Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Ha bu Sharp testini yapanlar kafayı mı yemişler?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Parası olan gidip 3-4 binlik arai shoei kaskı alsın. O kask dandik bu kabuk dandik vs diye sidik yarıştırmak mantıksız.
    hasmet bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı sadraf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parası olan gidip 3-4 binlik arai shoei kaskı alsın. O kask dandik bu kabuk dandik vs diye sidik yarıştırmak mantıksız.
    Bence de en doğrusu bu. 3-4 k bütçe varsa gidip f/p kaskı kovalamanin anlamı yok. Bütçe X ise x fiyatinda satıcının pazarlama tekniklerini dikkate almadan en çok sertifika övgü ve tavsiye alan kaskı alın arkadaşlar. Maalesef hiçbiri zırh değil zaten. Ama mağazada 5 yıldız 4 yıldız falan derlerse önce bi sharp sitesinden kontrol edin. Sadece vizöre yapıştırılan kağıda itibar etmeyin

  3. #23
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Karbon malzeme çok sert ve çok kırılgandır. Karbon belli açılardan gelen kuvvete dayanamaz bez gibi yırtılır. Her karbon karbon değildir. her termoplastik termoplsatik değildir. Bugün silah yapılan termoplastikler var.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  4. #24
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değil.

    (Ne kadar ekmek, o kadar köfte)
    Köftemiz var ama ekmeğimiz yoksa ne yapıcaz mimar bey
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  5. #25
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbon malzeme çok sert ve çok kırılgandır. Karbon belli açılardan gelen kuvvete dayanamaz bez gibi yırtılır. Her karbon karbon değildir. her termoplastik termoplsatik değildir. Bugün silah yapılan termoplastikler var.
    Yanlışın var Jimi her karbon fiber kırılgan değildir.

  6. #26

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    300 tl lik kaskda var 5 yıldızlı

  7. #27
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    https://www.youtube.com/watch?v=0BUyp3HX8cY
    YasinC bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı sadraf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parası olan gidip 3-4 binlik arai shoei kaskı alsın. O kask dandik bu kabuk dandik vs diye sidik yarıştırmak mantıksız.
    aynen katılıyorum. Ayranı yok içmeye atla gider çeşmeye misali, kaska parayı gömen ucuz kasklara b.k atmak için bahane arıyor. yok sharpmış yok snellmiş yok karbonfibermiş termoplastikmiş. Parası olan gider o markalardan alır ve gelip burda bıdı bıdı etmez. En iyi kask bütçenin alabileceği kasktır.net. Çok da pimpir pimpir kasmamak lazım. Bir dünya kask markası modeli var. Tavsiye istiyorsan söyle bütçeni versinler tavsiye di mi?

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı _chaotic_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı markalar, sharp testine sokmaz kendisini doğrudan snell'e sokar.
    Herhangi bir markanin kendini Sharp testine sokmamasi gibi bir durum soz konusu degil. Digerlerinden farkli olarak Sharp testinde kasklari piyasadan alip test ediyorlar. Kask ureten firmanin testle hic bir alakasi yok, mudahelesi soz konusu degil.

    Snell, bu anlamda bir test degil. Ureticiler bastan Snell kurulusu ile birlikte, onun sartlarini saglayacak sekilde uretiyorlar kaski. Kask uretime girdikten sonra da Snell kurulusu belli araliklarla piyasadan kasklari alip test etmeye devam ediyor, uretilen kasklar Snell testini gecmeye devam ediyor mu diye...

    Bu testlerin en zorlusu Snell'dir. Diger testleri gecen acik kasklar vardir ama Snell testini gecen yoktur. Hatta Snell sertifikali ve icten gunes vizor'lu kask dahi yok bildigim kadariyla. O yuzden Arai'nin gunes vizoru disarida, Shoei'ninki ise kromatik, yani guneste kendi kendine karariyor.

    Snell ureticilerle icli disli. Bu demek degil ki arada oyunlar donuyor. Ancak donmediginden %100 emin olmak mumkun degil tabii ki. Bu nokta, Sharp testi'nin bir avantaji. Cunku ureticilerle hic temasi yok.

    ECE ve DOT ise tamamen devlet standartlari. Onemsiz degil, ancak ECE veya DOT standartlarini saglamayan kask takilmaz zaten.

