Yahu ön fren ne korkutmuş motorcuyu arkadaş, adamlar arkayı kilitleyip aşağı doğru hızlanarak kaymaya başlasa bile ön frene dokunmayacakmış gibi konuşuyor.
Hep anlattım, bir daha anlatayım. Bakınız
bu videoda Barry amcamız
arazide, yani taşın, çakılın, yosunun olduğu yerde fren yapmayı anlatıyor. Ve diyor ki, %75 ön freni kullanın.
Lastiklerinizi düzgün bir şeyle değiştirdikten sonra kaygan zemin sabunlu yol veya buz pisti olmadıktan sizi durduracak en büyük güç
ön frendir. Rahmetlinin de
bir videosu vardı, orada da arazi eğitimi alıyordu bilindik bir eğitmenden. Adam yamaç aşağı ön freni sıkıyor, arka lastiği havaya kaldırıyor ve bir daha yere değdirmeden aşağı iniyordu. Sonra aynısını yamacı çıkarken ön kaldırıp yapıyordu. Videoda 10:20'den sonra bahsettiğim yeri izleyebilirsiniz.
Abinin bunu yapmaktaki asıl amacı,
ana tutuş gücünün yokuş aşağı kalan tekerlekte olduğunu göstermek. Yani yokuş aşağı inerken ön freni, çıkarken arka freni kullanıyoruz bizi durdurması için. Hatta yokuş yukarı çıkarken bile ileri doğru bir miktar momentumumuz olduğu için, bizi durdurana kadar ön freni; sonra olduğumuz yerde kalmak, yokuş aşağı kaymamak için arka freni kullanırız.
Lastikleriniz genelde düşündüğünüzden daha fazla tutar yolu, dolayısıyla kendinizi yavaş yavaş ön fren kullanmaya alıştırın. Barry'nin de tavsiye ettiği gibi, ön tekerleği kısa süreli kilitleyerek duruma alışmayı ve ön kilitlendiğinde dengenizi sağlayabilmeyi denerseniz daha da iyi olur.