Scooter mı yoksa vitesli mi?
Reklamlar
-
Arkadaşlar Merhaba,
Evden işe gidip gelmek için motor almaya karar verdim. Otobus metro derken artık bıtkım. Şuan A sınıfı ehliyet almak için eğitim görüyorum, bitiminde motoru alacağım. Evim Başakşehir kayaşehir tarafında bulunuyor, iş yerim ise Fatih'te. Bu lokasyonda scooter mi yoksa vitesli mi daha uygun olur acaba vede hangi modelleri tavsiye edersiniz ? hız merakım yoktur ama sanki vitesli motor bana daha zevkli geliyor. Diğer yandan kullanım kolaylığı bakımında scooter iyi. Hergün gidiş geliş toplam 50km yolum var. Yıla vurunca 20.000km yolum çıkıyor aşağı yukarı. Bu seviyede km yapacağımdan bakım ve diğer masraflar bakımında ekonomik olmasıda benim için önemli. İlgilenen ve cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
MuratKeskin adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhaba,
Evden işe gidip gelmek için motor almaya karar verdim. Otobus metro derken artık bıtkım. Şuan A sınıfı ehliyet almak için eğitim görüyorum, bitiminde motoru alacağım. Evim Başakşehir kayaşehir tarafında bulunuyor, iş yerim ise Fatih'te. Bu lokasyonda scooter mi yoksa vitesli mi daha uygun olur acaba vede hangi modelleri tavsiye edersiniz ? hız merakım yoktur ama sanki vitesli motor bana daha zevkli geliyor. Diğer yandan kullanım kolaylığı bakımında scooter iyi. Hergün gidiş geliş toplam 50km yolum var. Yıla vurunca 20.000km yolum çıkıyor aşağı yukarı. Bu seviyede km yapacağımdan bakım ve diğer masraflar bakımında ekonomik olmasıda benim için önemli. İlgilenen ve cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Motor kullanmanın kolaylığını düşünmüyorum sadece işin keyfindeyim dersen bence vitesli. Ama hergün o yollarda vites bana eziyet olur dersen al maxiscooter her işini görür. He ben vitesliden yana hakkımı kullanırım. Hatta vitesli motora alıştım scooter a dönüş yapacağımı sanmıyorum.
-
Otomatik mi manuel mi ? Öncelik bu dersek bugünün sıkışık trafiğinde herkes otomatik diyecektir.
Scooter şehir için üretilmiş bir ulaşım aracı iken ilerleyen dönemlerde günümüzden maxi scooterler ile şehirler ülkeler arası seyahat etmek isteyen insanlar için üretildiler. Daha rahat konforlu ekipmanları ellerinde eyşaları sırtında çantalarında taşımasınlar diye biraz daha lüks arayışında olanlara hitap edecek şekilde tasarlandı.Scooterler aktarma sisteminde zincir yerine kayış tercih edildi çünkü bir çok motosiklet kullanıcısı zincir yağlamayı sevmediği zamanında bakımı yapılmayınca ses yaptığı uzadığı koptuğu attığı öttüğü için scooter kullanıcıları da güçten çok konfor aradığı da göz önünde alınınca bu tercih oldukça uygun görüldü.
Motosiklet dediğimiz de günümüzde otomatik seçenekleri domanıma göre modlarıda olan yine çoğunluğu zincir bazılarında şaft aktarma kullanılarak amaçlara ve kullanıma göre tiplere ayrılan commuter den turing endurodan cruiser tiplerine kadar ulaşım ve keyif için kullanılır.
Fazla uzatmadan bu bilgiler doğrultusunda sizin için hangi seçenek daha uygun ise onu seçip doğru kararı vereceğinize eminim.Ben viteslilerle yıllarca fazla km yaptıktan sonra şehir içinde kullanıma en müsait olan scooter diyebilirim. Bakım aralıklarının uzunluğu ve performansını da göz önünde bulundurup abs li standart bir nmax 125 aldım. Doğru tercih yaptığımı 1.5 sene içinde hem yakıt hem de kullanım rahatlığı ile keyifle kullanıyorum.
