Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

1. Vitese Geçmeme Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Merhabalar, bunca konunun ardından aldım sonunda CBR 125'imi. Farkettiğim bir sorunum var, örneğin motoru yüksek viteste kullanıp kırmızıda durunca vites 2. vitese kadar düşüyor ancak 2'den boşa veya 1'e bir türlü geçmiyor. Sırf bu yüzden 1 hafta içinde sayısız kez trafiğin durmasına neden oldum. Nedeni debriyaj balatası mıdır? masrafı ne olur, ne yapmamı tavsiye edersiniz?
    Taklitler Aslını Yüceltir!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    debriyaj telinin boşluğunu al rahatlayacaktır..
    Carlsberg bunu beğendi.

  3. #3
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Şimdilik çözüm olarak da motoru hafif ileri veya geri hareket ettirmek ya da debriyajı bırakıp tekrar çekmek vitesin geçmesini sağlayacaktır.
    Carlsberg bunu beğendi.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Yağın eskimesi ve ömrünü tamamlaması da bu tür sorunlar yaratabilir.

    Durmaya yakın 1. vitese geçmiyor mu? Dururken geçmemesi normal.
    Carlsberg bunu beğendi.

  5. #5
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağın eskimesi ve ömrünü tamamlaması da bu tür sorunlar yaratabilir.

    Durmaya yakın 1. vitese geçmiyor mu? Dururken geçmemesi normal.
    Yağın ömrü hakkında bilgim yok, henüz 1 hafta önce aldım motoru, ama ağzına kadar yağ dolu hazne.

    Durmaya yakında geçmiyor, dururkende.

    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdilik çözüm olarak da motoru hafif ileri veya geri hareket ettirmek ya da debriyajı bırakıp tekrar çekmek vitesin geçmesini sağlayacaktır.
    Aynen o şekilde çözüyorum şimdilik ama zaman kaybı yaratıyor, kırmızı ışık hemen yeşile dönerse arkamdakilerden küfür yiyorum. :D

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj telinin boşluğunu al rahatlayacaktır..
    Onu nasıl alıyoruz acaba, bir bilgim yok ama...
    Taklitler Aslını Yüceltir!

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Carlsberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağın ömrü hakkında bilgim yok, henüz 1 hafta önce aldım motoru, ama ağzına kadar yağ dolu hazne.

    Durmaya yakında geçmiyor, dururkende.



    Aynen o şekilde çözüyorum şimdilik ama zaman kaybı yaratıyor, kırmızı ışık hemen yeşile dönerse arkamdakilerden küfür yiyorum. :D



    Onu nasıl alıyoruz acaba, bir bilgim yok ama...
    manete yakın bir noktada telin üzerinde ayar somunları bulunur , somunları gevşet vites rahat geçecek şekilde debriyaj ayarını yap, eli biraz anahtar tutan herkes yapabilir basit bir işlem..
    Carlsberg bunu beğendi.

  7. #7
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    manete yakın bir noktada telin üzerinde ayar somunları bulunur , somunları gevşet vites rahat geçecek şekilde debriyaj ayarını yap, eli biraz anahtar tutan herkes yapabilir basit bir işlem..
    Anladım tamamdır, birazdan inip deneyeceğim. Teşekkürler.
    Taklitler Aslını Yüceltir!

  8. #8

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Carlsberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım tamamdır, birazdan inip deneyeceğim. Teşekkürler.
    manette 1 2 mm boşluk kalsın ona dikkat edin eğer oradaki somun gerikse tam aşağıda debriyajın orada gergi olması gerekir
    Carlsberg bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  9. #9

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Motoru yeni aldım diyorsun satıcıya güvenme git ve yağını değiştir hemen, bir şey kaybetmezsin ama kazancın çok olur, tercihen castrol marka yağ koydur.

    Manetin kavrama noktası neresi? maneti bırakırken erken mi kavrama yapıyor, ortalarda mı kavrama yapıyor, yoksa son nokta damı kavrıyor,

    Son noktada kavrama yapıyorsa halatın boşluğunu biraz gerdir, manet kısmında yer yoksa motor bloğunda halatın diğer ucundan yapa bilirsin.

    Ortalarda ya da erken kavrama yapıyorsa ışıklara gelmeden motor hareket halinde iken boşa almaya çalışın, sabit durduğunuz yerde ise 1 den boşa çekerken aynı anda ufak ufak ara gazı verip, şanzıman dişlilerini hareket ettirerek boşa geçişi kolaylaştıra bilirsin.
    Carlsberg bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  10. #10
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru yeni aldım diyorsun satıcıya güvenme git ve yağını değiştir hemen, bir şey kaybetmezsin ama kazancın çok olur, tercihen castrol marka yağ koydur.

    Manetin kavrama noktası neresi? maneti bırakırken erken mi kavrama yapıyor, ortalarda mı kavrama yapıyor, yoksa son nokta damı kavrıyor,

    Son noktada kavrama yapıyorsa halatın boşluğunu biraz gerdir, manet kısmında yer yoksa motor bloğunda halatın diğer ucundan yapa bilirsin.

    Ortalarda ya da erken kavrama yapıyorsa ışıklara gelmeden motor hareket halinde iken boşa almaya çalışın, sabit durduğunuz yerde ise 1 den boşa çekerken aynı anda ufak ufak ara gazı verip, şanzıman dişlilerini hareket ettirerek boşa geçişi kolaylaştıra bilirsin.
    Şu an cebimdeki son parayı yeni çift pilot streetlere harcadım, elime geçen ilk parada Motul 5100 alacağım.

    Tam ortalarda kavrıyor, fazla yukarıda değil, kavrama noktasının tam ideal olduğunu düşünüyorum aslında bayağı rahat.

    Şu an dediğiniz gibi motoru ufaktan hareket ettirerek ve aragazı vererek geçiriyorum, biraz zor oluyor ancak idare ediyorum işte. Yavaşlarken veya dururken 1'e veya boşa geçmiyor maalesef, sıkıntım da tam olarak bu, geçirmeya çalışıp vites pedalını aşağı iterken sanki taşa basıyormuşum gibi sert hani hiç kıpırdamıyor.

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    manette 1 2 mm boşluk kalsın ona dikkat edin eğer oradaki somun gerikse tam aşağıda debriyajın orada gergi olması gerekir
    Tamamdır, dikkat edeceğim. Son durumu yazarım yine, teşekkür ederim.
    Taklitler Aslını Yüceltir!

  11. #11

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    regal raptor dd 150 e2
    idareten hafiften gaza bas 2. viteste dururken, az hareket etsin al boşa, sonrasında da bi servise götür baksınlar debryajdan olabilir

  12. #12

    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı Carlsberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, bunca konunun ardından aldım sonunda CBR 125'imi. Farkettiğim bir sorunum var, örneğin motoru yüksek viteste kullanıp kırmızıda durunca vites 2. vitese kadar düşüyor ancak 2'den boşa veya 1'e bir türlü geçmiyor. Sırf bu yüzden 1 hafta içinde sayısız kez trafiğin durmasına neden oldum. Nedeni debriyaj balatası mıdır? masrafı ne olur, ne yapmamı tavsiye edersiniz?
    Benim tahminim vites yayi arızalı tahmini ,50 TL'ye değiştirirler

  13. #13
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim. Önceki sahibi çin malı debriyaj tası taktırmış, o kırılmış. Vites kilitlendi en son, ne yukarı ne aşağı geçmiyordu. Ustaya götürdüm balatalar ve saclar ile birlikte 500TL masrafı çıktı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)