Titreşimsiz az yakan 140 km/h hızla gidebilen motor tavsiyesi
Reklamlar
-
01 Ağustos 2018, 09:04
#41
Dişli değişimi yapmak ve tur camı takmak şartıyla Dominar'ı da düşünebilirsin.
Reklamlar
-
19 Ağustos 2018, 13:56
#42
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
katılıyorum hatta nc önerilerini şaşkınlıkla okuyorum
Tabiki 140 150 gider ama uzun süre bu değerler nc için işkence kendine ve makinaya zarardan başka birşey değil çift silindir en az 1000 cc veya 4 silindir bir motor tercih edilmeli. 3 silindir tercihler yapılabilir fakat bütçe yüksek kalabilir.
Selam, 20.000km NC750X kullandım (700'ü bilmem), 6. vites 4000dd'da 120 km/s'in çok az üstünü yapar. En yüksek tork verdiği 4750dd'da 140-145km/s gider. Şehir içi 3,8l/100km yakar. Şehir dışı insan gibi (5000 devir altı) kullanırsanız bundan da az harcar. 140km/s sürekli sürâti de çok rahat ve yorulmadan / *motosikleti de hiç yormadan* tutturursunuz. (Ama tur camı ile, orijinal biraz kısa...) 700 için mi yazdınız bilmiyorum ama tekrarlıyorum: 140km/s 750X için hem motosiklet hem kullanıcı için yorucu bir seyir sürâti değil.
-
19 Ağustos 2018, 14:12
#43
500 lük honda al hiç başın ağrımaz , az yakar , istediğin hızlarda rahat gider, titremez, motoru ölmez, sorun çıkarmaz
-
19 Ağustos 2018, 14:28
#44
buteo adlı üyeden alıntı
500 lük honda al hiç başın ağrımaz , az yakar , istediğin hızlarda rahat gider, titremez, motoru ölmez, sorun çıkarmaz
Şu anda CB500F kullanıyorum, şehir içi 3,5/3,6 l/100km (az) yakıyor, baş ağrıtmıyor. Ancak 6. vites 6000dd'da 125-130 km/s falan yapıyor, vitesleri şehir içi kullanıma uygun olarak çok kısa. Uzun yol ve 120 km/s hızların üstü için (kısa süreli hariç) hiç uygun bir motosiklet değil. Bende Puig Rafale (= kocaman) cam var buna rağmen göğüs üstü full rüzgârda kalıyorum ve 140 km/s'te çok yorar. (120'de bile yoruyor...) Ayrıca 6000dd üzeri çok yüksek frekanslı tabiri caizse kıç sıvılaştıran gayet hissedilir (sele, peg, gidon) titreşim gelir. Ona göre... Bakmayın motorun 8500 devir çevirdiğine; konforlu alanı 4000-6000 arası.
-
19 Ağustos 2018, 14:56
#45
-
19 Ağustos 2018, 15:17
#46
ENİGMA adlı üyeden alıntı
DL650000000
İnşallah bundan sonraki motorum
-
19 Ağustos 2018, 16:25
#47
mistikbaklav adlı üyeden alıntı
Yav bu motoru Londrada yaşayan bir motovloggerın kanalında görüp hayran kalmıştım. Cidden bu motor neden bu kadar ucuz? Parçası pahalıdır bide bunun. Hocam biraz anlatın motoru belki gidip alırım. Ducatiye binmek öğrenci adama fazla gelmez mi ? :D
Gelir. Binmesi pahalı olduğu için ucuz alış fiyatı. Yani pahalı sorun çıkarma ihtimali fazla, bakımı daha fiyatlı, vs. Bütçesi geniş olmayan kullanıcıya ikinci el Avrupa yaramaz fazla.
-
19 Ağustos 2018, 16:38
#48
Şimdi yorumlara bakıyorum da benim titreşim manyağı olan pulsarım la aralıksız 130 gittiğimi hatırlıyorum ki çoğu sefer böyle gidiyorum. Hani 50 beygir olan bir motorla nasıl olur da 140 sabit gidemiyorsunuz ben bunu çözemiyorum gerçekten.
-
19 Ağustos 2018, 17:12
#49
SlimeDont adlı üyeden alıntı
Şimdi yorumlara bakıyorum da benim titreşim manyağı olan pulsarım la aralıksız 130 gittiğimi hatırlıyorum ki çoğu sefer böyle gidiyorum. Hani 50 beygir olan bir motorla nasıl olur da 140 sabit gidemiyorsunuz ben bunu çözemiyorum gerçekten.
