Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Nc 750 X Dct Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Arkadaşlar bu motoru incelemeye almaya başladım. Şuan xmax 250 kullanıyorum. Yükseltmek için Xmax 400 düşünüyorken NC 750 X Dct yi de düşünmeye başladım. Ağırlığı 230 kg civarında. Hızlanması bir 700 lük motor gibi değil gibi şeyler duydum. Aşırı hızlanma taraftarı değilim. Ama xmax den güçlü bir motora geçiş yaptığımı da hissetmek istiyorum açıkcası. Sorum şu şekilde Şehir içi ağırlıklı olmakla beraber zaman zaman şehir dışı turlar da yapmak istiyorum. Bu motor gerek hızlanma, gerek konfor, gerekse Yamahaya nazaran Honda servisi ve bir MaxiScooter'a göre performansı sizce tatmin edici olur mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Emreerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2012
    Şehir
    Münih
    Motosikleti
    BMW R 1250 GSA
    Kişiye göre değişir.
    Bir NC kullanıcısı olarak;

    Öncelikle NC serisi atik bir motosiklet değil.
    Öncelikle NC serisi konforlu bir motosiklet değil.

    Ee neden biniyorsunuz derseniz, yakmıyor. Gerçekten hiç yakmıyor.

    Şaka bir yana, evet ağırdır ancak yolda o ağırlığı hissettirmez size. Tek hissedeceğiz yer durup geri geri gitmeye çalışmak veya motoru yan çevirme işleminde filan olabilir.

    Hızlanma olarak, yani, hızlanır. Ancak 750 CC etiketini görüp çok şey beklememek gerek. Tüm 700+ CC'ler içinde en yavaşı diyebiliriz sanırım. Ama işte bana rahat rahat yetiyor. Hızla işi olmayan adam için makul derecede işini yapıyor. Şehir içi veya sollamalarda üzmüyor.

    Konfor olarak selesi berbat.
    2018 hariç amortisörlerin geneli kronik problemli.
    Karınca ezseniz hissebilirsiniz, ansızın amortisörü elinize alabilirsiniz.

    Ancak Servis, yakıt, bakım maliyetleri yönünden de gayet akıl işi bir seçenek.

    Sık sık test günleri oluyor.

    Gidin bir bayii de test edin.

  3. #3

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Maxi scooter dan sonra gayet atik gelecektir ama Allah korusun bir arkadaşınızın Tracer 700 üne falan binerseniz soğursunuz. Tracer iyidir

  4. #4
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Her türlü detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  5. #5
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Ben düz vitesinin sahibiyim 2018 model. Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum. Ağırlıklı şehir içinde kullandım bir rahatsızlık hissettirmedi şu ana kadar. Uzun süre bindiğimde de (3 saat civarı tek molayla) genel kanının aksine selesinin rahatsız olduğunu düşünmüyorum. Belki biraz da oturuş şekliyle ilgili. Ağırlığı konusu bence biraz tartışma konusu, kimine göre ağır gelebilir. Geri iterken de çok sıkıntılı değil. Kullanırken zaten hissetmiyorsunuz. Agresif kullanan birisi değilim, hızlanması bence gayet yeterli. Düz vites modelinde sık sık vites değiştirmeye zorlamıyor mesela, torku yüksek. Hızlanma meselesi daha çok son hızıyla ilgili olarak söylenmiş olabilir. Bence atik bir motosiklet. Sizin ne beklediğinize bağlı. Yakıtı çok makul. Şehir içinde 4 litreyi aşamadım. Geçen sürede son derece keyifle bindim. Depo yerindeki bagajı da bence en büyük artılarından. XL full face kaskı rahat rahat alıyor. Şehir içinde ekstra çantaya ihtiyaç duymazsınız.

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    NC 750 X DCT yi test etme imkanım olmuştu.Bir cruiser kullanıcısı olarak oturuş pozisyonu son derece rahat gelmişti.Rahatlığı bozan tek şey selenin biraz sert olmasıydı belki 1 saatlik kullanım sonrası biraz popo ağrısı yapabilir.Daha yumuşak bir sele ile sorun çözülebilir.

    Tamam diğer 700 cc lere göre hantal olabilir ama gitmiyor gitmiyor denen alet 6 sn de 100 km ye çıkıyor.180-190 km civarı bir son hızı var.Bence heyecan ve hız peşinde olmayan bir kullanıcı için gayet yeterli.

    Bunun dışında 250 cc lerden bile az yakıt tüketimi,düşük devirle motoru bağırtmadan rahat rahat yol yapması,Honda'nın geniş servis ağı ve bol yedek parçası,oldukça uzun ömürlü motor bloğu ile bence son derece mantıklı bir motosiklet.
    blueway2 bunu beğendi.

  7. #7
    YAHYaONUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS/ Yamaha tracer 700
    MT-07 ler 35 bine düşmüşken mi ?

  8. #8
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Emreerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kişiye göre değişir.
    Bir NC kullanıcısı olarak;

    Öncelikle NC serisi atik bir motosiklet değil.
    Öncelikle NC serisi konforlu bir motosiklet değil.

    Ee neden biniyorsunuz derseniz, yakmıyor. Gerçekten hiç yakmıyor.

    Şaka bir yana, evet ağırdır ancak yolda o ağırlığı hissettirmez size. Tek hissedeceğiz yer durup geri geri gitmeye çalışmak veya motoru yan çevirme işleminde filan olabilir.

    Hızlanma olarak, yani, hızlanır. Ancak 750 CC etiketini görüp çok şey beklememek gerek. Tüm 700+ CC'ler içinde en yavaşı diyebiliriz sanırım. Ama işte bana rahat rahat yetiyor. Hızla işi olmayan adam için makul derecede işini yapıyor. Şehir içi veya sollamalarda üzmüyor.

    Konfor olarak selesi berbat.
    2018 hariç amortisörlerin geneli kronik problemli.
    Karınca ezseniz hissebilirsiniz, ansızın amortisörü elinize alabilirsiniz.

    Ancak Servis, yakıt, bakım maliyetleri yönünden de gayet akıl işi bir seçenek.

    Sık sık test günleri oluyor.

    Gidin bir bayii de test edin.


    Ben yorumunuzun bazı kısımlarına farklı açılardan değinmek istiyorum;


    Alıntı Emreerol adlı üyeden alıntı
    Öncelikle NC serisi atik bir motosiklet değil.
    Xmax kullanan bir kullanıcı için NC'yi zaptetmek bile oldukça zor olabilir. NC vs Versys, VStorm kıyaslarsak evet, diğerlerine göre hantal olabilir ama, NC hantal, versys atik, vstorm atik demek Xmax kullanan birisi için doğru bir yönlendirme olmayabilir kanımca. Xmax 20 iken, diğeri 55 beygir idi sanırım.

    Alıntı Emreerol adlı üyeden alıntı
    Öncelikle NC serisi konforlu bir motosiklet değil.
    Ben kullandığım Nc750X'in Xmax'dan oldukça konforlu olduğu izlenimini edindim, Tabi burada Versys 1000 ile NC kıyaslarsak evet konforsuz olabilir, ama Xmax'e göre oldukça konforludur NC diye düşünüyorum.

  9. #9

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben düz vitesinin sahibiyim 2018 model. Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum. Ağırlıklı şehir içinde kullandım bir rahatsızlık hissettirmedi şu ana kadar. Uzun süre bindiğimde de (3 saat civarı tek molayla) genel kanının aksine selesinin rahatsız olduğunu düşünmüyorum. Belki biraz da oturuş şekliyle ilgili. Ağırlığı konusu bence biraz tartışma konusu, kimine göre ağır gelebilir. Geri iterken de çok sıkıntılı değil. Kullanırken zaten hissetmiyorsunuz. Agresif kullanan birisi değilim, hızlanması bence gayet yeterli. Düz vites modelinde sık sık vites değiştirmeye zorlamıyor mesela, torku yüksek. Hızlanma meselesi daha çok son hızıyla ilgili olarak söylenmiş olabilir. Bence atik bir motosiklet. Sizin ne beklediğinize bağlı. Yakıtı çok makul. Şehir içinde 4 litreyi aşamadım. Geçen sürede son derece keyifle bindim. Depo yerindeki bagajı da bence en büyük artılarından. XL full face kaskı rahat rahat alıyor. Şehir içinde ekstra çantaya ihtiyaç duymazsınız.
    Ben LS2 nin çene açılır kaskını kullanıyorum L beden. O da girer mi o bagaja çene açılır olarak ?

