125 cc ile 5 lt yakma sorunu hk.
Reklamlar
-
Selamlar, saygilar.
Şöyle bir sikinti var...
125 cc Hajoue scooter ile idare ediyorum. İnazuma pert olmadan once dikkatimi cekmiyordu. Haftaya DL 650 mi teslim alacagim yakit meselesini pek umursayam bir tip degilim ama ve lakin bu alet 125 cc yahu.
Agresif kullanmam gayet sakin emekli memur kivaminda surerim ani dur kalk falan bana ters işler.
Hava, benzin filtrelerini, bujisini, buji ara baglantisini, piposunu, emme monifoldunun lastigini, bakalitini, o ringini, cartini curtunu, jikle otomatini, karburator diyaframini, komple ön ve arka varyatoru, kayişi degistirdim. Alayi orjinal. Lastik basincini kontrol ettim motor zimba gibi oldu. Ama gel gelelim bu bakima ragmen namussuz 100 km de ortalama 5 lt yakiyor.
Olasi diger sebepler hakkindaki goruslerinizi rica ediyorum. Yardimci olursaniz sevinirim.
Reklamlar
-
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Selamlar, saygilar.
Şöyle bir sikinti var...
125 cc Hajoue scooter ile idare ediyorum. İnazuma pert olmadan once dikkatimi cekmiyordu. Haftaya DL 650 mi teslim alacagim yakit meselesini pek umursayam bir tip degilim ama ve lakin bu alet 125 cc yahu.
Agresif kullanmam gayet sakin emekli memur kivaminda surerim ani dur kalk falan bana ters işler.
Hava, benzin filtrelerini, bujisini, buji ara baglantisini, piposunu, emme monifoldunun lastigini, bakalitini, o ringini, cartini curtunu, jikle otomatini, karburator diyaframini, komple ön ve arka varyatoru, kayişi degistirdim. Alayi orjinal. Lastik basincini kontrol ettim motor zimba gibi oldu. Ama gel gelelim bu bakima ragmen namussuz 100 km de ortalama 5 lt yakiyor.
Olasi diger sebepler hakkindaki goruslerinizi rica ediyorum. Yardimci olursaniz sevinirim.
cbr500'ümle ortalamam 3,5-3,7lt/100km. limitlerde kullandığımda 5-5,5lt. 125cc için çok aşırı bir tüketim. Satabilirsen kurtul derim. O ne yaw öyle düşman başına.
-
Hic sorma birader, inazuma ile max 4,5 yaktim sehir icinde hemide....Sorunu bulsam ilacinida bulurum da, ne biliyim aklima segman, yatak boslugu falan da geliyor da, yağ yakmiyorki....ölçümde hata yapacak kadar acemide degilim.. mala bagladim resmen. Samimiyim yahu... bu ne len....
-
-
Karbüratörlü scooterlar 3.5 - 4 civarında yakıyor. Fiddle'lar da öyle mesela. 5 yaktıran da çok hatta. Sizin scooterda onlardan biri herhalde..
-
Ana neden genellikle agresif sürülmese dahi trafik hızına yetişebilmek için neredeyse tapagaz kullanmak.
Şöyle izah edeyim,
Bir arkadaş ile beraber Kartal' dan İğneada' ya gidelim dedik, sabahın köründe çıktık. Arkadaşın altındaki motosiklet Honda 125ACE, benim altımdaki Honda CBR250R(2011). Gidiş dönüş yolda bir iki küçük istisna hariç hızımız sürekli 80-100 aralığı idi. Haliyle ACE bu durumda neredeyse sürekli tapagaz gidiyordu, ben ise 6. viteste hafif gaz açarak...
Sonuç: Gidiş dönüş toplamda 125ACE 3 kez, tam tamına 3 kez full depo yakıt almak zorunda kalırken ben dönüş yolunda bitmemiş depoyu her ihtimale karşı doldurmayı tercih ettim ve sadece bir kez yakıt almış oldum.
Düşük cc az yakar diye bir şart yok. Yamaha MT-07 ile Honda CBF150 100 km/h hızda neredeyse aynı yakıyor..... demek isterdim ancak MT-07 bazen daha az yakıyor
-
Mondial Turkuaz 125' de fazla yakıyordu 2 hafta içinde satmıştım deposu delik gibi yakıyordu.
-
tüm hortumlari ve muslugu degistirdim, kaçak kontrolunu meslegim geregi elimde bulunan partikül ve buhar dedektörü ile yapma imkanim oldu, sorun çikmadi.
Fr.sante nin dedigine de katilmamak olmaz. 3,5 lt sarfiyat karbürlü 125-150 cc sinifinda olagandir. Tapa gaz asilinca 5 i bulmasi da olagan... Ancak kul kendini bilir ya... yok üstadlar bu sürüş ile bu yakit tezat oluşturdu. Anormallik var.
125 likte Mercedes gibi konfor, sifir titreşim, su kayagi gibi sürüşü olsun, lastigi aküsü kili yünü masrafsiz iki sene kafadan beni taşisin amaaan azcik yaksin noolcek diyen varsa buyursun 3500 kilçiksiz.... Anormallik dahil 🤣
-
varyatör kayişi ve debriyaj tasını kontrol et.
Karburator bir yerden fazla hava aliyor olabilir.
Otomatik jikleyi kontrol et(scooterlerde otomatik olur genelde),takili kaldiysa yarim seviyede çok yakar3
-
18 Temmuz 2018, 08:14
#10
İşe başlarken işyerinden 'senin benzin paranı da verelim' dediler.. Nassı olsa motor ya.. Ayda 1-2 litre yakar yakmaz dediler sanırım..
Depoyla kaç km yapıyorsun dediler.. 100-150 km cevabını duyunca ÜÜÜÜÜÜ YAKMAZ o KADAR.. BİZİM OPEL BİLE YAKMIYOR o kadar filan demişlerdi.
maalesef yakıyordu.. 8-10 günde 1 full depo.. Sadece o olsa neyse.. 2 ayda bir jant, 4 ayda 1 lastik, 3 kere egsoz, 2 kere gidon, 3 kere orta sehpa, 2 kere karburatör, 3 ayda bir fren pedi, her yıl akü+ konjoktör... yolda kalıp ittiğim üste kar kaldı, perte çıktı sonunda da cebimde para görmeye başladım..
Şimdi benzinli 1.2 aracım var ve klimayı da açsam aynı eski motorum kadar yakıyor..
-
18 Temmuz 2018, 08:42
#11
Kinetixe kurban olurum :D ben bunları okudukça saygım sevgim artıyor :D
-
20 Temmuz 2018, 14:46
#12
Yag degisiminden sonra tikirti kikirti kayboldu, motorun öz sesi ortaya cikti. Motul yine işe yaradi. Subap sesi cillop gibi meydana çikti. Ve diger kullanicilardan geri bildirim aldim. Bu motor 125 cc ama hiz degil tork uzerine kurulu yapisi var. 100km/3.5 normal seyir hatti. Subap ayarsizligi, emme monifoldu kilcal çataklari ve bakalite degen o ring sertleşmesi 5 lt yakmasina sebep oldu kanisindayim. Gerekli yenileme ve ayarlari bizzahati yaptim. Full depo bitsin sonucu paylasacagim.
-
20 Temmuz 2018, 15:04
#13
Abi benim r125 çok zorlarsam 2,2 yakıyo. Todayim sanırım daha çok yakıyo.
-
20 Temmuz 2018, 23:59
#14
Değişik Benim motor 150cc 100 km'de sürüşe göre 3.0~3.3 lt yakıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)