    Plastik kabuk en zayif kabuktur. Gel gelelim Snell testini gecen plastik kabuklu kasklar var, HJC gibi. Ancak o urunlerde de yumusak kabugun yayamadigi enerjiyi sert kopuk tabakasina yaydiriyorlar. Bu da kaza esnasinda fazla darbe demek. Ancak sert kabuklu (fiberli kompozit) kasklar, daha yumusak kopuk tabakasi kullanarak daha guvenli kasklar uretebiliyorlar. O yuzden pahali plastik kask cok yoktur. Olanlar da tercih edilmez zaten.

    Bu noktada Arai'nin bazi modellerinin Sharp testinden goctugunu, ve Schubert'in Snell sertifikali bir tane bile kaski olmadigini belirtmekte fayda var.
    Green Arrow ve YasinC bunu beğendiler.

  10. #30
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mahmut bey sizin kaskınızın materyali nedir? Bu fiber ve karbon kaskların yere düşürülünce kırılması tamamen kırılma değil dimi? Çatlakların oluşması ve ömrünün kısalması anlamına geliyor diye yorumluyorum. Kusura bakmayın bilgim dahilinde olan bilgiler değil bunlar amacım artislik yapıp bilmişlik taslamak değil. Sadece internetten edindiğim bilgilerle sorguluyorum.


    Anladığım sharp içeriye gelen darbenin miktarına göre yıldız veriyor. Dış kabuğun sağlamlığına değil. Snell hem dış kabuk hem konfor hem iç hassasiyet vs. gibi kapsamlı bir test yapıyor ve derecesi yok ya geçersin ya kalırsın. DOT ve ECE birbirine yakında testler ama bir Amerikan standartları biri avrupa.
    Tavsiyem şu snell ve sharpı karşılaştırmaktan vazgeçin. Şunu söylemek isterim bu testler ülkemizdeki fırsatcı satıcılar tarafından allanıp budaklanığ anlatılmaktadır. Bu yüzden beklenti tavan yapıyor.

    Konuyu tekrar daha basit bir dille anlatmak istiyorum. Snell Amerika, Sharp Avrupa ölçütüdür bunun için Snell DOT sertifikalı kasklara Sharp Ece22.05 kasklara ağırlık verir. Mesela snellin sitesine girip shoei nxr modelini arayın ... Bulamayacaksınız. Çünkü shoei firması derki bir kask hem ece 22.05 hemde DOT sertifikasına sahip olamaz, bu düşünceyi savunuyor ve bunun için Amerikaya aynı kaskı Dot standartlarına göre uyarlıyarak RF1200 Olarak satışa çıkarıyor.

    Ülkemizdeki en alakasız şey kask alırken DOT ve Snell aramak.. Çünkü bir kask tek başına dot standartlarına göre üretilmiş ve yine snellden başarılı bir şekilde geçmesi avrupa için birşey ifade etmiyor. Çünkü yasal olarak satışı olmuyor.

    Avrupa derki benim standartım ECE 22.05 bu kasklar amerikadakilere göre daha hafif bedenleri daha küçüktür. Yani amerikada aynı model aldığını shoei medium kafanıza rahatça olurken avrupada aldığınız large anca olur. Çünkü hem boyut hem yoğunluk farkı var. Sharp daha çok avrupaya yönelik incelemeler yaptığı için ağırlıklı olarak yaptığı testlerde ECE22.05 formlarına göre test uyguluyor. Bu nedenle sharpta amerikaya yönelik üretilen arai gibi kaskların düşük yıldız alması çok normal.

    Bizde mağazaya girdiğimizde satıcı saymaya başlıyor dot ece 22.05 nbr yds ysr abs srs .... Ne gerek var Brazilyadaki afrikadaki güvenlik sertifikasına. Bizim burada bakmamız gereken öncelik ECE22.05.

    Üretici firmalar bunu erken ayıldıkları için eskiden sadece dot etiketine sahip kasklarına şimdi ece22.05 etiketiyle beraber satmaya başladı. Ben bunun olabileceğine inanmıyorum. Çünkü dediğim gibi dot farklı kuvvet ece 22.05 farklı kuvvet. Burada sorgulanması gereken en büyük soru bu. Shoei nasıl aynı kaskı hem dot hem ece22.05 yapamıyor, ama diğer markalar yapıyor ?? Vardır belki bilmediğim bir kuralı.