  10. #10
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben LS2 nin çene açılır kaskını kullanıyorum L beden. O da girer mi o bagaja çene açılır olarak ?
    Bildiğim kadarıyla herhangi boy bir kaskı rahatlıkla alıyor.
    -Black- bunu beğendi.

  11. #11
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Emreerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Öncelikle NC serisi atik bir motosiklet değil.
    Öncelikle NC serisi konforlu bir motosiklet değil.

    Ee neden biniyorsunuz derseniz, yakmıyor. Gerçekten hiç yakmıyor.
    V-strom ile kıyaslayacak olursak, kabaca 10000 km.'de 750 lira gibi bir yakıt farkı oluşur. O da vergi farkı ile 500 liralara falan düşer. (sanıyorum)

    Bana göre konfor için 10000km. de 500 lira fark verilir.

    (Yakıtı düşünerek karar veriyorsanız, alternatifler için kıyaslama yapmanız açısından belirtiyorum.)
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  12. #12

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Ben x-max den geçiş yapacağım için Otomatik şanzıman, ön depo bagaj Nc 750 Dct yi bana cazip kılıyor.

    Performans olarak İstanbul gibi tehlikeli bir trafikte, yüksek performanslı motor tercih etmek sıkıntı olabilir. Tehlikenin nereden geleceği belli değil.

    Eğer vitesli düşünsem bir yamaha hayranı olarak Tracer'ı gözüm kapalı alırdım. Ama kalabalık yerde Dct'nin rahatlığı cazip geliyor.

    Bana E5 den giderken, 120 den 150 ye rahat hızlanıp arabaları arkamda bırakıp tehlikeden uzaklaşacak bir motor olsa kafi. Yoksa ışıkların bol olduğu dur kalk trafiğinde yüksek tork ve bg bana çok gerekmiyor.

    Olayın özeti şu. X-max de olduğu gibi dur kalk trafiğinde yorulmayacağım ama ara hızlanmaları daha iyi uzun yolda 150-160 bandında zorlanmadan giden, rahat bir motor gerekiyor.

    xmax i alırken 17 bin verdim çok gözüme batmadı ama 40 binlik bir motor alacaksam bütün ihtiyaçlarıma göre olup olmadığını öğrenmem gerekiyor bu yüzden biraz başınızı şişiriyorum

  13. #13
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    2015 dct modelini 80 bin km kullandım 10 gün önce 2018 aldım. Motorsiklet ile ilgili çok tecrubem yok. Mutlaka çok daha iyileri vardır..
    *** Alirken ekonomiktir satarken de 😂😂
    *** Sorunsuzdur
    *** Çabuk satarsin
    *** Aksesuar çok ve uygundur
    *** Motor aksamı öldüremezsin
    *** 2 kişi de tek kişide aynı süratte yokuş çıkabilirsin
    *** Dct şehir içinde müthiş kolaylıktır
    *** Ön bagaj alternatifsiz sır
    *** Servis sorunu yoktur
    *** 150 km hıza çok kolay ve çabuk ulaşırsın sonrası nazlidir
    *** Bende patlamadi ama amartisor sorunu vardır
    *** Uzun gezilerde benzin almak zorunuza gider
    *** Sele konforu düşük değil yoktur 😂
    *** Artçı bindikten sonra sizden nefret edebilir
    *** Araziye girmez girerse de zor çıkar

    Ama xmax dan sonra motora bindim dersin
    Kızıl pars, sdt ve blueway2 bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 dct modelini 80 bin km kullandım 10 gün önce 2018 aldım. Motorsiklet ile ilgili çok tecrubem yok. Mutlaka çok daha iyileri vardır..
    *** Alirken ekonomiktir satarken de ����
    *** Sorunsuzdur
    *** Çabuk satarsin
    *** Aksesuar çok ve uygundur
    *** Motor aksamı öldüremezsin
    *** 2 kişi de tek kişide aynı süratte yokuş çıkabilirsin
    *** Dct şehir içinde müthiş kolaylıktır
    *** Ön bagaj alternatifsiz sır
    *** Servis sorunu yoktur
    *** 150 km hıza çok kolay ve çabuk ulaşırsın sonrası nazlidir
    *** Bende patlamadi ama amartisor sorunu vardır
    *** Uzun gezilerde benzin almak zorunuza gider
    *** Sele konforu düşük değil yoktur ��
    *** Artçı bindikten sonra sizden nefret edebilir
    *** Araziye girmez girerse de zor çıkar

    Ama xmax dan sonra motora bindim dersin

    Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim zahmet edip yazmışsınız sağolun.

