Motosiklet çekişten düştü.
Reklamlar
-
30 Haziran 2018, 19:39
#1
Merhabalar,
2014 Model YZF-R125 Kullanıcısıyım, 28.XXX KM'de. Motosikletimin bakımı gelmişti ; Dün müsait olunca yağ, yağ filtresi ve antifriz değişimi yaptım. Yağ olarak Motul 5100 10w40 kullanıyorum. Her şeyi hallettim, Grenajları taktım ve motosikleti çalıştırdım. Bir problem görünmüyordu fakat sürünce anladım terslik olduğunu. Motosiklet çekişten düşmüştü, sanki artçı taşıyor veya arkadan birisi tutuyordu. Lastik hava basınçlarını kontrol ettim biraz inmişti. 26-29 yapıp devam ettim fakat pek değişen olmadı. Zinciri temiz ve gergisi de iyi. Önceki bakımda da aynı yağı kullandım fakat bu sefer garip oldu motosiklet. 1. Vites Çok atikti, 2.Vites de öyleydi ama dediğim gibi birisi tutuyor gibi oluyor motosikleti. Neden böyle olmuş olabilir ? Debriyaj'dan olabilir mi acaba ?
Edit: 1 Hafta önce motosiklet'de hiç bir problem yoktu, Ameliyat olduğum için de binemedim 3-4 gün. Yağ ve antifriz değişince böyle bir hal aldı. Birde Motor bloğu sanki daha fazla ısındı gibi geliyor bana. Servis yok yaşadığım yerde ve buradaki motosiklet ustalarına güvenmiyorum açıkcası, Göstergedeki OİL Servis yazısını silmeye bile 50 TL isteyen kişiler. Uzun oldu kusuruma bakmayın.
Saygılarımla
Reklamlar
-
30 Haziran 2018, 19:57
#2
Debriyaj balatası bitiyor olabilir.Bağırıp gitmiyorsa.
-
30 Haziran 2018, 19:59
#3
Yan Yan adlı üyeden alıntı
Debriyaj balatası bitiyor olabilir.Bağırıp gitmiyorsa.
Olasılığı yüksek, Teşekkür ederim yorumun için.
-
Hava filtresinin değişimini aksattıysan o da ciddi etkiler. Eğer çok tozlu, nemli bir bölgede yaşıyorsan periyodik bakımdaki aralıktan 2-3 bin km daha önce değiştirmen işe yarayabilir. Yağı fazla doldurmuş olabilir misin?
-
valeros46 adlı üyeden alıntı
Hava filtresinin değişimini aksattıysan o da ciddi etkiler. Eğer çok tozlu, nemli bir bölgede yaşıyorsan periyodik bakımdaki aralıktan 2-3 bin km daha önce değiştirmen işe yarayabilir. Yağı fazla doldurmuş olabilir misin?
Öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Yaşadığım yer fazlasıyla nemli. Ama asfalt harici kullanmadım motosikleti. Hava filtresi değişimi 20K Km'de değişim yapmıştım. Buji de aynı şekil de. Yağı fazla koyamam çünkü 1 LT 5100 yağı direk boşalttım, başka bir işlem yapmadım. Ayriyeten : Motosiklet'de giderken devir yükseliyor ama yükseldiği gibi hızlı gitmiyor. Dediğim gibi 1. Ve 2. Vites çok atikti motor. Vites değiştirirken,sonraki vites geç geliyor gibi[Anlık değişmiyor anlamında] arka tekere ben onu anlamadım.
-
kralecel33 adlı üyeden alıntı
Öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Yaşadığım yer fazlasıyla nemli. Ama asfalt harici kullanmadım motosikleti. Hava filtresi değişimi 20K Km'de değişim yapmıştım. Buji de aynı şekil de. Yağı fazla koyamam çünkü 1 LT 5100 yağı direk boşalttım, başka bir işlem yapmadım. Ayriyeten : Motosiklet'de giderken devir yükseliyor ama yükseldiği gibi hızlı gitmiyor. Dediğim gibi 1. Ve 2. Vites çok atikti motor. Vites değiştirirken,sonraki vites geç geliyor gibi[Anlık değişmiyor anlamında] arka tekere ben onu anlamadım.
Kesinlikle debriyaj, devir saatiyle hız aynı gider
-
kralecel33 adlı üyeden alıntı
Öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Yaşadığım yer fazlasıyla nemli. Ama asfalt harici kullanmadım motosikleti. Hava filtresi değişimi 20K Km'de değişim yapmıştım. Buji de aynı şekil de. Yağı fazla koyamam çünkü 1 LT 5100 yağı direk boşalttım, başka bir işlem yapmadım. Ayriyeten : Motosiklet'de giderken devir yükseliyor ama yükseldiği gibi hızlı gitmiyor. Dediğim gibi 1. Ve 2. Vites çok atikti motor. Vites değiştirirken,sonraki vites geç geliyor gibi[Anlık değişmiyor anlamında] arka tekere ben onu anlamadım.
Muhtemelen debriyaj balatan bitti bitecek. Geç hızlanmasının sebebi debriyaj balatanın ayırmada geç kalması gibi geliyor.
-
Aynen benımkıde bıraz çekişten dustu 0-200 9 saniyeydi artık 10 saniye falan suruyor moralim bozuk
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)