Çok genç arkadaşlara kesinlikle güçlü motosiklet önermem ama olgun insanlar sorun yaşamayacaktır.
Çok genç arkadaşlara kesinlikle güçlü motosiklet önermem ama olgun insanlar sorun yaşamayacaktır.
Nadiren de olsa yuksek hacimle balayan kisilerde mevcut sanirim. 24K ciddi bir km. En azindan benim dusunceme gore.
Hayirli surusler 👍
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------
Eskisi kadar kan hizli akmiyor belli bir yastan sonra :-)
Herkesin fikrini alın derim, ama sonunda siz karar vereceksiniz. Ben 50 yaşındayım ve de çok yeniyim, ilk defa (çocuklukta moped kullanmayı saymazsak) motosiklet kullanıyorum. NC750X aldım. Eğitim sonrasında hocalarımla konuşunca bana bu motosikletin uygun olduğunu söylediler ve kararımı o yönde aldım. Küçük - büyük hacim konusu hep tartışılır. Haklı yönleri var. İlk ders almaya başladığımda önce 125, sonra 250, sonra da 700'lük motosikletlerle ders aldım. Bu arada hocalar da sizi izlediği için ne yapıp ne yapamayacağınızı zaten görüyor ve söylüyor. Ben hacim, beygir gücü gibi kavramların yanında sürücünün karakterinin de bu işte çok etkili olduğunu düşünüyorum. Her gün trafikte 125'liklerle uçar gibi giden insanlar görüyorum. Şimdi bu arkadaşlara daha büyük bir şey versen onun da sınırlarını zorlar. Bana 50'lik de versen 1200'lük de versen kullanım tarzım değişmez. Siz zaten ders almaya başlayınca size doğrudan büyük hacimli motosiklet vermeyecekleri için tarta tarta göreceksiniz ne olduğunu. Sakin ve akıllıca kullanan birisiyseniz ne alırsanız alın fark etmez bence. Ama gaz kolunu sıka sıka gidecekseniz zaten 50-100-250-1200 fark etmez her durumda tehlikeli. Motosikleti alıp bindikten sonra da eğitimi kesmeyin. Fırsat buldukça ders alın. Ben her ders aldığımda, ki hala ara ara gidiyorum ve gideceğim, daha da iyileştiriyorum sürüşümü. Kazasız belasız kullanın.
üstat bende 40 yaşında başlayanlardanım. trafik tecrübeniz varsa, kendinize hakim olmayı biliyorsanız, biraz da kabiliyetli olduğunuzu düşünüyorsanız bir sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. ışıklarda motoru devirebilirsiniz, yokuş yukarı dönüş yaparken motoru düşürebilirsiniz. benim orta ayağa alırken bile düşürmüşlüğüm var bunlar sorun değil. herkesin başına gelebilecek şeyler.
asıl tehlike trafikte. sonuçta ne kadar tecrübeniz olursa olsun motosiklet kullanmanın risklerini biliyorsunuz. olası kazalar sizden kaynaklı olmayabilir. ayna kullanmayı bilmeyen ya da cep telefonu ile ilgilenen araç sürücüleri mesela... tehlike her zaman var.
ben fz6 fazer ile başlamıştım. ardından da cbf 600. şimdi ise yine 600 lük maxi scooter kullanıyorum.
doğru karar vermeniz dileğiyle...
İlk olarak yurtdışında asfalt kalitesi bize göre çok iyi ikinci olarak her türlü ekipman vb. şey lastik gibi daha ucuz ve sanırım en önemlisi adamların kullanıcı profili bize göre daha bilinçli hem araba hem motor kullanıcıları biz biraz daha zorlarsak araba vs motor durumuna gelicem.
Herhangi bir yerden eğitimlerinizi alın.En önemlisi bu.
Ekipmanlarınızı eksiksiz dizin.
Vstrom ile başlamanızda yaşınızdan dolayı problem olmayacaktır.
Eğitim alırsanız motoru yatırmazsınız.Korkacak birşey yok.Fakat eğitim almazsanız birçok kez motoru yatıracaginizdan emin olun.
40 yaşında gayet aklı başında bir adam olarak 250 lik cruiserle başladım. 3 4 kere düştüm birinde bileğimi 2 ay alçıda tuttular. geçenlerde 24 küsüre mt25 alan arkadaş 78 km deki motoru bayiye götürüp geri verdi. 19.250 ye verdi 1 haftada bu kadar zarar etti. öldürecek bu beni dedi. yani yaş kemale ermişse sorun olmaz diye kesin konuşmamak lazım. trafiği okuma becerisi zamanla oturuyor. yaş önemli evet ama tek kriter görmemek gerek. kesinlikle yapmam. öyle iri ve güçlü makinayla başlamazdım. önermem de açıkçası.
Cevap yazan her arkadasa teker teker tesekkur ederim. Bugun egitim almayi dusundugum bir yere gidecegim, detaylari vs konusmak uzere. Egitim alacagim, bu arada da bakalim bu egitim suresinde motor kullanmak hosuma gidecek mi? Aklimda sekillendirdigim ile gerceklesen ortusecek mi? Belki de "yok bu is bana gore degil" dedikten sonra defteri kapatacagim.
Detaylari yazarim, bu arada onerebileceginiz Suzuki bayisi/saticisi var mi?
