Dik yokuştan geri dönmek vs.
Reklamlar
-
İstanbul'da yaşayanlar bilir. Özellikle Avrupa yakasının yokuşları öyle böyle yokuş değil. Ben bildiğim en diklerinden birisini örnek vereyim. Fulya'dan Ortaklar'a çıkan yokuş, Sakız Ağacı sokak. Beşiktaş ve Dikilitaş'ın da efsane yokuşları var, oralardan geçen olduysa bilir. Ben genellikle bu tür yokuşlardan kaçınıp yolu uzatmayı göze alıyorum. Sorum şu: Diyelim ki Ortaklar'a çıkacaksınız. Kestirme olsun diye de Fulya'dan çıkan Sakız Ağacı sokağa girdiniz. Sokağı tırmanırken durmak zorunda kaldınız herhangi bir sebeple. Geri dönmek zorundasınız ne yaparsınız? Aynı şeyi aşağı inerken diye de düşünebilirsiniz.
Böyle bir sokaktan dönmek zorunda kalan olmuştur mutlaka. Çok yaygın paylaşılan youtube sürüş tekniği videolarında böyle bir şeyi bulmayı beceremedim. Hep kalkış-duruş vs şeyler var. Bir iki yabancı videoda gördüm ama son derece ekstrem örnekler. Sürücülerle kendimi kıyaslamam saçma olacaktı.
Sokağı bilmeyenler için de ekleyeyim. Otomobille çıkarken uzaya seyahat gibi oluyor, koltuğa yapışıyorsunuz ve gökyüzüne bakıyorsunuz.
Reklamlar
-
ben de senin yaptıgın gibi yolu uzatıyorum özellikle yüksek ve agır bir motosikletiniz varsa bnm ki gibi neredeyse imkansız en azından benim için...
illa ki usta sürücüler simdi gelir yeaaaa çook kolayy ne var ki diyebilir
-
Bir kere çorum hattuşada başıma geldi. Fulya yokuşuna yakındı ama o kadar dik değildi. Dönmem gerekiyodu. Döndüm. Dönerken de devrildi zaten. Kısacası o kadar eğimde devirmeden döndürmek belki ayaklıkla olabilir o da belki. Denemedim tabi.
-
Yokuşu/inişi tamamlayıp düzde dönün.
(madalya isterim.)
-
Ben şöyle yapıyorum ; dönüşleri soldan yapıyorum hızım yavaşlamaya yakın sağ ayağımla arka freni kitleyip ,sol ayağımı yere basıp motoru yarım tur sola kaydırıyorum. Eğer yokuş çok dik ise böyle yapıyorum biraz eğim az ise soldan dönüş yaparak sol ayağımı yere hafif temas ederek dönüyorum. Tabi benim motorum 110- 125 kg bir sıkıntı olmuyor.
-
motorun üstündeyken iki ayağında yere sağlam basıyorsa rahat dönersin bence ben bazen parmakucunda kalıyorum yokuş tarzı yerlerde yatırırım diye korkuyorum
-
siz birde malkaradaki yokuşları görün sabah 5 te çiğde gaz verdim kendi döndü birkere
-
Bence dönmenin mümkünatı yok.Motoru devirmemek içinde rambo felan olmak lazım.
-
Benim motorum sizinkilere göre baya hafif kalıyordur muhtemelen fakat ilk olarak sol ayağımı yerin 1-2 cm üstünde kalıcak şeklinde yerleştiriyorum.(sola dönüp aşağı ineceğiniz varsayıyorum. Ayrıyetten sağ şeridin en sağına yerleşmeyi de unutmuyorum. Baya geniş alıyorum yani.) Sonrasında gazı normal kalkış devrinden bi miktar daha fazla açıyorum ve dönüşü sağlıyorum. Burda önemli olan gaz ve ağarlık dengesini ayarlamak. Tabi bahsettiğiniz yokuşlar ne kadar dik onuda bilemiyeceğim. Gördüğüm en dik yokuşlar beşiktaş ortaköy tarafındaydı şuana kadar.
-
14 Temmuz 2018, 20:39
#10
sola dogru donuyorsak motoe saga yatik bizde diyer taraftan hafif sarkip( ayak ve bacagi) donebilirsiniz.