    Umarım anlattıklarım birazcıkta olsa şu sharp snell mevzusunu açıklığa kavuşturmuştur. Benimde bilmediğim çok şey var fakat araştırma ve çalışmalarına benim kaldığım yerden devam edersen senin için çok daha kolay olur mesela shoei üretici firmaya mail at neden dot ve ece 22.05 aynı kaskta olamayacağını sor. Ben sordum bana 7 sayfa açıklama göndermişlerdi

    Birde lütfen youtubeda 192138 milyon abonesi olsa bile bir kişinin söylediklerine körü körüne inanmayın araştırın . Çünkü avrupada amerikada bu işi yapanlar türk değil. Öyle marka kaskı gönderecek arasına rüşvet koyacak 5 yıldız isteyecek. Bunu söyleyen çok iyi bir arkadaşınız bile olsa saygı duyup araştırmaya devam edin. Dışarda öyle bir dünya yok. Ona biraz zaman verelim bi yurtdışına çıksın farklı medeniyetler tanısın zaten videolarını silecektir ;)

    --------------------------------------------

    Kabuk yapısı bambaşka bir konu. Fiber veya termoplastik bir kaskın iç köpüğü iç astarı aynı olabilir, burada kabuk ayırt edici materyaldir. Herzaman hafif ve taze olduğunda en sağlam kask karbondur. Çünkü karbon kumaş şeklinde bezlerin reçineyle birbirlerine yapıştırılarak şekillendirilmiş hali dolayısıyla yapışkan malzeme günen ve açık havaya maruz kaldıkça ömrü her gün zayıflar.. Evet yarışçılar hafif ve dayanıklı olduğu için karbon kullanıyor ama adamlar her yarışta aynı kaskın yenisini kullanıyor... Fiber kaskı hergün kullandığını düşünerek 2 sene sonra elinden düşürdüğünde reçine ve katmanlar birbirinden ayrılır. Evet yumurta gibi ikiye ayrılmaz fakat kolayca yamulup bükülebilir..

    Fiber yine karbon gibi reçineyle birbirine bağlanan malzeme kimi bir iki kat yapıyor kimi shoei gibi 7 kat yapıp adına multikompozit gibi isimler takıyor... Tabi katların fazla olması kaskı sağlamlaştırıyor. Karbon kadar dayanıklı olmasada üst kısımda boya ve cila olduğu için güneş ışığından karbon kadar etkilenmiyor ve ömrü bir tık daha uzun oluyor.

    Gelelim plastiğe plastik bildiğiniz gibi ısıyla şekillendiriliyor. Çocuk oyuncaklarını düşün en dandik çocuk oyuncağını eğip büküp kırmaya çalışın. Oyuncak ince olduğu için kolayca yamulur fakat çat diye kırılmaz. Kaskta aynı şekilde plastik kask yere düştüğünde öyle çat diye kırılmaz imkansız ama buna çinden gelen eminönünde yapılan tek kat oyuncak plastiğinden daha kötü olan adına abs plastik kask dedikleri kaskları katmıyorum. O kasklar zaten ece22.05 formuna sahip olmayan merdiven altı üretilen bana göre plastik bile olmayan acayip şeyler. Evet o kasklar elden düştüğünde cam gibi kırılıyor. Plastik kask örneğine polikarbon su damacanasıyla örnek vereyim. Boş damacananın nekadar ince olduğunu biliyorsunuz camdan aşağı atın kırılmadığını göreceksiniz.

    Burada zarar gören yer söylediğiniz gibi iç köpük olacaktır. İç köpüğe iletilen darbe kuvveti. Bunu bence en iyi sönümleyen taze karbon, sonra fiber sonra plastik. Oyüzden plastik kaskla kafasını yere vuran adam kafama yıldırım düştü gibi cümleler kurabilirken. Fiber kaskla düşen adam kafamı vurduğumu hatırlamıyorum bile diyebilir.

    Bunların hepsi bilgim ve tecrübem dahilinde yazdığım şeyler. Yanlış varsada daha tecrübeli arkadaşlar mazur görüp düzeltebilir.

  11. #31

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlışın var Jimi her karbon fiber kırılgan değildir.
    karbon fiberin esneme payı var. balık kamışlarında kullanılır mesela ve esner.yine karbon fiber levhalar esnektir.