En doğru karar bu olmuş bence. Bence, çünkü aynı düşünceyle başladım. Eğer beceremezsem hiç motosiklete binmeyi düşünmem dedim başlarken. Eğitim sırasında olurunu olmazını görür ona göre devam edersiniz. Bu iş merak kadar yatkınlık da istiyor. Nice dağ gibi adamlar düz vites 125'lik yüzünden korkup başlamadan bırakıyor. Nice de ufak tefek adamlar dağ gibi motosikletlere biniyor. Eğitiminizi alın, o zaman kafanızdaki her şeye cevap bulacaksınız. Mümkünse sizinle bire bir ilgilenecek bir yerde ders alın. Öyle grup işlerine falan fazla prim vermeyin. Hocanızın gözü her üstünüzde olsun. Siz dışarıdan bakan gibi geremezsiniz. O sizi daha iyi yönlendirir.
Merhaba,
Ben de 35'inde motosiklet virüsünü kapmış, 40'ında ilk motorunu almış, merdiveni de 48'e dayamış bir forumdaş olarak birkaç şey yazmak isterim.
Delikanlı dönemlerimize göre çok daha temkinli olduğumuz bir gerçek.
Ama şu an 9. motorumu kullanıyorum ve de yol ve trafik elverişliyse eğer kısa süreliğine de olsa tüm motorlarımın limitlerini denemişim meğer.
Ki normalde de efendi efendi gitmeyi çok severim.
İlk vitesli motorum YBR 125 idi idi.
Sonra CBF 150'm de oldu.
Özellikle YBR bisiklet pratikliğinde ve kıvraklığında olduğunu hissettirdi bana.
Sonradan aldığım 2014 ve bir de 2016 NC750X motorlarım eşek ölüsü gibi ağır geldi küçük hacimli paketçi ve kurye motorlarımdan sonra. Koruma ve çanta demirleri ve topcase falan dahil neredeyse 110 kg daha ağır NC sonuçta.
Tavsiyem en azından 3-5 bin km ve 5-6 ay için manevra yapması ve ittirip kaktırması kolay, devirmesi zor, olur da devirirsek kaldırması kolay, gaz açtığınızda başınıza geçmeyecek bir motorla başlayın.
Güçlü ve ağır bir motoru efendi kullanımda kontrol edebileceğimizi bilmek ya da bir süre böyle kullanabilmek, yokuşta kalkış, yokuşta park, yokuşta inip binmek, yokuşta u dönüşü yapmak gibi durumlarda motoru yatırmama garantisi vermiyor maalesef. Olay sadece motoru yatırmak da değil. Motoru durduğu yerde bile tutamayıp yatırırken ayağımız altında kalabilir. Yere omzumuzun üstüne düşebiliriz ve köprücük kemiği kırılabilir. Bunlar sadece durur pozisyonda yaşanabilecek sıkıntılar. Bir de hareket halinde iken gazı çok açma, yola önümüze bir hayvan çıkıvermesi, ani manevra yapmamızı gerektirecek bir durumda yaşayacağımız panik sonucu aynı anda motoru sıkı sıkı tuttuğumuz gaz kolunu istemsizce çevirme sonucu kontrolü kaybetme durumları çok daha sıkıntılı durumlar.
Bu iş gerçekten çok keyifli.
Tek yapacağınız kendinize biraz zaman tanımak.
Eğitim sürecinde çok başarılı olsanız bile, bindiğiniz bineceğiniz en cengâver motorları alt etseniz bile bence 650 XT'ye binme planlarınızı 2019 yazı için saklayın.
YBR 125 gibi, CBF 150 gibi hafif, güçsüz, kıvrak motorlara binmenin ne kadar keyifli olabileceğini kendiniz bir deneyip görün.
Ki yer sorununuz yok ise zaten bence ideali bu tür pratik bir motorun yanına uzun yolda çok keyifli, artçı ile çok keyifli, hakim olabiliyorsanız ve gerektiği zaman aldığınız riskin farkında olup performanslı kullanıp sonra tekrardan efendi kullanıma dönmeyi başarabildiğiniz bir tur motoru almak.
Sanırım XT bu konudaki en başarılı motosikletlerden.
Şehir içinde fıtı fıtı YBR, uzun yolda püfür püfür XT süper olur.
Hakkınızda hayırlısı olsun.
Selamlar.
C.tesi gunu egitim veren yerlerden birine bizzat gittim, motosiklete merak saldigimi ve egitim almak istedigimi soyledim. Kendimden bahsettim, araba surus karakterimi anlattim, bir zamanlar scooter uzerinde 10 gunluk dag-tepe, duz-koy yolu olmak uzere 500-600 km kadar artcili tecrubem oldugundan da bahsettim.
Detayli bir egitim paketi uzerine konustuk ve bu planda ilerlemek uzere karar aldik. Bir yandan da ehliyet almak icin evraklarimi toplamaya basladim.
Allah sonunu hayirli eder insallah...
Egitimler baslayinca detaylari/basimdan gecenleri yazamaya devam ederim.
Bu arada bana Suzuki bayi onerebilecek arkadaslar var mi? Bu soruyu birkac kere sordum lakin dikkatlerden kacti sanirim.
Vakit ayirip cevap yazan tum arkadaslara teker teker tesekkur ederim.
Iyi haftalar
hocam burada yazanların hiçbirini dinleme... bu işe gönül koymuşsan honda güvenli sürüş 1 den başla herşeyi profesyonellerden öğren... inan çok memnun kalacaksın... internete hondasafetyturkey diye gir...
Evet şans eseri hayatta olabilirsiniz zaten herkes yaşanılabilecek en kötü şeyleri söyleyerek örnek vermeye çalışmış Sizin gibi güçlü r1 vs tarzı motorlarla motora başlayıp 40 50 yaşını devirmiş insanlar var Fakat ihtimaller göz ardı edilmemelidir.
Benimde tavsiyem düşük hacimli yada body ve vücut yapısı küçük olan daha kontrol edilebilir bir motorla başlarsanız gelişiminiz çok daha tatlı ve doğru olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)