-
14 Temmuz 2018, 20:50
#11
Durduysam ve trafik musaitse; gidonu kirip geriye doğru çeyrek daire dönmeyi denerim heralde
-
14 Temmuz 2018, 20:57
#12
Beşiktaş' ta oturuyorum ve bu güne kadar hiçbir yokuşta motosikleti devirmedim.
Biraz denge ister ama kolaylıkla yapabilirsiniz.
Varsayalım ki inişte; 1. vitese alın ve eliniz sürekli debriyajda iken motosikleti yokuşun sol kenarına (kalkışta arka fren gereksinimi ihtimaline karşı sağ ayağın boşta kalabilmesi için) iyice yanaştırın. Gidonu tam sağ yapın ve motosikleti hafifçe yokuş tarafına yatırarak yavaşça salın, eğer yol yeterince geniş ise hafif gaz ve debriyaj kontrolü ile kolayca dönersiniz. Eğer yol dar ise kenara iyice yanaştıktan sonra motosikleti en azından burnu hafif yukarı bakacak şekilde ilk dönüşü yapmanız, ardından gidonu yers yöne çevirip motosikleti geri salarken sağ ayağınız ile arka fren kontrolü sağlayıp ardından rampada kalkış yapmanız yeterli olacaktır.
Anlatabildiysem ne mutlu bana
Arazide sürüşe çıkan endurocu arkadaşlar çok daha basit ve doğru anlatabilirler
-
14 Temmuz 2018, 21:59
#13
-
14 Temmuz 2018, 22:18
#14
Gerçekten çok dik bir rampada durmak ve geri dönmek zorunda kalırsanız , bu tür bir dönüş için gereken GS3 GS4 vb benzeri bir eğitiminiz de yok ise en güvenli yol sol ayağınızı yere sağ ayağınızı arka frene koyduktan sonra gidonu tam sol yapmalı ve motoru hafif sola yatırarak arka fren kontrolünde geri bırakmaktır. Eğer motorunuzda kombine (ön levyeden tetiklemeli) fren yok ise ön freni kullanmanız tekerin kilitlenerek kaymasına sebep olacaktır.Arka fren kontrolünde yavaş yavaş serbest bıraktığınız motor bir süre sonra yola dik pozisyona gelecek ve kendi kendine geri gidemeyecektir. Bu noktadan sonra sağ ayağınızıda kullanarak motoru geri itmeye devam ederek mümkün olduğunca burnunu aşağıya doğru yönlendirmelisiniz. Ardınadan gidonu iniş yönüne çevirip tatlı sert bir kalkış yapmalısınız. Kalkış isteksiz ve zayıf olursa dengenizin bozulması olasıdır kalkışta kararlı olmalısınız.
Sevgilerimle
-
14 Temmuz 2018, 23:31
#15
yapılacak en iyi yolu söylecektim ki videoda görüyorsunuz, eğer aşağı inerken yukarı dönecekseniz iş nispeten kolaydır çünkü motoru yukarı yani tırmanış yönün yatırmak sizi rahatlatır ancak yukarıdan inişe doğru dönerseniz motoru da çok yavaşlatırsanız o zaman motor devrilir, zaten yokuşta tutmak imkansızdır, 100 kg motoru bile düşürürsünüz.
benim yaptığım tavsiyem, diyelim yokuş çıkıyorsunuz baktınız trafik tıkandı, arkanızda biraz boşluk bırakmaya çalışın sonra ileri gidip yavaşça geriye biraz gelip yola yukarı yönde fazla abartmadan çapraz durup, hafif gazla inişe dönün, ola ki kaldırımda bir rampa veya düzlük varsa hemen oraya çıkın motorunuzu orada döndürüp inin, çok fazla ön freni sıkmayın hafif dokunuşlarla motorun kendisini salmasına izin vermek gerekiyor. Umarım biraz fikir verebilmişimdir. bunu 200kg lık motorda da 100kg yıl şu anki motorda da yapabiliyorum, aman ha eğimde aşağıya dönerken tam yola dik konumdayken durmayın olabildiğince de geniş alın ki eğimi çok hissetmeyin.
-
Videodaki biraz daha basit olanı yokuş aşağı yani. İşler yokuş yukarıda daha da çirkinleşiyor
-
hafif eğimli dönmek gerek yoksa motor devrilir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler