Kasisi sonradan fark etmek ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar dümdüz yolda giderken, hızım yaklaşık 60 km'idi. Birden karşıma kasis çıktı hemen frene asıldım ama pat kut sesler geldi.Sorum şu jant'ta falan bir şey görünmüyor ama bir sorun olduğunu nereden anlarım? Balans yaptırmak gerekir mi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------
Motorum r25
Reklamlar
-
karşına birden kasis çıkmaz. çıkarsa zaten kasis değildir başka bişeydir :D
yokuş aşağı motoru çalıştırmadan git. motoru dinle teker göbeklerinden ses geliyormu diye.
ön freni ani sıkmalar yap furç takımında boşluk varmı diye.,
jantta da bişey yoksa zaten bişey olmaz
-
Jantın nasıl olduğuna bağlı.
Tel jant ise yamulmuş olabilir, gözle göremezsin.
Döküm jant ise muhtemelen birşey olmamıştır, olsa idi kırılırdı.
Her halükarda müsait bir yolda biraz hızlan, gidonda titreme, yalpalama varsa lastikçiye bir uğra.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
kasise girerken freni bırakmalısın
balans kolayda, tomografi, metalografi istiyo mu
-
Kızıl pars adlı üyeden alıntı
Jantın nasıl olduğuna bağlı.
Tel jant ise yamulmuş olabilir, gözle göremezsin.
Döküm jant ise muhtemelen birşey olmamıştır, olsa idi kırılırdı.
Her halükarda müsait bir yolda biraz hızlan, gidonda titreme, yalpalama varsa lastikçiye bir uğra.
Benim motor crf rally ve tel janta sahip sadece hoşuma gittiği için eğimi güzel olan kasislere 80-90km hızlarla girip atlayıp öyle geçiyorum.hiç bir problem olmuyor.
Birde fark etti isen bütün cross tipi motorların jantları tel janttır.
-
K121L adlı üyeden alıntı
Benim motor crf rally ve tel janta sahip sadece hoşuma gittiği için eğimi güzel olan kasislere 80-90km hızlarla girip atlayıp öyle geçiyorum.hiç bir problem olmuyor.
Birde fark etti isen bütün cross tipi motorların jantları tel janttır.
evet. sert engellerde ıvır zıvırlarda tellerin esneme payı olduğu için
yoksa döküm jantta arazide kırılma olasılığı var
-
motor r25 demiş, tel jantlı r25 görmedim henüz.
eğer bi kırık, çatlak, yamulma felan yoksa sıkıntı yoktur.
düz giderken boşa alıp sesi dinleyin, gidonu bırakıp sağa sola çekiyor mu onu kontrol edin.
-
Muhtemelen frene asildigin için ön amortisör biraz kapandı ve kasise gelince de tamamen kapanıp kafa karenaji kısmına çarptı. Bir çok kez yaşadığım bir durum yazdıklarından aklıma sadece bu geliyor
-
Kasisi çok geç farkedince yapılması gereken tek şey kasise fren yapmadan düz bir şekilde girip peglere basarak hafifçe ayağa kalkmak. Bu sayede kross motorlarda olduğu gibi düz bir sekilde uçup konarsınız.
-
18 Temmuz 2018, 21:45
#10
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
motor r25 demiş, tel jantlı r25 görmedim henüz.
eğer bi kırık, çatlak, yamulma felan yoksa sıkıntı yoktur.
düz giderken boşa alıp sesi dinleyin, gidonu bırakıp sağa sola çekiyor mu onu kontrol edin.
Motoru bırakınca sağa çekiyor biraz önceden böyleolmuyordu.Neden olur şimdi ? Servise ne demek lazım? Boşta sesini denemedim ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------
Önceden sağa yatmıyordu
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Muhtemelen frene asildigin için ön amortisör biraz kapandı ve kasise gelince de tamamen kapanıp kafa karenaji kısmına çarptı. Bir çok kez yaşadığım bir durum yazdıklarından aklıma sadece bu geliyor
Ne zararı olmuştur sizce bunun, pek anlamıyorum.Serviste nelere bakmalarını isteyeyim önün için soruyorum yoksa bakmıyorlar ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
Cevap veren yok mu ? Ne oldu birden herkes yazdı gitti
-
18 Temmuz 2018, 22:45
#11
Kasislere fren yaparken girilmez, önceden hız düşürülür ya gaz vermeden yada hafifçe gaz verirken girmelisiniz. Teker bilyaları, amortisörler vs. için en sağlıklısı budur.
Sizin gibi durumlarda yavaşlayabildiğiniz kadar yavaşlamalı ve freni bırakıp gidonu fazla sıkmadan, totoyu hafifçe kaldırarak geçmelisiniz.
Motorunuza pek birşey olduğunu sanmıyorum ama arkadaşların bu konudaki yorumlarını dikkate alarak gerekli testleri yapabilirsiniz.
-
18 Temmuz 2018, 22:47
#12
kasisi son anda farkettiysen, hızlıysan, gazı kapar mümkünse popoyu biraz havaya kaldırırsın, fren o anda çok tehlikeli, burada amaç kasise çarptığın ya da üstünden uçtuğun anda motora odaklanmak, gidonu ne sert ne yumuşak sıkmamak, motor yükseleceği için inişte mümkün olduğunca dikkatli şekilde gidonu kasmadan kontrol ederek motoru düz tutmak gerekiyor, sonrası malum sağa çekip jantı kontrol etmek, bir de hep kural gözün yolda olması, asla başka bir şeyle ilgilenmemek, ben de tabi yapabiliyor muyum hayır, ancak bu durumda hızımı düşürerek bir şey olursa en az zararla atlatmaya çalışıyorum.
-
18 Temmuz 2018, 23:04
#13
Hafif gazda veya debriyajı çekerek geçiyorum kasisleri; ve tabii mustafa_323'in de dediği gibi ayaklıklara basıp, hafif kalkarak, jokey misali .
Kasisi geçerken debriyajı çekmeden sadece gaz kesmenin motoru aşırı yavaşlatacağını ve tutunmayı etkileyeceğini düşünüyorum...
-
19 Temmuz 2018, 00:56
#14
Peki bundan sonra ne yapmak lazım? Frene bastıkve girdik nerede sorun çıkartabilir bana ?
-
19 Temmuz 2018, 08:32
#15
ömerfarukk adlı üyeden alıntı
Peki bundan sonra ne yapmak lazım? Frene bastıkve girdik nerede sorun çıkartabilir bana ?
Böyle uçabilirsin.:
https://youtu.be/RcWz2laKvwU
-
19 Temmuz 2018, 12:35
#16
Bir şey yok bir şey yok devam et. Olur öyle.
-
19 Temmuz 2018, 12:41
#17
Frene basmayaydın iyiydi. Olan olmuş anca servis anlar artıkın. Sağa çekme varsa bir yamukluk olabiilir. biz nerden bilelim.
-
20 Temmuz 2018, 09:06
#18
kasisi son anda görürseniz sadece kasise kadar fren yapın, zıplarken eliniz frende olmasın çok başınız ağrıyabilir. ben zıplarken hafif ayağa kalkıp hafifçe gaz açıyorum. böylece ön tarafın yükünün çoğunluğunu alıyorum. yanlış ya da doğru deneme yanılmayla en mantıklısı olarak buna karar verdim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)