RKS K-LIGHT 202 VS SUPERLIGHT 200
Reklamlar
-
Arkadaşlar selam;
İlk motorum için maksimum 12.000 TL bütçem mevcut.
Chopper - crusier tarzı bir motor ile başlangıç yapmak istiyorum çünkü ileride de bu sınıftan devam edeceğim. O yüzden ayaklar biraz önde sürüşe ilk motordan alışayım diyorum.
Ehliyetim de A2 olduğu için küçük cc'li ve tatlı bir motorla başlamak için baya araştırma yaptım.
Bayiye gittim motorların üzerine oturdum , fotoğraf çektirdim vs.
Şuana kadar görünüş olarak ve kendime en çok yakıştırdığım superlight 200'ü oldu.
Bir diğer konu ise satışa yeni çıkan RKS K-LIGHT 202 modeli. Dijital göstergesi , alçak selesi ve daha modern çizimiyle tasarımı oldukça hoşuma gitti. Fiyatı da hemen hemen aynı seviyelerde.
Sizce bu 2 motor arasından nasıl bir seçim yapılmalı ? Teknik özellikler konusunda açıkçası pek bilgim yok. Dolayısıyla nasıl bir seçim yapılmalı ve neler düşünülmeli ?
Ek olarak bu bütçeye başlangıç için önerdiğiniz farklı chopper/crusier motor var mıdır ?
Yorumlarınızı , eleştirilerinizi , önerilerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim.
Herkese keyifli sürüşler diliyorum.
Reklamlar
-
2 motorun da teknik özellikleri hemen hemen aynı, Superlight uzun yıllardır Türkiye'de kullanılan ve yollarda görmeye alıştığımız bir model ama RKS K-Light 202'nin de tasarımı çok tatlı. 2 motoru da aynı firma getirtiyor ve servisleri sanırım ortak. Hiç cruiser kullanmamış bir adam olarak alacak olsam sanki şekil şukuldan ötürü RKS'yi tercih ederdim gibime geliyor.
-
Hiç düşünme Rks al kalite olarak Kuba superlight'tan bir tık önde
-
Rks oldukça yakışıklı duruyor. Ancak en son RKS Blackster alan bir arkadaşım vardı ön tekerdeki papatya diski bulmakta çok zorlanmıştı. Aynı sorunlar ile RKS K-Light 202'de yaşarmısın bilemiyorum. Tabiki biz Aydın'da daha kısıtlı bir piyasada makine biniyoruz. Belki lokasyon olarak parça problemi yaşamadığın bir il veya ilçede ikame ediyor olabilirsin. Yine de iyice araştır derim.
Saygılar
-
Yorumlar için çok teşekkürler.
Mehmet Cirit adlı üyeden alıntı
Rks oldukça yakışıklı duruyor. Ancak en son RKS Blackster alan bir arkadaşım vardı ön tekerdeki papatya diski bulmakta çok zorlanmıştı. Aynı sorunlar ile RKS K-Light 202'de yaşarmısın bilemiyorum. Tabiki biz Aydın'da daha kısıtlı bir piyasada makine biniyoruz. Belki lokasyon olarak parça problemi yaşamadığın bir il veya ilçede ikame ediyor olabilirsin. Yine de iyice araştır derim.
Saygılar
İstanbul'da ikamet ettiğim için yedek parça konusunda çok sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorm ama uyarı için tekrardan çok teşekkürler.
-
Superlight200 daha oturmuş bir motor, kullanıcısı fazla, bütün sorun ve çözümleri bilinen motor, 2 el piyasası da oturmuş bir motor. RKS k-light 202 yeni motor ve sadece görüntü olarak güzel. K-light 202 alıpta 1-2 sene sonra 5-6bin tl zararla satmak var. K-light enjeksiyonlu olsa belki düşünülebilirdi.
