Burada paylaşalım belki daha dikkatli oluruz.
İlk aldığım ybr de piston değişmesi gerekiyordu bunu fark edemedik alırken.Sonradan 300 lira zarara sokmuştu.
Burada paylaşalım belki daha dikkatli oluruz.
İlk aldığım ybr de piston değişmesi gerekiyordu bunu fark edemedik alırken.Sonradan 300 lira zarara sokmuştu.
arka amortisör patlakmış. çinden 400 liraya yeni amortisör alıp taktırdım.
Yukarıdakileri okuyunca ben şanslıymışım dedim. Satıcının söylemeyip de benim tamir ettirmem gereken hiç bir şey olmadı daha, Mart ayında aldım motorumu 4bin+ km yaptım.
Ben 1,5 ay öncesine ilk motosikletim de fark ettiğim şeyler. Arkadaş alırken ben buna gözüm gibi baktım demesi daha sonradan kendisini çok dualı olarak anmam ile sonuçlandı ve devam ediyor dualarım.
Aldığım motor Kuba Superlight 200 2013 14/6. ay trafik çkışlı.
1. 1. Hafta sonunda öğrenme aşamasında sürüşte zincir koptu. Bakımsızlıktan kendinden geçmiş zincir. Zincir ve dişlileri değiştirmek zorunda kaldım.
2. 3. Hafta sonunda(ikiside cumartesiye denk gelir mi arkadaş ya) motor stop ettiği için motorcuda ayar yaptırdım. Motorcudan çıkıp 10 m gitmeden debriyaj telim koptu. Debriyağ telinin yerine malum arkadaş bisiklet fren teli (%50 daha ince çapta) taktırmış.
3. Ön Disk eğri çıktı. Şimdi onu değiştireceğim 200 tl bayılıp.
4. Motorun ince yerleri hiç mi temizlenmez. Detaylı temizlik hiç yapmamış malum şahıs.
5. Motorun egzozu boyamış ama elin kopsaydıda dokunmasaydın diyorum her gördüğümde. Önümüzdeki ay söküp kendim boyayacağım. Zımpara vs. yaparak.
6. Geçen gün de fren hortumunun dış katmanı eskidiğini farkettim(fren hortumlarının ekonomik kullanım ömrü 5 yıldır arkadaşlar. 5 Yılda bir araçta ve motorda değiştirilmelidir. Ben Fren hortumu üreten bir firmada çalışıyorum. Bu bilgi %100 kesin bilgidir).
7. Normalmidir bilmiyorum ama benim farımın içerisinde dünya kdar kablo var. Farı sökünce yerine zor takıyorum. Kabloları sıkıştırıp taktırmak zorunda kalıyorum.
Motor alacağınız zaman(2. el) yanınızda anlayan biri ile gitmeniz lazım. Benim çevrem olmadığı için kimse yoktu. İşin traji komik tarafı şu motoru bir tamirciye götürdük(son bakımını yaptırdığı tamirci adamı tanımadığını söyledi sadece bakım yaptırdım filan dedi bende ilk motor alacağım için bu hataya düştüm. Forumlarda çok ta okudum aslında ama o anda neden kabul ettim bilemedim.)
Şu an motorumdan memnunum ben susturucuyu da deldim sesi de gayet güzel çıkıyor. Tüm bakımlarını tek tek yapıyorum/yaptırıyorum.
Zincir yan sanayi ve baklada kırık varmış
Sonradan yapıştırılmış tazmanya canavarı gibi alakasız stickerı söktüğümüzde altından çatlak çıkması.. Acı tecrübe oldu bundan sonra en çok şüphelendiğim şeylerden biri stickerlar.
Aldığım kişi
-Motor kmsi orj dedi orj çıktı
-Düzgün kullanırsan 2 sene sıkıntısız binersin dedi 1 seneyi geçti. Ben biraz hor kullanmama rağmen yine de görenler sesini dinlediklerinde motorun çok sağlıklı diyor
-Yağ yakma var dedi evet yakıyor.
-3. Viteste uğultu sesi var ustaya götürelim bulamayacak dedi. Götürdük harbi bulamadı usta. Biz söyleyince haa var dedi. Ama sorun çıkarmaz devam dedi. Bazı cbflerde oluyormuş.
-Ön diskin hafif çarpık dedi ben sıcakken suyu vurunca hep çarpıldı doğal absli şuan.
-sağa yatırdım grenaj kırık ama gider dedi dediği gibi de gidiyor.
Sözün özü arkadaşlarım abilerim sizin aldığınız adamların karakterleri biraz bozukmuş. Benim aldığım kişi sağolsun her şeyini en ince yerine kadar söyledi. Zaten dürüstlüğünden aldık yoksa alternatif çok.
HONDA
#BZ3082
2 sene evvel aldigim cryptonun(20bin kmde)1 ay geçmeden debriyaj balatasi istedi,satan kisiye ulastim dedigi laf(Ayagimı vites uzerinde basili koymaya alismisim ondan olabilir dedi(basili kalinca yarim debriyaj gibi calisir,siyira siyira bitirmis balatayi),ulen adam sehpa yapmis ayagini koy diye be bedevi,,kalayladim kapadim telefonu,sonra kendim yeniledim balatalari.uzerine 40bin km yaptim hala taş gibi.
Ayar oldugum mevzu,bu tip adamlar motora binmesin aga,gitsin eşek arabasina binsin,yoksa motorun ne gunahi var.
2 motorumu da ikinci el aldım, bugüne kadar hiçbir sıkıntı çıkmadı çok şükür.
İlk motorum Regal Daytonaydı..
İlk zamanlar pek sorun çıkarmadı ancak uzun kullanımda soğutma fanının çalışmadığını farkettim. Temmuz sıcağında pistonlardan tulumba gibi bir ses geliyordu. 17 gün sipariş bekle falan felan fan uydurmaya çalıştım. En sonunda ikinci el bir kawasaki EN500 fanı bulup takmıştım. Birde müşürü iptal edip bildiğimiz ampul anahtarı ekledim.
Elektrik Sorunu kadar bela bir sorun olamaz motorda...
Yahu bir ben yaktıramadım şu cbf e yağı :D . Siz sürekli yüksek devir mi kullanıyorsunuz ?
İlk motorumu aldıktan 2 gün sonra statörün yanık olduğunu fark etmiştik...
Cbf ye yağ yaktırmak cok kolay yapman gereken tek şey sürmek bu aletler nedense deli gibi yağ yakıyor cok nadir yag yakmıyor diyen var.
Yamaha YBR 125 150.000 km, Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.
malesef motor içini göremiyoruz ne satan ne alan koca motoru tekrar yaptırmıştım bi motosiklet parası masraf etmiştim o yuzden kablo mablo 300 500 tl lik şeyleri önemsemek lazım her şey çıkabilit en iyisi sıfır almak
2010 model cbf im vardı yaklaşık 1,5 sene kullandım gözle görülür bir şekilde yağ eksilttiğine şahit olmadım. Onu satıp 0 kilometre 2016 model cbf aldım 2 seneden fazla kullandım ve ne kadar yağ koyduysam o kadar geri aldım. Ya benim motorlarda sıkıntı var ya da kullananlarda.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)