-
scooter ulaşım vitesli zevk aracıdır.benimde motora başlama amacım otobüse binmeyim kimseye muhtaç olmayayim keyfime göre gezmek vs idi.gittm scooter sym aldım.çokda memnundum taaki arkadaşlarımında gaza gelip motor almaya başlamalarından itibaren.z250 ern6 vs derken benim bu motorların yanında olmam bile bana bir garip gelmeye başladı bide viteslilere binmeye başlayınca bambaşka bir zevk aldım.param olsa scooterımı satmazdım 2 cihazda farklı şeyler sunuyor insana.scooter pratiklik motosiklet zevk veriyor.gerçi şimdiki scooterları gördükçe canımda çekiyor forza xmax vs çok şık hepsi.şölyede bir durum var bana göre bahsettiğiniz mesafe motosiklet için daha uygun olucaktır kanımca.scooter için biraz yorucu yıpratıcı olabilir.bu dediklerimi alırsanız ne ala tabi
-
Acemisin, illaki motoru yatıracaksın. Tabi azınlık olarak yatırmayabilirsin de. Scooter yatırırsan tamir masrafı aşırı yüksek olabilir. 250cc vitesli motor alıp koruma demiri taktir. Her ihtiyacına cevap verecektir. Scooter sürüş dinamiği cok zayıf ve bence aşırı zevksiz. Keza viraj kabiliyeti berbat. En azından sürüş zevki olarak vitesli motosikletin yanına yaklaşamaz.
-
Scooter kolaydır, yormaz. Artçınla rahat edersin. Bagajı çok işe yarar. 250-300 cc scooter ile şehir içi dışı gezersin. Ama sportif değildir vitesli gibi. Ama debriyaj, vites, ön fren, zincir, bagaj uğraştırmaz.
Tamamen farklı iki araçtır.
-
scooter acemi ve trafik keşmekeşinden bunalanlar içindir. Ben motosiklet kullanmak istiyorum dersen eğer; vitesli alacaksın. Hiç korkma...trafikte sadece 2 vites kullanırsın hepsi bu...
-
Arkadaşlar yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim, ben arabada da aynı şekilde vites atmaktan yorulmayan birisiyimdir. Virajlar konusunda okuduklarım kadarıyla vitesli motorlar çok daha iyi gibi. Şuan sürücü kursunda bajaj pulsar 150 lik kullanıyorum bundan bile gayet zevk alıyorum. Önümüzdeki hafta Mt-07 ile derslerime devam edeceğim. Scooter otomatik vites araba gibi geliyor bana, açıkçası tamam ulaşım için kullancam ama birazda ruhu olmalı sanki bu işin. Bütçe olarak aşırı birşey ayıramayacağım ilk etapta açıkçası nakit alamayacağımdan taksitle motor alacağım ve muhtemelen 0 olacak. 20-25k bütçe düşünüyorum. Aslında Honda cb 125f bile benim işimi belki de görecektir ama yine incelediğim şekilde ABS çok önemli bir özellik gibi geliyor bana motorda. ABS li bir model bakmayı kendime uygun görüyorum. Bir yanım Nmax 155 diyor diğer yanım vitesli motor diyor. PCX te küçük bi alet aralardan güzelmi kaçar acaba diye düşünüyorum diğer yandan. Açıkçası kafam biraz karıştı. Hem Honda, hemde Yamaha bayiine giderek her 2 markanın birkaç farklı ürününü test edip sanırım o şekilde karar vereceğim.
-
En tehlikesiz olan ABS takılı bir 250 cc scooter. Bir de tur camı olunca bas dünyayı gez.