-
teknik olarak birebir aynılar. herşey superlight 200 ile birebir aynı keeway sadece şeklini retro tarza uyarlamış. bu yüzden görünüşü hangisi hoşuna gittiyse onu al. birde rks nin şöyle bir riski var eğer çok alan olmazsa, tutulmazsa ileride 2. elde satarken zorlanabilirsin.
-
Yorum için çok teşekkür ederim.
Sadece görüntü olarak güzel derken teknik özelliklerinin daha kötü olduğunu mu düşünüyorsunuz ?
Bir de şey mevzusu varmış. Superlight'ların en son üretim yılı 2016'mış. Yani şuan bir bayiye gidip sıfır km Superlight aldığımız zaman trafiğe çıkış tarihi 2018 yılı olsa da üretim tarihi 2016 olmuş olacak. Yani 2 yıl önce üretilmiş bir makinede sonuçta beklemeden dolayı boyasında veya başka materyallerinde eskime yıpranma payının daha fazla olacağını düşünebiliriz değil mi ?
K-Light bu anlamda bir avantaj sağlamıyor mu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
ayetlervaray adlı üyeden alıntı
teknik olarak birebir aynılar. herşey superlight 200 ile birebir aynı keeway sadece şeklini retro tarza uyarlamış. bu yüzden görünüşü hangisi hoşuna gittiyse onu al. birde rks nin şöyle bir riski var eğer çok alan olmazsa, tutulmazsa ileride 2. elde satarken zorlanabilirsin.
Sağolun yorum için.
Katılıyorum size ama bir de yukarıda yaptığım üretim yılı mevzusu var. Çok düşünülmesi gereken bir mevzu mu sizce bu ?
-
Chatai adlı üyeden alıntı
Yorum için çok teşekkür ederim.
Sadece görüntü olarak güzel derken teknik özelliklerinin daha kötü olduğunu mu düşünüyorsunuz ?
Bir de şey mevzusu varmış. Superlight'ların en son üretim yılı 2016'mış. Yani şuan bir bayiye gidip sıfır km Superlight aldığımız zaman trafiğe çıkış tarihi 2018 yılı olsa da üretim tarihi 2016 olmuş olacak. Yani 2 yıl önce üretilmiş bir makinede sonuçta beklemeden dolayı boyasında veya başka materyallerinde eskime yıpranma payının daha fazla olacağını düşünebiliriz değil mi ?
K-Light bu anlamda bir avantaj sağlamıyor mu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
Sağolun yorum için.
Katılıyorum size ama bir de yukarıda yaptığım üretim yılı mevzusu var. Çok düşünülmesi gereken bir mevzu mu sizce bu ?
benim motorum 2015 model daha hiçbir mekanik parçası değişmedi herşeyi aynen duruyor. bence o konunun pek bir önemi yok. 2 yıl gibi süreler parça eskimesi için çok erken. sonuçta hala orjinal parçalarıyla duran 20 yıllık cruiserlar var.
-
24 Temmuz 2018, 16:17
#10
İkisini de keeway markası üretiyor yani aynı firmanın ürünü ikisi de , kalite olarak çok bir farkları olduğunu sanmam, motorları zaten aynı, k-light superlight ın makyajlanmış hali kısacası, belki frenleri biraz daha iyileştirmişlerdir bilmiyorum
-
24 Temmuz 2018, 18:18
#11
Çok teşekkürler. Tipi hoşuma gideni alacağım gibi gözüküyor
-
24 Temmuz 2018, 19:14
#12
Bende k light için beklemedeyim. Yarın bayiye gelecek. Nasipse almak istiyorum
-
24 Temmuz 2018, 19:32
#13
Enes82 adlı üyeden alıntı
Bende k light için beklemedeyim. Yarın bayiye gelecek. Nasipse almak istiyorum
Bayiye gittikten sonra yorumlarınızı buradan paylaşabilirseniz çok sevinirim. Benim henüz canlı görme fırsatım olmadı ama önümüzdeki hafta gideceğim nasipse
-
03 Ağustos 2018, 22:57
#14
Arkadaşlar bugün bayiye gittim. Motoru güzelce inceledim. Uzun uzun ustayla motoru konustuk ve sonunda motoru aldim. Gri ve bordosu vardı. Ben grisini aldım. Yaklasik 120 km kullandim. İlk söyleyeceğim şey motor müthiş keyifli... Rodajda olduğum için 5000 devri geçmediğim halde beni tatmin etti. Frenleri lastikleri bolca test ettim. Lastikler düşündüğümden daha iyi çıktı. Ön lastik ölçüsü rks sitesindeki gibi değil. Ön lastik 90/90/17 arka 130/90/15... Ben değiştiririm diyordum ama testten sonra kullanmaya karar verdim. Frenlere gelirsem önde, arkada gerçekten çok iyi... Daha ayrıntılı bilgi paylaşacağım. Son söz olarak şunu söyleyim. Arkadaşlar motor çok ama çok keyifli.. Almayı düşünenlere sözüm düşünmeyin, alın...
