir hızla girince 120de sabit gidiyorum. Vites felan düşürmeme gerek kalmıyor. Bakımlı bir pulsarın pek de zorlanmıyacağını varsayıyorum. Sonuçta bu bir 200lük motor ve limitleri de bu hızlar o yüzden deli gibi bağırmasıda gayet normal.

  14. #54
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rampadan rampaya değişeceğini varsayarak belli bir hızla girince 120de sabit gidiyorum. Vites felan düşürmeme gerek kalmıyor. Bakımlı bir pulsarın pek de zorlanmıyacağını varsayıyorum. Sonuçta bu bir 200lük motor ve limitleri de bu hızlar o yüzden deli gibi bağırmasıda gayet normal.
    10 bin km kullanıp sattım pulsar'ı uzun yolda pulsar ile 120'yi bırakın en fazla yapılacak hız 100'dür. Hadi biraz hırpalamaya karar verdiniz 110 olur. Daha üstü hızları zorlarsanız çok kısa sürede motor da serviste bütçenizi zorlar.

  15. #55

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 bin km kullanıp sattım pulsar'ı uzun yolda pulsar ile 120'yi bırakın en fazla yapılacak hız 100'dür. Hadi biraz hırpalamaya karar verdiniz 110 olur. Daha üstü hızları zorlarsanız çok kısa sürede motor da serviste bütçenizi zorlar.
    2 hafta önce 2 yıllık Pulsar'ıyla 100.000 deviren bir arkadaşım var; iyi serviste (Oktay Motor) bakımlarını aksatmazsanız gayet de sorunsuz ve uzun kullanılabiliyor. O kadar da yermeyelim Pulsar'ı. (Uzun yolluk motor kesinlikle değil %100 katılıyorum...)

    Genel kural olarak bir motordan uzun ömür istiyorsak uzun yolda (uzun süre) azami devrin %75-80'ini geçmemek lazım. Yani örneğin motorla sürekli tapa gaz uzun yol yapıyorsanız o motoru faydalı ömründen oldukça önce bitirirsiniz. Pulsar için bu nedir bilemem ama 500'lük Honda'lar için bu yaklaşım 6300-6800 devirlerin üzerinde çok uzun süreli kalmayın manasına gelir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------

    Böyle yapmayan kullanıcıların motorları da egzost borularındaki sararmalardan hemen belli olur ;)

  16. #56
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 hafta önce 2 yıllık Pulsar'ıyla 100.000 deviren bir arkadaşım var; iyi serviste (Oktay Motor) bakımlarını aksatmazsanız gayet de sorunsuz ve uzun kullanılabiliyor. O kadar da yermeyelim Pulsar'ı. (Uzun yolluk motor kesinlikle değil %100 katılıyorum...)

    Genel kural olarak bir motordan uzun ömür istiyorsak uzun yolda (uzun süre) azami devrin %75-80'ini geçmemek lazım. Yani örneğin motorla sürekli tapa gaz uzun yol yapıyorsanız o motoru faydalı ömründen oldukça önce bitirirsiniz. Pulsar için bu nedir bilemem ama 500'lük Honda'lar için bu yaklaşım 6300-6800 devirlerin üzerinde çok uzun süreli kalmayın manasına gelir...
    Yorumum dan ne çıkardınız anlamadım. Düzgün kullanılır bakımları yapılır ise kalite ve üretim kalitesin de sorun yok ise çok uzun km'ler yapar her motor.

    Ancak uzun yolda Pulsar ile 120-130 ile gitmeye kalkılır ise canı alınır.

    Uzun yolda 140-150km hızlar da hem motorun kendisi hem sürücünün yorulmaması için 55-60hp üzeri aynı şekilde tork değerinin de bu değerlerin üzerinde olması gereklidir.

  17. #57
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı grikafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc'den sıkılmadım, daha rahat olsa aynı cc'den devam ederim diyorsan, Suzuki İNAZUMA F guzel olabilir.
    inazuma çok bağırıyor hocam 100 ile giderken 7600 devir atıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

    Alıntı YAHYaONUR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 40bin km de cb 500f mi sıfır dominar mı ??
    hondanın 500 cc bloklarına göre 40000 çok bişey değil. daha 100-150 bin gideri var onun.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  18. #58
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Konumun dışında bi yorum yapıcam belki alakasız olucak ama şehir içinde kullanacağın bi ufak motorun yoksa girme o 500cc-600cc muhabbetlerine.

    Az yakanını bulsan dahi farklı giderleri, masrafları olacaktır illa ki.

  19. #59
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi yorumlara bakıyorum da benim titreşim manyağı olan pulsarım la aralıksız 130 gittiğimi hatırlıyorum ki çoğu sefer böyle gidiyorum. Hani 50 beygir olan bir motorla nasıl olur da 140 sabit gidemiyorsunuz ben bunu çözemiyorum gerçekten.
    Ben 120 civarında ayna netliğini kaybediyorum. 140a çıktığımda ise motora değen uzuvlarımda his kaybı yaşıyorum. Bassam 180 görebilirim belki ama basacak adam lazım. Normal seyir hızım ise 100 110

  20. #60
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu bahsettiğin hız ile gidilecek pek fazla yol yok memlekette
    ha var diyorsan 800 1000 cc motosiklet bakacaksın 650 cc sürekli bu hızda yorabilir en az yoranı v storm 650 olur
    nc al diyenlere bakma nc ile rüzgar manyağı olursun gittiğin yere vardığında dayak yemiş gibi gezersin


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)