ekonomi için alıyorum az yakıyor diye alıyorum diyorsanız şunuda hesaba katın bir farı 8000 bin tl bir dsg balata değişimi 8500tl falan genel giderlerde önemlidir ..
ekonomi bazlı alırsınız 8000 bin liralık 5 bin liralık bir masrafa toslarsanız onu zaten yıllık ortalama yakıt paranıza katsanız 100km de 6-7 litre yakan motorun hesabına denk gelir..
bunun dışında arkadaşlar zaten denilicekleri demiş.
Eyvallah hesap iyi de Farı bozulmayacak,balatası bitmeyecek motor hangisi ve aynı anda bunların ucuz olduğu...
2015 7. ayda aldım şu anda 85 binde standart (fren,zincir dişli) dışında hiç bir arıza vermedi,yolda bırakmadı,çalışmamazlık yapmadı,hatta ampülü bile geçmedi hala orijinal ampülleri duruyor...
Daha ne olsun istersin ki ….
“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
sanırım şöyle bir algı oluşuyor ben aldım bozulmadı bir şey olmadı sendede olmıycak.. bunun garantisini karşı tarafa verebiliyorsanız kefil oluyorsanız lafım yok. yok olmuyorsanız bence çokda iddalı konuşmamak lazım..
hadi siz düşmediniz arkadaş düşdü yan yattı acemiliğine geldi devirdi falan filan yani kısaca bir şey oldu farı kırdı yada sağ yada sol paneli çatlattı .. bunun gitti servise 8 bin lira 10 bin lira dediler.. bunun bir garantisi varmı yok.. aldı şanzımanı balata yedi ,sizde yemedi diye onda olmıcak diye bir garantisi varmı yok..
ben bu mantığı oldum olası sıcak bakmam bende var bir şey olmadı sendede olmaz.
ben kendim bile başkasına bu garantiyi vermem sürdüğüm motor için piaggio x10 um var bir sürü kişi nasıl diyor sorun çıkartıyormu.. 15 bin km dir sürüyorum bi sorun çıkartmadı ama sen alırsın senin ki çıkartır onu bilemem ona garanti veremem diyorum.. bu benim bütün motorlarım için geçerli geçmişde.. yani kendi malımızdan yola çıkmayalım bence..
sen zamanında bakımına sokarsın en ufak bir sesde hemen servise götürür baktırırsın, eşşek niyetine binen yağını su yapan değiştirmeyen motordan anlamayan bisikletçiden bozma ustalara sokan bir ton insan var.. sen güzel birinden almışsındır o arkadaşa öyle biri denk gelmez uğraşır durur sorunlar onun elinde patlar..
Fiyalar pahalımı pahalı .. benim x10 nun sağ paneli komple değişdi kocaman parçadan basediyorum nerdeyse motorun yarı kaplaması 800 tl + işçilik bana 1000 tl gibi rakama geldi.. nc nin komple sağ yada sol paneli ne kadar bilmiyorum ama rahat bir balataya 8500 bir fara 8000 diyorlarsa komple bir panele herhalde rahat 10 bin 12 bin derler.. birde piaggo ya parça olarak pahalı derler.. merak edenlere benim motorumun farı en son 3500 tl falandı ekimdeki fiyatı dolu far ledi medi gündüz farı herşeyi ile..
@Logaritma
Abi erinmeden satır dolusu yaziyorsun,postlara baktigim zaman yorum uzunsa diyorum bu kesin logaritma hoca..
Boşver,kim nasıl kullanirsa,kaç litre yaktirirsa yaktirsin..yerim nc sini zincirini..farini...
X10 nun uzerine çek brandayi..
Gel sana cross alalim,üzerindeki yorgunlugu,ataleti atarsin..olmaz mi?
Hatta foruma girmeye firsat bile bulamazsin..
E doğal olarak insan tecrübeli olduğu konuda konuşabiliyor.. 3 senedir aynı motora biniyorsaniz ve aynı motoru takip Edip kullananlar la beraberseniz birazcık fikriniz olur doğal olarak.
Eğer bakımlarını düzgün yapmazsanız hiçbir makina yola gitmez. Ayrıca tüm motor modelleri için ""LED far"" fiyatlarına bakın derim..
Dct şanzıman 8 senedir var ilk defa balata sorunu forumda ( ve Facebook) konu oldu. Satılan motor adetinin epeyce olduğunu farzet bir an için bellidir binde/ bir oranına denk bile gelmez...ki açılan 8500 lük konuyu okursan fiyat verme de yanlışlık olduğunu görebilirsiniz.
Benim hondayla ortaklığım da yok ılgım de niye bu kadar tepki verdin ki
Fiyatı uygun olsa tam bana göre bir motor ancak şu kazık fiyatlarda mümkün değil alınmaz. Ya kiralama ( yurt dışı için ), yada böyle motosikletsiz takılmaya devam en iyisi.
2015 nc750S DCT kullaniyorum,hayatimda hic buyuk motor kullanmadim,Supersport motor gozuyle bakip kiyas yaparsan yanilirsin,bu motor agir abidir,basarsin marsa pasa pasa gidersin surati ve ivmelenmesi bana gore gayet guzel hakkini yemeyelim,pasa pasa gezicem diyorsan tavsiye ederim.
Ayrıca başlık açmamak için,
Para Hiç Sorun Olmasa ve amaç sade asfalt kullanımı. Şehir içi şehir dışı artçılı ful bagajlı seyahat. 80 - 140 KM/H hızlarda otobanda seyretmek.
2018 BMW F750GS
2018 SUZUKİ VSTORM 650 XT
2018 HONDA NC750X DCT
Hangisi ?
Loncin (Çin) üretimi motor bloğu yüzünden tabi ki BMW (F750/850GS'ler güzel bu arada, ama motorları Çin'de üretiliyor işte...)
https://www.visordown.com/news/gener...-engine-faults
(Benim kişisel tercihim V Strom olurdu...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------
BMW dediğin klasik boxer motordur, diğerleri bir başka BMW...
çinde üretilmesi önemli değilki sonuçda bmw nin kontrolü altında onun alman mühendislik standartlarında üretliyordur o motor bahsettiğimiz marka bmw .. bmw nin 310 modelide hint tvs nin motoru ama on numara bir blok.. yani bunlar maliyet işleri almanyada bloku üretip 10 kuruşa mal edip 3 kişiye satmakdansa.. çinde aynı alman standartlarında üretip maliyetini 3 kuruşa getirip 30 kişiye satmak var..
devir eskisi gibi değil artık satda nasıl satarsan sat devri..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)