    Dün Yamaha'nın bir güvenli sürüş eğitimine katıldım orada. Nc 750 gördüm. Selesi aşırı yumuşaktı ama muhtemelen orjinal sele değil. Konfor sele takmışlar. Siz denediniz mi konfor sele veya başka bir yol ile konfor sağlamayı ?

  15. #15
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim zahmet edip yazmışsınız sağolun.

    Dün Yamaha'nın bir güvenli sürüş eğitimine katıldım orada. Nc 750 gördüm. Selesi aşırı yumuşaktı ama muhtemelen orjinal sele değil. Konfor sele takmışlar. Siz denediniz mi konfor sele veya başka bir yol ile konfor sağlamayı ?
    Uzun yolculuklarda airhawk kullanıyorum. 100-200 km lerde zaten idare ediyor. 4300km Karadeniz turunda hiç sıkıntı yaşamadım
    Ogretmen bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    cevaplar için teşekkürler

  17. #17
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik şanzıman, ön depo bagaj Nc 750 Dct yi bana cazip kılıyor.

    Dct'nin rahatlığı cazip geliyor.

    Bana E5 den giderken, 120 den 150 ye rahat hızlanıp arabaları arkamda bırakıp tehlikeden uzaklaşacak bir motor olsa kafi. Yoksa ışıkların bol olduğu dur kalk trafiğinde yüksek tork ve bg bana çok gerekmiyor.

    Olayın özeti şu. X-max de olduğu gibi dur kalk trafiğinde yorulmayacağım ama ara hızlanmaları daha iyi uzun yolda 150-160 bandında zorlanmadan giden, rahat bir motor gerekiyor.
    İhtiyaçlarınızı, konfor hariç karşılıyor. Onu da bir şekilde halledersiniz artık. Hayırlı olsun.

  18. #18

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Konfor kısmı için de konfor sele tarzı bir şeyler düşünüyorum bakalım

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    dct sanziman kullanan arkadaşlar size bir sorum olacak.



    bu videonun 4:10 - 4:17 arasında bahsedilen bir konu var.Diyor ki "frene basıyorsanız aracın kavraması tam olarak ayrılır."

    yani diyelim ki ben panik fren yaparken bir şekilde gittim gazı da açtım,bu durumda video da bahsedildiği şekilde kavrama ayrılacağı için benim fren mesafem kesinlikle uzamayacak,tehlikeli bir durum yaşanmayacatır,doğru mu ?

    Not:cahilliğime verin aynı soruyu skuter için de sormak istiyorum.Skuter da durum nasıl ?

  20. #20
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı dsdasdasd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dct sanziman kullanan arkadaşlar size bir sorum olacak.

    https://www.youtube.com/watch?v=ROGs5MJ3Jus&t=273s

    bu videonun 4:10 - 4:17 arasında bahsedilen bir konu var.Diyor ki "frene basıyorsanız aracın kavraması tam olarak ayrılır."

    yani diyelim ki ben panik fren yaparken bir şekilde gittim gazı da açtım,bu durumda video da bahsedildiği şekilde kavrama ayrılacağı için benim fren mesafem kesinlikle uzamayacak,tehlikeli bir durum yaşanmayacatır,doğru mu ?

    Not:cahilliğime verin aynı soruyu skuter için de sormak istiyorum.Skuter da durum nasıl ?
    Toplam 100k dct kullandım. Böyle bir şeyden haberim yok...
    Araba ile bu biraz farklı söyle ki araçlarda viteste iken trenden ayağınızı çekince araç hareket eder. Motorsiklette böyle durum yok gaz vermediğiniz sürece vites boşta gibi durur. Yani frenle kavramının açılması falan yok


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler