ABS li motorda arka tekerleğin kayması
Reklamlar
-
merhaba arkadaşlar,
cbr500 da sadece arka freni sıktığımda arka tekerleğim bazen kayıyor ve ABS devreye girmiyor. Bazen ise net bir şekilde ABS çalışıyor ve fren pedalı otomobilde olduğu gibi ayağımı tepiyor. Bu arada ön fren de ABS gayet istikrarlı çalışıyor. Yani bu zeminde ABS devreye girer dediğim yerde ön ABS çalışıyor.
9000 km deki motorumun üzerinde orjinal donlop lar var. Sorun sadece ülkemin kaygan yolları değil lastikdendir o desek ön fren ABS si neden düzgün çalışıyor ?
Sormak istediğim ön ve arka ABS nin farklı çalışması normal midir ? Bana mantıklı gelmiyor. Sonuçta lastik kaymaya başladığı zaman ön arka lastik farketmez ABS nin devreye girmesi gerekir diye düşünüyorum.
Reklamlar
-
Virajda çok başıma geldi, nasıl bi açıklaması var bilmem ama absli motosikletim virajda 3-5 kez iyi bir şekilde arka teker kaydırmıştı.
-
Arka ABS'nin çözünürlüğü düşük. ABS halkasının delikleri daha az ve daha ayrık. Dolayısıyla ön tarafta atıyorum 3 derecede kayma algılanıyorsa, arka tarafta 10 derecede algılanıyor.
-
viraj için cornering abs diye bir halt var
https://youtu.be/hHRWg91hv-M
-
-
MT00 adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar,
cbr500 da sadece arka freni sıktığımda arka tekerleğim bazen kayıyor ve ABS devreye girmiyor. Bazen ise net bir şekilde ABS çalışıyor ve fren pedalı otomobilde olduğu gibi ayağımı tepiyor. Bu arada ön fren de ABS gayet istikrarlı çalışıyor. Yani bu zeminde ABS devreye girer dediğim yerde ön ABS çalışıyor.
9000 km deki motorumun üzerinde orjinal donlop lar var. Sorun sadece ülkemin kaygan yolları değil lastikdendir o desek ön fren ABS si neden düzgün çalışıyor ?
Sormak istediğim ön ve arka ABS nin farklı çalışması normal midir ? Bana mantıklı gelmiyor. Sonuçta lastik kaymaya başladığı zaman ön arka lastik farketmez ABS nin devreye girmesi gerekir diye düşünüyorum.
Kaç model bu arkadaş? Mertcan'ın söylediği gibi, viraj ABS'si benim de aklıma geldi. Üstünde bulunduracak kadar teknolojikse viraj ABS'si kapalı olduğu için yapıyor olabilir, veya 500R'da öyle bir seçenek var mı bilmem ama supermoto ABS diye bir şey var; ya arka tekerleğin kayması konusunda çok daha geniş davranıyor, ya da arka tekerlekteki ABS'yi komple devre dışı bırakıyor.
-
arka tekerin sensöründe bi sıkıntı olabilir. taş toprak bişi denk geldiyse ya da temassızlık varsa yapıyor olabilir.
serviste bi baktırın derim.
-
Mt 07 kullanıcısı olarak ara sıra yaşadığım bir durum. Vites düşürürken zaman zaman yaşadığım arka tekerlekteki kitlenme bazen frenler de oluyor gibi. Özellikle denediğim zaman yapmıyor. Güç aktarımıyla ilgili bir durum da olabilir.
-
2015 model
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------
freelancer adlı üyeden alıntı
Kaç model bu arkadaş? Mertcan'ın söylediği gibi, viraj ABS'si benim de aklıma geldi. Üstünde bulunduracak kadar teknolojikse viraj ABS'si kapalı olduğu için yapıyor olabilir, veya 500R'da öyle bir seçenek var mı bilmem ama supermoto ABS diye bir şey var; ya arka tekerleğin kayması konusunda çok daha geniş davranıyor, ya da arka tekerlekteki ABS'yi komple devre dışı bırakıyor.
2015 model.. çok eski değil
-
17 Temmuz 2018, 15:30
#10
Moderatör
Birisi ABS çözünürlüğü düşük demiş çok güldüm, keyifli bir anlatım olmuş. Genelde düşük hızlarda arka abs 480p olduğundan ötürü kilitlenebilmektedir, tabi bu sizin fren yapmayı biliyor olmanız ile üstesinden gelinebilir bir durum, ama çözünürlük düşük henüz fullhd değil
-
17 Temmuz 2018, 15:30
#11
Kombine olarak sıkıldığı zaman ki her zaman en sağlıklısı, arka frenin görevi toplam frenin %20-30 u olduğu için kitleme yapmayacaktır. Ön taraf kitlemiyorsa sorun yok bence. Sonuçta enduro yapmıyoruz.
-
17 Temmuz 2018, 15:31
#12
MT00 adlı üyeden alıntı
2015 model.. çok eski değil
Cornering ABS sanırım son birkaç yılda üst düzey motosikletlere eklenmeye başladı, 500R bunlardan biri midir emin değilim. Bir de paket seçenekleri olur ya, bazı özellikler eklenir. Bunların herhangi birinin olması durumunda vardır. En temizi kullanma kılavuzunda böyle özellikler olup olmadığına bakın, olmadığına kanaat getirirseniz servisinize doğru yola çıkın, çünkü bir sorun olmalı. Hem teyit etmek için servise de sorabilirsiniz ancak servislerin cevaplarına her zaman güvenilmez.
-
17 Temmuz 2018, 15:45
#13
wing41 adlı üyeden alıntı
Kombine olarak sıkıldığı zaman ki her zaman en sağlıklısı, arka frenin görevi toplam frenin %20-30 u olduğu için kitleme yapmayacaktır. Ön taraf kitlemiyorsa sorun yok bence. Sonuçta enduro yapmıyoruz.
ben de kombine yapıyorum genelde. sıkıntı yok zaten. teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------
freelancer adlı üyeden alıntı
Cornering ABS sanırım son birkaç yılda üst düzey motosikletlere eklenmeye başladı, 500R bunlardan biri midir emin değilim. Bir de paket seçenekleri olur ya, bazı özellikler eklenir. Bunların herhangi birinin olması durumunda vardır. En temizi kullanma kılavuzunda böyle özellikler olup olmadığına bakın, olmadığına kanaat getirirseniz servisinize doğru yola çıkın, çünkü bir sorun olmalı. Hem teyit etmek için servise de sorabilirsiniz ancak servislerin cevaplarına her zaman güvenilmez.
evet bakım zamanı servise soracağım ilk soru bu zaten
-
17 Temmuz 2018, 15:51
#14
MT00 adlı üyeden alıntı
sadece arka freni sıktığımda arka tekerleğim bazen kayıyor ve ABS devreye girmiyor.
neden sadece arka freni sıkıyorsun (viraj, iniş, acil)
-
17 Temmuz 2018, 15:55
#15
Yanal kaymalarda ABS algılamaz.Sizin durumunuz virajlarda meydana geliyorsa normaldir.Bu esnada tekerlekte ileri yönde dönüş hareketi devam edebilir.Düz yolda frenlemede olmaması lazım...
-
17 Temmuz 2018, 15:56
#16
Lastik basınçlarini ölçtun mü?
-
17 Temmuz 2018, 16:13
#17
(ツ) adlı üyeden alıntı
neden sadece arka freni sıkıyorsun (viraj, iniş, acil)
genelde kombine yapıyorum ama sakin yavaşlamalarda sadece arka freni kullanıyorum. bu sorunu fark ettikten sonra arada sırada sadece deneme amaçlı arka freni kullanıyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------
noz adlı üyeden alıntı
Yanal kaymalarda ABS algılamaz.Sizin durumunuz virajlarda meydana geliyorsa normaldir.Bu esnada tekerlekte ileri yönde dönüş hareketi devam edebilir.Düz yolda frenlemede olmaması lazım...
virajda değil düz yolda oluyor hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Lastik basınçlarini ölçtun mü?
36 - 42
-
17 Temmuz 2018, 16:19
#18
MT00 adlı üyeden alıntı
36 - 42
Bu basınçlar k. kılavuzda yazan mı?
-
17 Temmuz 2018, 16:34
#19
emremm adlı üyeden alıntı
Bu basınçlar k. kılavuzda yazan mı?
evet. resmi rakamlar
-
17 Temmuz 2018, 16:46
#20
abs aracın durduğunu anlayamadığı için
10km civarı devreden çıkar
denemeler bu hıza yakın mı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)