Konfordan bahsediyoruz... Konforlu giden bir motora bindikten sonra dönersiniz konuya ;)
-
19 Ağustos 2018, 17:16
#50
Cyan adlı üyeden alıntı
Şu anda CB500F kullanıyorum, şehir içi 3,5/3,6 l/100km (az) yakıyor, baş ağrıtmıyor. Ancak 6. vites 6000dd'da 125-130 km/s falan yapıyor, vitesleri şehir içi kullanıma uygun olarak çok kısa. Uzun yol ve 120 km/s hızların üstü için (kısa süreli hariç) hiç uygun bir motosiklet değil. Bende Puig Rafale (= kocaman) cam var buna rağmen göğüs üstü full rüzgârda kalıyorum ve 140 km/s'te çok yorar. (120'de bile yoruyor...) Ayrıca 6000dd üzeri çok yüksek frekanslı tabiri caizse kıç sıvılaştıran gayet hissedilir (sele, peg, gidon) titreşim gelir. Ona göre... Bakmayın motorun 8500 devir çevirdiğine; konforlu alanı 4000-6000 arası.
cbr500r uzun yol için biraz daha uygun bir alternatif, zaten o hızlarda bütün nakedlar çok yoruyor hiç biri uygun değil
-
19 Ağustos 2018, 17:43
#51
SlimeDont adlı üyeden alıntı
Şimdi yorumlara bakıyorum da benim titreşim manyağı olan pulsarım la aralıksız 130 gittiğimi hatırlıyorum ki çoğu sefer böyle gidiyorum. Hani 50 beygir olan bir motorla nasıl olur da 140 sabit gidemiyorsunuz ben bunu çözemiyorum gerçekten.
130 ile pulsar ile nasıl gidiyorsunuz. Mesela rampaya geldiğiniz uzun yolda 5. vitese alıp 11bin devirde mi gidiyorsunuz? 120 ve üzeri hızlar da giderken Pulsar'ın canı çıkıyor. Saçma sapan bağırması da yanında gelen bonus.
-
19 Ağustos 2018, 18:05
#52
buteo adlı üyeden alıntı
cbr500r uzun yol için biraz daha uygun bir alternatif, zaten o hızlarda bütün nakedlar çok yoruyor hiç biri uygun değil
Camsız bir CB500F'e göre CBR500R'ın biraz avantajı olur elbet, ama karenaj hariç bu motorlar ergonomileri dahil bire-bir aynı ve R'dan büyük cam takılmış bir F için yazmıştım ben onu. Yani R'ın cam da kurtarmaz. Titreşim zaten aynı.
Şuradan ergonomiye bakabilirsiniz:
https://world.honda.com/CBR500R-CB50...age/img_03.gif
Site adresi:
https://world.honda.com/CBR500R-CB50...is/page02.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------
Şuraya da Puig Rafale cam görseli ekleyeyim, R'ın cama göre ne kadar büyük küçük sizler takdir edersiniz:
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...AKk70tmrK0-cfA
-
19 Ağustos 2018, 18:29
#53
YasinC adlı üyeden alıntı
130 ile pulsar ile nasıl gidiyorsunuz. Mesela rampaya geldiğiniz uzun yolda 5. vitese alıp 11bin devirde mi gidiyorsunuz? 120 ve üzeri hızlar da giderken Pulsar'ın canı çıkıyor. Saçma sapan bağırması da yanında gelen bonus.
Rampadan rampaya değişeceğini varsayarak belli bir hızla girince 120de sabit gidiyorum. Vites felan düşürmeme gerek kalmıyor. Bakımlı bir pulsarın pek de zorlanmıyacağını varsayıyorum. Sonuçta bu bir 200lük motor ve limitleri de bu hızlar o yüzden deli gibi bağırmasıda gayet normal.
-
19 Ağustos 2018, 19:00
#54
SlimeDont adlı üyeden alıntı
Rampadan rampaya değişeceğini varsayarak belli bir hızla girince 120de sabit gidiyorum. Vites felan düşürmeme gerek kalmıyor. Bakımlı bir pulsarın pek de zorlanmıyacağını varsayıyorum. Sonuçta bu bir 200lük motor ve limitleri de bu hızlar o yüzden deli gibi bağırmasıda gayet normal.
10 bin km kullanıp sattım pulsar'ı uzun yolda pulsar ile 120'yi bırakın en fazla yapılacak hız 100'dür. Hadi biraz hırpalamaya karar verdiniz 110 olur. Daha üstü hızları zorlarsanız çok kısa sürede motor da serviste bütçenizi zorlar.