  12. #32
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir markanin kendini Sharp testine sokmamasi gibi bir durum soz konusu degil. Digerlerinden farkli olarak Sharp testinde kasklari piyasadan alip test ediyorlar. Kask ureten firmanin testle hic bir alakasi yok, mudahelesi soz konusu degil.
    [/B]
    elbette, sharp test edeceği kaskları piyasadan alır ve öyle test eder. söylemek istediğim aslında bazı firmaların sharp test yöntemlerini eleştirip bu testi önemsememeleriydi.

    bu arada sharp testinden 5 yıldız almış hiçbir açık kask yoktur. 5 yıldız alıp da full face olmayan sadece caberg'in bazı çene açılır modelleridir. hatta bu modellerden caberg duke, dahili güneş vizörüne rağmen 5 yıldız alan ilk kask bildiğim kadarıyla.
    nereye dönersen dön popon arkanda kalir..

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü shoei firması derki bir kask hem ece 22.05 hemde DOT sertifikasına sahip olamaz, bu düşünceyi savunuyor ve bunun için Amerikaya aynı kaskı Dot standartlarına göre uyarlıyarak RF1200 Olarak satışa çıkarıyor.

    Ülkemizdeki en alakasız şey kask alırken DOT ve Snell aramak..

    mesela shoei üretici firmaya mail at neden dot ve ece 22.05 aynı kaskta olamayacağını sor. Ben sordum bana 7 sayfa açıklama göndermişlerdi

    Çünkü karbon kumaş şeklinde bezlerin reçineyle birbirlerine yapıştırılarak şekillendirilmiş hali dolayısıyla yapışkan malzeme günen ve açık havaya maruz kaldıkça ömrü her gün zayıflar.
    1. Karbon fiber 3-5 senede ne yipranir, ne de eskir. Ucak kanatlari yapiliyor karbon fiberden, araba tavanlari, araba saseleri yapiliyor. Gunese, ruzgara, yagisa, isiya maruz kaliyor. En az 20-30 sene omurleri var. Yapiskan dediginiz sey (epoxy) inanilmaz dayanikli bir malzeme.

    2. Snell testi "Amerikan testi" degildir. Snell, devletten tamamen bagimsiz ozel bir vakif. Dolayisiyla yeri yurdu onemli degil. Diger testler oyle degil ama.

    3. "Snell DOT'un, Sharp ECE'in esidir" gibi bir gorus tamamen yanlis ve sacma. Bunlar birbirlerinden bagimsiz testler. ECE ve Snell testini saglayan bir cok kask var.

    4. DOT ve ECE testini birlikte saglayan bir cok kask mevcut. Bunun olmasi niye garip geliyor size anlamis degilim? Bir test siyah, diger test beyaz istemiyor sonucta. Biri kaskin A kisminda 100N guc test eder, diger 150N. Siz 150N'a gore dizayn edince iki sarti da saglarsiniz.

    5. Snell testini gecmis bir kaskin DOT ve/veya ECE testinden kalacagina ihtimal veriyorum. Ornek verebilir misiniz? DOT ve ECE, kask diye satilan nesnenin kask vezifesini yapmasinin baz kosulu. Snell oyle degil. Shoei'den gelen 6 sayfa e-maili paylasir misiniz?

    Sahsi kriterim:
    1. SNELL: Alacagim kasklarda Snell sertifikasini ariyorum. En zorlu test o cunku.
    2. DOT veya ECE: Bunlar yoksa o kaska kask demek mumkun degil. Biri olsa yeter.
    3. SHARP: Firmalardan tamamen bagimsiz olmasi yonuyle goz onunde bulunduruyorum.
    Green Arrow bunu beğendi.

  14. #34
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı ashes35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su da var Sharp icin ortalama hizlar 40-60 km/h arasi diye hatirliyorum. Sorun ise tam surada cikiyor 40-60 arasinda x kadar yildizi alan kask 120-130'da ayni performanslari verebilecek mi ? Bu sorunun cevabinin Arai ve Shoei icin korkmadan evet olacagini dusunuyorum. Lakin LS2'de ayni cevaptan emin olamiyorum...
    100 yıllık gelişmiş otomobil endüstrisi bile araçları 90km üstünde test yapmaz iken 130km kask testinin manası yoktur. Direkt patates olur

  15. #35
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Karbon fiber 3-5 senede ne yipranir, ne de eskir. Ucak kanatlari yapiliyor karbon fiberden, araba tavanlari, araba saseleri yapiliyor. Gunese, ruzgara, yagisa, isiya maruz kaliyor. En az 20-30 sene omurleri var. Yapiskan dediginiz sey (epoxy) inanilmaz dayanikli bir malzeme.

    2. Snell testi "Amerikan testi" degildir. Snell, devletten tamamen bagimsiz ozel bir vakif. Dolayisiyla yeri yurdu onemli degil. Diger testler oyle degil ama.

    3. "Snell DOT'un, Sharp ECE'in esidir" gibi bir gorus tamamen yanlis ve sacma. Bunlar birbirlerinden bagimsiz testler. ECE ve Snell testini saglayan bir cok kask var.

    4. DOT ve ECE testini birlikte saglayan bir cok kask mevcut. Bunun olmasi niye garip geliyor size anlamis degilim? Bir test siyah, diger test beyaz istemiyor sonucta. Biri kaskin A kisminda 100N guc test eder, diger 150N. Siz 150N'a gore dizayn edince iki sarti da saglarsiniz.

    5. Snell testini gecmis bir kaskin DOT ve/veya ECE testinden kalacagina ihtimal veriyorum. Ornek verebilir misiniz? DOT ve ECE, kask diye satilan nesnenin kask vezifesini yapmasinin baz kosulu. Snell oyle degil. Shoei'den gelen 6 sayfa e-maili paylasir misiniz?

    Sahsi kriterim:
    1. SNELL: Alacagim kasklarda Snell sertifikasini ariyorum. En zorlu test o cunku.
    2. DOT veya ECE: Bunlar yoksa o kaska kask demek mumkun degil. Biri olsa yeter.
    3. SHARP: Firmalardan tamamen bagimsiz olmasi yonuyle goz onunde bulunduruyorum.

    Yazdıklarım ... yarışına çevrilmemeliydi çünkü yazdığım yazıyı daha okumadan sırf ben diye cevap vermişsiniz

    Kaskların kabuk yapısıyla ilgili yazdıklarımın tamamı sorularıma forum ortamında değil zamanında sürekli agv ve arai kasklarına olan ilgimden firmalara yazdığım maillerden gelen bilgiler ve yaşadığım tecrübelerle aktardığımı söyledim.

    1) Yazdıklarımda anlaşılmayacak birşey olduğunu düşünmüyorum. Çünkü tutarsız ve yanlış konuştuğunuz bir nokta var.

    2) Tek başına dot sertifikası olan bir kask avrupaya ithal edilemez edilsede sharp taradından değerlendirilmez. Varsa bununda bir örneği mutlaka gösterin

    3) snell dotun ece 22.05 sharpın eşidir diye birşeyde söylemedim. Uzun yazmış olabilirim fakat anlaşılmaz yazmadım. Yanlış anlamış olabileceğinizi düşündüğüm için tekrar okumanızı tavsiye ederim. Dot amerika ECE22.05 Avrupada satılan kaskların sahip olması gereken güvenlik sertifikalarıdır. Bu yüzden Sharp ağırlıklı olarak avrupa kaskları incelediği için ece22.05 kaskların yoğun olduğunu, Snell tarafından incelenen kaskların sadece dot etiketine sahip olduğunu söyledim. Tekrar söylüyorum eğer dot sertifikası olmayan hiçbir kask snell labaratuarında incelenemez. (Örneği varsa lütfen gösterin )

    4)Bu konuda hiç bir bir bilgim yok sadece zamanında shoeiye kaskımda dot etiketi olmadığını söylediğimde bana verdikleri cevaptan ötürü paylaştığım bir bilgiydi

    5)Buna cevap vermek kolay olmadı Sizin için shoeiden gelen maili uzun bir süre aradım. Tabiki gelen cevabı paylaşırım. Çünkü ezbere ve kulaktan duyma bilgilerden çok direkt olarak üreticilerden gelen cevaplara daha çok güveniyorum. Sizde aynı soruyu başka firmalara sorun bakalım belki başka bir yanıt alırsınız. Sizde mutlaka paylaşın ki eksik ya da yarım kalmayalım :D

    Tekrar söylüyorum çok birşey bildiğimden veya kesin bilgilere sahip olduğumdan değil. Tecrübe ve bilgilerim neticisinde bilgi verdim. Bu yüzden sizin gibi arai yada shoei firmasının sahibi gibi kesin bilgilerle birşey ispatlayabileceğimi sanmıyorum.




  16. #36
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlışın var Jimi her karbon fiber kırılgan değildir.
    onu yazmaya çalıştım her karbon karbon değildir diye ama yazamamışım.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  17. #37
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Karbon fiber 3-5 senede ne yipranir, ne de eskir. Ucak kanatlari yapiliyor karbon fiberden, araba tavanlari, araba saseleri yapiliyor. Gunese, ruzgara, yagisa, isiya maruz kaliyor. En az 20-30 sene omurleri var. Yapiskan dediginiz sey (epoxy) inanilmaz dayanikli bir malzeme.
    Abi saygılar kusuruma bakma cahilliğime ver. Birdaha benden önce ekipman konusunda yorum yaparsan üzerine laf söylemem. Karbon fiber bir kabuğun 20 30 sene ömrü olduğunu ve güneşten etkilenmediğini yeni öğrendim.

  18. #38
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Alıntı _chaotic_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elbette, sharp test edeceği kaskları piyasadan alır ve öyle test eder. söylemek istediğim aslında bazı firmaların sharp test yöntemlerini eleştirip bu testi önemsememeleriydi.

    bu arada sharp testinden 5 yıldız almış hiçbir açık kask yoktur. 5 yıldız alıp da full face olmayan sadece caberg'in bazı çene açılır modelleridir. hatta bu modellerden caberg duke, dahili güneş vizörüne rağmen 5 yıldız alan ilk kask bildiğim kadarıyla.
    Caberg Trip
    Caberg Konda
    Caberg Duke
    BMW System 5
    Shark Evoline 3


    Bu 5i 5 yıldız almış fullface olmayan kasklar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Karbon fiber 3-5 senede ne yipranir, ne de eskir. Ucak kanatlari yapiliyor karbon fiberden, araba tavanlari, araba saseleri yapiliyor. Gunese, ruzgara, yagisa, isiya maruz kaliyor. En az 20-30 sene omurleri var. Yapiskan dediginiz sey (epoxy) inanilmaz dayanikli bir malzeme.[/B]
    Bir çok eğitim videosunda da izledim. Bir çok yerde de okudum. Fiber kasklar yere düştümü micro çatlaklar oluşuyormuş. Yanlışım varsa düzeltin. Sağlam bir kazada da bu çatlaklar sorun çıkarıyormuş. Sert bir darbede yarılma gibi. O yüzden düşürmeyin diyorlar.
    baba bilgisiyle adam olunmaz bekar hayatı yaşa.

  19. #39
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Karbon fiber aslında çok çatı bir kelime yani derya deniz bir konu. Bir kaç seneyle sınırlı bir ömrü yok. Kimi çok kırılgandır direnci yüksektir, kimi kırılganlığı çok düşüktür direnci yoktur. Kumaşın yönü, örgü şekli, kullanılan epoxy'nin özellikleri vs karakterini değiştiren baya etmen var.

    R/C modeller ile uğraşıyorum. 2011 yılından bu yana aynı palleri kullanıyorum. Pallerin çapı 10x710mm tek bir pale 80kg dan fazla yük binebiliyor ve her uçuşta bu defalarca oluyor. Bazen bu rakam daha da yüksek. Arada otları biçmem de cabası. Halen durur ilk günki kondisyonunda.

  20. #40
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Sharp genellikle ECE sertifikalı kaskları test etmez, sadece ECE sertifikalı kaskları test eder. Zira Sharp İngiltere merkezlidir ve AB ülkelerinde ECE sertifikası olmayan kask satılamaz.
    Her firma Avrupa ve ABD için farklı kask üretmez. Çoğu model iki standardı da karşılar. Tek testi karşılayan kaskı öteki pazarda satmazlar. Arai, standarttan dolayı değil, kafa yapısı farklılığından dolayı her pazara farklı kask sokar. ABD kafa yapısı ince uzun, Asya yuvarlak, Avrupa ikisinin ortasıdır genel olarak. Doğal olarak da, bir pazara sokmayacağı kaska öteki sertifikayı alması için gereken maliyeti yüklememektedir.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)