-
18 Ağustos 2018, 23:11
#15
Enes82 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugün bayiye gittim. Motoru güzelce inceledim. Uzun uzun ustayla motoru konustuk ve sonunda motoru aldim. Gri ve bordosu vardı. Ben grisini aldım. Yaklasik 120 km kullandim. İlk söyleyeceğim şey motor müthiş keyifli... Rodajda olduğum için 5000 devri geçmediğim halde beni tatmin etti. Frenleri lastikleri bolca test ettim. Lastikler düşündüğümden daha iyi çıktı. Ön lastik ölçüsü rks sitesindeki gibi değil. Ön lastik 90/90/17 arka 130/90/15... Ben değiştiririm diyordum ama testten sonra kullanmaya karar verdim. Frenlere gelirsem önde, arkada gerçekten çok iyi... Daha ayrıntılı bilgi paylaşacağım. Son söz olarak şunu söyleyim. Arkadaşlar motor çok ama çok keyifli.. Almayı düşünenlere sözüm düşünmeyin, alın...
Merhaba,
Öncelikle hayırlı olsun. Üzerinden 15 gün kadar geçmiş. Türkiye'de cruiser için güzel ve "uygun" bir model bulmak biraz sıkıntılı. Ben de araştırken konuya denk geldim. 15 gün içerisinde kullandınız mı? Kaç km yaptınız, hisleriniz ne durumda? Hem konuya bir mesaj bırakmış olayım hem de sorayım. Belki önümüzdeki aylarda tekrar yazarsınız düşüncelerinizi.
Güle güle kullanın.
-
22 Ağustos 2018, 10:05
#16
ayro26 adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Öncelikle hayırlı olsun. Üzerinden 15 gün kadar geçmiş. Türkiye'de cruiser için güzel ve "uygun" bir model bulmak biraz sıkıntılı. Ben de araştırken konuya denk geldim. 15 gün içerisinde kullandınız mı? Kaç km yaptınız, hisleriniz ne durumda? Hem konuya bir mesaj bırakmış olayım hem de sorayım. Belki önümüzdeki aylarda tekrar yazarsınız düşüncelerinizi.
Güle güle kullanın.
750km oldu bile... Her bindiğimde yüzümde gülücükler açtıran motorumla keyifli gezmelerim devam ediyor.
Rodajdan sonraki ilk bakımla birlikte motor rahatladı ve daha bir canlandı. Vites geçişleri de çok yumuşadı.
Kısaca artı ve eksilerinden bahsedeyim...
Eksiler... Lastikler... Kuru ve kaliteli asfaltta sorun yok... Ama genel yollarımız ve de ıslak zemin üzerinden konuşursak çok dikkatli olunması gerektiğini belirtmeliyim. Ben motoru sadece keyfi kullandığım için yani yağmurda çamurda kullanmadığım için değiştirmeyi düşünmüyorum.