-
19 Ağustos 2018, 19:24
#55
YasinC adlı üyeden alıntı
10 bin km kullanıp sattım pulsar'ı uzun yolda pulsar ile 120'yi bırakın en fazla yapılacak hız 100'dür. Hadi biraz hırpalamaya karar verdiniz 110 olur. Daha üstü hızları zorlarsanız çok kısa sürede motor da serviste bütçenizi zorlar.
2 hafta önce 2 yıllık Pulsar'ıyla 100.000 deviren bir arkadaşım var; iyi serviste (Oktay Motor) bakımlarını aksatmazsanız gayet de sorunsuz ve uzun kullanılabiliyor. O kadar da yermeyelim Pulsar'ı. (Uzun yolluk motor kesinlikle değil %100 katılıyorum...)
Genel kural olarak bir motordan uzun ömür istiyorsak uzun yolda (uzun süre) azami devrin %75-80'ini geçmemek lazım. Yani örneğin motorla sürekli tapa gaz uzun yol yapıyorsanız o motoru faydalı ömründen oldukça önce bitirirsiniz. Pulsar için bu nedir bilemem ama 500'lük Honda'lar için bu yaklaşım 6300-6800 devirlerin üzerinde çok uzun süreli kalmayın manasına gelir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------
Böyle yapmayan kullanıcıların motorları da egzost borularındaki sararmalardan hemen belli olur ;)
-
19 Ağustos 2018, 19:33
#56
Cyan adlı üyeden alıntı
2 hafta önce 2 yıllık Pulsar'ıyla 100.000 deviren bir arkadaşım var; iyi serviste (Oktay Motor) bakımlarını aksatmazsanız gayet de sorunsuz ve uzun kullanılabiliyor. O kadar da yermeyelim Pulsar'ı. (Uzun yolluk motor kesinlikle değil %100 katılıyorum...)
Genel kural olarak bir motordan uzun ömür istiyorsak uzun yolda (uzun süre) azami devrin %75-80'ini geçmemek lazım. Yani örneğin motorla sürekli tapa gaz uzun yol yapıyorsanız o motoru faydalı ömründen oldukça önce bitirirsiniz. Pulsar için bu nedir bilemem ama 500'lük Honda'lar için bu yaklaşım 6300-6800 devirlerin üzerinde çok uzun süreli kalmayın manasına gelir...
Yorumum dan ne çıkardınız anlamadım. Düzgün kullanılır bakımları yapılır ise kalite ve üretim kalitesin de sorun yok ise çok uzun km'ler yapar her motor.
Ancak uzun yolda Pulsar ile 120-130 ile gitmeye kalkılır ise canı alınır.
Uzun yolda 140-150km hızlar da hem motorun kendisi hem sürücünün yorulmaması için 55-60hp üzeri aynı şekilde tork değerinin de bu değerlerin üzerinde olması gereklidir.
-
19 Ağustos 2018, 19:41
#57
grikafa adlı üyeden alıntı
250 cc'den sıkılmadım, daha rahat olsa aynı cc'den devam ederim diyorsan, Suzuki İNAZUMA F guzel olabilir.
inazuma çok bağırıyor hocam 100 ile giderken 7600 devir atıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------
YAHYaONUR adlı üyeden alıntı
2014 40bin km de cb 500f mi sıfır dominar mı ??
hondanın 500 cc bloklarına göre 40000 çok bişey değil. daha 100-150 bin gideri var onun.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
19 Ağustos 2018, 20:24
#58
Konumun dışında bi yorum yapıcam belki alakasız olucak ama şehir içinde kullanacağın bi ufak motorun yoksa girme o 500cc-600cc muhabbetlerine.
Az yakanını bulsan dahi farklı giderleri, masrafları olacaktır illa ki.
-
19 Ağustos 2018, 20:34
#59
SlimeDont adlı üyeden alıntı
Şimdi yorumlara bakıyorum da benim titreşim manyağı olan pulsarım la aralıksız 130 gittiğimi hatırlıyorum ki çoğu sefer böyle gidiyorum. Hani 50 beygir olan bir motorla nasıl olur da 140 sabit gidemiyorsunuz ben bunu çözemiyorum gerçekten.
Ben 120 civarında ayna netliğini kaybediyorum. 140a çıktığımda ise motora değen uzuvlarımda his kaybı yaşıyorum. Bassam 180 görebilirim belki ama basacak adam lazım. Normal seyir hızım ise 100 110
-
19 Ağustos 2018, 21:25
#60
bu bahsettiğin hız ile gidilecek pek fazla yol yok memlekette
ha var diyorsan 800 1000 cc motosiklet bakacaksın 650 cc sürekli bu hızda yorabilir en az yoranı v storm 650 olur
nc al diyenlere bakma nc ile rüzgar manyağı olursun gittiğin yere vardığında dayak yemiş gibi gezersin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)