-
10 Temmuz 2018, 10:38
#10
Sizlerden öğrenmek istediğim ayrıca bir husus var. Örnek veriyorum Nmax 155 veya pcx 150 veyahut vitesli cb 125f aldığımı düşünürsek ve yıllık 20.000km yol yaptığımda masraflar bakımından ne şekilde olur bunuda ayrıca paylaşabilirseniz minnettar olurum...
-
10 Temmuz 2018, 10:50
#11
MuratKeskin adlı üyeden alıntı
Sizlerden öğrenmek istediğim ayrıca bir husus var. Örnek veriyorum Nmax 155 veya pcx 150 veyahut vitesli cb 125f aldığımı düşünürsek ve yıllık 20.000km yol yaptığımda masraflar bakımından ne şekilde olur bunuda ayrıca paylaşabilirseniz minnettar olurum...
Yaklaşık 3000TL benzin masrafı + 4-5 adet periyodik bakım 1500-2000TL toplamda 5bin TL yı bulur. Ekipman aksesuar hariç.
-
10 Temmuz 2018, 12:37
#12
artemis99 adlı üyeden alıntı
Yaklaşık 3000TL benzin masrafı + 4-5 adet periyodik bakım 1500-2000TL toplamda 5bin TL yı bulur. Ekipman aksesuar hariç.
Yakıttan ziyade bakım masrafları yönünden bakınca bu bahsettiğiniz scooter içinmi yoksa vitesli motor içinmi acaba ?
-
10 Temmuz 2018, 12:40
#13
yaklaşık tahmini olarak yazdım. Net bir rakam öğrenmek istiyorsanız yetkili servislerine sorabilirsiniz. Çok mu önemli? aralarında fark açısından soruyorsanız yamaha servisi biraz daha pahalı diyorlar.
-
10 Temmuz 2018, 12:43
#14
Virajlarla ilgili yanlış bilgi verilmiş. Xmax250 kullanıyorum ve süper viraj kabiliyeti var. Tamam dizini yere değdirmezsin belki de yine de süper bence. Biz de orta sehpayı yere değdiririz. Zaten yarışçı değiliz öyle dizi değdirelim dirseği değdirelim... Xmax spor bir scooter dur virajı da güzel dengesi de . sadece biraz sert bir sele ve amortisörleri var ki zaten o da viraj için güzel oluyor. Arabadan sonra bagajı özlersiniz. O yüzden maxi scooter alın bence
-
10 Temmuz 2018, 12:55
#15
Xmax güzel cihaz ama çok fiyatlı o yüzden açıkçası onlara pek bakmadım. Maxiscooter trafik içinde büyük kaçacak cihaz gibi duruyor. Kaynatamda Piaggio X8 400cc var ama hem çok yaktığından hemde büyük olduğunu düşündüğümden kendime başka alma gereği hissettim.
-
10 Temmuz 2018, 16:57
#16
MuratKeskin adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhaba,
Evden işe gidip gelmek için motor almaya karar verdim. Otobus metro derken artık bıtkım. Şuan A sınıfı ehliyet almak için eğitim görüyorum, bitiminde motoru alacağım. Evim Başakşehir kayaşehir tarafında bulunuyor, iş yerim ise Fatih'te. Bu lokasyonda scooter mi yoksa vitesli mi daha uygun olur acaba vede hangi modelleri tavsiye edersiniz ? hız merakım yoktur ama sanki vitesli motor bana daha zevkli geliyor. Diğer yandan kullanım kolaylığı bakımında scooter iyi. Hergün gidiş geliş toplam 50km yolum var. Yıla vurunca 20.000km yolum çıkıyor aşağı yukarı. Bu seviyede km yapacağımdan bakım ve diğer masraflar bakımında ekonomik olmasıda benim için önemli. İlgilenen ve cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Ben olsam Yamaha n-max alırdım. Belki alternatif olarak Honda PCX olabilir.
Masrafarınız çoğunlukla benzin, hava filtresi ve motor yağı olacaktır. Daha uzun vadede buji, lastik, aktarma kayışı, varyatör bagası olacaktır.
-
10 Temmuz 2018, 17:04
#17
arda4 adlı üyeden alıntı
Ben olsam Yamaha n-max alırdım. Belki alternatif olarak Honda PCX olabilir.
Masrafarınız çoğunlukla benzin, hava filtresi ve motor yağı olacaktır. Daha uzun vadede buji, lastik, aktarma kayışı, varyatör bagası olacaktır.
Bir motor arabadan daha az masraflı değil, hatta fazlasıda var. Sevindiğim tek nokta trafikten kurtulmak ve vakitten kazanmak olacak sanırım. Zaten nmax olarak ABS olduğundan tercih etmeyi düşünüyorum, pcx belki daha konforlu ama ABS si yok. Yada vitesli birşey bakacağım, motor ruhundan biraz daha haz almak için. Onda henüz karar kılmış değilim.
-
10 Temmuz 2018, 17:19
#18
Scooter ile dünyayı gezebilirsin ama ne gezdiğinden birşey anlarsın ne de gittiğin yoldan. Bu işten zevk almak istiyorsanız vitesli motosiklet tercih edin. Bana göre scooter ruhsuz ve hissiyatsiz bir araç
-
10 Temmuz 2018, 17:55
#19
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Scooter ile dünyayı gezebilirsin ama ne gezdiğinden birşey anlarsın ne de gittiğin yoldan. Bu işten zevk almak istiyorsanız vitesli motosiklet tercih edin. Bana göre scooter ruhsuz ve hissiyatsiz bir araç
Zaman zaman özenmiyor değilim ama sonra mühendis kafam "olm rahat mı batıyor ne uğraşıcan bu yaştan sonra vitesti debriyajdı." diyor. Motor dediğin seni güvenle rahatla gitmek istediğin yere götürsün yeter. Scooter candır yaw onun da bir ruhu var; rüzgar camı var, bagajı var, stop ettirme derdin yok, zincir bakımı derdin yok dur-kalk trafikte seni yormaz, kışın yağmur çamur kullanırsın pantolonunda su lekesi dahi olmaz. Bot giyme derdi yok, pantolon keyfe keder. Eğilip bükülüp belini sırtını ağrıtmazsın, apış arası pişik olmazsın ayağını uzatır fürül fürül gidersin, daha ne olsun.
-
11 Temmuz 2018, 09:02
#20
Aslında en iyisi 2 tane almak Scooter ayrı bir olay, vitesli ayrı bir olay. Scooterda aragaz bile yok Şuan modelleri araştırıyorum ve Yamaha tarafında birkaç model oluştu kafamda. Açıkçası ABS si olmayan modellere pek bakmıyorum bile. Şuanlık Yamahada düşündüğüm modeller şunlar; MT-25 , NMAX155 ve YZF-R25. Açıkçası bu modeller şehir içi kullanımda nasıl bir hissiyatı vardır bilmiyorum, bayilerde test araçları var ise gidip denemek düşüncesindeyim. Honda fiyatları bakımından Yamaha'ya göre biraz daha ucuz sanki ama onları tam olarak kafamda bir model oluşmadı. PCX 14000 fiyatı var ve ABS yok, bu yüzden açıkçası pek düşünmüyorum. Vitesli modellerden ise cb250r filan var ama beni çokmu yorar eminde olamıyorum. Birde ben artçı olarak hanım ile gezme düşüncesi ve işe gidip gelirken işlerden dolayı haftada 1-2 kez eşlik edeceğinden artçı ile konforda önemli. Kafam bi güzel karıştı açıkçası, yönlendirici olarak sizlerden yine destek beklemekteyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------
Açıkçası dizimde menisküs var ve ayak bileklerimde biraz romatizmal ağrılarda var. Bunlarıda azdırmadan bu işten nasıl keyif alırım birazda onun derdindeyim. Açıkçası kararsızlık olmaması mümkün değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)