Diğer bir eksi yönü amortisörler... Bana biraz sert geliyor. Bozuk yollar fazla hissediliyor. Bakımda bir miktar yumusattim ama yetmedi, bi ara gidip daha da yumuşak ayara getireceğim. Gerçi fabrika çıkışı lastik basıncından da şüpheleyim. Bayramdan sonra lastik basıncına bakacağım...
Başka bir eksi yönü ise gösterge paneli... Evet dijital ve her koşulca çok net görünen ve anlaşılabilir bir gösterge ama keske saat ve yakıt tüketim değerlerini de gösterebilse...
Gelelim artılarına...
Motorun genel yapısı ve görüntüsü bence harika... Zaten bu motoru almamın nedeni de bu güzel görüntü... Buna eşlik eden rahat oturuş pozisyonu, yere yakınlığı ve hakimiyet kolaylığı beni çok mutlu ediyor. Gezerken ya da takıldıgım yerlerde motoru merak edenler inceleyip sorular soruyorlar ve çok beğendikleri dile getiriyorlar. Bu durumu çokça yaşıyorum.
Motorun frenleri gayet yeterli is görüyor. Egzoz seside görüntüsude bence güzel...
Aydınlatması da çok yeterli. Arka teker ek çamurluk motora baya hava katıyor. Üzerindeki plakalik ıșıklandirmasiyla beraber çok güzel bir görüntü veriyor.
Bunlar benim 750km deneyimlerim... İlerde kullandıkça yeni bilgiler veririm.
Herkese keyifli gezmeler...
-
22 Ağustos 2018, 12:19
#17
Güle güle kullanın, çok hoş (modern) bir tasarımı var. Ben de olsam ikisinden bunu tercih ederdim.
-
24 Ağustos 2018, 15:00
#18
Enes82 adlı üyeden alıntı
750km oldu bile... Her bindiğimde yüzümde gülücükler açtıran motorumla keyifli gezmelerim devam ediyor.
Rodajdan sonraki ilk bakımla birlikte motor rahatladı ve daha bir canlandı. Vites geçişleri de çok yumuşadı.
Kısaca artı ve eksilerinden bahsedeyim...
Eksiler... Lastikler... Kuru ve kaliteli asfaltta sorun yok... Ama genel yollarımız ve de ıslak zemin üzerinden konuşursak çok dikkatli olunması gerektiğini belirtmeliyim. Ben motoru sadece keyfi kullandığım için yani yağmurda çamurda kullanmadığım için değiştirmeyi düşünmüyorum.
Diğer bir eksi yönü amortisörler... Bana biraz sert geliyor. Bozuk yollar fazla hissediliyor. Bakımda bir miktar yumusattim ama yetmedi, bi ara gidip daha da yumuşak ayara getireceğim. Gerçi fabrika çıkışı lastik basıncından da şüpheleyim. Bayramdan sonra lastik basıncına bakacağım...
Başka bir eksi yönü ise gösterge paneli... Evet dijital ve her koşulca çok net görünen ve anlaşılabilir bir gösterge ama keske saat ve yakıt tüketim değerlerini de gösterebilse...
Gelelim artılarına...
Motorun genel yapısı ve görüntüsü bence harika... Zaten bu motoru almamın nedeni de bu güzel görüntü... Buna eşlik eden rahat oturuş pozisyonu, yere yakınlığı ve hakimiyet kolaylığı beni çok mutlu ediyor. Gezerken ya da takıldıgım yerlerde motoru merak edenler inceleyip sorular soruyorlar ve çok beğendikleri dile getiriyorlar. Bu durumu çokça yaşıyorum.
Motorun frenleri gayet yeterli is görüyor. Egzoz seside görüntüsude bence güzel...
Aydınlatması da çok yeterli. Arka teker ek çamurluk motora baya hava katıyor. Üzerindeki plakalik ıșıklandirmasiyla beraber çok güzel bir görüntü veriyor.
Bunlar benim 750km deneyimlerim... İlerde kullandıkça yeni bilgiler veririm.
Herkese keyifli gezmeler...
Merhaba güzel yanıtınız için teşekkür ederim.
Ben de sportster tarzı sevdiğim için ilk görüşte K-light 202'ye vuruldum. İçime bir bu bir de Honda CB125R sindi (görünüş olarak). Fakat 190, 94 kilo olunca Honda biraz sıkıntılı. Önümüzdeki yıl gibi K-light 202 almayı düşünüyorum. Görüntüsü çok güzel, anlattığınıza göre sürüş zevkide varmış. Her şey tamam benim gibi (:
Biraz araştırınca Superlight 200'den bir çok alıntı olduğunu gördüm. Bir arkadaş Superlight 200 klavuzu vermişti forumda. Lastiği alınca değiştirmeyi düşünüyorum. Fakat Superlight 200'deki bazı sorunların çözümü; alır almaz kaliteli akü, bujiler ve bir kaç parçanın da değiştirilmesi gerektiğini ve muhtemelen K-light 202'de de bunların uygulanması gerektiğini yazmışlardı. Haliyle bu bilgi cebimde.
Önümüzdeki yıl almayı düşündüğüm için, kullananlar tarafından bol bol kronik sorunu ve çözümleri de forumda yazılacaktır. Burada ve yabancı forumlarda da yazılanlara göre aldıktan sonra ne yapılması gerektiği net şekilde ortaya çıkar.
Artan fiyatlar ve cruiser konusunda az sayıda seçenek olması nedeniyle belki ilerleyen süreçte K-light 202 kardeşliği oluşur (: Bir kaç ayda bir toplanılabilir.
Tekrardan hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
-
Karşılaştırma başlığı açılmış ama kimse dile getirmemiş ben yazayım bence superlight dan en büyük artısı görünüşünün yanında arka fren disk. Sıfır alacak olsam hiç düşünmem bu sebeple k-light alırdım. Hani almayı düşünen ama konuyla pek alakası olmayan arkadaşlar okursa diye bu da burada dursun.
Ama gene de illa cruiser olsun derdi yoksa aynı paraya honda cb125f varken ve hız, güç olarak arada bir fark olmamasına rağmen honda enjeksiyonlu ve yakıtı koklayan bir alet olması sebebiyle bence ön planda kalıyor. K-light'a göre eksisi eskisine oranla artan parça fiyatları ve arka fren kampana olması. Ama en nihayetinde önemli bir sorun yaşanmazsa satarken daha az edilecek zarar o parça fiyatlarını falan hayli kurtarır.
-
Merhabalar,siteye yeni üyeyim ve motor hevesim yeni başladı aslında daha ehliyete bile yeni başvurdum.Motor ise hiç kullanmadım,ehliyet alınca doğal olarak motor almayı da düşünüyorum.Başlangıç olarak herkesin tavsiyesi büyük CC bir motor yerine başlangıç motoru olarak 200-250CC civarında oluyor.Araştırırken tip olarak olsun fiyat olarak olsun(2.el) K-LİGHT 202 dikkatimi çekti.Sanırım siz mesajınızdan anladığım kadarıyla 3 yıl önce almışsınız.Bu model hakkında düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim.Başlangıç olarak uygun mu,performansı nasıl,yedek parça ve servis konusu ve yakıt tüketimi hakkında .Teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
Merhabalar,siteye yeni üyeyim ve motor hevesim yeni başladı aslında daha ehliyete bile yeni başvurdum.Motor ise hiç kullanmadım,ehliyet alınca doğal olarak motor almayı da düşünüyorum.Başlangıç olarak herkesin tavsiyesi büyük CC bir motor yerine başlangıç motoru olarak 200-250CC civarında oluyor.Araştırırken tip olarak olsun fiyat olarak olsun(2.el) K-LİGHT 202 dikkatimi çekti.Sanırım siz mesajınızdan anladığım kadarıyla 3 yıl önce almışsınız.Bu model hakkında düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim.Başlangıç olarak uygun mu,performansı nasıl,yedek parça ve servis konusu ve yakıt tüketimi hakkında .Teşekkür ederim." ENES82"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)