İnazuma..kesinlikle dinleme bu görüntü hastalarına ki görüntüsü de kötü değil.. titreşim yok 140 km hızda..alıp ta pişman olan görmedim..ben de çok memnunum
Çok merak ediyorum son hızı 150km/h saat olan motor ile sabit 140 ile nasıl gidiyorsunuz. Sürekli kapanıyor musunuz? Rüzgar karşıdan estiğinde turbo falan taktırdınız da onu mu aktif ediyorsunuz. Abartmayın şu inazumayı 250cc motor. CBR250 kullandıktan sonra inazuma anca konfor sağlar ama eziyet gelir.
250cc'de güç olsa avrupa da 300cc sınır değil 250cc sınır olurdu.
İyi hoş konforlu pegler geride vs değil ama abartmayın yav.
NC, VStrom, belki eski GS'ler.
Naked/commuter/250 cc/tek silindir vs ile olacak iş değil bu.
CB500F o hızlarda deli gibi rüzgar yiyor, 4.5 litrenin altında yakmıyor, hafiften de titriyor. O rüzgara karşı da 150-160 stabil max hızı.
Hocam bende cbr500r var 360 km gittim 13.5 litre yaktı ortalamam 3.8 idi d hızım 140 civarıydı istanbuldan kuşadasına 5.30 saatte gittim. 500f rüzgardan dolayı mı fazla yakıyor mesela 130km ile 6 bin devirde seyrediyor benim motorum. 4.5 5 litre yakıyor gibi yorumları ben hayretle karşılıyorum şahsen
ne istediğini tarzını söylemeden yapılan yorumlar havada kalır. race makina mı enduromu cruiser mı naked mi ... 2 silindirmi tek silindir mi 4 silindirmi..
sen mesela kriterlerine başlığa 140 km ve az yakan demişsin ama tavsiyelere bakdım çoğu 4 silindir.. çift silindirlilerdende mesela bir arkadaş vstorm 650 lik önermiş onda asla 5 litrenin altına düşemessin üstünü görürsün altını göremessin. gene çift silindirlilerden bir arkadaş cbr500 f yada r aynı makine zaten önermiş ondada 4.6-5 civarı yakarsın r nı alırsan sıkarsan ki sıkmalık bir grenaj görünüm atmışlar havalı duruyor 6 lara kadar görürsün..
bunları niye yazdım sen az yaksın diye başlık açdığın için yazdım yoksa cbr500 efsane güzel bir makine.. yakıtıda o makinenin hakkıdır..
bende yıllar önce 2006 yada 2007 cbf600 vardı evladiyelik çiçek gibi motordu hala çok beğenirim bu forumlarda bir dolduruşa geldim millet 4- yakıyorum 4.5 yakıyorum falan diyor bir aldım aldığım motorda tertemiz ilk sahabinden yatması kalkması olmıyan bir motordu yakıtta ocağıma incir ağacı dikdi 6 nın altını hiç bir zaman nerdeyse görmedim..
bunu al şunu al derken bekara kadın boşatmak kolaydır.. yakıt benzin litresi olmuş 6.26 dolar olmuş 4.90 ki bu şey birbirine çok endekslidir..
ben kafamda benzini yıl sonuna kadar 7 tl ye düzledim.. bunlarında hesap kitabını iyi yap..
yani motoru alırken bugünki yakıt değeri üstünden düşünme.. bu dolar böyle artarsa yakıt ta buna endeksli artıcak.. zaten bana görede baskı altında tutuyorlar benzin fiyatlarını ama nereye kadar.
dediğim gibi bekara kadın boşamak kolaydır yoksa bende sana al bir varedero 1000 lik yada cbr1100 derim... artık 6 mı yakarsın 7 mi yakarsın 8 mi yakarsın..
Inazuma ile 500km kadar yol gittim,
Ben stabil 140 km/h ile kesinlikle gidemedim,hee tatli inişli akan yol olur,saginda solunda yuksek daglik olan yol olur(ruzgari kesen)ama yinede zor,
1,90-90kg biriyim.
125-130 stabil ve istikrarli hız,uzun solukta nefesi bitiyor.
F versiyonu denilirse belki gidebilir(Karenaj yapisi ile)
Bu arada,inazumanin o cüsseye ve çift silindire olmasi gereken güç,min 35hp.olmasi lazimdi.
Kisaca ilk sayfada yaptigim yorumda da belirttim soz konusu seyir ve beklentiyi karsilayacak makina 2.el Nc700s
bahsedilen hız uzun yolda vstrom 650 için bile fazla. Ortalama 140 150 ile uzun soluklu yolculuklar yapılıyorsa hacim olarak 1000 cc ve üzeri bakmakta fayda var. Vstrom 650 gaza basıldığında 200 ve üzeri yapabilse bile sürekli 140 150 motosikleti yorar. İnazuma neden konuşuluyor onuda anlamış değilim.. 250 cc bir motosiklet istediği kadar oturuş pozisyonu rahat olsun 140 150 ciddi bir hız rüzgar direnci kullanıcıyı hertürlü yorar. Yeni motosikletlerin hemen hemen hepsi bu süratleri yapabiliyor fakat uzun süre bu hızlarda gidilecekse söylediğim gibi yüksek hacim olmasında fayda olur.
Nasrettin hocaya biri demiş ki ben halep de iken 20 arşın atlardım demiş , hocada demiş ki atlada görelim ,o halepdeydi demiş hoca da halep ordaysa arşın burada demiş...
CBR500 R va ilk aldıgımda bir sene ortalama yakıt grafigi fiyat her şeyi tuttum ..
6 Bin km nin ORtalaması 4 ün altında öyle üç beş depo değil...Öyle yasal hız sınırlarında gitmem yolu buldum mu güvenlikli şekilde yapıştırırım..
Ben kısa yolda kulanmıyorum uzun yol da kullanıyorum, onu göz ardı etmemek lazım ..
,Şehir içili de olsun 4,0 bilemedin 4,5 litre olsun ..
Sizin dediğiniz gibi 6 Litreyi 6000 bin km boyunca hiç bir depoda görmedim..
Alırsın NC serisi bir makina s olur x olur hem az yakar hem 140 la sen üstünde dayanabildiğin yada benizinin bitene kadar gidersin.Bu arada 250 cc lik makinaların birçoğuyla 140 km ortalamayla gidilmez,ya rampada hız düşer yada kısa sürede canını alırsın makinanın.
üstat herkes yaşadığı yer doğrultusunda şu yakıt hesabını yapıyor. ben istanbul maslakdayım bak gecenin 2 si eve yeni geldim ve trafik vardı akan trafik olsada vardı yoğunluk.. gündüz öğlen vakitleri akşama kadar buralar keşme keş felçdir.. burda senin için demiyorum ama trafiği olmıyan yolu açık olan yada sık sık sadece uzun yola giden arkadaşlar ben şunu yakdım bunu yakdım diyor.. bu tabii bizim gibi insanların yakıt oranlarıyla çakışıyor.. ben ordaki rakamı verilere bakmadan sadece kendi sürüşüme yaşadığım yere trafiğine uygun tahmini verdim ama sen böyle yazınca bir bakıyım dedim internete yakışına
https://www.yakittuketimi.net/honda-cbr-500r/
sitedeki verilerde beni doğruluyor hata ben az bile demişim adamlar 4.50-5.40 demiş ben 4.6-5 falan yakarsın dedim hani 5 in üstüne bile çıkmadım.. 6 yı anlatamadım herhalde sorun bende orda sıkarsan yani makinanın canını almalık gazlarsan yakarsın dedimki onda 250 lik makinalarda bile makinayı sıkıştırıdığında 5-5.5 ları görüyorsun .. 500cc lik makinadada çok sıkıştırırsan 6 yı rahat görürsün diye düşünüyorum..
senin verilerinede saygım sonsuz kendi ölçümünü koymuşsun tabi ne şartlarda hangi ilde nasıl trafikde uzun yolmu şehir içimi bilmiyorum ama güzel veriler..
250c.c konusundada bir ekleme yapıyım hiç bir 250c.c çok ekstrem özel bir motor teknolojisi yok ise stabil 140 da gidemez anlık hızlanma ayrıdır stabil sabit bir hızda saatlerce gitmek ayrı..
Konuya açıklık getirmek amacıyla 250cc istemediğimi yazmam gerekirdi herhalde benim hatam. Yorumları okudum tek tek. Nc serisi hoşuma gitti ama 23 bine kadar çıksam yine de temizi yok zaten az var piyasada. Yeni kasa cb500 bakıyorum şuan o da biraz tuzlu.Maalesef memlekette 20 bin küsür liraya motor alamaz olduk.
150 de titresimsiz ancak 4 silindir makinayla gidebilirsin. XJ 6 iyidir ancak hem yakitta hem de alırken bütçeni aşar. Ktm ve titreşim cok iyi arkadaştırlar. Aman diyeyim sakın
Kendi kullandığım motoru önerebilirim. CRF Rally. Dağ bayır da gezersin arada. İnanılmaz keyifli bir makinedir. Yüksekliği nedeniyle trafiği de üstten görürsün hem. Şehir içi şehir dışı farketmez. Rally alayına gider :D Tek sıkıntısı uzun yol için selesi toto ağırtır. Titreşim yok denecek kadar az. 10 litre deposu var. 140 basınca bir tık daha fazla yakar ama 120 falan idealdir.
katılıyorum hatta nc önerilerini şaşkınlıkla okuyorum Tabiki 140 150 gider ama uzun süre bu değerler nc için işkence kendine ve makinaya zarardan başka birşey değil çift silindir en az 1000 cc veya 4 silindir bir motor tercih edilmeli. 3 silindir tercihler yapılabilir fakat bütçe yüksek kalabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)