Videodaki Barkının anlattığı 4 zamanlı exup bizim bahsettiğimiz güç valfi az çok aynı fakat 2 zamanlıda egzost portunun içindedir sübap yani güç valfi bıçağı.
Videodaki Barkının anlattığı 4 zamanlı exup bizim bahsettiğimiz güç valfi az çok aynı fakat 2 zamanlıda egzost portunun içindedir sübap yani güç valfi bıçağı.
Alıp almamak sana kalmış ama şunu söyleyeyim bu motorsiklet 2 zamanlı olduğu için motor ömrü kısa olacaktır
Örnek vermek gerekirse normal 4 zamanlı bir 125-150 cc makina 60-70 binde rektefeye girecektir
Ama bu motor 2 zamanlı olduğunda 30-40 binde rektefeye girecektir bunu göz önünde bulundur derim
Ex-up genelde 2 zamanlı racinglerde bulunur Aprilia RS 125,Yamaha TZR 50/80/125,Derbi GPR 50/125 gibi çalısma şekli egzoz çıkışındakı gaz silindir üst kapağında biriktirilir belli bir devirden sonra bu gazın salınmasıyla motor inanılmaz bir şekılde devir kazanır zaten boşa calısan piston bu gazla birlikte daha da hızlı gidip gelmeye başlar. 2 zamanlı motorlarda motor egzoz sayesinde devir çevirir 2 zamanlı motorun egzozunu çıkarırsan makına devir çeviremez haliyle bu yüzden egzoz gazı sıkıştırır ve pistonu ters şekilde yukarı doğru yanan gaz aşagı gelir ve yine yukarı bu şekılde çalışma prensibine sahiptir.4 zamanlılardaki ex-up sistemi daha farklı olup motorun alt devirlerdeki tork ihtiyacı için sistem egzostu kapar.devir arttıkça daha fazla açılarak gazın dışarı daha kolay atılmasını sağlar. yalnız unutulmamalıdır ki, bu sistem komplike bir çalışma sistemi olması dolayısıyla motorun üretim aşamasından itibaren tüm çalışma sistemi motorla birlikte üretilir.Egzost manifoltundan basınçlı çıkan gazlar,bir pervaneyi çevirir. o pervane bir mille başka bir pervaneye güç verir. bu ikinci pervane ise, hava filtresinden çektiği havayı yüksek bir basınçla direk giriş manifoltuna basar.Kompressör adı verilen sistemdeyse gücünü,motora direk bir kayış veya zincirden .Arabalardaki turbo sistemi gibi sadece gücü aldıkları sistem farklıdır.
öncelikle kanıtlı bir şekilde sana anlatayım nasıl ses olduğunu biz aynı evde kalan 2 arkadaşız bende 4zamanlısı onda 2 zamanlısı var su an netteki arkadaşımın ilanı sunun altını çizerek sölüyorum sesi kesinlikle youtubla alakası yok :D exup actıktan sonra sadece uzaktan sesini duy bir kez 1000rr sesi cıkarıyor diyeceğim fakat cok tepki göstericekler arkadaşlar fakat gerçekten öyle 4 silindir motor sesini nasıl cıkarıyor bende anlamıyorum ama üstünde orjinal egzoz yok gianelli egzoz mevcut 2t pist yarışlarını izle ses orda biraz daha kendini belli ediyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:06 ----------
cok dinlemek isteyen varsa tekirdağa bekleriz bu motoru görmeden uzaktan sesini duyanlar su ana kadar hep 1000cc motor tahminlerinde bulundular
Daha güzel bi videomuz vardı ama bulamadım
6 tane 2t derbi gpr 125
https://www.izlesene.com/video/gpr12...-080608/365076
Yıl 2008
Oooo konu tekrar canlanmış. Tekrardan cevap veren herkese teşekkürler.
Dundeon, senin motorunun mat siyahına hasta oldum çok yakışmış gerçekten. Benim bir sorum daha var... ben 184 boyunda bir insan evladıyım, rs125 2t benim altımda ufak kalır mı? Bazıları cbr125r kadar kalıbı var diyor, moralimi bozuyor. Nasıl bir kalıbı var bu motorun? Örnek olarak bir motorla kıyaslarsanız daha iyi canlandırabilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------
Vay be eskilerden olmak vardı, ne kıyak ortamınız vardı kim bilir zamanında.
kesinlikle kalmaz motorun gidonu alçakta olduğu için mecbur eğilerek kullanıyorsunuz buda tabi boyunuz uzun olsada sizi saklıcaktır ama siz genede üstüne binin bakın ama sanmıyorum cokta büyük bi motor söylenenlere fazla takma ama tek gerçek var bu motora bakcak adamın cebinde tomar olması lazım
Sahibindende bi tanesi 16 bin bi tanesi 22 bin tl yazmış...Yazık bize başka birşey demiyorum...2 sene önce 34 hp olan 2008 model rs 125 i 9200 tl ye vermiştim Türkiyede tekti...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------
Yanlış yazmışım 8200 tl idi...
Evet aynen öyle, benimkinde 34 mm karbüratör ve jolly motor full egzost vardı.Hatta radyatörüne dijital termostatlı fanda koymumştum çok trafikte biraz motoru korusun diye.
Evet bende ondan almıştım 250 liği.O evlenince pek girmedi 3 5 senedir.Sonra onu satıp ninja 250 ve onuda satıp rs 125 almıştım.Nasıl bi şey varsa bu ikizamanlıda gözün başka motor görmüyor
Balikesir Erdekten Tekirdaga cok geliyorum
2t sesi candır. Bws, 180sp, italjet derken bizi kendine bağlamıştı stock egzosla kullandım sadece 2t ama arrowun salyangoz egzosu vardı bildiğim yırta yırta gezen )
2t nin bi artısıda tts kokusudur :D valla canım runner çekti gece gece
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)